Dołącz do liderów w edukacji – praktyczne kroki w EFS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Mrągowo, Seminarium współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Monitorowanie postępów we wdrażaniu rekomendacji wypływających z badania pt.: Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu kształcenia i szkolenia.
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Perspektywa Finansowa
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Z-ca Dyrektora Kamila Siwak
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości dofinansowania działań edukacyjnych w województwie.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Wojciech Kreft ECORYS Polska Konferencja - Zamek Książ System Informacji Branżowej narzędziem pomocy w planowaniu kariery i aktywności zawodowej.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Dnia 4 marca 2008 roku odbyło się spotkanie Dolnośląskiej Rady ds. Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży Na spotkaniu była poruszana między innymi kwestia.
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Możliwości aplikowania o środki dla szkół podstawowych.
Wsparcie osób niepełnosprawnych w komponencie regionalnym w ramach PO KL.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
GMINNE CENTRUM INFORMACJI - Szansa ul. Chrobrego 40/41 62 – 200 Gniezno Tel. (0 61) (0 61) E.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Warszawa, 14/15 listopada 2012 r. EFS dla oświaty w województwie lubelskim Agnieszka Pidek-Klepacz Zespół Zarządzania Komponentem Regionalnym PO KL Departamentu.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
TYTUŁ PREZENTACJI listopada 2012 r. Warszawa ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie w latach oraz w ramach nowej perspektywy finansowej.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Spotkanie informacyjne Dokumentacja konkursowa Nr 1/9.2/11 Szczecin,18 maja 2011 r. Spotkanie współfinansowane ze środków.
Szczecin, dnia 11 lutego 2015 roku. Cel szczegółowy 2: Doskonalenie kompetencji kluczowych uczniów w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych,
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
MOŻLIWOŚCI WSPARCIA EDUKACJI
Wojciech Kreft ECORYS Polska Konferencja - Kraków 14 grudnia 2007 Świadomie, czy we mgle… ? - rola poradnictwa zawodowego w procesie uczenia się przez.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Łukasz Tur Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Wrocławiu Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój dla organizacji pozarządowych.
Działania z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, 16 grudnia 2015 r.
Konferencja Inaugurująca Program Operacyjny Kapitał Ludzki Toruń 12 listopada 2007.
MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU oparta jest na 3 komplementarnych ze sobą projektach systemowych: - 2 współfinansowanych ze środków.
R EGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO NA LATA G RZEGORZ O RAWIEC D EPARTAMENT P OLITYKI R EGIONALNEJ K IELCE,
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Perspektywą Rozwoju Edukacji Województwa Lubelskiego Sławomir Sołtys Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Projekty zrealizowane w ZS1
Zapis prezentacji:

Dołącz do liderów w edukacji – praktyczne kroki w EFS FUNDUSZE STRUKTURALNE UNII EUROPOEJSKIEJ ŚRODKIEM DO MODERNIZACJI BAZY I OFERTY EDUKACYJNEJ SZKÓŁ I PLACÓWEK Konferencja Kuratorium Oświaty w Lublinie Lublin, 15 marca 2007 Wojciech Kreft ECORYS Polska

Rynek pracy  przepaść  Edukacja

Rynek pracy  przepaść        Przejście... Edukacja

Szkoła – uczeń – rynek pracy Dlaczego właśnie tak wygląda często przejście?... Modernizacja wyposażenia Szkoła – uczeń – rynek pracy Modyfikacja treści kształcenia Oczekiwania rynku pracy Kadra ucząca… Umiejętności praktyczne – przedsiębiorczość Nowoczesne poradnictwo zawodowe

Tło europejskie - proces rozwoju idei Lifelong Guidance (LLG) Lizbona 2000  2010 (… gospodarka oparta na wiedzy…) Program „Edukacja i Szkolenie 2010” – zawiera trzy powiązane ze sobą trzy grupy celów strategicznych: poprawa jakości i efektywności systemów edukacji w UE wobec nowych zadań społeczeństwa opartego na wiedzy oraz zmieniających się metod i treści nauczania i uczenia się, ułatwienie powszechnego dostępu do systemów edukacji, zgodnie z nadrzędną zasadą kształcenia ustawicznego, działanie na rzecz zwiększenia szans zdobycia i utrzymania zatrudnienia oraz rozwoju zawodowego, jak również aktywności obywatelskiej, równości szans i spójności społecznej, otwarcie systemów edukacji na środowisko i świat w związku z koniecznością lepszego dostosowania edukacji do potrzeb pracy zawodowej i wymagań społeczeństwa oraz sprostania wyzwaniom wynikającym z globalizacji. Świadczenie usług poradnictwa przez całe życie dla obywateli Europy uznano za integralny składnik wszystkich trzech celów.

Definicja poradnictwa zawodowego (LLG) Usługi, których celem jest pomoc jednostkom w każdym wieku, na dowolnym etapie życia w dokonywaniu wyborów w zakresie edukacji, szkoleń oraz wyboru zawodu, a także pomoc w zarządzaniu własną karierą zawodową. Tego typu usługi mogą być świadczone indywidualnie lub w grupach, bezpośrednio lub na odległość (m.in. przez telefoniczne centra obsługi oraz przez Internet). Obejmują m.in.: pomoc w znalezieniu pracy, staże, praktyki, programy pracy „na próbę”, wolontariat, informację zawodową, narzędzia oceny, rozmowy kwalifikacyjne, zarządzanie karierą, programy poszukiwania pracy, wsparcie procesu przejścia ze szkoły na rynek pracy

Istota całożyciowego poradnictwa zawodowego Interwencja doradcy w trakcie nauki na rynku pracy koniec?...  preorientacja orientacja kontinuum życia Wybór zawodu Emerytura… wsparcie

Szkoła – uczeń – rynek pracy CZYNNIKI WARUNKUJĄCE JAKOŚĆ EDUKACJI: Modernizacja wyposażenia Szkoła – uczeń – rynek pracy Modyfikacja treści kształcenia Oczekiwania rynku pracy Kadra ucząca… Umiejętności praktyczne – przedsiębiorczość Nowoczesne poradnictwo zawodowe

Kształcenie dla potrzeb rynku pracy Jakie możemy wyróżnić elementy, które wpływają na efektywność procesu kształcenia dla potrzeb rynku pracy? Jest ich niestety dość dużo, aczkolwiek główne relacje odbywają się pomiędzy czterema elementami: Samorząd Rynek pracy Szkoła (organ prowadzący) Uczniowie Utworzenie mechanizmów stałej współpracy, – czyli cyklicznych spotkań, wspólnych badań, analiz, stałych prac zespołów roboczych itp. pomiędzy tymi czterema partnerami może doprowadzić do faktycznego kształcenia do potrzeb dynamicznie zmieniającego się rynku pracy.

W aspekcie Funduszy Strukturalnych aktualnie wydaje się, iż problemem nie jest: Skąd wziąć pieniądze?, lecz Jak je wziąć i jak efektywnie wykorzystać?

PHARE 2003 - Wsparcie dla modernizacji oferty szkół o profilu zawodowym Dotacje od 10 – 100 tyś Euro

kwota wsparcia tytuł projektu €100 000,00 "Modernizacja oferty edukacyjnej - Mechatronik - zawód z przyszłością" €90 000,00 "Słońcu naprzeciw" €34 433,15 "Pracownia symulacyjna obsługi ruchu turystycznego i hotelarstwa - narzędziem walki z bezrobociem młodzieży w regionie" €61 844,12 "Operator obrabiarek numerycznych - optymalny partner dla zautomatyzowych zakładów pracy" €30 637,00 Certyfikacja umiejętności zawodowych - partnerstwo szkoły i pracodawców dla zatrudnienia €48 506,66 Kształcenie modułowe szansą na sukces na rynku pracy €18 883,00 Gabinet Symulacyjny Przedsiębiorczości w Agrobiznesie €38 787,00 Alternatywny system kształcenia zawodowego w korelacji z regionalnym rynkiem pracy i standardami wymagań egzaminacyjnych €17 547,00 Pozyskanie sprzętu do modernizacji oferty edukacyjnej z zakresu grafiki komputerowej €27 000,00 NUMCO-Numeryczne Centrum Obróbcze €93 750,00 Doposażenie pracowni dydaktycznych w zakresie nowoczesnych systemów projektowania i wytwarzania - CAD/CAM/CNC €64 844,25 Poligraf - Zawód XXI wieku

- WYSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY PRIORYTET III - WYSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY 3.6 - WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH ORAZ ROZWÓJ KOMPETENCJI KLUCZOWYCH Instytucja wdrażająca – kuratoria oświaty Alokacja finansowa na działanie 772 830 155 Euro Cel Działania: - stworzenie warunków równego dostępu do edukacji poprzez udzielenie wsparcia na rzecz instytucji systemu oświaty oraz osób napotykających na bariery o charakterze środowiskowym, ekonomicznym, geograficznym i zdrowotnym utrudniające lub uniemożliwiające dostęp do usług edukacyjnych - wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej instytucji systemu oświaty realizujących kształcenie w formach szkolnych (z wyłączeniem kształcenia osób dorosłych) ukierunkowane na rozwój kluczowych kompetencji oraz wzmocnienie zdolności uczniów do przyszłego zatrudnienia

Projekty konkursowe – typy projektów: - wsparcie na rzecz realizacji dodatkowych zajęć dydaktyczno - wyrównawczych oraz specjalistycznych w szkołach oraz opieki pedagogiczno – psychologicznej skierowanych do uczniów wykazujących problemy w nauce lub z innych przyczyn zagrożonych przedwczesnym wypadnięciem z systemu szkolnictwa (np. wsparcie dla uczniów z obszarów wiejskich, wsparcie dla uczniów niepełnosprawnych, przeciwdziałanie uzależnieniom, programy prewencyjne, przeciwdziałanie patologiom społecznym) - programy rozwojowe szkół (w tym również szkół zawodowych) zgodne z lokalną polityką edukacyjną ukierunkowane na: > rozwój umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem ICT, języków obcych, przedsiębiorczości, nauk przyrodniczo – matematycznych > wdrożenie nowych, innowacyjnych form nauczania i oceniania cechujących się wyższą skutecznością niż formy tradycyjne > rozszerzanie oferty edukacyjnej poza standardowe ramy programów nauczania, poprawę jakości nauczania - programy skierowane do młodych osób, które znajdują się poza systemem szkolnictwa podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego, umożliwiające ukończenie danego etapu kształcenia oraz kontynuację nauki

Praktyczne kroki do EFS Nowoczesna spójna lokalnie Edukacja Diagnoza potrzeb - partnerzy Precyzyjne określenie lokalnych priorytetów Dobre przygotowanie szkół Warsztaty pisania i realizacji projektów Koordynacja regionalna… Nowoczesna spójna lokalnie Edukacja

Diagnoza potrzeb - partnerzy Koordynacja z planami, strategiami itp. Mechanizmy dialogu z pracodawcami Jakość i kompleksowość diagnozy Dokładne opisanie i oszacowanie potrzeb Wielowymiarowość i szeroka perspektywa analiz

Dobre przygotowanie szkół Udział w szerokim procesie diagnozy potrzeb Zdefiniowane zakresy i etapy interwencji Zaplanowana aktywność osób zarządzających… Kadra, kadra, kadra… Specjalistyczne stanowisko/(a)…

PROJEKTY… Edukacja Rynek pracy                             Modernizacja wyposażenia               Modyfikacja treści kształcenia               Oczekiwania rynku pracy Edukacja Rynek pracy Poradnictwo zawodowe Przejście...

Dziękuję za uwagę! Wojciech Kreft - ECORYS Polska