Kuratorium Oświaty w Łodzi Delegatura w Piotrkowie Trybunalskim

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Wnioski z kontroli doraźnych
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy WNIOSKI Z REALIZACJI NADZORU PEDAGOGICZNEGO W POSZCZEGÓLNYCH TYPACH SZKÓŁ I PLACÓWEK KONTROLA PLANOWA.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
Indywidualne nauczanie
KURATORIUM OŚWIATY W ŁODZI
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
N A R A D A ŁÓDZKIEGO KURATORA O Ś WIATY Z DYREKTORAMI SZKÓŁ I PLACÓWEK 26 sierpnia 2011 roku.
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Kuratorium Oświaty w Łodzi Delegatura w Piotrkowie Trybunalskim
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Kontrole doraźne W roku szkolnym 2013/2014 (od 1 września 2013 r. do 30 czerwca 2014 r.) przeprowadzono 839 kontroli doraźnych. Obszary funkcjonowania.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zmiany w prawie oświatowym
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

Kuratorium Oświaty w Łodzi Delegatura w Piotrkowie Trybunalskim 97-300 Piotrków Trybunalski ul. Sienkiewicza 16a tel. (044) 649 77 41 fax (044) 649 77 41, e-mail: delegatura.piotrkow@poczta.onet.pl

Kontrole doraźne Badane obszary funkcjonowania szkół i placówek w ramach kontroli doraźnych Stwierdzone nieprawidłowości podczas kontroli doraźnych Podmiot wnioskujący o przeprowadzenie kontroli doraźnych Wnioski z przeprowadzonych kontroli doraźnych Dane statystyczne dotyczące przeprowadzonych kontroli doraźnych

Badane obszary funkcjonowania szkół i placówek w ramach kontroli doraźnych: Zatrudnianie nauczycieli zgodnie z wymaganymi kwalifikacjami Realizacja podstaw programowych i ramowych planów nauczania Przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów zewnętrznych Przestrzeganie przepisów dotyczących obowiązku szkolnego i obowiązku nauki Organizacja pracy szkoły i placówki zgodnie z przepisami prawa

AD.1 Zatrudnianie nauczycieli zgodnie z wymaganymi kwalifikacjami: wystąpiły przypadki zatrudnienia nauczycieli bez przygotowania pedagogicznego

AD.2 Realizacja podstaw programowych i ramowych planów nauczania: nieprzestrzeganie ramowych planów nauczania, pełnej realizacji podstawy programowej głównie przewidzianej dla zawodów, w których szkoła kształci nieuwzględnianie w szkolnym planie nauczania indywidualnych zajęć rewalidacyjnych, wynikających z orzeczeń poradni psychologiczno - pedagogicznej

AD.3 Przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów zewnętrznych: brak dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (opinie poradni psychologiczno - pedagogicznej) brak określenia warunków i trybu uzyskiwania wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych z poszczególnych zajęć edukacyjnych oraz rocznych ocen klasyfikacyjnych zachowania niepowiadamianie organu prowadzącego szkołę oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny o wstrzymaniu wykonania uchwały rady pedagogicznej w sprawie klasyfikacji podjętej niezgodnie z przepisami prawa

AD.4 Przestrzeganie przepisów dotyczących obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przyjmowanie do szkół ponadgimnazjalnych słuchaczy niebędących absolwentami szkół dających właściwą podbudowę (dotyczy szkół niepublicznych z uprawnieniami szkoły publicznej) przyjmowanie do szkół zawodowych, uczniów bez zaświadczeń lekarskich stwierdzających brak przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w danym zawodzie brak szczegółowych zasad (kryteriów) dotyczących przyjmowania uczniów do gimnazjum, w przypadku gdy liczba kandydatów zamieszkałych poza obwodem danego gimnazjum jest większa niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła

AD.5 Organizacja pracy szkoły i placówki zgodnie z przepisami prawa nieprzestrzeganie kompetencji stanowiących rady pedagogicznej dotyczących m.in. podejmowania uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji słuchaczy niedostosowanie zapisów statutu szkoły do nowelizacji ustawy o systemie oświaty oraz aktów wykonawczych nieprzestrzeganie regulaminu rady pedagogicznej

AD.5 Organizacja pracy szkoły i placówki zgodnie z przepisami prawa niezapewnianie uczniom bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki: brak podziału na grupy wychowawcze uczniów przebywających w świetlicy szkolnej łączenie przez nauczyciela opieki nad uczniami przebywającymi w świetlicy szkolnej z opieką nad uczniami innych klas opracowywanie tygodniowych planów zajęć uczniów niezgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej niezapewnienie uczniom opieki w czasie zajęć organizowanych przez szkołę, w  tym zajęć świetlicowych oraz podczas realizacji zajęć za nieobecnego nauczyciela

Organizacja pracy szkoły i placówki zgodnie z przepisami prawa- cd. Uwagi do sprawowania nadzoru pedagogicznego przez dyrektora szkoły lub placówki: nieprzestrzeganie przepisów dotyczących dokonywania oceny pracy nauczyciela prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania niezgodnie z przepisami prawa brak dostatecznego nadzoru pedagogicznego nad prawidłową realizacją zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych brak planu nadzoru pedagogicznego

Organizacja pracy szkoły i placówki zgodnie z przepisami prawa- cd. niewłaściwa organizacja zajęć nauczania indywidualnego z uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego – nieterminowe rozpoczęcie zajęć nieprzestrzeganie kompetencji opiniujących rady pedagogicznej w zakresie opniowania tygodniowego rozkładu zajęć lekcyjnych brak określenia zasad współdziałania organów szkoły i rozwiązywania sporów między nimi brak określenia trybu odwołania się ucznia od nałożonej kary brak określenia trybu składania skarg w przypadku naruszenia praw ucznia niewłaściwe wyznaczenie terminu zakończenia stażu dotyczącego awansu zawodowego

Podstawy przeprowadzenia kontroli doraźnej: 1. wniosek (podmiot wnioskujący o przeprowadzenie kontroli): ilość Organ prowadzący szkołę lub placówkę 20 Rzecznik Praw Dziecka 2 Rodzice 30 Uczniowie 5 Nauczyciele 25 Ministerstwo Edukacji Narodowej 1 Dyrektor szkoły/placówki Posłowie Związki zawodowe

Podstawy przeprowadzenia kontroli doraźnej (cd): 2. potrzeba stwierdzona przez Łódzkiego Kuratora Oświaty: ilość realizacja wniosków z nadzoru pedagogicznego, w tym kontrola realizacji zaleceń 6 kontrola przestrzegania przez szkołę niepubliczną art. 7 ust. 3 ustawy w związku z art. 85 ust. 2 ustawy 12 badanie zasadności skarg 14 inne 7

Wnioski z przeprowadzonych kontroli doraźnych: ZNiektóre szkoły funkcjonują w oparciu o nieaktualne przepisy prawa – statuty tych szkół niedostosowane są do aktualnych przepisów W

Wnioski z przeprowadzonych kontroli doraźnych: W niektórych szkołach nieprzestrzegane są kompetencje rady pedagogicznej oraz zasady współpracy z rodzicami opisane w statutach szkolnych

Wnioski z przeprowadzonych kontroli doraźnych: W szkołach często dochodzi do nieprzestrzegania zasad oceniania uczniów, jest to najczęstszą przyczyną skarg rodziców oraz naruszeniem praw ucznia

Wnioski z przeprowadzonych kontroli doraźnych: W szkołach i placówkach dochodzi do łamania praw ucznia

Wnioski z przeprowadzonych kontroli doraźnych: W Specjalnych Ośrodkach Szkolno – Wychowawczych oraz Młodzieżowych Ośrodkach Wychowawczych dochodzi do uchybień w planowaniu pracy edukacyjno-rewalidacyjnej z uczniami (brak indywidualnych programów pracy) oraz pracy resocjalizacyjnej z wychowankami (brak indywidualnych programów resocjalizacyjnych)

Wnioski z przeprowadzonych kontroli doraźnych: Dyrektorzy szkół i placówek dostosowali plany nadzoru pedagogicznego do aktualnie obowiązującego rozporządzenia Jednak niekiedy widoczne jest niezrozumienie istoty ewaluacji wewnętrznej przez dyrektorów i nauczycieli

Wnioski z przeprowadzonych kontroli doraźnych: Dyrektorzy organizując zastępstwa doraźne nie zawsze priorytetowo traktują kwalifikacje nauczycieli

Wnioski z przeprowadzonych kontroli doraźnych: W dalszym ciągu dochodzi do zatrudniania nauczycieli bez wymaganych kwalifikacji pedagogicznych

Liczba nadzorowanych szkół Liczba przeprowadzonych kontroli doraźnych Typ szkoły Liczba nadzorowanych szkół Liczba przeprowadzonych kontroli doraźnych Procent szkół objętych kontrolą Przedszkole 115 3 2,6 Szkoła Podstawowa 224 45 20,1 Gimnazjum 109 36 33,0 Szkoły ponadgimnazjalne Zasadnicza Szkoła Zawodowa 37 19 51,3 Liceum Ogólnokształcące 73 35 48,0 Liceum Profilowane 16 2 12,5 Technikum 20 44,4 Liceum Uzupełniające 40 4 10,0 Technikum Uzupełniające 30 6 20,0 Szkoła Policealna 77 8 11,4 Pozaszkolna placówka specjalistyczna 1 100,0 RAZEM 767 179 23,3

Ważne wydarzenia związane ze wspomaganiem szkół i placówek: Konferencje: „Nowe spojrzenie na edukację przedszkolną i wczesnoszkolną w kontekście wymagań podstawy programowej” „Orzecznictwo i ścieżki edukacyjne dzieci i młodzieży z dysfunkcją narządu wzroku i słuchu na przykładzie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej Doradztwa Zawodowego i dla Dzieci z Wadami Rozwojowymi w Łodzi oraz szkół i placówek z Piotrkowa Trybunalskiego – Szkoły Podstawowej nr 5, Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej i Centrum Rehabilitacyjno – Edukacyjnego Szansa” „Współdziałanie organu sprawującego nadzór pedagogiczny z jednostkami samorządu terytorialnego” „Prawidłowa edukacja warunkiem poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym – Wychowanie komunikacyjne jako niezbędny element współczesnego modelu edukacji”

Ważne wydarzenia związane ze wspomaganiem szkół i placówek: Konkursy: Ogólnopolski Konkurs Historyczny „Losy Żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 972 – 1514 od Cedyni do Orszy” Olimpiada Tematyczna „Losy Żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 972 – 1514 od Cedyni do Orszy”

Ważne wydarzenia związane ze wspomaganiem szkół i placówek: Finał Ogólnopolskiego Konkursu Papieskiego dla uczniów gimnazjum „Papież Słowianin”

Dziękuję za uwagę