1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w projektach 6.2 PO KL
Advertisements

URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Działanie 9.3 – wybór projektów do dofinansowania i co dalej?
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Zlecenie i wybór wykonawcy
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Monitoring i sprawozdawczość ZPORR
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 21 październik 2008 r. Umowa.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Roboty dodatkowe, uzupełniające i zamienne
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw, Działanie 1.5 lata Przepływy finansowe.
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
Realizacja umowy w ramach POIG
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
Kontrola beneficjentów działanie 6.1
2009 Działanie 3.3 Tworzenie systemu ułatwiającego inwestowanie w MSP Poddziałanie Wsparcie dla MSP Podsumowanie naboru 2008 i zmiany na 2009 Zespół
2009 Warszawa, 5 marca 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL projekty studiów podyplomowych Anna Broniarek.
2009 Warszawa, 27 lutego 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL ponadregionalne projekty zamknięte.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Wprowadzanie zmian w trakcie realizacji projektu –
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 26 marca 2008 r. Wzór Umowy.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
1Warszawa, 27 lutego 2014 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Działanie 2.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Departament Systemów Informatycznych.
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
Informacja nt. płatności dla Beneficjentów w ramach osi II – VII w roku 2010 Solina, 12 października 2010 r.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Departament Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego Instytucja Pośrednicząca dla Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Wzór umowy o dofinansowanie wraz z informacjami na temat zasad realizacji projektów w perspektywie 2014 – 2020 Wydział Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Konkursy ogłaszane przez Dolnośląską.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Procedura zmian. 2 Zmiany do projektów mogą być wprowadzane przede wszystkim w przypadku braku możliwości zrealizowania projektu na warunkach określonych.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.4. Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
Zatrudnianie nauczycieli
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wydział Kontroli Wrocław,
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
OBOWIĄZKI WNIOSKODAWCY PRZED PODPISANIEM UMOWY O DOFINANSOWANIE
Zmiany w realizacji projektów PO KL
spotkanie informacyjne
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

1

Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009

3 § 5 ust. 1 Harmonogram płatności W terminie do 25 dnia ostatniego miesiąca kwartału kalendarzowego § 5 ust. 2 Prognoza wydatków kwalifikowalnych na bieżący oraz kolejny rok budżetowy W terminie do 15 lutego

4 § 6 ust. 6 Wniosek o płatność (zgodnie z harmonogramem płatności) 1 raz na 3 m- ce od dnia zawarcia umowy

5 § 8 ust. 14 Wniosek o płatność końcową (gdy inwestycja zakończyła się przed zawarciem umowy do 60 dni od zawarcia umowy) Do 60 dni od dnia zakończenia finansowego realizacji Projektu § 8 ust. 10 Beneficjent ma obowiązek ujawniania dochodów, które powstają w związku z realizacja projektu.

6 § 10 ust. 5 Oświadczenie o kwalifikowalności podatku od towarów i usług w ramach realizowanego Projektu aktualne zaświadczenie właściwego urzędu skarbowego potwierdzającego status Beneficjenta jako podatnika od towarów i usług (od zawarcia umowy do 5 lat od dnia zakończenia finansowego realizacji projektu) Do 31 grudnia każdego roku

7 §10 ust. 1 Beneficjent zobowiązany jest pisemnie poinformować IZ, że w przypadku Projektu nie nastąpiło, nie następuje i nie nastąpi nakładanie się finansowania przyznanego z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, FS lub innych funduszy, programów, środków i instrumentów UE ani krajowych środków publicznych. W terminie do 7 dni od dnia zawarcia umowy

8 §10 ust. 3 Beneficjent zobowiązany jest pisemnie poinformować IZ, iż Beneficjent i Partner nie podlega wykluczeniu z otrzymania dofinansowania na podstawie art. 211 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych oraz w terminie do 3 dni od daty powzięcia przez Beneficjenta informacji o każdej zmianie w tym zakresie. W terminie do 7 dni od dnia zawarcia umowy

9 § 11 Zabezpieczenie prawidłowej realizacji umowy Dotyczy wyłącznie beneficjentów niebędących jednostką sektora finansów publicznych lub fundacji, której jedynym fundatorem nie jest Skarb Państwa bądź BGK Do 30 dni od dnia zawarcia umowy

10 §12 ust. 7 Gdy aktualna szacunkowa wartość zamówienia publicznego wynosi: co najmniej PLN dla robót budowlanych, lub co najmniej PLN dla dostaw bądź usług Beneficjent zobowiązany jest do przekazywania do IZ RPO: – odpowiednio projektu ogłoszenia o zamówieniu publicznym lub projektu zaproszenia do negocjacji, albo projektu zaproszenia do składania ofert, bądź projektu zapytania o cenę, – projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy); – istotnych postanowień wprowadzonych do treści projektu umowy z wykonawcą oraz projektu wzoru umowy z wykonawcą lub ogólnych warunków umowy określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia;

11 § 15 ust. 1 W przypadku gdy całkowita wartość projektu wynosi co najmniej PLN Beneficjent po poniesieniu co najmniej 50 % wydatków całkowitej wartości Projektu, a przed terminem zakończenia rzeczowego realizacji Projektu zobowiązany jest do przeprowadzenia audytu zewnętrznego.

12 § 17 ust. 1 Zgłasza ewentualne zmiany dotyczące realizacji Projektu do IZ RPO Najpóźniej do 35 dni przed planowanym zakończeniem finansowym realizacji Projektu

13 Zmiany w Projekcie po podpisaniu Umowy Zmiana wielkości wskaźników produktu oraz przesunięć pomiędzy kategoriami wydatków (pozycjami zakresu rzeczowego) powstałymi z przyczyn innych niż przeprowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego Zmiana wielkości wskaźników rezultatu Zmiana w projekcie będące wynikiem przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Zmiana okresu realizacji projektu

14 Zmiany w Projekcie po podpisaniu Umowy Zmiany powstałe w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wymagają przygotowania aneksu po zakończeniu każdego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W przypadku braku zgody IZ RPO na dokonanie zmian Beneficjent jest zobowiązany do realizacji Projektu zgodnie z obowiązująca wersją wniosku o dofinansowanie lub ma możliwość rezygnacji z dalszej realizacji Projektu.

15 Kategorie wydatków Zgodnie z wytyczną IZ RPO z dnia r. (sygn. DRPO.0290/1246/DRPO-Z/1375/PW/08) pkt. 5:...procedury wyboru wniosku o dofinansowanie projektu nie dopuszczają na jakimkolwiek etapie możliwości włączenia do projektu dodatkowych kategorii wydatków, nie uwzględnionych we wniosku o dofinansowanie projektu. Dotyczy to również etapu po zawarciu umowy (...).

16 § 19 Rozwiązanie Umowy § 19 ust. 1 Rozwiązanie umowy na wniosek IZ RPO z zachowaniem jednomiesięcznego terminu wypowiedzenia § 19 ust. 5 Rozwiązanie umowy na wniosek Beneficjenta; § 19 ust. 2 Rozwiązanie Umowy na wniosek IZ RPO bez wypowiedzenia

17