DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum w Pinczynie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty z pisania Listu Motywacyjnego Przygotował: Sebastian Wilk
Advertisements

Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
Rodzic jako doradca zawodowy
Korespondencja w sprawach osobowych.
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Rozmowa kwalifikacyjna
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi
Fryzjerstwo.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
Liceum Ogólnokształcące
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wszystko co chcielibyście wiedzieć o pracodawcach.
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Projekt „Od zera do milionera” dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego Metody wyjścia z bezrobocia Dr inż. Aneta Pisarska.
Promocja kształcenia ustawicznego w województwie lubuskim.
CECHY DOBREGO SPRZEDAWCY
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Mój wymarzony zawód.
Sztuka sprzedawania.
Kształtowanie postaw przedsiębiorczości w kontekście dokumentów aplikacyjnych Ewa Ger.
Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
lecz dla życia się uczymy”
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2
METODY POSZUKIWANIA PRACY
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Rekrutacja – 2010 Zespół Szkół Nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 NAJLEPSZY WYBÓR ! Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Zostań fryzjerem !.
Tajniki rekrutacji do IT - czyli ile warta jest moja wiedza, gdy nie potrafię jej zaprezentować?
Zmiany ustawy o systemie oświaty
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO PRAKTYCZNY PORADNIK, CZYLI CO ZROBIĆ ŻEBY DOSTAĆ SIĘ NA STAŻ?
(łac. bieg życia, przebieg życia) – życiorys zawodowy.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Jak pisać list motywacyjny?
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
Curriculum Vitae.
Dokumenty aplikacyjne
W czasie nauki w ramach projektu już w pierwszej klasie odbyłem staż zawodowy w profesjonalnym salonie fryzjerskim. Miałem bezpośredni kontakt z klientami,
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Nasz wizerunek zaklęty w kartkach papieru
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KLASA WIELOZAWODOWA. Wybierz zawód i kształć się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami!
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
PORADNICTWO ZAWODOWE Zapraszamy na wędrówkę po świecie poradnictwa zawodowego.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Miejsce pracy: Bielsko Biała
Specjalista ds. Kontroli Jakości Instalacji
Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Zapis prezentacji:

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum w Pinczynie ID grupy: 96/65_P_G1 Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Publiczne Gimnazjum Temat projektowy: Ty też kiedyś będziesz musiał Semestr/rok szkolny: 2011/2012

Rola przedsiębiorczości w życiu każdego człowieka – praca w grupach polegała na omówieniu przez uczniów zawodów swoich znajomych i wskazaniu w nich przedsiębiorczości

6 zasad wzbudzania sympatii u innych ludzi – to pomoże zrealizować plan ,,Ty też kiedyś będziesz musiał” wybrać zawód szczerze interesujcie się innymi ludźmi uśmiechajcie się pamiętajcie, że czyjeś nazwisko to najważniejszy dla zainteresowanego dźwięk w danym języku bądźcie dobrymi słuchaczami, pozwólcie innym mówić o samych sobie mówcie o tym co interesuje rozmówcę zasugerujcie rozmówcy, że macie świadomość jego znaczenia i róbcie to szczerze

rozmówki - wg zasad dobrej rozmowy, potrzebne w pracy i życiu I. ZASADY DOBREJ KOMUNIKACJI 1.Zaczynaj zdania od JA lub MNIE 2.Wyrażaj swoje uczucia, myśli i przeżycia jasno, szczerze, uczciwie 3.Patrz rozmówcy w oczy 4.Mów wyraźnie 5.Zachowuj odpowiednią odległość od rozmówcy 6.Zachowuj zgodność gestów i wyrazu twarzy ze słowami II. UMIEJĘTNOŚĆ SŁUCHANIA JEST WAŻNIEJSZA W DOBREJ KOMUNIKACJI NIŻ UMIEJĘTNOŚĆ MÓWIENIA CO POMAGA SŁUCHAĆ? * Skupienie tylko na rozmówcy * Dobór miejsca \ czasu - na rozmowę * Wyeliminowanie zakłóceń * Pytania zaczynaj od: gdzie? jak? (NIE: dlaczego?) CO PRZESZKADZA SŁUCHAĆ? * Przedwczesne wnioski * Niechętne nastawienie z góry * Ukryte zamiary * Przygotowywanie odpowiedzi co, kto? w czasie, gdy mówi druga osoba

Zasada dobrej rozmowy – c.d III. DOBRE ZWROTY MAJĄ CHARAKTER: Opisowy, nie oceniający lub osądzający Konkretny, nie ogólnikowy Taktowny i życzliwy zarówno wobec mówcy, jak i słuchacza Dotyczący konkretnych zachowań (nie osoby) Zrozumiały, nie zawiły IV. CELE ZWROTÓW: Wyeliminowanie uprzedzeń Pokazanie, że mówca został uważnie wysłuchany Podzielenie się obserwacjami Podzielenie się, przeżyciami, jakie wywołało słuchanie Zbliżenie przez wzajemną identyfikację

Jak poradzić sobie na terenach po PGR – duże bezrobocie – pomógł nam film z Markiem Konradem Aby poradzić sobie w życiu, przede wszystkim trzeba być przebojowym i nie poddawać się – wiedza i doświadczenie życiowe bardzo w tym pomogą

Dokumenty aplikacyjne są swoistą reklamą kandydata ubiegającego się o pracę. Zasady pisania dokumentów aplikacyjnych: • Dokładnie przeczytaj ofertę i określone w niej wymagania • Pisz na komputerze, na białym czystym papierze • Wyróżnij najważniejsze elementy • Pisz tylko prawdę! • Nie używaj skrótów • Jeżeli oferta jest napisana w języku obcym, w takim samym języku przygotuj dokumenty aplikacyjne • Do dokumentów aplikacyjnych nie dołączaj żadnych kopii dyplomów, rekomendacji i innych dokumentów • Nie rozsyłaj identycznych dokumentów aplikacyjnych do różnych pracodawców Główne elementy CV • Dane personalne (imię, nazwisko, adres, data urodzenia, telefon kontaktowy, e-mail) • Cel (dlaczego szukasz pracy, dlaczego w tej firmie chcesz pracować) • Wykształcenie (podajemy tylko szkoły wyższe i średnie, nie piszemy o szkole podstawowej) • Doświadczenie zawodowe (tak jak wykształcenie piszemy w chronologii odwrotnej, od najaktualniejszego) • Umiejętności i kwalifikacje (podajemy ukończone kursy, znajomość języków obcych, prawo jazdy) • Osiągnięcia (zawodowe i niezawodowe) • Zainteresowania zawodowe • Zainteresowania pozazawodowe • Referencje (podajemy z jakiej firmy i wpisujemy: „dostępne na życzenie”)

Błędy popełnianie przy tworzeniu dokumentów aplikacyjnych: • Błędy ortograficzne, gramatyczne • Kopiowanie i wklejanie informacji z aplikacji do innych firm (często bez zmiany nazwy firmy) • Błędy w nazwie firmy • Pominięcie jakiejś informacji • Skupienie się na sobie i swoich potrzebach: błąd polega na wypunktowaniu jedynie faktów mówiących o tym, co pracodawca może zrobić dla nas i czego oczekujemy po zatrudnieniu się w jego firmie, ale ani słowa o tym co on z tego będzie miał • Nieprofesjonalny adres e-mail: np. krokodylek@op.pl; Kasiunia@buziaczek.pl. Na potrzeby rekrutacji załóż skrzynkę mailową, z własnym nazwiskiem lub imieniem i nazwiskiem, np. j.nowak@op.pl • Dołączanie niepotrzebnych dokumentów (referencji, świadectw ukończenia szkoły, kursów) • Wklejanie zdjęcia innego niż legitymacyjne (z wycieczki, przyjęcia) • Zbyt obszerne CV – powinieneś zmieścić się na maksymalnie 2 stronach A4 • Pobieżnie opisane zainteresowania, np. „sport, muzyka, film” – nic nie mówią o tobie, bądź bardziej szczegółowy, np. gram na fortepianie.

Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej – p Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej – p. Zbyszek uczy uczniów jak rozmawiać

Ćwiczenia w parach – Monika i Weronika Wniosek – niezła zabawa, a jednocześnie nauka

opracowywanie cv dla różnych grup zawodowych – prezentuje Dominika Dane osobowe: Imię: Dominika Maria Nazwisko: Kropidłowska Płeć: kobieta Data urodzenia: 1996 Obywatelstwo: Polskie Dane teleadresowe: Państwo: Polska Województwo: Pomorskie Miasto: Pinczyn Kod pocztowy: 83-251 Ulica: Jezierska Numer domu/mieszkania: 6 Edukacja Doświadczenie zawodowe Umiejetności Jestem 15-letnią kobietą. Nie mam niestety zbyt dużego doświadczenia zawodowego, ale jestem osobą odpowiedzialną, pracowitą i solidną. Z wykształcenia jestem Technikiem organizacji usług gastronomicznych. Do tej pory pracowałam jako barmanka, hostessa, pokojówka i sprzedawczyni w sklepie obuwniczym.

Cv prezentuje Dawid Układanie CV mechanika Dzisiaj pracowaliśmy w grupach, których zadaniem było ułożenie CV dla mechanika. Najbardziej nam się podobał CV Dawida.  Dawid Gerigk DANE PERSONALNE  ul. Nowa 15/2; 00 – 000 Pinczyn Zdjęcie  tel. 011/0000-000; tel. kom. 0222-222-222  Gerigk.d@poczta.pl  Data urodzenia: 14.05.1977 r.  Miejsce urodzenia: Pałubinek  CEL ZAWODOWY Otwarcie własnego warsztatu samochodowego  PROFIL ZAWODOWY MECHANIK SAMOCHODOWY  DOŚWIADCZENIE 01.07.2001 – obecnie w Serwis samochodów TTV w Opolu ZAWODOWE Mechanik samochodów osobowych w przegląd i naprawa samochodów, zgodnie ze zleceniem serwisowym  01.09.1995 – 30.06.2001 w Serwis samochodowy BBV w Opolu.  Mechanik samochodowy w naprawa samochodów, zgodnie ze zleceniem serwisowym  01.09.1992 – 31.08.1995 w Warsztat Samochodowy S. S. Kowalczyk w Opolu.  

Cv Dawida Pomocnik mechanika w w ramach praktyki zawodowej przyuczenie do zawodu – mechanik pojazdów samochodowych  WYKSZTAŁCENIE Tytuł mistrza w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych uzyskany w  2007 roku przed Komisją Egzaminacyjną Częstochowskiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości  1999 – 2002 w Zaoczne Technikum Samochodowe Dla Dorosłych w Opolu. Kierunek Naprawa i eksploatacja pojazdów samochodowych  Uzyskany tytuł: Technik mechanik pojazdów samochodowych  1992 – 1995 w Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 2 w Opolu. Kierunek Mechanika pojazdowa.  Uzyskany tytuł: Mechanik pojazdów samochodowych  Czeladnik w rzemiośle: mechanika pojazdowa  UMIEJĘTNOŚCI w Prawo jazdy kategorie: A, B, B+E, C, C+E  w Operator wózka widłowego  w Biegła znajomość pakietu MS Office  w Bardzo dobra znajomość języka rosyjskiego  ZAINTERESOWANIA Motoryzacja, jej rozwój i nowe technologie. Technika. Rajdy samochodowe  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w przesłanym CV dla potrzeb niezbędnych w procesie rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 roku o Ochronie danych Osobowych (Dz.U.Nr. 133 poz.883)

cechy człowieka i sprzedanie siebie jako sklepowa, mechanik – rozmowy symulacyjne – Marcin myśli o rolnictwie

Patrycja myśli o pracy, gdzie narzędziem będzie język angielski

Zasada dobrej rozmowy – patrz mi w oczy

Patrycja ubiega się o zawód nauczycielki małych dzieci

Kamil to sekretarka – dobrze się spisywał

Rozmowa Kamila z szefem

Pani pedagog opowiada jak ważna jest rozmowa, zachowanie, sposób bycia podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Cechy dobrego sprzedawcy – wnioski z lekcji – burza mózgów •Spostrzegawczość i umiejętność obserwacji •Podzielność uwagi •Łatwość zapamiętania i odtwarzania w pamięci znanych wiadomości •Umiejętność kojarzenia •Szybkość myślenia i podejmowania decyzji oraz łatwość wysuwania argumentów •Panowanie nad własnymi stanami uczuciowymi •Silna wola •Spostrzegawczość i umiejętność obserwacji •Podzielność uwagi •Łatwość zapamiętania i odtwarzania w pamięci znanych wiadomości •Umiejętność kojarzenia •Szybkość myślenia i podejmowania decyzji oraz łatwość wysuwania argumentów •Panowanie nad własnymi stanami uczuciowymi •Silna wola Jednym z obowiązków sprzedawcy jest pomoc konsumentowi w zdecydowaniu, która z jego potrzeb jest najbardziej pilna i powinna być zaspokojona w pierwszej kolejności oraz jaki towar może tę potrzebę zaspokoić. Na kulturę osobistą sprzedawcy składają się: •Postawa •Ruchy •Sposób wyrażania się •Stosunek do klienta •Sposób obchodzenia się z towarem •Prezentowanie i demonstrowanie towaru

ty też kiedyś będziesz musiał - szacowanie kosztów budowy domu

Obliczenia wydatków na budowę domu   POWIERZCHNIA ILOŚĆ KOSZT *Ściana 1i2 4m(2) 4 565,80 zł *Ściana 3 32m(2) 226,32 zł *Ściana 4 27,5m(2) 194,00 zł *Szczyt 1i2 *Razem 95,5 m(2) 16 Kolumna1 dach m2 cena zł koszt zł blachodachówka 144 21,84 3144,96 deski 46 6624 krawędziaki 180 20 3600 suma 13368,96

Ważne jest rozpoznanie rynku cen koszałka bat bricoman cement 25 kg 13 zł 10,00 zł 9,40 zł putak biały 4,39 zł 6,10 zł 4,65 zł cegła 1 szt. 0,69 zł 0,90 zł 0,70 zł styropian 1 m gr. 5 cm 140 zł 125 zł 118 zł blacha na dach 26 zł 20 zł 31 zł deski 460 zł 470 zł 480 zł zaprawa tynkarska 19 zł 16 zł 19,80 zł 663,08 zł 648,00 zł 663,55 zł

Wykres mówi jasno, gdzie najtaniej

Wynagrodzenie oraz mój dom marzeń PŁACA ROBOTNIKA Zarobki robotnika Ilość godz. zł. za 1h murarz 500h 50 25 000,00 zł cieśla 100h 40 4 000,00 zł blachoda. Razem:33000zł

Rozmawiamy na temat wyboru zawodu – wnioski z wykładu Na zajeciach rozmawialismy na temat : - rozszerzenie wiedzy na temat autoprezentacji oraz komunikacji      interpersonalnej,          - przygotowanie wystąpień publicznych, - umiejętność opanowania stresu podczas rozmów, wywiadów, - wyrażenie własnego zdania i obrona swoich wywiadów, - umiejętność prowadzenia spotkań grupowych Autoprezentacja – proces kontrolowania przez jednostkę sposobu, w jaki jest postrzegany przez otoczenie(manipulowania wywieranym wrażeniem).  Sztuka autoprezentacji - polega na zaprezentowaniu własnej osoby w taki sposób jaki oczekują nas inni ludzie. Sporządzamy listę osiągnięć z których jesteśmy dumni. Asertywność- to mówienie wprost to tym co chcemy, czujemy lub czego pragniemy, ale nie kosztem innych. - racjonalne i dojrzałe zachowanie. - zdolność negocjacji wypracowywania kompromisów. -pokazanie innym, że posiadasz swój cel.

Zdjęcia z wykładu

Co jest ważne - wnioski KOLEJNOŚĆ POSTRZEGANIA: -ATRAKCYJNOŚĆ -OSOBOWOŚĆ I TEMPERAMENT -WYKSZTAŁCENIE -OSIĄGNIĘTY SUKCES Dobra komunikacja- jest wtedy kiedy wszyscy członkowie grupy, a zwłaszcza lider: -biorą na siebie odpowiedzialność za sprawny przepływ informacji, - biorą opinii mniejszości, -podtrzymują dyskusję, -pozwalają na rozbieżność opinii, która daje możliwości innowacji Klaryfikowanie- technika służąca poprawnemu porozumiewaniu  

Zakładanie kont bankowych – bez konta się nie da!!!!!!!!!!!!!!!! Zakładanie konta w banku, gdy odbywa się w tradycyjny sposób powoduje, że konto tworzone jest automatycznie. Otwarcie konta bankowego przez Internet natomiast wymaga od nas troszkę więcej cierpliwości, ponieważ musimy otrzymać regulamin i inne dane za pośrednictwem kuriera. Wielu ludzi zadaje sobie niepotrzebnie pytanie „jak założyć konto bankowe” i strasznie się boi to uczynić, ponieważ myślą, że będą obarczeni wielkimi kosztami otworzenia i prowadzenia rachunku. Jest to nieprawda, jeśli wybierzemy odpowiednie konto bankowe to opłaty te będą znikome, albo zerowe. Jedyny dokument, jaki będzie nam potrzebny przy zakładaniu konta bankowego to dowód osobisty. Jest on do tego celu niezbędny. Zakładanie konta w banku nie można odkładać na ostatnią chwilę, ponieważ jeśli się tak czyni, zazwyczaj pojawiają się problemy, jak to ze wszystkimi czynnościami na ostatnią chwilę. Zakładając konto możemy także wyrazić chęć otrzymania dodatkowych usług takich jak karta debetowa (standard), czy karta kredytowa. Konto osobiste, najlepiej które można obsługiwać przez Internet w obecnych czasach jest potrzebne niemal każdej osobie, nawet niepełnoletniej.

przygotowanie stanowiska pracy do obsługi klientów w kawiarence pani Asia pomogła nam wybrać dziewczyny do pracy w kawiarence, gdyż ma bardzo ogromne doświadczenia, wybrała Monikę i Weronikę - mogą spokojnie walczyć i pisać list motywacyjny na ekspedientkę

Co miało wpływ na sukces kawiarenki - wnioski Na sukces kawiarenki miało wpływ: - dobre jedzenie, - obsługa klientów, - dobra cena, - życzliwość i uśmiech, - doświadczenie w branży, - wystrój Sali, - atmosfera panująca w kawiarence

wizyta w urzędzie pracy w Starogardzie Gdańskim – informacja o zapotrzebowaniu na różne zawody Pozostali spawacze i pokrewni Spawacz 2011-11-24 Pinczyn  100.00% Monter instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych Monter wentylacji 2011-11-24 Starogard Gdański  100.00% Piekarz* Piekarz 2011-11-23 Starogard Gdański  100.00% Sprzedawca* Sprzedawca 2011-11-23 Starogard Gdański  100.00% Pozostali robotnicy przygotowujący drewno i pokrewni Pomocnik przy produkcji drzewnej 2011-11-23 Czarna Woda  100.00% Monter instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych Monter wentylacji - brygadzista 2011-11-23 Starogard Gdański  100.00% Logistyk Technik/Logistyk serwisu 2011-11-23 Starogard Gdański  100.00% Sprzedawca* Sprzedawca/Pracownik obsługi klienta 2011-11-22 Starogard Gdański  100.00% Sprzedawca* Sprzedawca* 2011-11-22 Starogard Gdański  100.00% Murarz* Murarz*

Zapotrzebowanie na zawody Operator spycharki Operator spycharki 2011-11-22 Pinczyn  100.00% Pozostali operatorzy sprzętu do robót ziemnych i urządzeń pokrewnych Operator węzła bętoniarskiego 2011-11-22 Starogard Gdański  100.00% Operator koparko Operator koparko – ładowarki 2011-11-22 Pinczyn  100.00% Kierowca samochodu ciężarowego Kierowca samochodu ciężarowego kat" C+E" 2011-11-22 Starogard Gdański  100.00% Pozostali inżynierowie i pokrewni gdzie indziej niesklasyfikowani Koordynator serwisu 2011-11-22 Starogard Gdański  100.00% Sprzedawca* Sprzedawca* 2011-11-22 Koteże  100.00% Sprzedawca* Sprzedawca detaliczny i hurtowy 2011-11-22 Starogard Gdański  100.00% Lakiernik samochodowy Lakiernik samochodowy 2011-11-22 Jezierce  100.00% Tokarz w metalu Tokarz - ślusarz 2011-11-22 Wolental  100.00% Wniosek – największe zapotrzebowanie jest na ekspedientki oraz pracowników fizycznych, UP ma ubogie oferty dla ludzi z wykształceniem wyższym

Jak walczyć ze stresem – wnioski z pracy własnej Są dwa rodzaje radzenia sobie ze stresem. Pierwsze polegają na rozładowywaniu negatywnych emocji a drugie na pozytywnym myśleniu oraz ograniczaniu sytuacji stresujących. Jest kilka zasad, sprawdzonych, klasycznych sposobów na zmniejszenie odczuwanego stresu. Przede wszystkim należy poznać swój organizm i psychikę, żeby móc wiedzieć o czym chce nas poinformować. Poza tym aktywność fizyczna doskonale wpływa na samopoczucie, a co za tym idzie relaks, czyli brak stresu. To samo tyczy się zdrowego trybu życia (odżywianie, sen). Zajmowanie się w ciągu dnia rzeczami, które wpływają na nas pozytywnie jest jednym ze sposobów odstresowania. Tak samo działa słuchanie ulubionej muzyki, zabawa ze zwierzętami, czytanie książek. Każdy ma własny, sprawdzony sposób, który przynosi mu ulgę. Akceptacja siebie, umiejętność mówienia ?nie?, optymizm i wiara w siebie mogą tylko pomóc. Człowiek zadowolony z życia będzie słabiej odczuwał stres i wyjdzie z mniejszymi stratami z sytuacji kryzysowych.

Jak pokonać stres – ważne w rozmowie kwalifikacyjnej Przykładem z życia może być sytuacja, gdy mam przemawiać, bądź czytać dla szerszej publiczności. Kiedyś było to dla mnie przeżycie bardzo stresujące. Jednak gdy znalazłam sposób, który mi pomaga, w ogóle się nie obawiam. Przed wystąpieniem muszę porozmawiać z kimś znajomym na luźny temat, a podczas mówienia/czytania trzymać w ręku spinacz do papieru, wsuwkę do włosów. Cokolwiek małego, czym można się bawić/wyginać. To działa rewelacyjnie. Zapominam o stresie i wczuwam się w rolę/w tekst. Kiedy mam w perspektywie ważne spotkanie od rana nastawiam się pozytywnie. Mówię sobie, że wszystko pójdzie dobrze, staram się nie wyobrażać sobie sytuacji, bo to tylko potęguje negatywne emocje. W takie dni lubię dobrze wyglądać i dobrze się czuć. Podsumowując, każdy kto chwilę zastanowi się i przyjrzy sobie, znajdzie odpowiedni sposób by pokonać własny stres.

ośrodek pracy pozaszkolnej - wyjazd w celu sprawdzenia predyspozycji do zawodu

Ważne, jakie mamy predyspozycje zajmowaliśmy sie wykonywaniem testów i sprawdzanie naszych predyspozycji do zawodu, najbardziej podobał nam sie test - ludzie rzeczy i zwierzęta oraz wykonywanie diagramu kołowego, nauczyliśmy się jak rozmawiać podczas rozmowy o przyjecie na praktyki , niektórzy uczniowie utwierdzili się w swoich planach, problem natomiast maja uczniowie, którzy nie mają określonych jasnych celów w wyborze drogi życiowej

przerwanie bariery komunikacyjne - okazja tuż tuż - lekcja wigilijna na zajęciach rozmawialiśmy jakie są najlepsze okazje na pokonanie bariery komunikacyjnej stwierdziliśmy , że najlepszą okazją jest lekcja wigilijna, aby złożyć sobie wzajemne życzenia - szczególnie osobie , z którą sie mało rozmawia, dobrym sposobem na zbliżenie sie i poznanie drugiej osoby jest gra planszowa - na przykład węże itp, Wniosek – wszyscy jak dorośli złożyli sobie życzenia oraz były takie osoby, które się zaprzyjaźniły

ty też kiedyś będziesz musiał - ostateczny wybór zawodu, po teście predyspozycji zawodowych Spora grupa uczniów wybrała szkołę wielozawodową w Swarożynie Atuty Zespołu Szkół Agrotechnicznych i Ogólnokształcących w Swarożynie : szkoła malowniczo położona w otoczeniu wspaniałych terenów zielonych, szkoła dogodnie położona pod względem komunikacyjnym (PKP, PKS, Mateobus), szkoła posiada w pełni przygotowaną i wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną otwartą na realizację innowacji i eksperymentów pedagogicznych, jest szkołą średniej wielkości (350 uczniów), istnieje możliwość wyjazdu na praktyki rolnicze do Niemiec, Szwecji, Ukrainy, każdy uczeń może zamieszkać w internacie - koszt 170 zł, posiada ciekawy program działalności pozalekcyjnej (m. in. kółka: informatyczne, ekologiczne, chemiczne, historyczne, tenisowe, sportowe zajęcia pozalekcyjne),

Dlaczego ta szkoła szkoła jest wyposażona w nowoczesny sprzęt komputerowy, szkoła umożliwia realizację programu nauki jazdy samochodem i ciągnikiem (prawo jazdy kat. B - Fiat Punto Grande i kat. T - Zetor), szkoła posiada warsztaty szkolne, gospodarstwo rolne (25 ha), szkoła posiada strzelnicę sportową, kompleks boisk sportowych, kort tenisowy, szkoła współpracuje ze szkołami w Szwecji, Niemczech i Ukrainie. SZKOŁA WSZYSTKIM UCZNIOM GWARANTUJE PRAKTYKI

Praktyka przyciąga uczniów

Układanie listu motywacyjnego – praca Macieja List motywacyjny Sprzedawca, ekspedient Maciej Kuchta ul. Gajowa 5 83-251 Pinczyn tel.510-988-546 e-mail henio@wp.pl                                                             Dział personalny           Biedronka                                                                                                                                                Śledząc bieżące oferty pracy wystawione przez Powiatowy Urząd Pracy w Starogardzie natknąłem się na ogłoszenie z Państwa Firmy. Interesowała by mnie posada sprzedawcy w markecie Castorama w naszym mieście. Dwa lata temu ukończyłem Technikum Handlowe w Wiśle, następnie, jako osoba bezrobotna korzystałem z kursu obsługi komputera oraz kasy fiskalnej organizowanego przez Urząd Pracy w Cieszynie. Jako młoda osoba posiadam już spore doświadczenie w pracy z klientami w dużych supermarketach. Dotychczas miałem możliwość pracować w Centrum Handlowym w Bielsku- Białej na dziale "Dom-Ogród" oraz "Wyposażenie Wnętrz"". Przez pewien czas obsługiwałem także stoisko z materiałami elektrycznymi w hipermarkecie OBI. Wykonywanie tych prac umożliwiło mi zdobycie praktyki w zakresie obsługi programów komputerowych, kas fiskalnych różnego typu a także nauczyło mnie szybkiej a zarazem profesjonalnej obsługi klienta.

cd. Listu motywacyjnego Jestem osobą komunikatywną, bardzo szybko aklimatyzującą się w nowym otoczeniu. Potrafię sprawnie pracować w sytuacjach stresowych, Poważnie traktuję wykonywaną pracę i sumiennie wywiązuję się z powierzanych mi obowiązków. Uchodzę za osobę zgodnie współpracującą w większym zespole pracowników. Moim atutem jest też dyspozycyjność i gotowość do podejmowania nowych wyzwań. Lubię pracę z klientami i dlatego uważam, że jestem odpowiednią osobą na stanowisko sprzedawcy w Waszym markecie, gdzie z pewnością mógłbym zdobyć nowe doświadczenia zawodowe. Mam nadzieję, że zainteresowałem Państwa moją osobą i będę miał przyjemność osobistego spotkania na rozmowie kwalifikacyjnej, by szerzej zaprezentować swoje umiejętności. Łączę wyrazy szacunku   Maciej  Kuchta

List motywacyjny, a podanie o pracę Dokument ten, coraz częściej jest zastępowany przez list motywacyjny. Jednak niektóre osoby - być może również i Ty - chcą złożyć go jako dodatkowy druk. W takim wypadku dobrze, jeśli jest on przede wszystkim prośbą o przyjęcie do pracy. Z powodu częstych pytań o ten dokument, postanowiliśmy więc w skrócie napisać to co powinien zawierać: - miejsce i datę sporządzenia - dane osobowe - dane firmy - słowo "Podanie" - przykładową treść: "Zwracam się z uprzejmą prośbą o przyjęcie mnie do Waszej firmy na stanowisko Operatora Systemów Komputerowych. Uważam że spełniam wszystkie wymagania których oczekuje się od kandydatów. Mam nadzieję na pozytywne rozpatrzenie mojej prośby. Z góry dziękuję za czas na to poświęcony." - zwrot grzecznościowy typu: "Z wyrazami szacunku" - własnoręczny podpis

List motywacyjny – o co chodzi – praca własna uczniów -Czym się różni podanie o pracę od listu motywacyjnego Pierwsza sprawa to ta, że jeśli odpowiadamy na ogłoszenie (prasowe, zamieszczone w urzędzie pracy) lub inną drogą dowiedzieliśmy się o wolnej posadzie, a NIE MIELIŚMY STYCZNOŚCI z przyszłym pracodawcą piszemy tylko i wyłącznie list motywacyjny. Kilkanaście lat temu oczywiście pisało się i w tym wypadku podanie o pracę (przyjęcie do pracy) i ewentualnie życiorys lub kwestionariusz osobowy, jeśli go wymagano. Druga sprawa - podanie o pracę jest niezbędnym dokumentem do tzw. teczki ABC, którą zakłada pracodawca osobie podejmującej pracę. Może tu być także list motywacyjny i cv, ale nadal preferuje się krótkie podanie. Trzecia rzecz - jeśli sprawę mamy nagraną, a podkładka musi być, wówczas piszemy podanie o przyjęcie do pracy, to wystarczy. Chyba, że mocodawca wyraźnie zażyczy sobie: "Panie Heniu, proszę przyjść na 7.00 w poniedziałek i przynieść list motywacyjny". Podanie ma krótszą i bardziej oschłą formę. Ot: "Proszę o przyjęcie mnie do pracy (...) prośbę tę motywuję faktem, iż...". Podanie o pracę jest prośbą o przyznanie etatu, a list motywacyjny prośbą o spotkanie (podczas rozmowy kwalifikacyjnej). Niezależnie od ostatecznego wyniku, który może być pozytywny lub negatywny - brak przyjęcia.

Standardowe cv IMIĘ i NAZWISKO Data urodzenia: ...... Adres zamieszkania: ...... Zdjęcie Telefon: ...... e-mail: ......  Wykształcenie:  1996-20.. (Nazwa uczelni) , Wydział....... Kierunek ……ukończony z tytułem........ Temat pracy magisterskiej...... : 1992-96 (Nazwa Szkoły), profil ......  Doświadczenie zawodowe:  czerwic 2003 - sierpień 2005 Nazwa firmy/ branża:......... Stanowisko: Zakres obowiązków: …….  styczeń 2000 – czerwiec 2003 Zakres obowiązków:  Znajomość języków obcych:  język ...... na poziomie bardzo dobrym. język ...... na poziomie dobrym język ...... na poziomie komunikatywnym  

cd. cv Szkolenia: styczeń 2003 – Nazwa/rodzaj szkolenia: Organizator szkolenia: ...... grudzień 2002 -Nazwa/rodzaj szkolenia:  Kwalifikacje i umiejętności: IT: Aplikacje graficzne: ...... Arkusze kalkulacyjne ...... Edytory tekstu ...... Grafika prezentacyjna ..... Inne: Prawo jazdy, kategoria ...... Informacje dodatkowe:  Zainteresowania:  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dn. 29.08.97 roku o Ochronie Danych Osobowych Dz. Ust. nr 133 poz.883).  

Każdy z grupy szukał i układał swoje cv

Planowanie kariery zawodowej – każdy z uczniów niedługo będzie musiał zaplanować swoją karierę zawodową Kariera to droga profesjonalnego rozwoju, którą człowiek ma zamiar przejść w swym zawodowym życiu. Rozumienie tego pojęcia jest zawsze bardzo subiektywne, co oczywiście nie jest błędem, gdyż każdy ma prawo do innego spojrzenia na karierę, ponieważ każdy chciałby co innego w swym życiu zawodowym osiągnąć.

wypełnianie ankiety „Ty też kiedyś będziesz musiał” – wersja papierowa

Marzenia o zawodzie uczniów – sporo uczniów wybiera zawód fryzjerki Fryzjer – rzemieślnik zajmujący się zgodnie z życzeniami klientów strzyżeniem włosów, ich pielęgnacją, układaniem, farbowaniem, myciem – Weronika Klein   

Marcin Wojtaś marzy, aby być hodowcą koni – jak tata, czy dziadek – wie , że jego marzenia mogą się spełnić dostając się do szkoły średniej w Bolesławowie.

Marzenia chłopaków

Wypowiedzi uczniów o wyborze zawodu Chciałabym zostać nauczycielką nauczania początkowego , ponieważ : - Lubię dzieci  -lubię pracować z dziećmi -od dziecka pragnęłam zostać nauczycielką  -potrafię dogadać się z dziećmi -lubię współpracować z dziećmi Patrycja Wiśniewska

Patrycja jako tłumacz Chciałabym pracować w zawodzie tłumacza angielskiego , ponieważ - duże zarobki - satysfakcja z tego, że robi się to co lubi -lubie wyjazdy do krajów anglojezycznych lubie rozmawiac z ludzmi po angielsku   Patrycja Gancarczyk

Weronika marzy i wie co robi fryzjerka Omawia z klientem jego potrzeby i wymagania, analizuje rodzaj włosów oraz kształt twarzy w celu dobrania odpowiedniej fryzury. Myje włosy klientów używając w tym celu odpowiednich szamponów, odżywek itp. Strzyże, przycina i układa włosy w celu uzyskania odpowiedniej fryzury (używając narzędzi fryzjerskich np. nożyc, grzebieni, maszynki elektrycznej itp.) Rozjaśnia, utlenia, farbuje, prostuje włosy, robi trwałą, pasemka, balejarz, używając różnych produktów chemicznych, upewniając się przy tym, że produkty te są odpowiednio przechowywane i zdatne do użytku. Układa fryzurę, czesze, suszy, prostuje, nakręca, robi loki lub fale. Wykonuje drobne zabiegi związane z problemami dotyczącymi włosów np. wypadanie, łupież itp. Sprzedaje i pokazuje produkty do pielęgnacji włosów, doradza klientom w zakresie pielęgnacji włosów.

Marzenia Weroniki Przechowuje i uzupełnia bazę klientów. Wykonuje zadania związane z recepcją i administracją, np. umawia na spotkania i zabiegi, odpowiada na pytania telefoniczne, zamawia potrzebne produkty, obsługuje kasę, przyjmuje zapłatę itp. Utrzymuje porządek w salonie, na stanowisku pracy, czyści użyte narzędzia. Na bieżąco uzupełnia wiedzę dotyczącą najnowszych trendów, technik i produktów. Szkoli asystentów i nadzoruje ich pracę. Weronika Klein

Wiktoria Burczyk - będę miała swój prywatny sklep że jest to mój wybór na całe życie, chciałabym zostać eskspedientką,  ponieważ jest to rodzinny interes i podobnie jak moja babcia Zosia lubię handlować, po wizycie w Ośrodku Pracy Pozaszkolnej jestem pewna, Ponadto mam predyspozycje do kontaktów z ludzmi - tak wyszło na teście odnośnie wyboru zawodu.

Marzenia dziewczyn

Piotrek Doliński marzy o pracy jako kierowca – czy jego marzenia się spełnią.

Prezentację wykonali OPIEKUN – ZBYSZEK BAHR