Innowacyjna kontynuacja aktywna adaptacja Program wyborczy Dr hab. Agnieszka Pawłowska, prof. nadzw.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Advertisements

KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
Doświadczenia z budowania relacji między Wydziałem Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ a jej otoczeniem – koncepcja Wydziałowej Rady Biznesu Dr Agnieszka Kurczewska,
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Fundusze strukturalne dla uczelni wyższych w latach 2007 – 2013 Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego Warszawa, 8 maja 2007.
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Programy Fundacji na rzecz Nauki Polskiej finansowane z funduszy strukturalnych Działanie 1.2 Wzmocnienie potencjału kadrowego nauki Program Operacyjny.
Projekt systemowy Stypendia naukowe dla doktorantów realizowany przez Departament Gospodarki i Innowacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
Nauka dla Biznesu – wsparcie innowacji w sektorze rolno-spożywczym Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego Warszawa, 27 lutego 2007 dr inż. Ewa Bieńkowska-Mochtak.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Rola uczelnianych centrów transferu technologii w komercjalizacji wyników badań naukowych Jelenia Góra, listopada 2013 r. Prof. zw. dr hab. inż.
Odnowiona Strategia Lizbońska jako podstawa założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Program wyborczy Dr hab. inż. Janusz Kotowicz, Prof. nzw. Pol. Śl.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Program wymiany naukowej między Szwajcarią a nowymi państwami członkowskimi Unii Europejskiej Sciex-NMS ch na lata Prezentacje sporządzono na.
System zachęt dla młodych naukowców Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Leszek Grabarczyk.
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Zygmunt Ziobrowski Instytut Rozwoju Miast
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Zaawansowane kształcenie kadry energetyki jądrowej we współpracy z uczelniami zagranicznymi. dr hab. inż. Konrad Swirski, prof. PW.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Regionalny Program Strategiczny w zakresie aktywności zawodowej i społecznej Współpraca uczelni ze szkołami w kontekście realizacji Strategii Rozwoju.
Możliwości finansowania współpracy nauki i biznesu
01 \ Cel i adresaci programu 02 \ Warunki udziału w konkursie 03 \ Wnioskodawcy 04\ Przedmiot programu 05 \ Kryteria i tryb oceny wniosków 06 \ Najczęściej.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.
Priorytety w kadencji Materiały na spotkanie 24 marca 2015 roku dr hab. prof. UW Robert Małecki.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Wyższa Szkoła Informatyki i Ekonomii Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Olsztynie.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
ICT POLSKA CENTRALNA KLASTER – WSPÓŁPRACA Z OTOCZENIEM DLA ROZWOJU KADR, UCZELNI I REGIONU Prorektor PŁ ds. Rozwoju Uczelni prof. dr hab. inż. Piotr Szczepaniak.
UNIWERSYTET MEDYCZNY W ŁODZI - PRZEDSIĘBIORSTWEM NAUKOWO - DYDAKTYCZNYM Prof. dr hab. Paweł Górski, Rektor.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
Działalność Prorektora ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą w latach / 34 Dział Nauki 2 / 34 Środki na utrzymanie potencjału badawczego łącznie.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Ustawa Wypracowanie stanowiska doktorantów
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Konkursy dla ABK - podsumowanie
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
NOWY STATUT UNIWERSYTETU JAN KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH
AUTOPREZENTACJA prof. nadzwyczajny, dr hab. Anetta Zielińska.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Innowacyjna kontynuacja aktywna adaptacja Program wyborczy Dr hab. Agnieszka Pawłowska, prof. nadzw.

Rozwój instytucjonalny Wydziału Socjologiczno- Historycznego kontynuacja celu zdefiniowanego w bieżącej strategii, a do tej pory nie osiągniętego, tj. dążenie do przekształcenia Katedry Politologii w Instytut oraz utworzenia Katedry Kulturoznawstwa; a co za tym idzie: kontynuacja celu zdefiniowanego w bieżącej strategii, a do tej pory nie osiągniętego, tj. dążenie do przekształcenia Katedry Politologii w Instytut oraz utworzenia Katedry Kulturoznawstwa; a co za tym idzie: uzyskanie kolejnych uprawnień do nadawania stopni naukowych (w szczególności praw doktoryzowania na politologii); a co za tym idzie: uzyskanie kolejnych uprawnień do nadawania stopni naukowych (w szczególności praw doktoryzowania na politologii); a co za tym idzie:

Rozwój instytucjonalny, c.d. rozwój młodej kadry naukowo-dydaktycznej poprzez uruchomienie studiów III-go stopnia na kolejnym kierunku oraz preferencje dla pracowników przygotowujących doktoraty i habilitacje – wspieranie wniosków o urlopy, staże, granty, stypendia) rozwój młodej kadry naukowo-dydaktycznej poprzez uruchomienie studiów III-go stopnia na kolejnym kierunku oraz preferencje dla pracowników przygotowujących doktoraty i habilitacje – wspieranie wniosków o urlopy, staże, granty, stypendia) dążenie do rozwoju bazy materialnej Wydziału, który jako jedyny ma niezbędne dla istnienia Uniwersytetu uprawnienia i dużą liczbę studentów, natomiast pogarszającą się bazę lokalową dążenie do rozwoju bazy materialnej Wydziału, który jako jedyny ma niezbędne dla istnienia Uniwersytetu uprawnienia i dużą liczbę studentów, natomiast pogarszającą się bazę lokalową

Rozwój naukowy Wydziału Socjologiczno-Historycznego wspieranie badań interdyscyplinarnych nad obszarem Polski południowo-wschodniej oraz obszarów przyległych (przygranicznych), w celu uczynienia z Wydziału liczącego się w skali całego kraju ośrodka tych badań w Polsce. Cel ten stanowi innowację w stosunku do bieżącej strategii, w której wskazano na dążenie do harmonijnego i zrównoważonego rozwoju w możliwie szerokim zakresie specjalności badawczych w obrębie poszczególnych dyscyplin wspieranie badań interdyscyplinarnych nad obszarem Polski południowo-wschodniej oraz obszarów przyległych (przygranicznych), w celu uczynienia z Wydziału liczącego się w skali całego kraju ośrodka tych badań w Polsce. Cel ten stanowi innowację w stosunku do bieżącej strategii, w której wskazano na dążenie do harmonijnego i zrównoważonego rozwoju w możliwie szerokim zakresie specjalności badawczych w obrębie poszczególnych dyscyplin

Rozwój naukowy, c.d. wspieranie zespołów badawczych, a także tworzenie warunków do tworzenia międzyinstytutowych zespołów badawczych w celu pogłębienia badań interdyscyplinarnych. Wsparcie to może przybrać formę np. wnioskowania do władz Uczelni o zmniejszenie pensum godzin zajęć wykładowców szczególnie zaangażowanych w realizację takich projektów, a także osób zaangażowanych w inne przedsięwzięcia o charakterze naukowym, np. redakcję czasopism naukowych, przygotowywanie i realizowanie projektów współfinansowanych z programów europejskich wspieranie zespołów badawczych, a także tworzenie warunków do tworzenia międzyinstytutowych zespołów badawczych w celu pogłębienia badań interdyscyplinarnych. Wsparcie to może przybrać formę np. wnioskowania do władz Uczelni o zmniejszenie pensum godzin zajęć wykładowców szczególnie zaangażowanych w realizację takich projektów, a także osób zaangażowanych w inne przedsięwzięcia o charakterze naukowym, np. redakcję czasopism naukowych, przygotowywanie i realizowanie projektów współfinansowanych z programów europejskich

Rozwój naukowy, c.d. dążenie do rozwoju międzynarodowej współpracy naukowej Wydziału i jego jednostek, rozumianej jako tworzenie międzynarodowych zespołów badawczych, zabieganie o środki europejskie na ten cel, szczególnie z tych źródeł, które zajmują się finansowaniem współpracy ośrodków z sąsiadujących państw Europy Środkowo- Wschodniej. dążenie do rozwoju międzynarodowej współpracy naukowej Wydziału i jego jednostek, rozumianej jako tworzenie międzynarodowych zespołów badawczych, zabieganie o środki europejskie na ten cel, szczególnie z tych źródeł, które zajmują się finansowaniem współpracy ośrodków z sąsiadujących państw Europy Środkowo- Wschodniej.

Rozwój kształcenia na Wydziale Socjologiczno- Historycznym kontynuacja wdrażania reformy szkolnictwa wyższego, jednak nie tylko ani przede wszystkim w wymiarze biurokratycznym, ale faktycznego podniesienia jakości kształcenia poprzez wysiłki w kierunku wprowadzenia nowych metod prowadzenia zajęć (np. wykład konwersatoryjny, zajęcia prowadzone poza budynkiem uczelni) czy upowszechnienia tych, które z powodzeniem są już realizowane na niektórych kierunkach (np. metoda projektowa na socjologii). W tym celu władze Wydziału będą zabiegać o wsparcie metodyczne kontynuacja wdrażania reformy szkolnictwa wyższego, jednak nie tylko ani przede wszystkim w wymiarze biurokratycznym, ale faktycznego podniesienia jakości kształcenia poprzez wysiłki w kierunku wprowadzenia nowych metod prowadzenia zajęć (np. wykład konwersatoryjny, zajęcia prowadzone poza budynkiem uczelni) czy upowszechnienia tych, które z powodzeniem są już realizowane na niektórych kierunkach (np. metoda projektowa na socjologii). W tym celu władze Wydziału będą zabiegać o wsparcie metodyczne

Rozwój kształcenia, c.d. otwarcie na e-learning - zachęcanie władz Uczelni do utworzenia platformy e-learningowej otwarcie na e-learning - zachęcanie władz Uczelni do utworzenia platformy e-learningowej wspieranie przedsięwzięć zmierzających do głębszego profilowania studiów, tj. kształcenia w większym zakresie na specjalnościach w odpowiedzi na potrzeby rynku pracy wspieranie przedsięwzięć zmierzających do głębszego profilowania studiów, tj. kształcenia w większym zakresie na specjalnościach w odpowiedzi na potrzeby rynku pracy wspieranie procesu tworzenia oryginalnych kierunków w jednostkach posiadających prawa habilitowania wspieranie procesu tworzenia oryginalnych kierunków w jednostkach posiadających prawa habilitowania

Rozwój kształcenia, c.d. dążenie do osiągnięcia większej spójności w zakresie studiów doktoranckich prowadzonych na Wydziale, np. poprzez powołanie kolegium kierowników studiów doktoranckich, które mogłoby opracować wspólne dla wszystkich kierunków zasady realizacji tych studiów dążenie do osiągnięcia większej spójności w zakresie studiów doktoranckich prowadzonych na Wydziale, np. poprzez powołanie kolegium kierowników studiów doktoranckich, które mogłoby opracować wspólne dla wszystkich kierunków zasady realizacji tych studiów wspieranie tworzenia studiów podyplomowych, m.in. poprzez ubieganie się na ten cel o środki europejskie w ramach life-long learning wspieranie tworzenia studiów podyplomowych, m.in. poprzez ubieganie się na ten cel o środki europejskie w ramach life-long learning dążenie do poszerzenia oferty przedmiotów prowadzonych w j. angielskim, w celu zwiększenia liczby studentów zagranicznych zainteresowanych studiowaniem na naszym Wydziale, a zarazem zwiększenie oferty studiów za granicą dla naszych studentów dążenie do poszerzenia oferty przedmiotów prowadzonych w j. angielskim, w celu zwiększenia liczby studentów zagranicznych zainteresowanych studiowaniem na naszym Wydziale, a zarazem zwiększenie oferty studiów za granicą dla naszych studentów

WIZERUNEK WYDZIAŁU SOCJOLOGICZNO- HISTORYCZNEGO położenie większego nacisku na rozwój wizerunku Wydziału jako innowacyjnego i wspierającego rozwój regionalny poprzez: położenie większego nacisku na rozwój wizerunku Wydziału jako innowacyjnego i wspierającego rozwój regionalny poprzez: udoskonalenie strony domowej Wydziału – jej zindywidualizowanie i podniesienie na poziom co najmniej równy poziomowi stron instytutów, strona domowa WS-H ma zapewnić większą przejrzystość działań władz Wydziału i poszczególnych jednostek udoskonalenie strony domowej Wydziału – jej zindywidualizowanie i podniesienie na poziom co najmniej równy poziomowi stron instytutów, strona domowa WS-H ma zapewnić większą przejrzystość działań władz Wydziału i poszczególnych jednostek

WIZERUNEK WYDZIAŁU, c.d. wspieranie aktywności w zakresie organizowania konferencji, szczególnie tych, które swoim zasięgiem tematycznym obejmują wszystkie dyscypliny reprezentowane na Wydziale wspieranie aktywności w zakresie organizowania konferencji, szczególnie tych, które swoim zasięgiem tematycznym obejmują wszystkie dyscypliny reprezentowane na Wydziale dążenie do ściślejszych powiązań z administracją publiczną (także gospodarczą) poprzez zapraszanie jej przedstawicieli na organizowane przez Wydział spotkania i konferencje, jak też zabieganie o zamówienia na wykonywanie badań, ekspertyz, itd. dążenie do ściślejszych powiązań z administracją publiczną (także gospodarczą) poprzez zapraszanie jej przedstawicieli na organizowane przez Wydział spotkania i konferencje, jak też zabieganie o zamówienia na wykonywanie badań, ekspertyz, itd.

WIZERUNEK WYDZIAŁU, c.d. dążenie do powołania zespołu interesariuszy z sektorów: publicznego, gospodarczego i społecznego, w celu konsultowania programów kształcenia i kierunków badań dążenie do powołania zespołu interesariuszy z sektorów: publicznego, gospodarczego i społecznego, w celu konsultowania programów kształcenia i kierunków badań rozwój współpracy ze szkołami średnimi, poprzez np. objęcie patronatem klas o profilu humanistycznym i społecznym w niektórych szkołach, organizowanie dla uczniów szkół średnich wykładów rozwój współpracy ze szkołami średnimi, poprzez np. objęcie patronatem klas o profilu humanistycznym i społecznym w niektórych szkołach, organizowanie dla uczniów szkół średnich wykładów

Dziękuję za uwagę