Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Bydgoszczy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
ZAPROSZENIE DLA WYSTAWCÓW
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
„KULTURA BEZPIECZEŃSTWA”
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
„BEZPIECZNE DZIECIŃSTWO NA WSI”
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
GŁÓWNY CEL KAMPANII Zwiększenie wśród uczniów i młodych pracowników świadomości zagrożeń związanych z pracą, promocja tematyki bezpieczeństwa pracy w edukacji.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
st. wiz. Czesław Stawikowski Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
REALIZACJA NADZORU PEDAGOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 stan na 31 lipca 2012 r.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
BEZPIECZEŃSTWO PLACU ZABAW I GIER
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
94 LAT INSPEKCJI PRACY W POLSCE
SYSTEMY OCHRONY PRACY W POLSCE:
Praca metodą projektu edukacyjnego
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
Projekt edukacyjny w gimnazjum
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Działalność kontrolno-nadzorcza
jest zapewnienie bezpieczeństwa
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Degradacja środowiska a świadomość społeczna.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Przedstawienie Regulaminu Konkursu na projekt edukacyjny promujący aktywne uczestnictwo rodziców w realizacji programu edukacyjnego pt.”Trzymaj Formę!”
Praca metodą projektu edukacyjnego
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
„KULTURA BEZPIECZEŃSTWA” „Poznaj swoje prawa w pracy”
Zapis prezentacji:

Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Bydgoszczy

„Kultura bezpieczeństwa” Program edukacyjny „Kultura bezpieczeństwa” dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych rok szkolny 2012/2013

„Kultura bezpieczeństwa” D L A C Z E G O ?

„Kultura bezpieczeństwa” KONSTYTUCJA RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ Art. 24 Praca znajduje się pod ochroną Rzeczypospolitej Polskiej. Państwo sprawuje nadzór nad warunkami wykonywania pracy. Art. 66 Każdy ma prawo do bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Art. 68 Każdy ma prawo do ochrony zdrowia.  

W Polsce rocznie ok. 100 000 osób ulega wypadkom przy pracy w tym, ok. 400 osób - wypadkom śmiertelnym

to wypadki, którym ulegają połowa to wypadki, którym ulegają młodzi pracownicy !

„Kultura bezpieczeństwa” „Umowy o pracę”, „Praca tymczasowa” „Umowy cywilno – prawne” czy „umowy śmieciowe”?, „Samozatrudnienie”, Praca na „czarno”. Formy zatrudnienia

„Kultura bezpieczeństwa” Kształtowanie kultury bezpieczeństwa Przepisy prawa oświatowego przewidują, że jedynymi powszechnie obowiązującymi aktami prawnymi, ujmującymi treści edukacji szkolnej są podstawy programowe, które określają zakres zadań edukacyjnych dla poszczególnych typów szkół.

„Kultura bezpieczeństwa” Wyżej wymienione dokumenty uwzględniają problematykę ergonomii oraz bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, które w zależności od typu szkoły czy etapu kształcenia, znajdują odzwierciedlenie w treściach konkretnych programów nauczania.

„Kultura bezpieczeństwa” Cel programu Kształtowanie świadomości zagrożeń występujących w środowisku pracy wśród nauczycieli, uczniów szkół ponad-gimnazjalnych, a także instytucji i  placówek oświatowo – wychowawczych.

„Kultura bezpieczeństwa” Cel programu Popularyzacja podstawowych zasad bezpiecznego wykonywania pracy oraz zagadnień z zakresu prawa pracy.

„Kultura bezpieczeństwa” Cel programu Podniesienie wśród młodzieży szkolnej poziomu wiedzy dotyczącej prawa pracy

„Kultura bezpieczeństwa” Cel programu Informowanie o rozwiązaniach prawnych zapewniających młodym ludziom wchodzącym na rynek pracy ochronę i bezpieczne warunki pracy

„Kultura bezpieczeństwa” Realizacja programu: Przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli chętnych do uczestnictwa w programie „Kultura bezpieczeństwa” w roku szkolnym 2012/13 (dotyczy głownie nauczycieli przystępujących po raz pierwszy do programu)

„Kultura bezpieczeństwa” ……………………………………………… (Miejscowość/data) ………………………………………….. (Pieczątka szkoły) Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Bydgoszczy Plac Piastowski 4a 85 – 012 Bydgoszcz Z G Ł O S Z E N I E udziału w programie „KULTURA BEZPIECZEŃSTWA” rok szkolny 2012/13 l.p. Imię i nazwisko nauczyciela podpis 1. 2. Zgłaszam chęć zorganizowania spotkania młodzieży z przedstawicielem Państwowej Inspekcji Pracy TAK / NIE* ……………………………… (podpis dyrektora i pieczątka) Kontakt z koordynatorem tematu: Krzysztof Adamski, tel. 52 32 02 461. e-mail: kadamski@bydgoszcz.oip.pl * właściwe zaznacz

„Kultura bezpieczeństwa” Realizacja programu: Przeprowadzenie 2 lekcji w roku szkolnym 2012/13 przez każdego nauczyciela biorącego udział w programie w ramach lekcji wychowawczych lub przy realizacji bieżących tematów nauczania, (wg. dostarczonych materiałów).

„Kultura bezpieczeństwa” Realizacja programu: Udokumentowanie przeprowadzenia zajęć, poprzez wpis w dzienniku lekcyjnym (odpis do wiadomości Okręgowego Inspektoratu Pracy) lub przedstawienie listy obecności z podaniem tematu lekcji, daty oraz imienia i nazwiska nauczyciela prowadzącego zajęcia.

Okręgowy Inspektorat Pracy w Bydgoszczy Plac Piastowski 4a ……………………………………………… (Miejscowość/data) ………………………………………….. (Pieczątka szkoły) Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Bydgoszczy Plac Piastowski 4a 85 – 012 Bydgoszcz P O Ś W I A D C Z E N I E przeprowadzenia lekcji w ramach programu „KULTURA BEZPIECZEŃSTWA” rok szkolny 2012/13 l.p. temat lekcji klasa data Ilość uczniów Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego zajęcia podpis ……………………………………………………………… ……………… Kontakt z koordynatorem tematu: Krzysztof Adamski, tel. 52 32 02 461. e-mail: kadamski@bydgoszcz.oip.pl

„Kultura bezpieczeństwa” Realizacja programu: Zaleca się przeprowadzenie jednej lekcji z tematu prawnej ochrony pracy a drugiej obejmującej zagadnienia technicznego bezpieczeństwa pracy ( w szkołach o profilu budowlanym koniecznie o bezpieczeństwie i higienie pracy na terenie budowy).

„Kultura bezpieczeństwa” Realizacja programu: Wskazane kontynuowanie programu w latach następnych tak by corocznie docierać do wszystkich uczniów kończących naukę.

„Kultura bezpieczeństwa” Realizacja programu: Nauczycielom, którzy udokumentują przeprowadzenie co najmniej 2 lekcji z programu „Kultura bezpieczeństwa”, wydane zostaną zaświadczenia o uczestnictwie w programie.

„Kultura bezpieczeństwa” Realizacja programu: Po uprzednim uzgodnieniu w lekcji lub na specjalnie przygotowanym spotkaniu, możliwy jest udział inspektora pracy lub pracownika merytorycznego Państwowej Inspekcji Pracy jako eksperta z dziedziny prawa pracy.

„Kultura bezpieczeństwa” Realizacja programu: Dla szczególnie wyróżniających się uczestników programu, przewiduje się zorganizowanie wycieczek tematycznych. Prośba o wypełnienie dostarczonej Państwu ankiety dotyczącej realizowanego projektu.

Okręgowy Inspektorat Pracy w Bydgoszczy Adres: ul. Plac Piastowski 4a 85 – 012 Bydgoszcz godziny urzędowania: pon. – pt. 7:30 - 15:30 e-mail: kancelaria@bydgoszcz.oip.pl Porady telefonicznie w godz. 10:00 – 14:00 tel. 52 - 321-42-41; - Bydgoszcz 56 - 62-283-77; - Toruń 54 - 233-39-31 - Włocławek 24

Dziękuję Państwu za uwagę Krzysztof Adamski - gł. specjalista - OIP Bydgoszcz

Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Bydgoszczy