Wspólny Projekt administracji rządowej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013, współfinansowanego ze środków.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STRUKTURA PRAWNEJ REGULACJI DOKUMENTACJI ELEKTRONICZNEJ
Advertisements

Projekt ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw.
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
Doręczenia elektroniczne Automatyczne systemy orzekania
Technologie informacyjne w administracji publicznej wykład 5
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
przygotował dr Dariusz Szostek
WOJSKOWEJ AGENCJI MIESZKANIOWEJ
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Informatyka w pomorskiej administracji – Gdańsk, 12 czerwca 2008 roku
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Warszawa, 19 lutego 2007 r. Agnieszka Suska-Buława
Nowelizacja Narodowego Programu Przygotowania do Członkostwa w Unii Europejskiej Grażyna Omarska p.o. Dyrektor Departamentu Systemów Informatycznych.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
elektronicznego fakturowania
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Wynagrodzenie 1. Ustawa o pracownikach samorządowych z dnia 22 marca 1990 r. Dz. U ze zm. 2. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zasad.
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Wspólny Projekt administracji rządowej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata , współfinansowanego ze środków.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Rejestr Zakładów Opieki Zdrowotnej Jak z niego korzystać
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Wszczęcie postępowania (art. 61 KPA)
Informatyzacja a prawo podatkowe
E-Administracja- zagadnienia podstawowe
Dr Dariusz Adamski Prof. dr hab. Mirosław Kutyłowski
Mirosław BarszczWarszawa, 7 lipca 2005 r. Jerzy Martini Piotr Maksymiuk Marek Wojda Faktura elektroniczna Elektroniczna korespondencja z organami podatkowymi.
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw KONTROLE.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
Nowe regulacje prawne e-administracji dr Wojciech Wiewiórowski Uniwersytet Gdański, MSWiA .
Dokument elektroniczny w administracji publicznej
Podlaski Urząd Wojewódzki
r., godz – 15.00, – Ochrona danych medycznych
System wspomagający Gospodarkę Odpadami Komunalnymi Katowice
USŁUGA POWSZECHNA ePUAP PISMO OGÓLNE
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Cyfrowy Urząd
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
Informatyzacja Urzędu – Obowiązki Prawne
Świadczenie e-usług publicznych na poziomie centralnym i regionalnym
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Standard Elektronicznej Skrzynki Podawczej a nadesłane uwagi
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
2/13 Portal Podatkowy e-Deklaracje 2.
Praktyczne aspekty zarządzania dokumentacją elektroniczną w nowoczesnym urzędzie. Na podstawie doświadczeń Małopolskiego Urzędu.
Podpis elektroniczny Przesyłanie i składowanie faktur elektronicznych
Rozwój portalu PUE – integracja z ePUAP
oraz ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
2/13 Portal Podatkowy e-Deklaracje 2.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja: e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość? Rafał Sowiński,
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Automatyczna wymiana zawiadomień z Sądami Rejonowymi w myśl Ustawy o Infrastrukturze Informacji Przestrzennej Mariusz Kasperkiewicz Jastrzębia Góra,
Znaczenia Biuletynu Informacji Publicznej w realizacji prawa do informacji publicznej Katowice, dr Grzegorz Sibiga Instytut Nauk Prawnych PAN.
Zasady ogólne postępowania administracyjnego
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Płatnik PIT – zmiany od 2015 roku
Temat: Procedury odwoławcze od decyzji urzędów.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Zakres obowiązywania kpa
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
Prezentacja systemu eDokumenty
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Samorządowa Elektroniczna Platforma Informacyjna (SEPI) Kompleksowe rozwiązanie służące do udostępniania informacji i usług publicznych.
Magda Szwedowska Departament Programów Regionalnych
Zapis prezentacji:

Wspólny Projekt administracji rządowej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata , współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II Mariusz Madejczyk Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II – PUW, 26 kwietnia 2007 roku

Na liście projektów kluczowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata w osi priorytetowej IV Społeczeństwo informacyjne znajduje się projekt Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego- część II, na który przeznaczonych jest 30 milionów euro, co przy wkładzie własnym beneficjentów na poziomie 15% daje łącznie do wykorzystania około 35 milionów euro w latach (okres realizacji projektu). Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II – PUW, 26 kwietnia 2007 roku

1.List intencyjny pomiędzy Urzędem Marszałkowskim, a Podlaskim Urzędem Wojewódzkim. 2.Akceptacja projektu przez MSWiA i uznanie projektu jako pilotażowego na terenie województwa podlaskiego. Integracja z rządowym projektem e-PUAP. 3.Dwóch koordynatorów projektu – rządowy i samorządowy. 4.Projekt zorientowany na obywatela – wdrożenie rzeczywistych elektronicznych usług dla ludności. 5.Projekt obejmie różne dziedziny życia publicznego: e-administracja, e-biznes, e-zdrowie, e-edukacja, e-bezpieczeństwo, szerokopasmowy dostęp do internetu (ostatnia mila) – koncepcja projektu oraz list intencyjny pojawią się na stronie PUW w dziale Społeczeństwo Informacyjne po podpisaniu i zatwierdzeniu przez MSWiA. 6.Projekt wspólny dla całej administracji publicznej województwa podlaskiego. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II – PUW, 26 kwietnia 2007 roku Założenia projektu

7.Projekt będzie kontynuacją i rozbudową wdrożonego projektu Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego, który w ramach funduszy ZPORR zainicjował budowę społeczeństwa informacyjnego w województwie. 8.Projekt obejmie administrację rządową województwa podlaskiego w dziedzinie e-administracja. 9.Doświadczenie PUW w budowie cyfrowego urzędu – współpraca z MSWiA. 10.Podpis elektroniczny dla ludności (art. 9 ustawy o podpisie elektronicznym). 11.Realizacja założeń PIP oraz dostosowanie administracji publicznej województwa podlaskiego do ustaw o informatyzacji i o podpisie elektronicznym. 12.Zawiązanie współpracy - deklaracje przystąpienia do projektu, formularze inwentaryzacyjne – spotkania w grupach roboczych. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II – PUW, 26 kwietnia 2007 roku Założenia Projektu c.d.

E-administracja 1.Realizacja założeń Planu Informatyzacji Państwa na rok 2006 oraz lata Realizacja wdrożenia podpisu elektronicznego na terenie RP. 3.Usługi elektroniczne dla ludności – rzeczywiste załatwianie spraw na drodze elektronicznej. 4.Tani podpis elektroniczny dla ludności województwa podlaskiego. 5.Wymiana dokumentów elektronicznych: Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta – elektroniczne formularze, Elektroniczna Skrzynka Podawcza z urządzeniem HSM. 6.Archiwizowanie i przekazywanie dokumentów do Archiwów Państwowych w postaci elektronicznej. 7.Doręczanie dokumentów elektronicznych klientom. 8.Elektroniczny Obieg Dokumentów w administracji publicznej. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II – PUW, 26 kwietnia 2007 roku

Plan Informatyzacji Państwa na lata z dnia 28 marca 2007 roku (Dz. U. Nr 61, poz. 415) Cel priorytetu 3 zostanie osiągnięty w szczególności poprzez działania w następujących zakresach: 1. integracja i uwspólnienie procesu informatyzacji administracji publicznej, 2. zapobieganie zbędnemu powielaniu działań w administracji publicznej w dotyczących informatyzacji administracji publicznej i rozwoju społeczeństwa informacyjnego, 3. zmiana zakresu funkcjonalnego, sposobów pozyskiwania i eksploatacji systemów teleinformatycznych administracji publicznej dla zracjonalizowania ponoszonych w tym względzie kosztów, 4. skuteczna absorpcja funduszy Unii Europejskiej dotyczących informatyzacji i rozwoju społeczeństwa informacyjnego, 5. integracja rejestrów, w tym ustanowienie rejestrów referencyjnych (w szczególności rejestr obywateli, osób prawnych oraz jednostek terytorialnych). Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II – PUW, 26 kwietnia 2007 roku

Ustawa o podpisie elektronicznym Realizacja Artykuł 58 ustawy o podpisie elektronicznym. Obowiązek przeniesiony z dnia 16 sierpnia 2006 r. na 1 maja 2008 roku dotyczy tylko elektronicznych formularzy: Art W terminie 4 lat od dnia wejścia w życie ustawy organy władzy publicznej umożliwią odbiorcom usług certyfikacyjnych wnoszenie podań i wniosków oraz innych czynności w postaci elektronicznej, w przypadkach gdy przepisy prawa wymagają składania ich w określonej formie lub według określonego wzoru. Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku: ebok.bialystok.uw.gov.pl Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II – PUW, 26 kwietnia 2007 roku

Przepisy ustawy o informatyzacji stosuje się do: 1) organów administracji rządowej, organów kontroli państwowej i ochrony prawa, sądów, jednostek organizacyjnych prokuratury, a także jednostek samorządu terytorialnego i ich organów, 2) jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych, 3) funduszy celowych, 4) samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, 5) Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, 6) Narodowego Funduszu Zdrowia, 7) państwowych lub samorządowych osób prawnych utworzonych na podstawie odrębnych ustaw w celu realizacji zadań publicznych Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II – PUW, 26 kwietnia 2007 roku Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne

Artykuł Podmiot publiczny, prowadząc wymianę informacji, jest obowiązany zapewnić możliwość wymiany informacji również w formie elektronicznej przez wymianę dokumentów elektronicznych związanych z załatwianiem spraw należących do jego zakresu działania, przy wykorzystaniu informatycznych nośników danych lub środków komunikacji elektronicznej. 3. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, warunki organizacyjno- techniczne doręczania dokumentów elektronicznych, w tym formę urzędowego poświadczania odbioru tych dokumentów przez adresatów, uwzględniając minimalne wymagania dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w formie elektronicznej, potrzebę zapewnienia integralności dokumentów elektronicznych oraz usprawnienia i ujednolicenia obiegu dokumentów między podmiotami publicznymi. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II – PUW, 26 kwietnia 2007 roku

Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne Rozporządzenie z dnia 29 września 2005 r. w sprawie warunków organizacyjno- technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz.U – na podstawie art. 16) od 14 stycznia 2006r. wprowadziło obowiązek przyjmowanie dokumentów elektronicznych § Podmiot publiczny przyjmuje doręczane dokumenty elektroniczne za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej albo na informatycznych nośnikach danych, które umożliwiają zapisanie urzędowego poświadczenia odbioru. 2. Podmiot publiczny informuje w sposób powszechnie dostępny, w tym w Biuletynie Informacji Publicznej, o: 1) sposobie doręczania dokumentów elektronicznych temu podmiotowi … Od dnia 17 sierpnia 2006r. Rozporządzenie wprowadziło obowiązek uruchomienia Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP) generującej Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) przy pomocy Sprzętowego Modułu Bezpieczeństwa (HSM – Hardware Security Module). Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II – PUW, 26 kwietnia 2007 roku

Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne Elektroniczna Skrzynka Podawcza Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego znajduje się pod adresem: esp.bialystok.uw.gov.pl Umożliwia doręczanie dokumentów do Urzędu w formie elektronicznej opatrzonych certyfikatem kwalifikowanym. Dokumenty przyjmowane są również na skrzynkę pocztową W obu przypadkach generowane jest automatycznie UPO przez HSM, a dokument trafia na odpowiednie stanowisko Elektronicznego Obiegu Dokumentów. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II – PUW, 26 kwietnia 2007 roku

Zmiany w Kodeksie Postępowania Administracyjnego Artykuł 36 ustawy o informatyzacji od dnia 21 listopada 2005 roku wprowadził zmiany do artykułów 46, 57, 61 i 63 oraz dodał artykuł 39 1 do KPA. art. 63 KPA umożliwia wnoszenie dokumentów elektronicznych do administracji publicznej: "§ 1. Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej albo za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej właściwego organu administracji publicznej, umożliwiającego wprowadzenie danych do systemu teleinformatycznego tego organu, a także ustnie do protokołu.", "§ 3a. Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno: 1)być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym, oraz 2)zawierać dane w ustalonym formacie, zawarte we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru.". Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II – PUW, 26 kwietnia 2007 roku

Zmiany w Kodeksie Postępowania Administracyjnego Art umożliwia doręczanie dokumentów elektronicznych klientom AP: §1. Doręczenie może nastąpić za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jeżeli strona: 1)wystąpiła do organu administracji publicznej o doręczenie albo 2)wyraziła zgodę na doręczenie jej pism za pomocą tych środków. § 2. Minister właściwy do spraw informatyzacji określi, w drodze rozporządzenia, strukturę i sposób sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565), a także warunki organizacyjno-techniczne ich doręczania, w tym formę urzędowego poświadczania odbioru tych pism przez ich adresata oraz sposób udostępniania ich kopii, uwzględniając potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa przy stosowaniu pism w formie dokumentów elektronicznych oraz sprawność postępowania. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II – PUW, 26 kwietnia 2007 roku

Rozporządzenie z dnia 27 listopada 2006 roku (Dz. U. Nr 227, poz. 1664) w sprawie sporządzania i doręczania pism w formie dokumentów elektronicznych. Rozporządzenie wchodzi w życie 12 czerwca 2007 roku i zobowiązuje AP do doręczania dokumentów w formie elektronicznych na żądanie strony. Zmiany w Kodeksie Postępowania Administracyjnego Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II – PUW, 26 kwietnia 2007 roku

Zmiany w ustawie o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach Artykuł 37 ustawy o informatyzacji od dnia 21 listopada 2005 roku wprowadził zmiany do ustawy o archiwach państwowych. 17 listopada 2006 roku ogłoszone zostały trzy rozporządzenia, które wchodzą w życie 18 maja 2007 roku na podstawie art. 5 ustawy o archiwach: 1.Rozporządzenie w sprawie niezbędnych elementów struktury dokumentów elektronicznych (Dz. U. 206, poz. 1517) – determinuje zakres i format XML. 2. Rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z dokumentami elektronicznymi (DZ. U. 206, poz. 1518) – określa sposób postępowania, ewidencjonowania, przechowywania i brakowania dokumentów. 3. Rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych formatów zapisu i informatycznych nośników danych, na których utrwalono materiały archiwalne przekazywane do archiwów państwowych (Dz. U. 206, poz. 1519) – XML. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II – PUW, 26 kwietnia 2007 roku

Elektroniczny Obieg Dokumentów w AP wymóg prawny i potrzeba chwili Przykładowe wymogi prawne: 1. Artykuł 16 ustawy o informatyzacji i rozporządzenia o doręczaniu dokumentów. 2. Zmiana przepisów o archiwach państwowych. 3. Plan Informatyzacji Państwa – Priorytet 1, Cel 1: Integracja i usprawnienie działalności administracji publicznej. Nowoczesność i wygoda: 1. Zwiększenie szybkości wymiany informacji. 2.Szybsza i sprawniejsza obsługa klienta. 3.Załatwianie i śledzenie spraw przez klientów na drodze elektronicznej. W Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim funkcjonuje i nadal wdrażany jest Elektroniczny Obieg Dokumentów. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II – PUW, 26 kwietnia 2007 roku

Dziękuję za uwagę! Mariusz Madejczyk Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku Wojewódzki Ośrodek Informatyki TBD w Białymstoku Tel Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego - część II – PUW, 26 kwietnia 2007 roku