Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
Advertisements

Zapewnianie jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim w roku akademickim 2012/2013 Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 30.
Zapewnianie jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego w warunkach znowelizowanego Prawa o szkolnictwie wyższym Paweł Stępień i.
Uniwersytet Warszawski
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Programy studiów doktoranckich w świetle nowych regulacji prawnych Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 2 października 2012 r.
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Nowe perspektywy dla kształcenia ukierunkowanego na studenta w świetle projektowanych zmian prawa Elżbieta Walkiewicz.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Efekty kształcenia a zadania uczelnianego systemu doskonalenia jakości na przykładzie Uniwersytetu Warszawskiego Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 29.
Uniwersytet Warszawski
Zapewnianie jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim w roku akademickim 2012/2013 Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 5.
Wewnętrzny system zapewniania jakości
Tworzenie programów kształcenia zgodnie z wymogami KRK – Spotkanie dyskusyjne
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
Jakość, efektywność i skuteczność w pomocy społecznej
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Cele i zadania UZZJK zgodnie z Uchwałą Senatu 32/2012 z dnia 25 października 2012r.
Spotkanie dla Dziekanów i Prodziekanów Zasady kształcenia obowiązujące w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi od roku akademickiego 2012/ Prorektor ds.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Harmonogram prac Do 28 lutego 2012 – każdy Instytut, w ramach prac Zespołu ds. Jakości Kształcenia, opracowuje opis efektów.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
System Zapewniania jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
Propozycja zmian w dokumencie Zasady i tryb postępowania akredytacyjnego Bohdan Macukow.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Zmiany w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia a zmiany w ustawie o szkolnictwie wyższym dr hab. Joanna M. Moczydłowska Szkolenie wewnętrzne Uczelniana.
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Ustawa Wypracowanie stanowiska doktorantów
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Wybrane zagadnienia dotyczące toku studiów doktoranckich
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Przykładowy model podziału środków
Kształcenie września 2018.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
Zapis prezentacji:

Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior

Porządek obrad Uwagi ogólne dotyczące dostosowania programów kształcenia na UW do wymagań wynikających z Krajowych Ram Kwalifikacji Nowe zadania stojące przed jednostkami na UW Wspomaganie finansowe działań projakościowych Nowe akty prawne Wymogi Polskiej Komisji Akredytacyjnej Harmonogram działań na UW Ocena efektów kształcenia Wsparcie ze strony UW Dyskusja

Nowe zadania stojące przed jednostkami na UW Opracowanie strategii rozwoju jednostki; w części dotyczącej dydaktyki: Koncepcja kształcenia obejmująca studia I i II stopnia, studia doktoranckie i studia podyplomowe Powiązanie kształcenia z badaniami naukowymi Współdziałanie z wewnętrznymi i zewnętrznymi interesariuszami przy tworzeniu koncepcji kształcenia Uwzględnienie doświadczeń ze współpracy z ośrodkami krajowymi i zagranicznymi Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia

Nowe zadania stojące przed jednostkami na UW Spójny opis zakładanych celów i efektów kształcenia oraz system weryfikacji osiągania efektów kształcenia na wszystkich poziomach studiów Zgodność z wymogami Krajowych Ram Kwalifikacji (KRK) – dla studiów I i II stopnia oraz studiów jednolitych mgr Spójność zakładanych efektów z treściami programowymi, formą zajęć i metodami dydaktycznymi System ECTS Uwzględnianie w ocenie stopnia realizacji efektów kształcenia na rynku pracy wyników monitorowania losów absolwentów

Nowe zadania stojące przed jednostkami na UW Polityka kadrowa Minima kadrowe dla programów Podnoszenie kwalifikacji i zapewnienie pracownikom warunków rozwoju naukowego i dydaktycznego Budowanie sieci współpracy z ośrodkami krajowymi i zagranicznymi

Nowe zadania stojące przed jednostkami na UW Wsparcie studentów w procesie uczenia się Zasady i procedury rekrutacji zapewniają właściwą selekcję kandydatów System oceny osiągnięć studentów zorientowany na proces uczenia się Mobilność studentów Pomoc naukowa, dydaktyczna i materialna

Wspomaganie finansowe działań projakościowych Ustawa - Art. 94b. [od ] 1. W budżecie państwa jest określana dotacja podmiotowa na dofinansowanie zadań projakościowych, przeznaczona na: 2) dofinansowanie podstawowych jednostek organizacyjnych uczelni posiadających ocenę wyróżniającą na podstawie opinii Komisji, dotyczącej oceny kształcenia, o której mowa w art. 49 ust. 1 pkt 2 i ust. 5; 3) dofinansowanie podstawowych jednostek organizacyjnych uczelni, w zakresie wdrażania systemów poprawy jakości kształcenia oraz Krajowych Ram Kwalifikacji;

Wspomaganie finansowe działań projakościowych W przypadku jednostki posiadającej ocenę wyróżniającą kwota dotacji może sięgać 600 tysięcy zł dla jednostki, która opracowała program poprawy jakości kształcenia oraz wdrożenia KRK –kwota dotacji może sięgać 500 tysięcy zł – jednostki wyłaniane w drodze konkursu [Rozporządzenie ws. sposobu podziału i trybu przekazywania podmiotowej dotacji na dofinansowanie zadań projakościowych z budżetu państwa (jeszcze nieopublikowane)]