„W zdrowym świecie zdrowe dziecię”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Przedszkole nr 8 Ekologię i przyrodę lubimy i tym się szczycimy.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Priorytet 1 Zdrowie Biotechnologie, rozwój instrumentów i technologii na rzecz ludzkiego zdrowia Badania na rzecz ludzkiego zdrowia mające zastosowanie.
Innowacja pedagogiczna
Innowacja pedagogiczna Kształtowanie zachowań prozdrowotnych W zdrowym ciele – zdrowy duch Opracował: zespół nauczycieli z Przedszkola Nr 3 w Łowiczu.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
Dojrzałość szkolna dziecka
Nasz priorytet – to ochrona środowiska …..Człowieku! Obudź się! Czy musisz być głuchy na Ziemi wołanie? Ważne problemy masz do rozwiązania. Pamiętaj trując.
Klasa biologiczno - chemiczna
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Edukacja ekologiczna z „EKOskrzatem”
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
KOŁO PLASTYCZNE.
Pedagogika szkoły wyższej
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
Opracowała Agnieszka Balcerak
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
w praktyce pedagogicznej
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
„Nasz Zielony Zakątek przy Przedszkolu Samorządowym w Gorzkowicach”.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
Promowanie zdrowego trybu życia. Publiczne Przedszkole im bł. Jana Pawła II w Szczepanowie.
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Wychowanie ekologiczne
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Zajęcia edukacji ekologicznej Prowadzący: Beata Rychlik.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
WYCHOWANIE MŁODEGO CZYTELNKIA
Ekologia wokół nas..
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
METODY i FORMY pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Zajęcia plastyczne stanowią ważny element w rozwoju przedszkolaka. Twórczość plastyczna jest dla dziecka źródłem wiedzy o otaczającym go świecie i formą.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Szkoła Promująca Zdrowie
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 2
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Zapis prezentacji:

„W zdrowym świecie zdrowe dziecię” Miejsce realizacji: Przedszkole Miejskie Nr 126 w Łodzi Autorzy prezentacji: mgr Magdalena Jan-Ander mgr Elżbieta Jankowska

„Wiek przedszkolny jest najlepszym okresem do wprowadzania elementów edukacji ekologicznej” Program „Ekologia w przedszkolu” Grażyna Kutyłowska

Ekologia jest nauką badającą wzajemne zależności między organizmami. Ekologia to: My- ludzie i otaczający nas świat, nasz sposób życia Ochrona powietrza, wody i gleby Obowiązek zmniejszania odpadów i poszukiwanie bezpiecznych źródeł energii Oszczędne korzystanie z zasobów surowcowych, przemyślane stosowanie substancji chemicznych jak i odpowiednich technologii

Współpraca z Nadleśnictwem Brzeziny, Fundacją ABC XXI oraz ŚFP i OM przynosi ogromne korzyści dla naszym wychowankom Edukację w bezpośrednim kontakcie ze środowiskiem przyrodniczym pozwalającą oddziaływać bardzo silnie na sferę zmysłową, emocjonalna oraz zdrowotną Możliwość dzielenia się wiedzą i umiejętnościami poprzez uczestnictwo w konkursach wiedzy i plastycznych Dbałość o zdrowie we wszystkich jego aspektach

Nauczyciel jako przewodnik po świecie Odkrywa przed dzieckiem świat przyrody będący źródłem wiedzy i tajemnic Pokazuje drogę do jego odkrywania i umiłowania Kształtuje nawyki i wprowadza w świat zasad, reguł i norm Organizuje zajęcia aktywizując często środowisko rodzinne Uświadamia, jak przeciwdziałać degradacji środowiska i naprawiać szkody Uczy odpowiedzialności za stan środowiska Rozwija umiejętność czerpania korzyści z obcowania z przyrodą ( aktywny wypoczynek, dary) Zachęca do twórczego dzielenia się wiedzą i umiejętnościami

Edukacja ekologiczna dzieci w wieku przedszkolnym jest bardzo wdzięczną dziedziną dająca możliwość stosowania różnorodnych form i metod pracy a także środków dydaktycznych Metoda problemowa- rozwiązywanie problemów ekologicznych pod okiem nauczyciela Metody praktyczne oparte na aktywności praktyczno- technicznej Pogadanka Praca z książką ( słuchanie treści, oglądanie ilustracji, samodzielne czytanie) Metoda sytuacyjna- wprowadzenie dzieci w konkretną sytuację, rozumienie i podejmowanie przez dzieci decyzji, przewidywanie skutków, poszukiwanie rozwiązań „Burza mózgów” Gry dydaktyczne Metody ekspresyjne- wyrażanie własnych przeżyć, doznań, uczuć w konkretnej działalności na rzecz środowiska a także w twórczości plastycznej, konstrukcyjnej i słownej Eksperyment, doświadczenia, obserwacja- prowadzone przez dzieci w warunkach naturalnych bądź kącikach przyrody Środki dydaktyczne: okazy naturalne, środki wizualne, słuchowe, manipulacyjne a także środki i urządzenia techniczne ( lupa, mikroskop, akwaria, terraria, naczynia i pojemniki)