Obszary wiejskie w walce z wykluczeniem cyfrowym w Programie Operacyjnym Polska Cyfrowa 2014-2020 Wyzwanie dla młodych Warszawa, 31 marca 2015 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Advertisements

Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Założenia Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Program Operacyjny Polska Cyfrowa
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w RPO WZ , RPO WZ i PO PC
E-administracja w POPC – wizja i kierunki interwencji
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy będzie wdrażał działania finansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Polska cyfrowa – kierunki zmian do 2020 r.
PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 – 2013.
Konsultacje społeczne szczegółowego opisu osi priorytetowych PO Infrastruktura i Środowisko Warszawa,
Oś IV Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa
Możliwości finansowania innowacji w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój Warszawa, 27 maja 2015 r.
Wsparcie sektora energetyki w ramach POIiŚ
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
1 Możliwość wspierania rozwoju sieci „ostatniej mili” z funduszy europejskich – Program Operacyjnego Polska Cyfrowa i założenia Narodowego Planu Szerokopasmowego.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
Program Operacyjny Polska Cyfrowa
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna „Warsztaty dla początkujących…
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Kształcenie zawodowe w ramach ZIT Schemat: Projekty w zakresie poprawy jakości, efektywności i atrakcyjności.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Magda Szwedowska Departament Programów Regionalnych
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Zapis prezentacji:

Obszary wiejskie w walce z wykluczeniem cyfrowym w Programie Operacyjnym Polska Cyfrowa 2014-2020 Wyzwanie dla młodych Warszawa, 31 marca 2015 r.

Cel główny Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (PO PC) Wzmocnienie cyfrowych fundamentów dla rozwoju kraju Główne cele Programu to: szeroki dostęp do internetu, efektywne i przyjazne użytkownikom e-usługi publiczne, stale rosnący poziom kompetencji cyfrowych społeczeństwa

Cele PO PC Oś II 2 3 1 4 Oś I Oś III 5 e-administracja i otwarty rząd Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych 3 1 Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach 4 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego Oś I Powszechny dostęp do szybkiego internetu Oś III cyfrowa aktywizacja społeczeństwa 5 Zwiększenie stopnia oraz poprawa umiejętności korzystania z internetu, w tym e-usług publicznych

2 172,49 mln euro Podział środków + razem 1 020,22 mln euro alokacja: 1 020,22 mln euro 949,60 mln euro 145,00 mln euro + Pomoc Techniczna 57,66 mln euro razem 2 172,49 mln euro

I Oś – Powszechny dostęp do szybkiego internetu

Oś I - Powszechny dostęp do szybkiego internetu W ramach osi I realizowany będzie cel szczegółowy 1: Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego Internetu o wysokich przepustowościach Dofinansowanie otrzymają projekty: w zakresie budowy/rozbudowy lub przebudowy sieci dostępowych o prędkości co najmniej 30 Mb/s, sieci szkieletowe i dystrybucyjne mogą być realizowane wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji sieci dostępowych, w ramach interwencji w POPC nie będą współfinansowane projekty z perspektywy finansowej 2007-2013 Tryb wyboru projektów : tryb konkursowy Beneficjenci: przedsiębiorcy telekomunikacyjni, JST lub ich związki i stowarzyszenia (jedynie w przypadkach, gdy przedsiębiorcy telekomunikacyjni  nie będą zainteresowani realizacją inwestycji na danym obszarze).

II Oś – E-administracja i otwarty rząd

Oś II – E-administracja i otwarty rząd Cele szczegółowe realizowane w osi II: 2: Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych; Działanie 2.1. Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych Alokacja: ok. 2,9 mld PLN (689,8 mln euro), Tryb wyboru projektów: tryb konkursowy, Beneficjenci: administracja rządowa, sądy i prokuratura, ich partnerstwa z przedsiębiorstwami organizacjami pozarządowymi, jednostkami naukowymi lub podmiotami leczniczymi, dla których podmiotem tworzącym jest minister lub publiczna uczelnia medyczna. 3: Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej; Działanie 2.2. Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej Alokacja: 232,6 mln PLN (55 mln euro) Beneficjenci: jednostki administracji rządowej (w tym podległe i nadzorowane)

Oś II – E-administracja i otwarty rząd Cele szczegółowe realizowane w osi II: 4: Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego; Działanie 2.3. Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego (administracji, nauki i kultury) Poddziałanie 2.3.1 Cyfrowe udostępnienie informacji sektora publicznego ze źródeł administracyjnych i zasobów nauki Alokacja: ok. 395 mln PLN (93,3 mln euro) Tryb wyboru projektów: tryb konkursowy Beneficjenci: administracja rządowa (w tym jednostki podległe i nadzorowane), jednostki naukowe, partnerstwa ww. podmiotów z przedsiębiorstwami lub organizacjami pozarządowymi. Poddziałanie 2.3.2 - Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury Alokacja: ok. 430 mln PLN (101,4 mln euro) Tryb wyboru projektów: tryb konkursowy, Beneficjenci: m.in. państwowe lub współprowadzone z MKiDN instytucje kultury, archiwa państwowe, ogólnokrajowi nadawcy radiowi i telewizyjni, jednostki administracji rządowej, niektóre biblioteki oraz partnerstwa ww. podmiotów z przedsiębiorcami lub organizacjami pozarządowymi.

Oś II – e-Administracja i otwarty rząd Cele szczegółowe realizowane w II osi 4: Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego; Działanie 2.4. Tworzenie usług i aplikacji wykorzystujących e-usługi publiczne i informacje sektora publicznego Alokacja: ok. 42 mln PLN (10 mln euro) Tryb wyboru projektów: tryb konkursowy, Beneficjenci:  jednostki naukowe, organizacje pozarządowe, małe i średnie przedsiębiorstwa.

III Oś Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa

Oś III – Cyfrowe kompetencje społeczeństwa Wsparcie osi III POPC adresowane będzie do grup o zróżnicowanych poziomach kompetencji cyfrowych, ze szczególnym uwzględnieniem działań na rzecz włączenia cyfrowego. W ramach osi wspierane będą projekty realizowane na terenie całego kraju, z uwzględnieniem zdiagnozowanych potrzeb społecznych w zakresie zwiększenia aktywności i poprawy umiejętności korzystania z Internetu, w tym w szczególności z usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną. Wsparcie nakierowane będzie na: rozwój kompetencji cyfrowych; nowatorskie projekty zakładające e-aktywizację, rozumianą jako zwiększenie aktywnego i wszechstronnego stosowania nowych technologii; wzmocnienie i wykorzystanie potencjału programistów poprzez zorientowanie ich umiejętności na istotne potrzeby o charakterze społecznym lub gospodarczym; niwelowanie barier mentalnych w zakresie użytkowania Internetu oraz zmianę postaw społecznych względem wykorzystania TIK.

Oś III – Cyfrowe kompetencje społeczeństwa Działanie 3.1: Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych Rozwój kompetencji cyfrowych. Interwencja adresowana będzie do grup o zróżnicowanych poziomach kompetencji cyfrowych, ze szczególnym uwzględnieniem działań na rzecz włączenia cyfrowego. Wsparcie nakierowane będzie na rozwój kompetencji osób z grupy zagrożonej wykluczeniem cyfrowym, umożliwiające korzystanie z Internetu. W oparciu o zidentyfikowane szczegółowe potrzeby i charakterystyki poszczególnych grup odbiorców, celem wsparcia będzie nabycie umiejętności korzystania z e-usług, począwszy od nauki obsługi komputera i Internetu jak i rozwijanie umiejętności bardziej zaawansowanych. Dofinansowanie zakupu sprzętu będzie przyznawane jedynie w uzasadnionych przypadkach i w ograniczonym zakresie, każdorazowo z uwzględnieniem dokonanej uprzednio inwentaryzacji na poziomie lokalnym.

Oś III – Cyfrowe kompetencje społeczeństwa Działanie 3.2: Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej Nowatorskie projekty zakładające e-aktywizację Działanie zakłada wsparcie innowacyjnych rozwiązań, ukierunkowanych na e-aktywizację osób o co najmniej podstawowych kompetencjach cyfrowych, Celem jest podniesienia i rozwoju posiadanych kompetencji przez praktyczne ich stosowanie, np. poprzez naukę programowania, czy też obsługę oprogramowania do tworzenia multimediów, Wspierane projekty mogą przyjmować formę realizacji wspólnych projektów informatyczno-społecznych, warsztatów tematycznych lub różnych form samokształcenia na odległość. Zakłada się również wsparcie tworzenia oprogramowania, w tym aplikacji na rzecz rozwijania kompetencji cyfrowych oraz cyfrowej aktywizacji.

Oś III – Cyfrowe kompetencje społeczeństwa Działanie 3.3: e–Pionier – wsparcie uzdolnionych programistów na rzecz rozwiązywania zidentyfikowanych problemów społecznych lub gospodarczych. Wzmocnienie i wykorzystanie potencjału programistów poprzez zorientowanie ich umiejętności na istotne potrzeby o charakterze społecznym lub gospodarczym W ramach działania celem będzie wsparcie pomysłów zdolnych programistów lub zespołów interdyscyplinarnych z udziałem programistów na rozwiązywanie problemów istotnych społecznie lub gospodarczo i bazujących na narzędziach opartych na TIK. Realizacja działania umożliwi nawiązanie współpracy między sektorem publicznym i prywatnym na rzecz rozwoju innowacji w obszarach istotnych z punktu widzenia społeczno-gospodarczego. W ramach oferowanego wsparcia zakłada się prowadzenie weryfikacji technologicznej i biznesowej proponowanych rozwiązań. Programistom zostaną także zapewnione m.in.: coaching, mentoring z udziałem doświadczonych praktyków, doradztwo, kanały pogłębiania wiedzy i rozwój kompetencji.

Oś III – Cyfrowe kompetencje społeczeństwa Działanie 3.4: Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych Niwelowanie barier mentalnych w zakresie użytkowania Internetu Celem kampanii edukacyjno-informacyjnych będzie: podniesienie świadomości publicznej na temat korzyści płynących ze stosowania technologii cyfrowych, w tym e-usług publicznych;. budowanie i utrwalanie wśród obywateli motywacji do korzystania z TIK, poprzez rozwój niezbędnych umiejętności w tym zakresie; zmiana postaw negatywnych i przeciwnych wykorzystywaniu technologii informacyjno – komunikacyjnych; likwidację stereotypów wpływających na brak zainteresowania TIK. Kampanie edukacyjno-informacyjne prowadzone będą w oparciu o uprzednio zidentyfikowane obszary tematyczne, grupy docelowe i narzędzia przekazu skierowanego do tych grup docelowych.

Oś III – Kierunkowe zasady wyboru projektów Wszystkie projekty wybierane będą do dofinansowania w ramach POPC w oparciu o kryteria wyboru zatwierdzone przez Komitet Monitorujący POPC. Propozycje kryteriów są poprzedzone procesem konsultacji z partnerami społeczno-gospodarczymi, gronem ekspertów posiadających specjalistyczną wiedzę w danej dziedzinie oraz analizą doświadczeń z poprzedniej perspektywy finansowej. Działanie 3.1 i 3.2 - wybór projektów odbędzie się w trybie konkursowym. Beneficjenci działania 3.1:organizacje pozarządowe, JST oraz ich związki i stowarzyszenia, instytucje prowadzące działalność w zakresie uniwersytetów trzeciego wieku, jak również partnerstwa organizacji pozarządowych z JST. Beneficjenci działania 3.2: organizacje pozarządowe, partnerstwa powyższych z JST, instytucje prowadzące działalność w zakresie uniwersytetów trzeciego wieku, instytucje publiczne z obszaru nauki, edukacji i kultury oraz szkoły wyższe.

Oś III – Kierunkowe zasady wyboru projektów Działanie 3.3 - przewiduje się wyłonienie jednego beneficjenta (podmiot publiczny) w trybie pozakonkursowym o odpowiednim doświadczeniu i wiedzy w przedmiotowej dziedzinie, którego zadaniem będzie merytoryczna i techniczna obsługa wsparcia kierowanego na rzecz programistów. Działanie 3.4 - ze względu na konieczność zachowania spójności przekazywanych treści, przewidywany jest jeden beneficjent pozakonkursowy (jednostka administracji publicznej), który przeprowadzi konkurs na wykonawców realizujących kampanie edukacyjno-informacyjne o określonej tematyce.

Harmonogram wdrażania PO PC 5 grudnia 2014 r. – decyzja KE zatwierdzająca PO PC. 22 grudnia 2014 - Pierwsze posiedzenie Komitetu Monitorującego PO PC. 30 grudnia 2014 roku - Władza Wdrażająca Programy Europejskie opublikowała na stronach internetowych www.wwpe.gov.pl oraz www.popc.gov.pl ogłoszenie o konkursie na dofinansowanie projektów w ramach działania 2.1 - Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. 27 lutego 2015 r. – rozpoczął się nabór wniosków w konkursie dla działania 2.1 PO PC, który potrwa do 4 maja 2015 r. Obecnie trwają prace nad dokumentacją, która pozwoli uruchomić konkursy w pozostałych działaniach I, II i III. Osi PO PC.

Harmonogram naborów konkursowych Działanie 1.1 Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego Internetu o wysokich przepustowościach – III kw. 2015 r. Działanie 2.2 Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej IV kw. 2015 r. Poddziałanie 2.3.1 Cyfrowe udostępnienie informacji sektora publicznego ze źródeł administracyjnych i zasobów nauki – III kw. 2015 r. Poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury – II kw. 2015 r. Działanie 3.1 Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych – III kw. 2015 r. Działanie 3.2 Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowe – IV kw. 2015 r.

Dziękuję za uwagę Joanna Boćkowska Departament Koordynacji Funduszy Europejskich Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji joanna.bockowska@mac.gov.pl