Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
Advertisements

ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
© Copyright Krzysztof B. Matusiak 2010 W YZWANIA INTERNACJONALIZACJI POLSKICH OŚRODKÓW INNOWACJI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Wyzwania internacjonalizacji – doświadczenia.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
CZY POLSKA GOSPODARKA MOŻE SOBIE POZWOLIĆ NA OSŁABIENIE DYNAMIKI EKSPORTU? dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Transakcje kompensacyjne
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Zachowania przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej prof. zw. dr hab
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
MARKETING STRATEGICZNY
Podstawy wyboru strategii marketingowej
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Strategie Marketingowe Dużych Koncernów Międzynarodowych
Charakterystyka klastra
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Rynek usług medycznych
opis projektu jednym zdaniem
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
TECHNIK HANDLOWIEC.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Marek Ciesielski Katedra Logistyki i Transportu. 2 Osiąganie przez dwie firmy powiązane relacjami biznesowymi znaczących rezultatów z tych relacji nie.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Segmentacja rynku.
Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka.
Firmy globalne.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
Biuro eksportowe w Tureckiej Izbie Gospodarczej
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Model „pięciu sił” M.Portera
Zarządzanie systemami dystrybucji
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy prof. dr hab. Krzysztof Fonfara

Internacjonalizacja firmy (szkoła szwedzka) Internacjonalizacja firmy to proces stopniowego zwiększenia jej zaangażowania w operacje zagraniczne FAZY PROCESU INTERNACJONALIZACJI Ustabilizowana pozycja na rynku krajowym Początek eksportu (udział eksportu w sprzedaży ogółem mniejszy niż 15%, eksport rozwijany jest do mniej niż 10 krajów) Konsolidacja eksportu (udział eksportu w sprzedaży ogółem większy niż 15%) Utworzenie oddziału ds. sprzedaży na rynku zagranicznym Utworzenie oddziału produkcyjnego na rynku zagranicznym Powstanie firmy wielonarodowej prof. dr hab. Krzysztof Fonfara

Fazy internacjonalizacji FAZY INTERNACJONALIZACJI (P. Lorange) Fazy internacjonalizacji Eksport konwencjonalny Międzynarodowa współpraca kontraktowa (licencje, leasing, franchising) Współpraca kapitałowa (joint venture) prof. dr hab. Krzysztof Fonfara

Zależne i niezależne ścieżki internacjonalizacji ZALEŻNE I NIEZALEŻNE ŚCIEŻKI INTERNACJONALIZACJI (K. Fonfara) Wyspecjalizowany poddostawca/podwykonawca (sprzedaje za granicę jednemu dużemu odbiorcy, sprzedaż odbywa się pod marką odbiorcy) Poddostawcy/podwykonawcy szeregu odbiorców zagranicznych Stworzenie własnej marki handlowej Udoskonalenie produktu Próba osiągnięcia pozycji lidera na rynku międzynarodowym prof. dr hab. Krzysztof Fonfara

Modele internacjonalizacji (synteza) Model szwedzki – Uppsala (Johanson, Vahlne 1977) wyróżnik : wiedza praktyczna praktyczne implikacje: stopniowe, rozłożone w czasie wchodzenie na rynki zagraniczne Paradygmat eklektyczny (Dunning 1988) wyróżnik : koszty transakcyjne praktyczne implikacje: decyzje dotyczące integracji pionowej prof. dr hab. Krzysztof Fonfara

Modele internacjonalizacji (synteza) Sieci biznesowe (IMP Group) wyróżnik : interakcje praktyczne implikacje: rozwój długookresowych kontaktów i powiązań z otoczeniem (nabywcami, dystrybutorami, dostawcami, konkurentami itp.) Strategia firmy (Reid 1983, Root 1987) wyróżnik : proces decyzyjny w zakresie internacjonalizacji obejmuje obiektywne aspekty (możliwości rynkowe, zasoby firmy) oraz subiektywne aspekty (podejście decydentów do internacjonalizacji) praktyczne implikacje: badanie atrakcyjności rynków, nasilenie konkurencji, dystans psychiczny prof. dr hab. Krzysztof Fonfara

Proces wchodzenia firmy na rynek zagraniczny Motywy (dlaczego?) Badanie rynku zagranicznego Wybór rynku docelowego (gdzie?) Segmentacja rynku i pozycjonowanie produktu Wybór sposobu wejścia (jak?) Określenie i realizacja działań marketingowych na rynku zagranicznym (marketing mix, marketing partnerski) prof. dr hab. Krzysztof Fonfara