Otwarta szkoła 1.Dzieci i młodzież polska mieszkająca poza granicami kraju. 2.Rodzice uczniów polskich czasowo przebywających za granicą lub planujących.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Organizacja nauczania indywidualnego
Wydział Kształcenia, Wychowania i Opieki 1. art. 94a ustawy o systemie oświaty 1. Osoby niebędące obywatelami polskimi korzystają z nauki i opieki w publicznych.
Rekrutacja elektroniczna do szkół ponadgimnazjalnych 2010/2011
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Decyzja Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów do publicznych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Projekt utworzenia w Poznaniu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Rekrutacja na rok szkolny 2011/2012. W okresie poprzedzającym rekrutację kandydaci do oddziałów klasy pierwszej składają w szkołach ponadgimnazjalnych.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Wybrane przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Edukacji.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Wybrane przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) rozporządzenia Ministra Edukacji.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Zasady rekrutacji do XLVI Liceum Ogólnokształcącego im
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Indywidualne nauczanie
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na podbudowie gimnazjum w województwie wielkopolskim 2014/2015.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
System edukacji w Polsce
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Kształcenie osób niebędących obywatelami polskimi oraz obywateli polskich powracających z zagranicy.
K SZTAŁCENIE DZIECI CUDZOZIEMSKICH W POLSKIM SYSTEMIE OŚWIATY Grzegorz Chorąży Departament Strategii i Współpracy Międzynarodowej MEN Wrocław, 6 listopada.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Na rok szkolny 2016/2017. Zarządzenia nr 6 z dnia 27 stycznia 2016 r. w sprawie rekrutacji uczniów do publicznych szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Kształcenie uczniów przybywających z zagranicy w polskim systemie oświaty: możliwości, wsparcie i integracja Prawo oświatowe Szczecin, dnia 20.
WARTO WIEDZIEĆ…...
Zapis prezentacji:

Otwarta szkoła 1.Dzieci i młodzież polska mieszkająca poza granicami kraju. 2.Rodzice uczniów polskich czasowo przebywających za granicą lub planujących powrót do kraju. 3.Nauczyciele wykorzystujący narzędzia TIK w kształceniu uczniów za granicą. 4.Dyrektorzy szkół polskich w świecie i w Polsce oraz kierownicy szkolnych punktów konsultacyjnych. 5.Przedstawiciele organów prowadzących szkoły.

Otwarta szkoła 1.Umożliwienie uczniom – dzieciom należącym do polskiego kręgu kulturowego przebywającym za granicą nieposiadającym dostępu do polskojęzycznej edukacji stacjonarnej, kontynuowanie nauki języka ojczystego, a w efekcie umożliwienie powrotu do polskiego systemu edukacyjnego. 2.Umożliwienie uczniom, którzy ze względu na słabą znajomość lokalnego języka przerwali edukację szkolną, kontunuowanie nauki oraz przystąpienie do egzaminu maturalnego w polskim systemie edukacyjnym. 3.Wsparcie uczniów i ich rodzin planujących powrót z zagranicy do kraju w zakresie integracji z polskim systemem edukacyjnym. 4.Ułatwienie dostępu do edukacji w języku polskim poprzez udział w zajęciach kół zainteresowań, wyjazdach integracyjnych, konkursach przedmiotowych.

Otwarta szkoła 1.Opracowanie 32 przykładowych programów do prowadzenia konsultacji online. 2.Opracowanie materiałów do prowadzenia spotkań w ramach zajęć online: 1138 materiałów dla uzupełniającego programu nauczania, 2213 materiałów dla ramowego programu nauczania, 289 materiałów do prowadzenia spotkań w ramach kół zainteresowań. 3.Przeprowadzenie konsultacji online z doradcą zawodowym, logopedą i psychologiem szkolnym w wymiarze 100 godzin. 4.Przeprowadzenie ponad godzin konsultacji on-line dla ponad 500 uczniów z 55 krajów. 5.Przeprowadzenie zajęć w 18 sekcjach w ramach 4 kół zainteresowań dla 100 uczniów. 6.Przeprowadzenie zajęć on-line z języka polskiego na poziomie A1 i A2. 7.Opracowanie programu oraz 41 materiałów do prowadzenia zajęć z języka polskiego dla dzieci słabiej nim władających – poziom A2.

Otwarta szkoła 9.Opracowanie 3 programów do prowadzenia spotkań w ramach kół zainteresowań. 10.Organizacja konkursu polonistycznego on-line: 900 uczestników z 19 krajów, w tym 3 laureatów. 11.Opracowanie 50 modułów podnoszących kompetencje maturalne uczniów z języka polskiego, matematyki i geografii oraz prowadzenie spotkań on-line dla maturzystów. 12.Przeprowadzenie 13 szkoleń stacjonarnych dla nauczycieli, dyrektorów szkół i organów prowadzących szkoły z zakresu wsparcia rodzin powracających do kraju – udział wzięło 380 osób. 13.Utworzenie portalu informacyjno-doradczego powroty.otwartaszkola.pl skierowanego do uczniów powracających do polskiego systemu kształcenia, rodziców, nauczycieli, dyrektorów szkół, a także placówek szkolnych i organów prowadzących szkoły.powroty.otwartaszkola.pl

Otwarta szkoła 14.Prowadzenie doradztwa: - dla rodzin przyjeżdżających do kraju - dyrektorów szkół w zakresie pomocy w integracji uczniów z zagranicy w polskim systemie edukacji. 15.Przeprowadzenie 13 szkoleń on-line dla nauczycieli, dyrektorów szkół i organów prowadzących szkoły oraz przedstawicieli samorządów z zakresu wsparcia rodzin powracających do kraju. 16.Opracowanie materiałów informacyjnych w zakresie prawa, powrotu i wejścia do polskiego systemu edukacyjnego. 17.Opracowanie materiałów diagnostycznych wspierających proces doradztwa i predyspozycji językowych. 18.Opracowanie poradnika on-line dla dyrektorów szkół i nauczycieli. 19.Opracowanie przewodnika on-line po polskiej szkole dla uczniów i rodziców w czterech wersjach językowych.

Spotkania kół zainteresowań on-line są prowadzone na platformie e-learningowej Otwarta szkoła. Umożliwiają bezpośredni kontakt nauczyciela z uczniami…

KONKURS POLONISTYCZNY ON-LINE Organizowany we współpracy z Komitetem Głównym Olimpiady Literatury i Języka Polskiego: 760 uczestników z 18 państw, 3 laureatów z Grecji, Anglii i Belgii uzyskało tytuł finalisty w kwietniu 2013 r. Ustne eliminacje on-line na platformie e-learningowej do finału Olimpiady Polonistycznej

Język polski MatematykaGeografia Materiały dydaktyczne służące podnoszeniu kompetencji maturalnych z języka polskiego, matematyki i geografii dla uczniów klas trzecich liceum ogólnokształcącego realizujących ramowy program nauczania mają na celu umożliwienie uczniom powtórzenie najistotniejszych partii materiału i uporządkowanie wiedzy przed egzaminem maturalnym.

Prezentowane arkusze wstępnej oceny (diagnozy) stanowią próbę sprawdzenia przygotowania ucznia do edukacji w szkole. Po przeprowadzeniu testu, jego analiza pozwala ocenić poziom ucznia z odpowiednich zakresów

Opracowanie poradnika on-line dla dyrektorów szkół i nauczycieli. Opracowanie przewodnika po polskiej szkole pt. Wracam do Polski… dla uczniów i rodziców (4 wersje językowe – w języku polskim, angielskim, niemieckim, rosyjskim i francuskim). Przewodniki w wersji online są udostępnione pod adresem: powroty.otwartaszkola.plpowroty.otwartaszkola.pl

1.Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz z późn. zm.). 2.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 26, poz. 232 z późn. zm.) 3.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 kwietnia 2010 r. w sprawie przyjmowania osób niebędących obywatelami polskimi do publicznych przedszkoli, szkół, zakładów kształcenia nauczycieli i placówek oraz organizacji dodatkowej nauki języka polskiego, dodatkowych zajęć wyrównawczych oraz nauki języka i kultury kraju pochodzenia (Dz. U. Nr 57, poz. 361) 4.Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 kwietnia 2006 r. w sprawie nostryfikacji świadectw szkolnych i świadectw maturalnych uzyskanych za granicą (Dz. U. Nr 63, poz. 443)

1.Do publicznych przedszkoli, klas pierwszych szkół podstawowych i do szkół artystycznych uczniów powracających (jak i cudzoziemców) dyrektor szkoły (przedszkola) przyjmuje na takich samych warunkach i w takim samym trybie jak obywateli polskich stale zamieszkujących na terytorium naszego kraju.

2. Do klas II-VI publicznych szkół podstawowych oraz do publicznych gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, dyrektor szkoły przyjmuje uczniów powracających (i cudzoziemców) na podstawie: świadectwa lub innego dokumentu uzyskanego za granicą potwierdzającego ukończenie szkoły lub ukończenie kolejnego etapu edukacji, świadectwa, zaświadczenia lub innego dokumentu wydanego przez szkołę za granicą, potwierdzającego uczęszczanie przez ucznia do szkoły i wskazującego klasę lub etap edukacji, który ukończył w szkole za granicą, dokumentu (dokumentów) potwierdzających liczbę lat nauki szkolnej (licząc nie wcześniej niż od ukończonego piątego roku życia). Świadectwa promocyjne lub inne dokumenty świadczące o promocji dziecka z klasy do klasy nie muszą być nostryfikowane. Tłumaczenie powinno być dokonane przez tłumacza przysięgłego.

3.W przypadku braku możliwości przedstawienia dokumentów potwierdzających wcześniejszą edukację - w gestii dyrektora szkoły leży podjęcie decyzji o zakwalifikowaniu ucznia na określony etap edukacyjny na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej. Dyrektor szkoły może w tym celu sprawdzić poziom wiedzy i umiejętności ucznia.

1.Przekazać uczniom i nauczycielom informacje nt. kultury, kraju, pochodzenia ucznia. 2.Zapoznać się z najistotniejszymi zasadami funkcjonowania systemu edukacji, z kraju którego przybywa uczeń. 3.Ustalić udział dziecka przybywającego z innego obszaru kulturowego w lekcjach religii. 4.Zainicjować formy kontaktów pozalekcyjnych. 5.Zwrócić szczególną uwagę na dzieci pochodzące z kręgu kultury buddyjskiej.

1.Portal informacyjno-doradczy 2.Zasoby edukacyjne wypracowane w ramach projektu: - przewodniki dla powracających do kraju, - moduły podnoszące kompetencje maturalne uczniów, - scenariusze zajęć, - prezentacje multimedialne do lekcji on-line, - vademecum nt. nauki on-line.

Dziękujemy za uwagę