Projekt ECOWILL IEE/09/822 Ecodriving – powszechne wdrożenie zasad ekojazdy w szkoleniu kandydatów na kierowców oraz dla posiadaczy prawa jazdy EKOJAZDA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SI CEPiK Przekazywanie danych o badaniach do
Advertisements

DROGA HAMOWANIA.
Zasady szkolenia maszynistów
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Instytut Techniki Cieplnej, Politechnika Warszawska
Rozwój kogeneracji w Polsce w świetle badania analizy
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA Głównym celem szkoły zawodowej jest umożliwienie absolwentowi uzyskania kwalifikacji w wyuczonym zawodzie. Kształcenie trwa.
Kierowca samochodów ciężarowych.
Dyrektywa 2004/8/WE Parlamentu Europejskiego i Rady   z dnia 11 lutego 2004 r. ws. wspierania kogeneracji w oparciu o zapotrzebowanie na ciepło użytkowe.
„Identyfikacja możliwości wdrażania
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
BADANIA W TRANSPORCIE DROGOWYM, ROZWÓJ TECHNOLOGICZNY I INTEGRACJA (konkursy 2003 roku)
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Warunki dopuszczenia motorowerzysty do uczestnictwa w ruchu drogowym.
Narzędzia pomagające zwiększyć efektywność energetyczną
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A POLSKI PROGRAM EFEKTYWNEGO WYKORZYSTANIA ENERGII W NAPĘDACH ELEKTRYCZNYCH (PEMP) Seminarium Racjonalna.
1 Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Polsko - Japońskie Centrum Efektywności Energetycznej.
Projekt ECOWILL IEE/09/822 Ecodriving – Powszechne wdrożenie zasad w szkoleniu kandydatów na kierowców oraz kierowców licencjonowanych EKOJAZDA - nowoczesny,
Ocena ryzyka zawodowego Narzędzie do poprawy warunków pracy
Szkoły jazdy.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
PRAWNE I ETYCZNE ASPEKTY PSYCHOLOGII TRANSPORTU
Środowiskowe aspekty wykorzystania paliw metanowych w transporcie
EKONOMIA Koszty transportu Cena Diesla w latach
Zasady nabywania uprawnień do kierowania rowerem i motorowerem
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Krajowy Punkt Kontaktowy Programu IEE Program ramowy na rzecz konkurencyjności i innowacji ( ) CIP Antonina.
WPROWADZENIE DO SYSTEMU TACHOGRAFÓW CYFROWYCH
1 Prawo energetyczne Założenia zmian do systemu kwalifikacji osób oraz ich spójność z przepisami UE i systemami kwalifikacji w krajach UE Ministerstwo.
ŚWIATŁA W DZIEŃ PRZEZ CAŁY ROK
Termin realizacji Etapu r. ETAP nr 21 Określenie wpływu wykorzystania OZE na ocenę charakterystyki energetycznej budynku i przedsięwzięć
Ekojazda.
Budowa motoroweru.
EKO - JAZDA.
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Informator dla kierowców podróżujących w czasie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.
LED – zwiększenie oszczędności energii poprzez przejście na oświetlenie LED w przestrzeni publicznej Prezentacja Projektu.
System Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów
Jak pogonić wszystkie konie
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
„Bioenergia w rolnictwie” Podstawowe założenia regulacji dotyczących energetyki odnawialnej - projekt ustawy o OZE Maciej Kapalski Wydział Odnawialnych.
Marek Litwin, Warszawa r.
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
Powiat Siedlecki to: powiat ziemski z drogami krajowymi nr 2 i 63, - długość drogi krajowej K-2 to 55,5 km, - długość drogi krajowej K-63 to 37,5 km.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Dokumentacja Kierującego Działaniem Ratowniczym. Wszystkie jednostki ochrony przeciwpożarowej mają obowiązek posiadania na samochodach druków zgodnie.
Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Miedzna
Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Lubsza Krzysztof Pietrzak Meritum Competence.
NADZÓR STAROSTY NAD OŚRODKAMI SZKOLENIA KIEROWCÓW POWIAT GRODZKI TORUŃ
23 października 2015 Stan realizacji projektu CEPiK 2.0.
Szkolenie i egzaminowanie po 19 stycznia 2013 roku ABC… Prawo jazdy po nowemu. Szkolenie i egzaminowanie po 19 stycznia 2013 roku.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Przewożenie osób w pojazdach Lublin, dnia 19 października 2015 roku.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
WRBRD Rzeszów,12 grudzień 2013r..  Ustawa o kierujących pojazdami z dnia 5 stycznia 2011 roku - obowiązuje od 19 stycznia 2013 roku  Rozporządzenie.
Uprawnienia do kierowania i warunki uzyskania karty rowerowej Karta rowerowa.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
Symulatory w kolejnictwie
Centrum Doradztwa i Szkoleń Zawodowych Aleksander Igielski
Eco Driving bezpiecznego Poznania
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Eksploatacja lotniczych silników tłokowych wg stanu technicznego
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Inspekcja Transportu Drogowego
Kierowca – najważniejszy system bezpieczeństwa w każdym pojeździe
Zapis prezentacji:

Projekt ECOWILL IEE/09/822 Ecodriving – powszechne wdrożenie zasad ekojazdy w szkoleniu kandydatów na kierowców oraz dla posiadaczy prawa jazdy EKOJAZDA - nowoczesny, oszczędny sposób prowadzenia samochodu. To nowa kultura jazdy pozwalająca na optymalne wykorzystanie nowych rozwiązań technologicznych zastosowanych we współczesnych pojazdach. Zmniejszenie zużycia paliwa, kosztów związanych z eksploatacją pojazdu oraz redukcja poziomu emisji gazów cieplarnianych.

PARTNERZY PROJEKTU

CELE PROJEKTU ECOWILL ► stworzenie europejskiej sieci kształcenia w zakresie ekojazdy w oparciu o istniejące struktury szkoleniowe (szkoły nauki jazdy, ośrodki doskonalenia techniki jazdy); ► wdrożenie elementów ekojazdy do programów szkół nauki jazdy; ► przygotowanie krótkich szkoleń w zakresie ekojazdy dla kierowców (e-learning); ► popularyzacja ekojazdy za pośrednictwem mediów; ► ograniczenie emisji szkodliwych dla środowiska gazów cieplarnianych; ► poprawa bezpieczeństwa drogowego.

EKOJAZDA W POLSCE – stan prawny ► stan obecny w Polsce: - Ustawa z dn. 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym i Rozporządzenie w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów z dn. 27.10.2005 - Ustawa o kierujących pojazdami z dn. 05.01.2011 r. ► Dyrektywa nr 2006/126/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dn. 20.12.2006 r. ws. praw jady (ekonomiczny i przyjazny środowisku styl jazdy, ograniczenie szkodliwych emisji). ► trwają prace: - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach. - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców.

ZAKRES PROPONOWANYCH ZMIAN ► Program nauczania kandydatów na kierowców (znaczenie ekojazdy dla bezpieczeństwa i środowiska naturalnego); ► Zarys budowy samochodu i zasady obsługi technicznej (wiedza o wpływie urządzeń pokładowych na poziom zużycia paliwa i emisji); ► Praktyczna nauka jazdy (wprowadzenie złotych zasad ekojazdy); ► Egzamin wewnętrzny (sprawdzenie znajomości zasad umiarkowanego zużycia paliwa).

Instruktorzy ekojazdy w Polsce Szkolenie TTT dla 12 instruktorów nauki jazdy. Szkoła Auto Poznań 7-9. 11.2011. Szkolenie prowadzone jest w każdym z krajów partnerskich przez specjalistów z DVR Niemcy (Niemiecka Rada Bezpieczeństwa Drogowego)

ZŁOTE ZASADY EKOJAZDY ► zmieniaj bieg na wyższy najszybciej jak to możliwe (silnik benzynowy - 2500 obr./min. silnik diesla – 2000 obr./min.); ► gdy przyspieszasz pomijaj biegi pośrednie (2→4, 3 →5); ► utrzymuj stałą prędkość przy możliwe najwyższym biegu; ► patrz jak najdalej przed siebie i reaguj jak najprędzej i możliwie najłagodniej; ► przynajmniej raz w miesiącu sprawdzaj ciśnienie w oponach. Zbyt niskie powoduje zwiększenie zużycia paliwa i zagraża bezpieczeństwu; ► staraj się hamować silnikiem; ► wyłączaj silnik podczas postoju dłuższego niż 30-60 sekund (na ponowne uruchomienie silnika potrzeba mniej paliwa niż jego zużycie przez 5 sekund na biegu jałowym); ► nie woź niepotrzebnych przedmiotów, które zwiększają obciążenie pojazdu; ► rozważnie korzystaj z urządzeń pokładowych (klimatyzacja, nagłośnienie); ► nie rozgrzewaj silnika na postoju.

Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. KONTAKT: Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. ul. Nowowiejska 21/25 00-665 Warszawa www.kape.gov.pl tel.: 22 626-09-10 Ryszard Zwierchanowski rzwierchanowski@kape.gov.pl Renata Stępień rstepien@kape.gov.pl