Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
Indywidualne nauczanie
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Dydaktyka ogólna.
PEDAGOG SZKOLNY.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. Tekst ujednolicony wg stanu na 10 grudnia 2010 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
INFORMACJE DLA RODZICÓW
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
OFERTA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWA na rok szkolny
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego Opracowane na podstawie Komunikatu dyrektora Centralnej.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna

W roku szkolnym 2015/2016 oferujemy absolwentom szkół podstawowych kontynuację nauki w gimnazjum w klasie terapeutycznej dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się takimi jak:  dysleksja,  dysgrafia,  dysortografia

Dysleksja, dysgrafia, dysortografia – to specyficzne trudności w uczeniu się, które występują u dzieci o prawidłowym rozwoju umysłowym, nierzadko wręcz bardzo zdolnych. Na opanowanie pewnych umiejętności dyslektycy potrzebują więcej czasu i szczególnego wsparcia ze strony rodzica i nauczyciela. Naprzeciw ich potrzebom wychodzą klasy terapeutyczne, które wyrównują szanse uczniów w zdobywaniu wiedzy i umożliwiają aktywny rozwój wszystkich sfer osobowości

wsparcie uczniów wykazujących jednorodne trudności edukacyjne, wymagających dostosowania organizacji procesu nauczania do ich specyficznych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych oraz długotrwałej pomocy specjalistycznej. Klasy terapeutycznej nie organizuje się w szkołach specjalnych Profil klasy:

 mniejsza liczba uczniów w oddziale (do 15 osób), która sprzyja indywidualizacji;  nauczanie jest prowadzone według realizowanych w szkole programów, co oznacza: ten sam plan nauczania, program i podręczniki, jak w klasie ogólnej,  dostosowanie tempa pracy, metod i form nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów oraz zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej na wszystkich zajęciach edukacyjnych, Założenia programowo- organizacyjne klasy terapeutycznej:

 korygowanie zaburzonych funkcji i nieprawidłowości,  dostosowanie narzędzi i sposobów oceniania do potencjału uczniów (m.in. elementy oceniania kształtującego),  prowadzenie zajęć przez wyspecjalizowanych w zakresie pracy z młodzieżą według wskazań poradni, nauczycieli właściwych przedmiotów

 dodatkowa pomoc psychologiczno-pedagogiczna – wzmożenie oddziaływań specjalistycznych w formie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych: zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze dla dzieci z trudnościami w uczeniu się, zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze dla dzieci z trudnościami w uczeniu się, koła zainteresowań, koła zainteresowań, zajęcia sportowe zajęcia sportowe  uczniowie klasy terapeutycznej są oceniani, klasyfikowani i promowaniu zgodnie z obowiązującymi przepisami i Wewnątrzszkolnymi Zasadami Oceniania. W ocenianiu uczniów szczególne znaczne odgrywa analiza wpływu oddziaływań terapeutycznych na postępy w pracy dzieci

 realna indywidualizacja procesu nauczania-uczenia się,  wyeliminowanie trudności w zdobywaniu wiedzy i umiejętności,  wyrównywanie zaległości programowych i pokonywanie trudności, które ujawniają się mimo wysiłku wkładanego w codzienną naukę szkolną, Przewidywane efekty:

 przyswojenie wiadomości i umiejętności badanych na egzaminie gimnazjalnym, potrzebnych do kontynuowania edukacji w szkołach ponadgimnazjalnych,  wdrożenie do efektywnego wykorzystania dodatkowego czasu na egzaminie gimnazjalnym

 pomoc, stymulacja wszechstronnego rozwoju uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych,  pomoc wychowawcza, stymulowanie sfery emocjonalno- motywacyjnej, wspieranie w nabywaniu odporności psychicznej na sytuacje trudne,  przygotowanie do funkcjonowania na wyższym etapie kształcenia oraz w dorosłym życiu.

Uczniów ubiegających się o przyjęcie do klasy terapeutycznej obowiązują terminy rekrutacji ogólnej. O przyjęcie do klasy terapeutycznej ubiegać się mogą uczniowie klas szóstych szkół podstawowych, którzy złożą: Zasady rekrutacji do klasy terapeutycznej:

 opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej stwierdzającą dysleksję, dysortografię, dysgrafię ze wskazaniem kontynuowania nauki w klasie terapeutycznej,  oświadczenie rodzica o zgodzie na uczęszczanie dziecka do klasy terapeutycznej,

 kartę zgłoszenia ucznia do gimnazjum (klasa terapeutyczna),  świadectwo ukończenia szkoły podstawowej,

Od 2013 roku w Gimnazjum im. Jana Pawła II funkcjonuje klasa terapeutyczna. Po dwóch latach pracy z tą grupą dzieci możemy z całą pewnością stwierdzić, iż pomoc psychologiczno- pedagogiczna w formie nauki w klasie terapeutycznej jest najskuteczniejszą formą wsparcia. Uczniowie z tej klasy wykazują 100% zdawalność, dzięki indywidualizacji pracy, dostosowaniu metod i form pracy oraz prowadzeniu zajęć metodami aktywnymi, a także wykorzystaniu różnorodnych pomocy naukowych. Z doświadczenia...

Podczas pracy z klasą terapeutyczną następowała zauważalna poprawa w czytaniu i pisaniu. Wyrównane zostały braki szkolne. Zaobserwowano zmiany w zachowaniu: zmniejszenie stanów lękowych przed odpowiedzią, ograniczenie nadruchliwości, poprawę koncentracji uwagi, pozytywne nastawienie do nauki i wzrost motywacji. Nauka w klasie terapeutycznej to przywilej i przyjemność i przyjemność