Zestaw narzędzi do budowania relacji partnerskich w organizacji Urząd Miasta w Dzierżoniowie   Warszawa, 25.06.2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Elementy systemu zarządzania urzędów
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Wydziału Spraw Cudzoziemców Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
URZĄD MIEJSKI W SŁUPSKU
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Partnerstwo jako dobra podstawa do opracowania i wdrażania projektów w ramach PO KL OLSZTYN, 7 MAJA 2008 KRZYSZTOF MARGOL.
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
OKRESOWA OCENA PRACOWNICZA DIALOG DLA ROZWOJU
„Urząd Miasta Zielonka miejscem pracy i dialogu”
Partycypacja pracowników w procesie zarządzania personelem w Urzędzie Gminy Tarnowo Podgórne rozwiązania.
URZĄD MIEJSKI W SŁUPSKU Ustalenie dla pracowników Urzędu dodatkowych świadczeń i nagród związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych.
WYRÓŻNIENIE PRACOWNIKA URZĘDU MIEJSKIEGO W SŁUPSKU MIASTO SŁUPSK
Normy praktyki zawodowej
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Adam Walicki - 30 września 2010
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Przebieg warsztatu Prezentacja 1: „Usprawnianie procesów w MSZ” Pan Kamil Adamczewski Ministerstwo Spraw Zagranicznych Prezentacja 2: „Wpływ kultury.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
DOBRE PRAKTYKI SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO Z PARTNERAMI SPOŁECZNYMI R ZESZÓW 21 LISTOPADA 2012 ROKU.
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
PARTYCYPACJA PUBLICZNA – czym jest?
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Warszawa, r. Systemy zarządzania jakością w administracji samorządowej – Urząd Miasta w Dzierżoniowie Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ EKONOMIA SPOŁECZNA.
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
Silne czy słabe Partnerstwa? Irena Krukowska-Szopa Anna Jarzębska Przemyśl,
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Wspólnie na Zamojszczyźnie Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
wynagradzania i nagradzania Urząd Miasta Dzierżoniowa
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
„Top Model Współpracy w Województwie Pomorskim” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
Starostwo Powiatowe w Kołobrzegu, 13 lipca Zasada przejrzystości Zasada braku tolerancji dla korupcji Zasada partycypacji społecznej Zasada przewidywalności.
Aktywne słuchanie podstawą dialogu Urząd Gminy w Popielowie Powiat Opolski Województwo Opolskie.
ZARZĄDZANIE PORZEZ DOM WARTOŚCI REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ W POZNANIU (ROPS)
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ministerstwo Finansów
Województwo Opolskie otwarte na współpracę z NGO Prezentacja założeń projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Polityka personalna w Urzędzie Miejskim w Zabrzu oparta na łączeniu potrzeb pracodawcy i oczekiwań pracowników Urząd Miejski w Zabrzu.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Teoria organizacji Wykład 1.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Budżet partycypacyjny Ewa Stokłuska, Agata Bluj Podkowa Leśna, 15 kwietnia 2016 r.
DOŚWIADCZENIA Z WDROŻENIA ISO 9001:2000 W POLSKIEJ POLICJI.
Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego „Ocena systemu zarządzania i wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Zapis prezentacji:

Zestaw narzędzi do budowania relacji partnerskich w organizacji Urząd Miasta w Dzierżoniowie   Warszawa, 25.06.2013

Opis rozwiązania W Urzędzie Miasta w Dzierżoniowie obrano za cel podejmowanie działań przyczyniających się do integrowania zespołu, motywowania do wspólnej pracy, budowania kultury organizacyjnej opartej na relacjach partnerskich, ponieważ zmotywowani i zintegrowani pracownicy są najważniejszym czynnikiem sukcesu organizacji i podstawą do doskonalenia. Relacje partnerskie budowane są wielopłaszczyznowo – zarówno w stosunkach między pracownikami jak i na linii pracownik-kierownictwo. W 2009 r. Urząd określił kluczowe czynniki sukcesu, w których główną rolę odgrywa obszar pracowników. Wdrażając model EFQM Zespół pracowników (TGV) opierał się głównie na jednej z fundamentalnych zasad modelu „Odnoszenie sukcesów dzięki pracownikom”. W 2010 roku opracowano i wdrożono Zasady Zarządzania Zasobami Ludzkimi, których podstawowymi elementami są kluczowe wartości zarządzania zasobami ludzkimi określonymi jako - Zasady 4P.

Kluczowe wartości w zarządzaniu zasobami ludzkimi 4xP: P jak Profesjonalizm P jak Praca zespołowa P jak Partycypacja P jak Partnerstwo

W celu realizacji zasad 4P Urząd stosuje zestaw sprawdzonych 6 narzędzi, mających na celu dialog z pracownikami, zwiększenie ich zaangażowania i budowanie relacji partnerskich, są to: Narzędzie Nr 1: Organizacja imprez imieninowych, integracyjnych i wyjazdowych wycieczek. Narzędzie Nr 2: Realizacja pełnego procesu badań satysfakcji pracowników. Narzędzie Nr 3: Redagowanie i wydawanie przez Zespół pracowników urzędowej gazetki, pn. „Urzędowa Lokomotywa” oraz organizowanie Plebiscytu na najsympatyczniejszą koleżankę/kolegę. Narzędzie Nr 4: Wzmacnianie i doskonalenie kultury pracy zespołowej. Narzędzie Nr 5: Włączanie pracowników w proces zarządzania poprzez autorskie opracowywanie instrukcji , regulaminów z obszaru zarządzania pracownikami. Narzędzie Nr 6: Angażowanie pracowników w działania na rzecz społeczeństwa poprzez uczestnictwo w różnych akcjach społecznych , np. udział pracowników w akcji WOŚP, zbiórka pieniędzy dla chorych dzieci, przekazywanie świątecznych paczek dla potrzebujących, oddawanie krwi, udział w akcji „Mogiłę Pradziada ocal od zapomnienia”, 1 % od podatku.   Opis rozwiązania

Adekwatność zgłaszanego rozwiązania Stwierdzonymi problemami w organizacji było: „załamanie” wyników badań satysfakcji pracowników, zbyt małe zaangażowanie pracowników w realizację wspólnych projektów czy zadań, obniżanie poczucia jedności zespołu pracowników, bardzo duża ilość nowych, trudnych do realizacji zadań,

Skuteczność zgłaszanego rozwiązania Potwierdzeniem na skuteczność wdrożonych podejść są: wyniki satysfakcji pracowników, które uzyskały ponownie wysoki poziom, mała absencja pracowników, niska rotacja, podwyższa się profesjonalizm pracowników, corocznie zwiększa się zaangażowanie w pracę zespołową, jednym z kluczowych zespołów jest powołany w 2009r zespół TGV, który doprowadził organizację do uzyskania Europejskiej Nagrody Doskonałości EFQM w 2012r., a którego praca stanowiła dobrą praktykę w fundacji EFQM. Zdecydowana większość pracowników uczestniczy w imprezach integracyjnych i imieninowych, chętnie angażując się w przygotowywanie programów artystycznych. Wielu pracowników włącza się w różne akcje społeczne.

W wyniku podjętych działań organizacja odnotowuje wysoki poziom satysfakcji z pracy w urzędzie

Sukcesywnie wzrasta ilość powoływanych zespołów, a także zaangażowanie pracowników w pracę zespołową

Przejrzystość procesu wdrożenia rozwiązania W 2010 opracowano i wdrożono jednolite i przejrzyste zasady powoływania i funkcjonowania zespołów pracowniczych. Dzięki opracowanym dokumentom zwiększyła się przejrzystość doboru pracowników do zespołu przy zachowaniu zasady jawności. Projekt ankiety w badaniach satysfakcji pracowników jest konsultowany z pracownikami przed rozpoczęciem badania, informowani są oni także o celu i wynikach badania. Corocznie po badaniu satysfakcji wdrażane są działania doskonalące uwzględniające potrzeby pracowników. Wszyscy pracownicy mogą uczestniczyć w procesie przygotowywania nowych regulaminów i instrukcji dotyczących spraw wewnątrz organizacji: W 2008r. pracownicy wspólnie opracowali Kodeks Etyki. W 2009r. wdrożono wspólnie Standardy Obsługi Klienta. W 2010r. opracowano projekt Regulaminu Wynagradzania.

Trwałość zgłaszanego rozwiązania Opisane podejście stanowi szereg działań, które maja wieloletnią praktykę a wszystkie działania mają kontynuację i są doskonalone. - Imprezy imieninowe organizowane są od 2000 roku. - Urząd prowadzi badania satysfakcji pracowników od 2004r. - Od 2009r. wydawana jest kwartalnie „Lokomotywa Urzędowa” -Od 2010r organizowany jest Plebiscyt na najsympatyczniejszą/ego koleżankę/kolegę - Cyklicznie organizowane są akcje społeczne.

Możliwość zastosowania w innych jednostkach samorządowych Wdrożone rozwiązania są zalecane do implementacji w organizacjach, które odnotowują niski poziom zaangażowania i motywacji pracowników. Działania te nie wymagają zaangażowania nadmiernych nakładów finansowych czy rzeczowych. Opisane podejście stanowi szereg działań, które były wdrażane sukcesywnie od kilku lat. Nie zaleca się wdrażania wszystkich działań jednocześnie. Bardzo ważna jest faza konsultacji z pracownikami i informowanie ich na każdym etapie podejmowanych działań.

Urząd Miasta w Dzierżoniowie wostrowska@um.dzierzoniow.pl, Dziękuję za uwagę Wanda Ostrowska – Zastępca Burmistrza, Urząd Miasta w Dzierżoniowie wostrowska@um.dzierzoniow.pl, www.dzierzoniow.pl