BUDOWANIE SILNEGO PARTNERSTWA WOJSKA ZE SPOŁECZEŃSTWEM na podstawie decyzji nr 187/MON z dnia 9 czerwca 2009 r., znowelizowanej przez decyzję nr 146/MON.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
Advertisements

Zmiany w ustawie o pożytku publicznym i o wolontariacie dotyczące pomocy społecznej Przepisy wprowadzające i podmioty uprawione Zmiany weszły w życie z.
Jak założyć organizację pozarządową?
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
1. Podstawy prawne: - ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r.  Prawo o stowarzyszeniach, (Dz.U j. t. z późn. zm.) - ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r.
Organizacje pozarządowe
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 sierpnia 2008 r. w sprawie programu Patent Plus – wsparcie patentowania wynalazków Patrycja.
Zarządzanie finansami w NGO
POROZUMIENIA O WSPÓŁPRACY DOWÓDCÓW JEDNOSTEK WOJSKOWYCH
Grupy producentów rolnych
Polityka społeczna m.st. Warszawy Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy 2011r.
Gałęzie prawa wewnętrznego
DEPARTAMENT WYCHOWANIA I PROMOCJI OBRONNOŚCI MON
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
–KANCELARIA RADCÓW PRAWNYCH SOBCZAK - POŁCZYŃSKA ŁAGODA –1–1 człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
ZASADY WNIOSKOWANIA O DOTACJĘ NA REALIZACJĘ ZADAŃ PUBLICZNYCH WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO Z DZIEDZINY POMOCY SPOŁECZNEJ ORAZ WSPIERANIA SYSTEMU PIECZY.
Beneficjenci Małych projektów tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działań Osi 3., ale przyczyniają się do osiągnięcia.
ORGANIZACJA POŻYTKU PUBLICZNEGO
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Gliwice, 9 listopada 2011.
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
BUDOWANIE SILNEGO PARTNERSTWA WOJSKA ZE SPOŁECZEŃSTWEM
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
Inne aspekty nowelizacji ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Artur Gluziński.
1 Budowanie silnej LGD Tadeusz Borek – FAPA Przemyśl października 2007.
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
2 Obszary wsparcia: Fundusz ma na celu wspieranie realizacji działań organizacji pozarządowych i grup nieformalnych w obszarach uznanych wspólnie przez.
Nast ę pcze karanie administracyjne (na przykładzie projektu nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów) Projekt jest współfinansowany ze.
PRAWO ADMINISTRACYJNE
Postępowanie dowodowe w polskim postępowaniu administracyjnym w procedurze wydania decyzji środowiskowej prof. dr hab. Jerzy Stelmasiak Sędzia NSA mgr.
Podstawa prawna prowadzenia działalności gospodarczej
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Departament Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego Instytucja Pośrednicząca dla Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Postępowanie administracyjne w zarządzaniu oświatą
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
PROW LEADER Wybrane zapisy z ustawy o wspieraniu obszarów wiejskich …: Lokalna grupa działania działa jako stowarzyszenie posiadające osobowość
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Przemyśl, 12 października 2007 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Reforma sieci EURES- nowe możliwości dla agencji zatrudnienia Aneta Majbańska Doradca.
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
OPOLE Decyzja Nr 396/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 18 grudnia 2013 r. zmieniająca decyzję w sprawie wprowadzenia zasad współpracy resortu.
Inicjatywa lokalna oraz analiza sprawozdań z realizacji zadania Artur Gluziński Kołobrzeg listopada 2011.
System aktów prawodawczych
Jak organizacja może sama „zarobić” na swoje działania – czyli o działalności odpłatnej i gospodarczej. Beata Matyjaszczyk Educare.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
Formy organizacyjnoprawne działalności gospodarczej.
Zakres obowiązywania kpa
Prowadzi: płk Stanisław PIWOWAR szef Oddziału Dyscypliny Wojskowej Odpowiedzialność żołnierzy za przestępstwa podlegające jurysdykcji wojskowej i powszechnej.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. Art. 9. § 1. K.P.
Planistyczne działania wspierające.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
Planowanie współpracy z organizacjami pozarządowymi i partnerami społecznymi w 10 Brygadzie Logistycznej i jednostkach wojskowych podporządkowanych na.
Zatrudnianie nauczycieli
„Zawód radcy prawnego” Marta Maciejuk radca prawny
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Konsultacje społeczne projektu
Rządowa administracja zespolona w administracji
Przykładowy model podziału środków
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Wyniki kontroli Warszawa, czerwiec 2019 r..
Zapis prezentacji:

BUDOWANIE SILNEGO PARTNERSTWA WOJSKA ZE SPOŁECZEŃSTWEM na podstawie decyzji nr 187/MON z dnia 9 czerwca 2009 r., znowelizowanej przez decyzję nr 146/MON z dnia 11 kwietnia 2011 r. zmieniającą decyzję w sprawie wprowadzania zasad współpracy resortu obrony narodowej z organizacjami pozarządowymi i innymi partnerami społecznymi (Dz. Urz. MON Nr 9, poz. 121) 11 czerwca 2013 r.

PARTNERZY SPOŁECZNI w rozumieniu decyzji nr 187/MON 1.Organizacje pozarządowe. 2.Jednostki samorządu terytorialnego, ich stowarzyszenia. 3.Kościelne osoby prawne i inne jednostki organizacyjne działające na podstawie ustawy o stosunku państwa do Kościoła Katolickiego w RP oraz ustaw o stosunku państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych, jeżeli prowadzą działalność pożytku publicznego. 4.Podmioty prowadzące działalność społecznie użyteczną (sfery zadań publicznych określone w art. 4 udpp, np. działalność oświatowa, kulturalna, naukowa, wychowawcza, sportowa, turystyczna, szkolnictwo wyższe, obronność państwa, charytatywna, pomoc społeczna, ratownictwo i ochrona ludności, na rzecz mniejszości narodowych czy integracji europejskiej itp.)

Partnerzy społeczni w rozumieniu decyzji nr 187/MON Osoby prawne, które spełniają warunki podpisania porozumienia Z jakim podmiotem dowódca jednostki wojskowej może podpisać porozumienie o współpracy ?

po przeprowadzeniu procedury, zgodnej z zapisami decyzji 187/MON Porozumienia o współpracy dowódcy jednostek wojskowych mogą zawierać

Wnioskodawca ma obowiązek: dostarczyć projekt porozumienia wraz z uzasadnieniem oraz statut, sprawozdanie z działalności i finansowe za ostatni rok, zatwierdzone przez statutowy organ nadzorczy; udokumentować osobowość prawną aktualnym odpisem z KRS lub z innego rejestru, z wyłączeniem szkół publicznych lub niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych; wykazać realną możliwość wywiązania się z zobowiązań wynikających z projektu porozumienia. ANALIZA WNIOSKU

Porozumienie o współpracy: zgodne z zadaniami i potrzebami resortu zgodne z celami statutowymi partnera społecznego Partner społeczny: osoba prawna działalność statutowa na rzecz obronności państwa Uzasadni realną możliwość realizacji porozumienia (wiarygodność, doświadczenie, potencjał kadrowy i organizacyjny) nie zalega z płatnościami wobec ZUS i US, nie podlega odpowiedzialności karnej, działa niezależnie od partii politycznych lub innych organizacji o charakterze politycznym, nie jest partnerem gospodarczym resortu ON.

Wnioskodawca składa pisemne oświadczenie, że: 1)nie zalega z płatnościami wobec ZUS i Urzędu Skarbowego; 2)zachowuje neutralność w sprawach politycznych, działa zgodnie ze statutem i innymi wewnętrznymi dokumentami; 3)nie jest wykonawcą odpłatnej umowy na rzecz resortu, ani nie działa na rzecz takiego wykonawcy, z wyłączeniem umów wykonania zadań publicznych zleconych w trybie przepisów szczególnych; 4)nie podlega odpowiedzialności karnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary; 5)żadna z osób znajdujących się w organach zarządzających lub nadzorczych podmiotu wnioskującego o zawarcie porozumienia: nie jest wykonawcą, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, nie była prawomocnie skazana za przestępstwa i nie toczy się przeciwko tym osobom postępowanie karne w sprawach o przestępstwa. § 15 ust. 1 decyzji nr 187/MON Oświadczenie zamiast odpisów

Skierowanie wniosku przez partnera społecznego bezpośrednio do dowódcy jednostki wojskowej. Analiza wniosku pod względem spełnienia warunków formalnoprawnych i merytorycznych. Powiadomienie wnioskodawcy o oddaleniu wniosku lub przyjęciu do dalszego procedowania. Procedura rozpatrzenia wniosku

Uzgodnienie treści projektu porozumienia z wnioskodawcą Opracowanie uzasadnienia oraz uzgodnienie merytoryczne projektu z komórkami wewnętrznymi jednostki wojskowej, lub też z dowództwem rodzaju Sił Zbrojnych. WAŻNA ZMIANA: Każdy projekt porozumienia wymaga uzgodnienia z dysponentem środków budżetowych sprawującym obsługę finansową jednostki wojskowej. Procedura rozpatrzenia wniosku c.d.

Uzgodnienie projektu pod względem prawnym i redakcyjnym z radcą prawnym lub podmiotem sprawującym obsługę prawną jednostki wojskowej. Podpisanie porozumienia niezwłoczne zamieszczenie na stronie internetowej jednostki oraz złożenie meldunku o podpisaniu porozumienia do dowódcy rodzaju Sił Zbrojnych, a także do Dyrektora DWiPO. Procedura rozpatrzenia wniosku c.d.

Porozumienie o współpracy z partnerem społecznym jest dokumentem potwierdzającym wolę rozwijania stałej współpracy, który w szczególności: określa cele, obszar i formy współdziałania, zobowiązania stron, warunki i czas współpracy oraz zasady rozwiązania porozumienia; angażuje partnera społecznego do wykonania określonych zadań z zakresu obronności i bezpieczeństwa narodowego przy wsparciu resortu. Analiza projektu porozumienia

Prowadzenie przez organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 1)nieodpłatnej działalności pożytku publicznego, 2)odpłatnej działalności pożytku publicznego lub 3)działalności gospodarczej wymaga: określenia ich zakresów w statucie lub innym dokumencie; rachunkowego wyodrębnienia tych form działalności w stopniu umożliwiającym określenie przychodów, kosztów i wyników każdej z tych działalności. Analiza sprawozdania finansowego i merytorycznego

Dokładne nazwy stron porozumienia i osób reprezentujących strony. Nr wpisu do KRS lub ewidencji. Nazwę organu prowadzącego szkołę. Określone cele i zakres współpracy. Zobowiązania obydwu stron (adekwatne do celów). Ewentualne skutki finansowe. Czas trwania. Sposób zmiany, rozstrzygania sporów i rozwiązania porozumienia. Czas wejścia w życie. Porozumienie powinno zawierać

Dziękuję za uwagę. mjr Dariusz Chądziński