Co dalej gimnazjalisto?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Advertisements

Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli
 Nasze Liceum proponuje Wam wybór takich trzech przedmiotów
Planowanie przyszłości edukacyjnej i zawodowej?
Opracował: Zbigniew Łuczka M A T U R A W R O K U Co nowego.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
MATURA w bliższej i dalszej przyszłości Salon Maturzystów 2008.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
Matura w systemie polskim a matura międzynarodowa
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
Szkoły ponadgimnazjalne
JAK WYBRAĆ SZKOŁĘ PORADNIK DLA GIMNAZJALISTY. Wykonaj 1.Wybierz uczelnie i kierunek/ki studiów, na których chcesz studiować. 2.Sprawdź, jakie przedmioty.
Modyfikacja Mariola Przybylska
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2011/12 I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Głubczycach.
szkół ponadgimnazjalnych
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gryficach Wyniki egzaminu maturalnego w sesji wiosennej 2012 roku.
Matura dziś i jutro EDUKACJA SKUTECZNA PRZYJAZNA I NOWOCZESNA.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Chojnice 2009 rok. Wiedza pozwala dobrze wybra ć !
Egzamin maturalny w 2014 roku podstawowe informacje.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Co uczeń gimnazjum i jego rodzic powinni wiedzieć o nauczaniu w szkole ponadgimnazjalnej od 1 września 2012 r.? Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli.
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa II.
Nowa podstawa programowa.
Szkoły ponadgimnazjalne
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Matura 2014 Wyniki egzaminu maturalnego w I Liceum Ogólnokształcącym im. A. Mickiewicza w Białymstoku.
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
System edukacji w Polsce
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
Zasady wyboru przedmiotów rozszerzonych i uzupełnień w Zespole Szkół Odzieżowych.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Egzamin maturalny maj Egzamin maturalny jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza,
STRUKTURA EGZAMINU MATURALNEGO ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I EKONOMICZNYCH W LUBSKU.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika – najlepsza szkoła ponadgimnazjalna w powiecie żywieckim I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Żywcu.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
Egzamin maturalny w 2017 roku
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
MATURA 2017.
Egzamin maturalny w 2018 roku
Ramowe plany nauczania
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Co dalej gimnazjalisto?

Nowa podstawa programowa Od 1 września 2012 roku do szkół ponadgimnazjalnych wchodzi nowa podstawa programowa. Państwa dzieci jako gimnazjaliści uczą się według zasad nowej podstawy programowej od pierwszej klasy obecnej szkoły.

Ważną zmianą jest powiązanie programowe gimnazjum i liceum Ważną zmianą jest powiązanie programowe gimnazjum i liceum. Program tych szkół stanowi teraz całość, aby uniknąć powtórzeń. Oznacza to, że pewne treści nauczane są tylko w gimnazjum, a kolejne w liceum. Ma to na celu uniknięcie dotychczasowej dwukrotnej, pospiesznej realizacji tych samych treści w obu szkołach.

Pierwsza klasa liceum będzie teraz poświęcona kontynuowaniu podstawowego kształcenia ogólnego rozpoczętego w gimnazjum. Przyjęcie tego rozwiązania powoduje, że w gimnazjum uczeń pozna historię Polski i świata do 1918 roku. Natomiast materiał obejmujący dzieje od zakończenia I wojnie światowej po czasy współczesne, został przeniesiony do pierwszej klasy liceum. Ten układ nauczania przedmiotów pozwoli młodzieży- przez dwa ostatnie lata liceum- skoncentrować się na tym, czego będzie potrzebował w dalszym kształceniu.

i lepsze przygotowanie do egzaminu maturalnego i studiów. Oferta szkoły jest w większym stopniu dostosowana do indywidualnych zainteresowań uczniów. Zwiększy się liczba godzin na przedmioty rozszerzone, co pozwoli na pogłębione uczenie się ulubionych dziedzin i lepsze przygotowanie do egzaminu maturalnego i studiów.

W zależności od rozwiązań przyjętych w szkole, uczeń będzie mógł: wybierać przedmioty rozszerzone pod koniec nauki w klasie pierwszej (z propozycji przedstawionej przez szkołę) lub wybrać przedmioty nauczane w zakresie rozszerzonym w czasie rekrutacji do liceum.

podniesiona została ranga nauczania języków obcych, które będą realizowane w grupach uwzględniających poziom umiejętności językowych uczniów. liceum będzie miejscem, w którym uczeń uzyska pomoc w wyborze drogi dalszego kształcenia albo wykonywanego w przyszłości zawodu

liceum będzie dawało większe szanse zarówno uczniowi zdolnemu, jak i temu, który ma trudności w nauce. Indywidualne plany działań, tworzone przez nauczycieli, spowodują, że nie zostanie „zgubiony” żaden uczeń.

Jeżeli Państwa dziecko już wie, na jakiej uczelni i na jakim kierunku chce studiować w przyszłości : Powinien dowiedzieć się, jakie przedmioty bierze pod uwagę uczelnia, przyjmując studentów, np.: na kierunku lekarskim jeden z uniwersytetów medycznych bierze pod uwagę wyniki matury z biologii, chemii oraz fizyki. Dlatego powinien uczyć się tych przedmiotów w zakresie rozszerzonym. Będzie również obowiązkowo mieć lekcje przedmiotu uzupełniającego z historii i społeczeństwa.

na socjologię jedna z uczelni wyższych bierze pod uwagę wyniki matury z dwóch spośród następujących przedmiotów: geografia, historia, język polski, język obcy, matematyka. Może więc wybrać, jako rozszerzone, historię i język obcy. Będzie również uczył się obowiązkowo przedmiotu uzupełniającego przyroda

Jeżeli Państwa dziecko już wie, na jakiej uczelni i na jakim kierunku chce studiować w przyszłości: Powinien sprawdzić, czy wybrane przez ucznia liceum ma w swojej ofercie przedmioty rozszerzone, te preferowane przez ucznia. Każde liceum ogłaszając rekrutację ma obowiązek podać jakich przedmiotów lub grupy przedmiotów będzie się można w nim uczyć w zakresie rozszerzonym

Jeżeli Państwa dziecko jeszcze nie wie, na jakim kierunku chce studiować w przyszłości: Powinien zastanowić się jakich przedmiotów najchętniej się uczy. Odpowiedzieć sobie na pytanie, czy czuje się pewniej ucząc się języka polskiego i historii, czy woli matematykę, fizykę czy chemię.

Jeżeli Państwa dziecko jeszcze nie wie, na jakim kierunku chce studiować w przyszłości: Powinien wybrać liceum, w którym lubiane przez niego przedmioty będą nauczane w zakresie rozszerzonym. Ważne też, żeby szkoła dawała możliwość podjęcia decyzji o ich wyborze pod koniec pierwszej klasy. Liceum ogłaszając rekrutację informuje, czy kandydat musi zadeklarować swój wybór przedmiotów rozszerzonych przed rozpoczęciem nauki, już na etapie rekrutacji; czy może to zrobić po pod koniec nauki w pierwszej klasie

Jeśli wciąż Państwa dziecko nie jest pewne, czego chce się uczyć w liceum i co studiować w przyszłości: Powinien wybrać liceum, które proponuje szeroką ofertę przedmiotów nauczanych w zakresie rozszerzonym, których wyboru będzie mógł dokonać pod koniec nauki w pierwszej klasie w różnych konfiguracjach (na przykład możliwe jest uczenie się matematyki, historii i języka obcego; matematyki, fizyki i informatyki; geografii, wiedzy o społeczeństwie i języka obcego; historii, języka polskiego i języka obcego.)

Jeśli wciąż Państwa dziecko nie jest pewne, czego chce się uczyć w liceum i co studiować w przyszłości: Sprawdzić, jakie w tym liceum są możliwości zmiany przedmiotu nauczanego w zakresie rozszerzonym, już po dokonaniu wyboru (kiedy najpóźniej jest to możliwe, jak wygląda uzupełnianie różnic programowych, na jaką pomoc szkoły można w tym zakresie liczyć.)

Liceum ogólnokształcące, w którym niebawem rozpoczną naukę tegoroczni absolwenci gimnazjum, musi harmonijnie połączyć wykonywanie obu tych zadań tak, by każdy jego absolwent miał opanowane wiadomości i posiadł umiejętności ze wszystkich przedmiotów w zakresie co najmniej podstawowym oraz był przygotowany do zdawania egzaminu maturalnego z co najmniej dwóch przedmiotów w zakresie rozszerzonym. To znacząco zwiększy jego szansę na podjęcie studiów na wybranej uczelni i kierunku.

Co czeka gimnazjalistów w liceum ogólnokształcącym? Klasa I W pierwszej klasie liceum uczniowie będą uczyli się wszystkich przedmiotów w zakresie podstawowym, kontynuując edukację rozpoczętą w gimnazjum. Na lekcjach historii będą więc poznawać dzieje Polski i świata od roku 1918 do współczesności, na fizyce uczyć się będą o grawitacji i astronomii oraz fizyce atomowej i jądrowej.

Co czeka gimnazjalistów w liceum ogólnokształcącym? Klasa I Na geografii podyskutują o problemach demograficznych, społecznych i gospodarczych współczesnego świata, na chemii poznają budowę, właściwości oraz zastosowanie materiałów i tworzyw pochodzenia naturalnego oraz środków chemicznych, z którymi na co dzień spotyka się współczesny człowiek; a na biologii poznają zagadnienia z zakresu biotechnologii, inżynierii genetycznej i różnorodności biologicznej.

Co czeka gimnazjalistów w liceum ogólnokształcącym? Klasa II i III W drugiej i trzeciej klasie liceum wszyscy uczniowie będą nadal obowiązkowo uczyć się języka polskiego, matematyki i dwóch języków obcych. Obowiązkowe też będą zajęcia z wychowania fizycznego.

Co czeka gimnazjalistów w liceum ogólnokształcącym? Klasa II i III Aby dobrze przygotować się do egzaminu maturalnego każdy uczeń będzie miał obowiązek wybrać co najmniej dwa przedmioty, które będzie realizował w zakresie rozszerzonym. Bardziej ambitni lub mający bardziej szerokie zainteresowania i zamierzający zdawać na egzaminie maturalnym więcej niż dwa przedmioty nauczane w zakresie rozszerzonym, będą mogli wybrać ich aż trzy lub cztery, o ile znajdą się w ofercie szkoły.

Co czeka gimnazjalistów w liceum ogólnokształcącym? Klasa II i III Przedmioty, spośród których można wybierać, to język polski, matematyka, języki obce, historia, biologia, geografia, fizyka, chemia, wiedza o społeczeństwie, informatyka historia sztuki, historia muzyki, język łaciński i kultura antyczna i filozofia.

Co czeka gimnazjalistów w liceum ogólnokształcącym? Zwiększy się liczba godzin przeznaczona w tygodniu na naukę przedmiotów w zakresie rozszerzonym, np. do tej pory na historię w tym zakresie przeznaczone były: trzy godziny historii tygodniowo w klasie pierwszej, trzy godziny w klasie drugiej i dwie godziny w klasie trzeciej (łącznie osiem godziny),

Co czeka gimnazjalistów w liceum ogólnokształcącym? teraz będzie to co najmniej dziesięć godzin w ciągu trzech lat nauki (np. 2 godziny w klasie pierwszej, cztery godziny w klasie drugiej i cztery godziny w klasie trzeciej).

Co czeka gimnazjalistów w liceum ogólnokształcącym? Oprócz od dwóch do czterech przedmiotów w zakresie rozszerzonym każdy licealista będzie miał obowiązek uczenia się przedmiotów uzupełniających.

Co czeka gimnazjalistów w liceum ogólnokształcącym? Uczeń, który nie wybierze historii w zakresie rozszerzonym będzie miał obowiązek uczestniczenia w zajęciach historii i społeczeństwa. Natomiast ten, który nie wybierze w zakresie rozszerzonym nauki żadnego z czterech przedmiotów z grupy: fizyka, chemia, biologia, geografia; będzie uczęszczał na zajęcia przyrody.

Co czeka gimnazjalistów w liceum ogólnokształcącym? Takie rozwiązanie gwarantuje, że mimo zwiększenia nacisku na nauczanie przedmiotów rozszerzonych zachowana zostanie równowaga pomiędzy nauczaniem przedmiotów ścisłych i humanistycznych

W liceum najczęściej będą występować 2 przedmioty uzupełniające: przyroda, której będą uczyć się wszyscy ci, którzy nie zdecydowali się na nauczanie w zakresie rozszerzonym przynajmniej jednego z przedmiotów przyrodniczych: fizyki, chemii, przyrody, biologii, geografii, historia i społeczeństwo, której będą uczyć się wszyscy ci, którzy nie zdecydowali się na nauczanie w zakresie rozszerzonym historii.

W liceum najczęściej będą występować 2 przedmioty uzupełniające: Ponadto w podstawie programowej opisano 2 inne przedmioty uzupełniające: zajęcia artystyczne i ekonomię w praktyce. Szkoła może też zaproponować uczniom realizację innego przedmiotu uzupełniającego program, którego stworzyli nauczyciele w niej pracujący.

Wykorzystano informacje ze strony: www.ore.edu.pl

znajdują się adresy szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Działdowskiego Na stronie szkoły www.gim2dzialdowo.pl znajdują się adresy szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Działdowskiego