INTERBLOK Łukasz Słoniowski Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt Innowacyjny w ramach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Edukacji Narodowej pełniące funkcję Instytucji Pośredniczącej (IP) dla Priorytetu III PO KL Wysoka jakość
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Gimnazjum Integracyjne nr 75
„Szkolne Centrum Nauki”
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
MŁODZI BADACZE Gimnazjum nr 1 w Tarnobrzegu
W GIMNAZJUM W PRUSICACH
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
„SMART GIMNAZJALISTA CZYLI ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCO - DOSKONALĄCE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH” PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH.
Zapis prezentacji:

INTERBLOK Łukasz Słoniowski Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt Innowacyjny w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet III Działanie 3.5 Konkurs 4/POKL/2009 Człowiek - najlepsza inwestycja !

INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno- przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka i Matematyka Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 2

Cel ogólny projektu: Zwiększenie zainteresowania uczniów szkół gimnazjalnych kontynuacją nauki na kierunkach techniczno-przyrodniczych poprzez stworzenie programu interdyscyplinarnego nauczania blokowego ukierunkowanego na rozwój umiejętności praktycznych i twórczego myślenia. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 3

Cele szczegółowe: - Dokonanie pogłębionej analizy problemu słabego wyposażenia uczniów w kompetencje kluczowe w zakresie przedmiotów matematyczno- przyrodniczych i informatyki, - Opracowanie interdyscyplinarnego programu nauczania blokowego INTERBLOK w gimnazjum wraz z obudową programową, - Opracowanie strategii wdrażania programu w szkołach, - Przeszkolenie 1700 nauczycieli i 680 dyrektorów gimnazjów do wdrażania programu w szkołach, - Przetestowanie zbudowanego programu w 80 klasach gimnazjalnych, - Udoskonalenie programu w oparciu o opinie 400 nauczycieli, którzy testowali Program, - Przeszkolenie 100 nauczycieli na trenerów upowszechniania programu, Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 4

Program INTERBLOK Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 5

Program INTERBLOK szansą dla szkół Dodatkowe 2 godz. zajęć praktycznych dla ucznia w każdym tygodniu z przedmiotów matematyczno- przyrodniczych (30 bloków w roku w tym: 25 zaplanowanych i 5 własnych) Kontakt ucznia z nauczycielami różnych przedmiotów (być może w przyszłości z ekspertami zewnętrznymi) Nauczyciele realizują część zajęć z puli 19 i 20 godz. dydaktycznej Współpraca nauczycieli przedmiotów matematyczno- przyrodniczych Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 6

W pierwszym roku uczniowie nabywają umiejętności eksperymentowania, badania (wykonują eksperymenty wg instrukcji). Przykład: Waga Leonardo da Vinci Uczeń buduje wagę według instrukcji, przy okazji poznaje zasadę działania dźwigni dwustronnej, bloku nieruchomego i kołowrotu oraz odkrywa właściwości równowagi statycznej ciał. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 7

W drugim roku uczniowie otrzymują do rozwiązania problemy badawcze (uczniowie sami dobierają pomoce, procedurę badawczą itp., poszukują odpowiedzi na pytania badawcze) Przykład: Balony: Problem badawczy: napełnij 3 balony gazem, stosując za każdym razem inną metodę napełniania. Nie dmuchaj balonów i nie korzystaj z żadnego gotowego urządzenia Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 8

W trzecim roku uczniowie stają się twórcami, konstruują prototypy urządzeń mających spełniać określone funkcje i założenia Przykład: Zbuduj rakietę składającą się z silnika, wyrzutni i przycisku startowego. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 9

Prototyp – przykład 2 Wzorując się na adaptacjach organizmów skonstruuj prototyp urządzenia poruszającego się lotem swobodnym, spełniający założenia: -pokonuje odległość w linii poziomej nie mniejszą nią 10 m -masa nie jest mniejsza niż 300 g -całkowita długość mierzona w najdłuższym miejscu jest nie mniejsza niż 0,5 m -mieści się w otworze o średnicy 6 cm -maksymalna wysokość z jakiej prototyp jest testowany to 4 m Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 10

Uczeń w programie INTERBLOK Eksperymentuje i tworzy Opracowuje wyniki swoich badań Stosuje w praktyce nowoczesne technologie Uczy się ekonomii poprzez kalkulowanie kosztów własnych badań Zamieszcza wyniki swoich badań na platformie www, wymienia się doświadczeniami z innymi uczniami Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 11

INTERBLOK w szkole Rok 1 – 25 bloków po 2 godz. każdy Rok 2 – 25 bloków po 2 godz. każdy Rok 3 – 25 bloków po 2 godz. każdy 4 do 6 nauczycieli prowadzących Nauka eksperymentowania (25) Rozwiązywanie problemów badawczych (25) Budowanie prototypów urządzeń (10) Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 12

Testowanie INTERBLOKU 45 szkół 100 klas 400 nauczycieli Ponad 2000 uczniów 3000 zrealizowanych zajęć blokowych Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 13

Opinie nauczycieli Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 14 Program zwiększa zainteresowanie przedmiotami matematyczno- przyrodniczymi Uczniowie uczą się współpracować oraz poznają metodę projektów Program korzystnie wpływa na wyniki egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno-przyrodniczej

III Faza projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 15 Opracowanie ostatecznej wersji produktu finalnego oraz walidacja Upowszechnianie programu Przeszkolenie 100 nauczycieli na trenerów upowszechniania programu Przeszkolenie 1700 nauczycieli i 680 dyrektorów gimnazjów do wdrażania programu w szkołach,

Dodatkowe informacje Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 16 Szkoły chcące wprowadzić INTERBLOK mogą: -Pobrać go ze strony -Otrzymać wsparcie z biura projektu -Skontaktować się z jednym z trenerów programu