dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Projekt ITAAT TIK w systemie edukacji w Polsce 22 października 2010, Ronda.
INTERAKTYWNE ROZWIĄZANIA DLA EDUKACJI
Platformy e-learningowe oraz ich znaczenie dla organizacji procesu nauczania – uczenia się Henryk Szaleniec.
E-learning w kształceniu technicznym
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
PZS 3 w Sobótce Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS) Sobótka 6 czerwca 2009.
Microsoft Learning Gateway - SLK SharePoint Learning Kit Warsztat: Microsoft W2 Dominik Goss Artur Nowak.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
Przedsiębiorczość - cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych firmy. W praktyce przedsiębiorczość
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN „WOM” w Częstochowie
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych
II Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki w Kształceniu Kadry Wojciech Konieczny Czy e znaczy źle? 19 marca 2011.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
USŁUGI ELEKTRONICZNE Informatyka Zakres podstawowy 1 Zebrał i opracował : Maciej Belcarz 9.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Ucz z zapałem dzieci swoje,.... bo, Ja chętnie Cię wyręczę ;)
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
E-learning (kurs dla uczniów)
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
eTwinning jest również częścią Erasmus plus- nowego programu UE na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu w którym nasza szkoła bierze udział.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Lekcje z komputerem, 2006.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Praktyczne wykorzystanie systemu wideokonferencyjnego w dydaktyce
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Projekt Kim będziesz?.
Przyszłością edukacji
Konferencja dla nauczycieli informatyki
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA Platforma e-learningowa
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
Kurs – OK zeszyt.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zapis prezentacji:

dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach Cyfrowa szkoła dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach

Czym jest „Cyfrowa Szkoła” ?

Po co wprowadzać metody ICT? Information and communications technology

E-learning metoda przekazywania wiedzy, uczenie (się) przez Internet, uczenie (się) z wykorzystaniem bogatych środków transmisji informacji, zdalne nauczanie obejmujące praktycznie wszystkie obszary działalności edukacyjnej.

Założenia e-learningu: oddzielenie ucznia od nauczyciela w czasie i przestrzeni, zapewnienie swobodnej, dwustronnej komunikacji między uczestnikami procesu kształcenia.

Formy bazy danych wsparcie on-line kształcenie asynchroniczne kształcenie synchroniczne

Dlaczego warto stosować formy synchroniczne i asynchroniczne?

Metody asynchroniczne Gotowe lekcje e-learningowe WebQUEST Nagrania wideo wykładów Prezentacje Testy i quizy

Metody synchroniczne wykłady chaty dyskusje

Nowa rola Nauczyciela Informatyki Przedstawienie możliwości różnego rodzaju platform edukacyjnych (Moodle, Akademia Khana...) Przedstawienie możliwości tworzenia jednostek e-learningowych (eXe, iSpring...) Zarządzanie szkolną platformą edukacyjną, elektronicznym dziennikiem oraz sekretariatem.

Dajcie mi platformę, a poruszę...

Dziękuję za uwagę