ART Aggression Replacement Training TZA Trening Zastępowania Agresji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
PROGRAM NIWELOWANIA AGRESJI ORAZ ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI PROSPOŁECZNYCH
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
TRENING ZASTĘPOWANIA AGRESJI TZA
SP 8SP 20SP 44 SP 50SP 67SP 74SP 78 SP 83SP 93SP 107 ZSzP 4 SOSzW 10 SP 98 SSzP Optimum III GRUPA ZSz 15 SP 12.
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
13. Kontrolowanie agresji
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Uzależnienia a rozwój dziecka
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
DIAGNOZA W SZKOLE.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
Indywidualny plan resocjalizacji
Zespół Szkół im. Ks. A. Kwiatkowskiego w Bychawie
„Praca jest dobrem, które zapewnia Człowiekowi godność
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
Informowanie pacjentki o niepowodzeniu położniczym Magdalena Szymańska Studium Filozofii i Psychologii Człowieka AMB.
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Przygotowanie dziecka do szkoły
KLOCKOMANIA.
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
“PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA”
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
w praktyce pedagogicznej
Na czym polega socjoterapia?
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Moduł 6 Poszukiwanie pracy i techniki rozmowy kwalifikacyjnej.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
ŹRÓDŁO: ALINA BOROWSKA „KSZTAŁCENIE DLA PRZYSZŁOŚCI” WYDAWNICTWO AKADEMICKIE „ŻAK” WARSZAWA 2004 ZNACZENIE ZAWODU WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych,  gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE KOLORÓW DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Opracowanie: mgr Hanna Oleszak mgr Justyna Sieletycka mgr Bernadeta Budzińska.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Istotne zjawiska w psychoterapii grupowej w modelu poznawczo-behawioralnym - dr Mirosława Jawor.
SP nr 4 Szkoła Podstawowa nr 4 im.Mikołaja Kopernika w Pile.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
The Leader in Me.
SZKOŁA DOBRYCH PRAKTYK ZESPÓŁ SZKÓŁ W STRACHOSŁAWIU.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
PRACA KOREKCYJNO – EDUKACYJNA Z OSOBAMI STOSUJĄCYMI PRZEMOC REFLEKSJE, UWAGI Z PRAKTYKI JERZY SZCZEPANIEC TARNOWSKI OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA.
Rodzice, dzieci, nauczyciele – adekwatne formy profilaktyki od substancji psychoaktywnych 15 kwietnia 2016 r.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Trening Zastępowania Agresji (B. Glick, J. C. Gibbs)
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Uzależnienie młodzieży od internetu – wyzwania współczesnej profilaktyki zdrowia psychicznego. Piotr Sobczak TCK
Wykonały: Dominika Radziewińska Kinga Stelmaszczuk
ROZWÓJ SPOŁECZNY I EMOCJONALNY W WIEKU PRZEDSZKOLNYM Materiały szkoleniowe dla rodziców. Opracowanie na podstawie: J. Cieszyńska, M. Korendo, (2007), Wczesna.
PSYCHOLOGIA Wykład 6 STRES.
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
Specjalistyczny Trening Zarządzania Stresem sobota 10
Nasza Drużyna Prezentacja programu rozwijania umiejętności społecznych realizowanego w Przedszkolu Integracyjnym nr 45.
Określanie celów: rozwojowy, edukacyjny, terapeutyczny
Specjalistyczny Trening Zarządzania Stresem
Zapis prezentacji:

ART Aggression Replacement Training TZA Trening Zastępowania Agresji Arnold Goldstein ART Aggression Replacement Training TZA Trening Zastępowania Agresji

Trening: „zręczności społecznych” sprawności psychologicznych umiejętności społecznych umiejętności interpersonalnych

Płaszczyzny treningu: Szczegółowe opisanie etapów uczenia się danej sprawności. Rozłożenie każdej sprawności na kilka (4-6) „składników behawioralnych”.

Etapy uczenia się sprawności: Nauka każdej sprawności przebiega w 4 etapach: 1. Modelowanie. 2. Odgrywanie roli. 3. Omawianie odegranej scenki. 4. Utrwalenie i zastosowanie w praktyce wyuczonej sprawności.

Przykłady nabywanych sprawności: radzenie sobie z presją grupy, radzenie sobie z odmową lub oskarżeniem, przygotowanie do trudnej rozmowy, przedstawienie skargi, proszenie o pomoc, reagowanie na odrzucenie.

Dodatkowe korzyści z uczestnictwa: nabywanie umiejętności samokontroli, poznawanie reakcji innych osób, umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji, odnajdywanie swojego miejsca w grupie, korzystanie z doświadczeń innych członków grupy.

mgr Bożenna Krajewska-Bicz DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ mgr Bożenna Krajewska-Bicz