JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uczeń i nauczyciel wobec zmian
Advertisements

WYNIKI PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Przegląd Projektu Przedział wiekowy Cele
Kształcenie umiejętności pisania w świetle nowej podstawy programowej
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
i wymagania szczegółowe
Powiązanie treści przedmiotowych z kształtowaniem świata wartości
Sprawdzian w szkole podstawowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych
PODSTAWA PROGRAMOWA JĘZYKA POLSKIEGO SZKOŁA PODSTAWOWA
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
ABC nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu polonistycznego
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Kształcenie umiejętności redagowania pisemnych form wypowiedzi
Nowa podstawa programowa
SPRAWDZIAN PO KLASIE SZÓSTEJ
narzędzie w językowych pracach projektowych
Odmienne i nieodmienne części mowy
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Egzamin poziomowy - A2/B1
Pisanie-metody kształcenia tej umiejętności
ANALIZA PODSTAWY PROGRAMOWEJ DLA IV ETAPU EDUKACYJNEGO
Matura podstawowa z języka angielskiego.
Aby dobrze pisać, trzeba dużo pisać
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
KOMUNIKACJA ALTERNATYWNA - PIKTOGRAMY
NIEODMIENNE CZĘŚCI MOWY
ODMIENNE CZĘŚCI MOWY Aneta Woźniak.
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
Autor: Paweł Sandulski
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
Nowa podstawa programowa- proces dydaktyczny – egzamin Katowice 2009 Matura a podstawa programowa – nowe perspektywy dydaktyczne dr Kornelia Rybicka dr.
Sprawdzian szóstoklasisty
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Wspólne gospodarstwo- podział obowiązków
II ETAP EDUKACYJNY: KLASY IV-VI JĘZYK POLSKI
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
GRAMATYKA ŁATWA I PRZYJEMNA.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Nowa podstawa programowa dla szkoły podstawowej i gimnazjum
Sprawdzian szóstoklasisty
Zygmunt Korzeniewski. Zasady poprawnego komunikowania są:  ułatwieniem,  przejawem kultury w kontaktach oficjalnych.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Język polski na sprawdzianie szóstoklasisty *. Zgodnie z nową formułą sprawdzianu szóstoklasiści przystępujący do sprawdzianu w 2016 roku będą musieli.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Sieć współpracy i samokształcenia doradców metodycznych
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
Edukacja teatralna w podstawie programowej
Części zdania pojedynczego
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Zapis prezentacji:

JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI PODSTAWA PROGRAMOWA JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI

CELE KSZTAŁCENIA Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji Analiza i interpretacja tekstów kultury Tworzenie wypowiedzi

Treści nauczania 1.1. Czytanie i słuchanie 1.2. Samokształcenie i docieranie do informacji – korzystanie z encyklopedii, słowników 1.3. Świadomość językowa 2.1. Wstępne rozpoznanie 2.2. Analiza 2.3. Interpretacja 2.4. Wartości i wartościowanie 3.1. Mówienie i pisanie 3.2. Świadomość językowa

Czytanie i słuchanie Uczeń : sprawnie czyta głośno i cicho określa temat i główną myśl tekstu rozpoznaje i nazywa rodzaje tekstu odróżnia treści ważne od drugorzędnych wyciąga wnioski, rozpoznaje prawdę i fałsz wyróżnia części składowe tekstu

Świadomość językowa Uczeń rozpoznaje : części mowy (rzeczownik, czasownik, przymiotnik, przysłówek, liczebnik, zaimek, przyimek, spójnik ) części zdania ( orzeczenie, podmiot, dopełnienie, przydawka, okolicznik ) rodzaje zdań formy przypadków, liczb, osób, czasów i rodzajów gramatycznych )

Mówienie i pisanie Uczeń : tworzy spójne teksty na tematy poruszane na zajęciach świadomie posługuje się różnymi formami językowymi oraz mimiką, gestykulacją i postawą ciała uczestnicząc w rozmowie słucha z uwagą innych, mówi na temat prezentuje własne zdanie z argumentami recytuje teksty poetyckie i fragmenty prozy tworzy formy pisemne : opowiadanie, pamiętnik, list prywatny i oficjalny, sprawozdanie, opis postaci, przedmiotu, krajobrazu, ogłoszenie, zaproszenie, notatka, plan ramowy i szczegółowy stosuje odpowiednią kompozycję i układ graficzny

Lektury szkolne Nie mniej niż 4 pozycje książkowe w roku szkolnym oraz wybrane przez nauczyciela teksty o mniejszej objętości

Zadania nauczyciela Rozwijanie w uczniu ciekawości świata, motywowanie go do aktywnego i samodzielnego poznawania rzeczywistości Wyposażenie ucznia w umiejętności poprawnego mówienia, pisania, słuchania, czytania, rozumowania, odbioru tekstów kultury Wprowadzanie w sferę tradycji i wartości narodowych, otwartości wobec innych kultur Budowanie uporządkowanego systemy wartości Wychowanie do aktywności i odpowiedzialności w życiu zbiorowym