Temat prezentacji: Hip Hop

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PREZENTACJA WITRYNY. OPIS SERWISU DjOles.pl to codziennie aktualizowana witryna dla fanów muzyki rozrywkowej, disco polo, a także szeroko rozumianego.
Advertisements

JURORZY GOŚCIE FESTIWALU
Hip-Hop Dla tych, którzy nie wiedzą co to jest ;).
Cyryl Konieczny Jakub Kaliniak Marek Jarych
Graffiti.
Prezentacja kilku zespołów muzycznych Disco Polo.
O co w ogóle tu chodzi... Co w ogóle oznacza słowo "BLOKERS" ??? Blokers to człowiek mieszkający na wielkim osiedlu, które jak grzyby po deszczu wyrastały.
Taniec Taniec to: zespół zjawisk ruchowych będący transformacją ruchów naturalnych, powstający pod wpływem bodźców emocjonalnych, zazwyczaj skoordynowany.
Wykonał : Jakub Świątkowski
Nasze zwariowane życie
Polifoniczność dzieła filmowego Polifoniczność oznacza o typie budowy utworów muzycznych, w których równocześnie prowadzone linie głosowe (dwie lub więcej)
W latach 70. klub Beanus był w Bydgoszczy jednym z niewielu miejsc, do jakich mógł przyjść po zajęciach student. Jedynie tam żacy mogli realizować się.
Taniec… Marta Kowalska kl.2c r..
Sztuka naiwna, prymitywna i ludowa.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: Festiwal filmowy Produkt (output): I Międzynarodowy Festiwal Amatorskich Filmów Pogranicza Wskaźniki: Prezentacja.
LABELWEAR MIXTAPE. Polskie przedsiębiorstwo zajmujące się działalnością wydawniczą, a także produkcją odzieży. Firma powstała w 2000 roku w Warszawie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Molesta Ewenement Strona główna O zespole Dyskografia Obecny skład
HISTORIA THE RASMUS Krótka historia zespołu. Początki Początki nie były wcale takie mistyczne... Lauri i Eero kumplowali się od małego, Pauliego poznali.
E U R O W I E Ś C I dodatek Klubu Europejskiego do Ratajówki NR 1/2003 W naszej szkole z inicjatywy uczniów powstał Klub Europejski, co to za organizacja.
MUZYKA PRZYSZŁYCH POKOLEN
od II połowy XX wieku Wykonał Bartosz Babicz Klasa II d
B AW SIĘ RAZEM Z NAMI WE W RZEŚNI. Klub Best we Wrześni charakteryzuje się ciepłym i ekskluzywnym wystrojem oraz bezpieczeństwem podczas organizowanych.
Michał Kociankowski synergion
Ojczyzną dancehallu jest słoneczna i piękna wyspa na Morzu Karaibskim - Jamajka. Średnia roczna temperatura wynosi tam 25-28° C, nic więc dziwnego, że.
HardStyle.
Copywriter.
Prezentacja break|session BREAK SESSION walki break dance 3 vs 3 - graffiti jam - koncerty hip-hop.
Szkolne warsztaty taneczne
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Propozycje zadań wytwórczych
Prawo do udziału w życiu kulturowym
Festiwal filmowy DEKADY FILMU OFERTA DLA KONESERÓW KINA I MECENASÓW KULTURY + Copyright by Kultura +
Grubson.
SuBKULTURA gOTYCKA Wszystko co chcecie wiedzieć o (sub)kulturze Gotyckiej znajdziecie w tej prezentacji... Jak mawiają goci- „Czerń z Wami”
Ocelot prezentuje innowacyjne widowisko na najwyższym poziomie artystycznym, skierowane do szerokiej publiczności. Widowisko OCELOTA to artystyczna sztuka.
Muzyka ROZRYWKOWA AUTOR: EWA OŻÓG kl.V. 2012r..
„Wszystkie dzieci nasze są „
Witraż.
SZtuKA WspÓŁczeSnA.
Układ podręcznika To już znasz ćwiczenia literackie i językowe odwołujące się do wiedzy i umiejętności z gimnazjum ćwiczenia literackie i językowe odwołujące.
Happening, performance i teatr eksperymentalny
Prawo autorskie.
Przygotowała: Monika Gajewska
Michael Jackson Życie i twórczość.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Ciechanowie WYDZIAŁ KULTUROZNAWSTWA
Gabriela Bromberger, II b
O MINACH I NIE TYLKO… Jakie zjawiska muzyczne zostały odwzorowane w Waszych rysunkach?
Jazz.
SZTUKA PREHISTORYCZNA
Wybrane Subkultury Młodzieżowe w Polsce.
HIP – HOP Pogoda na dziś Opracował; Karol Zwierzykowski
Breakdance.
Wyginam śmiało ciało Natalia Gomułka.
Zmiany na przestrzeni czasów
TANIEC.
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
technologia informacyjna a prawo
TAŃCE TOWARZYSKIE.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
Metody komunikacji.
KOMUNIKACJA DAWNIEJ I DZIŚ
KUBIZM I JEGO PRZEDSTAWICIELE
Jak korzystać z cudzych utworów zgodnie z prawem?.
„Rzeźba w Książce’’. Upodobania twórcy zawsze nawiązywały do recyklingu. Swoją przygodę ze sztuką rozpoczął od malarstwa, później w swoich pracach zaczął.
SALSA. "Za siedmioma górami, za siedmioma lasami, było sobie malutkie, nikomu nie wchodzące w drogę królestwo - Polska - do którego pewnego dnia po dłuuuugiej.
OPRAWA MUZYCZNA IMPREZ. ZESPÓŁ MUZYCZNY Gwarancją udanej imprezy firmowej, balu czy wesela jest przed wszystkim wspaniała muzyka. Ważne, aby zespół potrafił.
Jak korzystać z Internetu zgodnie z prawem?
…czyli nie taki diabeł straszny
Zapis prezentacji:

Temat prezentacji: Hip Hop Wykonał: Patryk Stańczak

Hip Hop Hip-hop to zjawisko, bądź też ruch kulturowy, rozpoczęty przez Murzynów i Latynosów we wczesnych latach 70. XX wieku w nowojorskim Bronksie. Hip-hop zaczął powoli przenikać do świata kultury masowej na początku lat 80., by w następnej dekadzie rozprzestrzenić się na każdy zakątek globu. Za początek ruchu hiphopowego uważa się zwykle wczesne dokonania DJ Kool Herca (ok. 1969-1971), a DJ Hollywood jest uznawany za pierwszego, który określił kulturę mianem "hip-hopu".

Korzenie hip hopu Za pioniera hip-hopu uchodzi Kool Herc, emigrant z Jamajki, disc-jockey puszczający muzykę na ulicach Bronksu. Herc zaszczepił w Nowym Jorku tzw. soundsystem, czyli jamajską dyskotekę polegającą na miksowaniu płyt i śpiewaniu bądź rymowaniu do tych podkładów przez DJ-a. Sama melorecytacja, na Jamajce zwana toastingiem, ma jeszcze dłuższą tradycję, ponieważ wywodzi się prawdopodobnie z rytualnych zaśpiewów plemion afrykańskich. Podczas swych występów Herc i inni DJ-e nie ograniczali się do miksowania płyt, ale starali się również nawiązać żywy kontakt z publicznością: przez mikrofon komentowali przebieg imprez, pozdrawiali znajomych i zachęcali wszystkich do wspólnej zabawy, posługując się przy tym zwykle rymowanym slangiem. Stopniowy wzrost znaczenia tej zabawy słowem doprowadził do wyodrębnienia się osobnej grupy wykonawców nazywanej MCs (Masters of Ceremony). Wyśpiewywane przez nich teksty początkowo były jedynie dodatkiem do muzyki puszczanej w klubach i na ulicach, z czasem jednak stały się najważniejszym składnikiem utworów hiphopowych. Rozwój rapu był również mocnym impulsem dla graffiti, napisów i rysunków malowanych w podziemiach metra, na wagonach i na murach kamienic.

Rap W Ameryce warstwa liryczna rapu opiera się na slangu używanym w czarnych gettach. W Polsce hip-hop odwołuje się do języka ulicy - hip-hopowe teksty są doskonałą manifestacją rapowego, jak i ogólnie "osiedlowego" slangu oraz języka używanego przez młodzież. Niecenzuralność rapowych tekstów jest głównym źródłem kontrowersji, jakie wzbudza hip-hop. Silny nacisk kładzie się na sprawne władanie językiem przez MC, cenione są oryginalne rymy, umiejętności poetyckie i interpretacyjne (każdy raper wykonuje tylko swoje własne teksty), niespodziewane zbitki słowne, sprawne improwizowanie (Freestyle), no i oczywiście dobry "flow", czyli jak potok słów płynie do beatu. Przekaz, który ma być autentyczny, w znacznej mierze nawiązuje do własnych przeżyć i otoczenia autora, a co za tym idzie hip-hopowe produkcje są zbiorowo w unikatowym stopniu autoportretem pokolenia ich twórców. Raperzy są elokwentnymi gwiazdami hip-hopu - postaciami popularnymi wśród hiphopowych środowisk, jak i medialnie.

Taniec Breakdance Z prywatek Bronksu i Harlemu wyrósł kolejny składnik kultury hip hopu: breakdance. Wyłonił się on dzięki wprowadzeniu przez DJa Herca techniki wydłużania za pomocą dwóch egzemplarzy tej samej płyty tzw. break (czyt. brejk), czyli fragmentu utworu z bogatą linią perkusyjną stanowiącego swego rodzaju chwilowe "złamanie" stałej rytmiki utworu. Rozpoczęcie przez DJa zapętlania breaka było jednoczesnym sygnałem dla b-boys i b-girls (b pochodzi od break) by rozpoczęli swój taniec. Jego wykonawcy przykuwają uwagę płynnymi ruchami, gimnastyczną sprawnością i figurami akrobatycznymi. Widowiskowości dodaje niewielka powierzchnia, na której realizowane bywają najbardziej nawet skomplikowane układy. Mieszanka różnorodnych wpływów kulturowych wzbogacała breakdance o nowe kroki i triki.

Graffiti Malowanie i pisanie po murach bloków, kamienic, budynków publicznych, na stacjach metra i po wagonach pociągów powiązane z innymi rodzajami hiphopowej aktywności. Przeważnie odbywa się to bez zgody właściciela malowanego obiektu, a więc przez "establishment" uznawane jest za przejaw wandalizmu. Dzieło zostaje zamalowane na polecenie właściciela budynku i znika bezpowrotnie, chyba że zostało sfotografowane i opublikowane. Czasem odbywają się tzw. jamy (czyt. dżemy), czyli imprezy okolicznościowe podczas których ściany oddane grafficiarzom są legalnie malowane. Ludzie mylnie byle bazgrol na murze zwą "graffiti", gdy on z tą sztuką nie ma nic wspólnego, a już najmniej słowa nawołujące do nienawiści do jakiejś grupy ludzi, czy choćby klubu sportowego. Graffiti z założenia przedstawia hasła pozytywne, dotyczące wolności czy pokoju. Dziś przeważnie w artystyczny sposób namalowany tag (czyli ksywka, pseudonim) podświadomie ujawnia bunt grafficiarza wobec rzeczy, które mu się nie podobają np. nierówność, nieuczciwa polityka osób rządzących krajem. Dzięki murom grafficiarze często pozdrawiają zaprzyjaźnione ekipy i pokazują swój styl, oryginalność i umiejętności. Za pomocą pociągów można pokazać swe dzieło w odległych miejscach. Istnieje szeroko rozwinięty slang grafficiarzy. W którym np. "wypad na yard" (czyli zajezdnię pociągów) owocuje "wholecarami" (czyli pomalowanymi w całości wagonami). erye5yert5yry

Hip Hop w Polsce Breakdance do Polski trafił w połowie lat 80. Przypuszczalnie za sprawą filmu Steana Leatana "Beat Street", który zrobił wielką furorę w Europie po festiwalu w Cannes. Pierwsze mistrzostwa polski odbyły się już w roku 1985 w Piotrkowie Trybunalskim. Z całą pewnością pierwsza grupa w Polsce to Be-Bop, która została założona ok. 1986, tj. w dwa lata po sukcesie filmu "Beat Street". Po wielkim Bumie Breaka w roku 1987 zostaje założona we Włocławku grupa Scrab Beat, której to liderem i założycielem jest Robert Nieznański. Trzeba także wspomnieć o grupie Gold Streat Boyz z Kołobrzegu. Ogólnie mówiąc pionierami Breakdance'a w Polsce były na pewno dwie grupy Be-Bop (później Broken Step) i Scrab Beat. Muzyka hip-hopowa w Polsce na szerszą skalę pojawiła się w latach 90. XX wieku, z kilkuletnim, w stosunku do zachodniej Europy, opóźnieniem (choć w latach 80. pojedyncze utwory rapowe, z udziałem samplera tworzyli Deuter, Kult, czy Dezerter). Na początku lat 90. pojawił się zespół Salem z płytą Skate, następnie zespół Bad Master C. Jednak pierwszą bardziej znaną produkcją okazała się wydana w 1995 płyta Wzgórza Ya-Pa-3. Niedługo potem zaczął się prawdziwy boom wraz z pojawieniem się płyty Alboom Liroya z Kielc, okrzykniętego twórcą polskiej odmiany gangsta rapu. Mimo, że płyta ta osiągnęła półmilionowy nakład, duże zachodnie koncerny w Polsce nie chciały inwestować w raperów. Wkrótce z własną płytą zadebiutował Kaliber 44 z Katowic. Płytę w nakładzie 50 tys. egz. wydała S.P. Records - mała wytwórnia, znana z płyt Kultu i Kazika, który ze swoim zespołem już w 1989 roku nagrał hiphopowy utwór "45-89", a w latach 90. Spalam się, Spalaj się! i Oddalenie - pierwsze polskie płyty rapowe. SP Records wydało również składankę, gdzie obok Kalibra i Wzgórza debiutowały młode zespoły m.in. Trials X i 1kHz z Warszawy, czy SA Prize z Częstochowy.

Muzyka Niektórzy twórcy (tzw. producenci) tworzą muzykę hip-hopową od początku do końca, podstawową dla hip-hopu jest jednak technika samplowania i loopowania, polegająca na zapętlaniu i miksowaniu niewielkich fragmentów dźwiękowych, zaczerpniętych bądź to z płyt innych wykonawców bądź to z zestawów próbek (sampli), przygotowanych specjalnie do tego typu zastosowań (breakbeat). Taka metoda komponowania, oparta o cytat i iterację, wbrew pozorom daje nieraz znakomite rezultaty - produkcje fascynujące brzmieniowo i wartościowe artystycznie, chociaż w wielu skrajnych przypadkach wymyka się tradycyjnie pojmowanej oryginalności. Tak jest na przykład kiedy samplowana jest znaczna część kompletnej aranżacji muzycznej. Problemów przysparza też sampling z nagrań solowych innych artystów, szczególnie nie hip-hopowych. Sampling daje hip-hopowym utworom charakter i głębię i jest źródłem tak charakterystycznych dla tej muzyki specjalnych efektów. Samplowane fragmenty nabierają w nowym kontekście nowego życia i nowej jakości, do czego jednak twórcy oryginalnych brzmień często nie odnoszą się pozytywnie, a chroniące własność intelektualną wytwórnie płytowe grożą akcją sądową. W Polsce np. miały miejsce w tym względzie konflikty miedzy Wzgórzem Ya-Pa-3 a Czesławem Niemenem, a kilka lat później między Peją a Stanem Borysem. W rezultacie producenci beatów są pod presją używania krótkich i zmienionych, praktycznie nierozpoznawalnych fragmentów, lub nawet w ogóle zaniechania techniki samplowania bez zgody oryginalnego autora. Hip-hopowi kompozytorzy mogą też, w miarę posiadanych możliwości, używać jakichkolwiek metod skomputeryzowanej i tradycyjnej muzyki.

Graffiti - wandale czy artyści? "Twórcy graffiti to współcześni szamani. Ulice i mury są dla nich ścianami jaskiń" - twierdzą specjaliści, badający ten nowy przejaw sztuki. Także i w Polsce pojawili się młodzi ludzie ubrani w T-shirty i szerokie spodnie, z których kieszeni wystają puszki z farbą w sprayu. Czym jest graffiti? Zabawą, sposobem na wyrażanie samego siebie, buntem wobec zastanej rzeczywistości, chwilą emocji, sposobem na życie - twierdzą jego twórcy.

Koniec prezentacji Dziękuje Dowidzenia