SZKOLNY KONKURS HUMANISTYCZNY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE 2014
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
SPRAWDZIAN PO KLASIE SZÓSTEJ
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
Struktura egzaminu zawodowego
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Sprawdzian szóstoklasisty
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Cele kształcenia.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
SPRAWDZIAN W NOWEJ FORMULE SPRAWDZIAN W NOWEJ FORMULE Zasady ogólne Z jakich części się składa ? Ile czasu trwa ? Jakie są rodzaje zadań ? Na co.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 1 kwietnia 2015 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2015/2016.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
SZKOLNY KONKURS HUMANISTYCZNY
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

SZKOLNY KONKURS HUMANISTYCZNY Beata Gizińska-Gigoła

Organizator Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp. ul. Jagiellończyka 10, tel. 095-720-84-12 e-mail: kuratorium@ko-gorzow.edu.pl strona internetowa: www.ko-gorzow.edu.pl 2017-03-26

Konkurs humanistyczny Konkurs interdyscyplinarny Obejmuje swoim zakresem treści podstaw programowych z języka polskiego i historii dla II etapu edukacyjnego Trzy etapy: szkolny, rejonowy i wojewódzki 2017-03-26

Cele konkursu Rozwijanie uzdolnień humanistycznych i zainteresowań uczniów Inspirowanie działań twórczych dzieci Rozbudzanie uczniowskich potrzeb czytelniczych Pogłębianie wiedzy historycznej uczniów 2017-03-26

Organizacja i przebieg konkursu I stopień – zawody szkolne – do 1 grudnia 2009 r. II stopień – zawody rejonowe – 9 stycznia 2010 r. (sobota, godz.11.00, SP nr 10, Gorzów Wlkp. ,ul. Towarowa 21) III stopień – zawody wojewódzkie –27 lutego 2010 – Szkoła Podstawowa nr 2 w Międzyrzeczu 2017-03-26

Organizacja i przebieg konkursu Na zawodach wszystkich stopni obowiązuje test zawierający zadania zamknięte i otwarte. Na rozwiązanie testu przeznacza się 60 minut. Wzorem sprawdzianu – uczeń maksymalnie może zdobyć 40 punktów. 2017-03-26

Regulamin konkursu Zawody szkolne przeprowadzają Szkolne Komisje Konkursowe powoływane w szkołach przez właściwych dyrektorów szkół. 2017-03-26

Regulamin konkursu Dyrektorzy szkół zobowiązani są do: wyznaczenia terminów organizacji zawodów szkolnych; ustalenia zadań obowiązujących uczestników zawodów szkolnych; zapoznania nauczycieli, uczniów i rodziców z regulaminem Konkursu; przekazania wyników zawodów szkolnych do właściwej Rejonowej Komisji Konkursowej. 2017-03-26

Regulamin konkursu Po przeprowadzeniu zawodów szkolnych, dyrektor szkoły przekazuje protokół zawodów i prace konkursowe uczestników, którzy w zawodach szkolnych uzyskali nie mniej niż 80% punktów możliwych do zdobycia, do właściwej Rejonowej Komisji Konkursowej w ciągu 5 dni od daty przeprowadzenia zawodów. Dyrektor szkoły zgłasza do zawodów rejonowych tych uczniów, którzy w zawodach szkolnych uzyskali nie mniej niż 80% punktów możliwych do zdobycia. 2017-03-26

Wymagany zakres wiedzy i umiejętności. Uczeń: odczytuje różne teksty kultury; rozpoznaje cechy charakterystyczne różnych tekstów kultury; dostrzega znaczenia dosłowne i odkrywa sensy przenośne tekstów kultury; określa funkcje elementów charakterystycznych dla danego tekstu; wskazuje źródła informacji; 2017-03-26

Wymagany zakres wiedzy i umiejętności. Uczeń: przedstawia przyczyny i skutki wydarzeń i zjawisk; wykazuje się wiedzą o wydarzeniach i osobach o zasadniczym znaczeniu dla losów narodu i państwa polskiego (wymienionych w podstawie programowej); posługuje się odpowiednimi pojęciami opisującymi świat literatury i sztuki; 2017-03-26

Wymagany zakres wiedzy i umiejętności. Uczeń wyraża własne opinie i uzasadnia je; formułuje pytania dotyczące zjawisk zachodzących w środowisku regionalnym; odczytuje dane z tabeli, wykresu, drzewa genealogicznego i mapy; posługuje się kategoriami czasu i przestrzeni w celu porządkowania wydarzeń; 2017-03-26

Wymagany zakres wiedzy i umiejętności. Uczeń: formułuje wypowiedzi ze świadomością celu; redaguje wypowiedzi oparte na treściach historycznych z obrazowym ujmowaniem epizodów, postaci i scenek historycznych redaguje formy wypowiedzi określone standardami wymagań egzaminacyjnych, poprawne pod względem językowym, stylistycznym, ortograficznym i interpunkcyjnym; dba o właściwy układ graficzny i estetykę zapisu pracy. 2017-03-26

Rejony konkursów Rejon 1 – powiaty: Gorzów Wlkp. (miasto i powiat ziemski) oraz powiat strzelecko – drezdenecki Rejon 2 – powiaty: międzyrzecki oraz świebodziński Rejon 3 – powiaty: sulęciński oraz słubicki 2017-03-26

Rejony konkursów Rejon 4 – powiaty: nowosolski oraz wschowski Rejon 5 – powiaty: Zielona Góra( miasto i powiat ziemski) oraz krośnieński Rejon 6 – powiaty: żarski oraz żagański 2017-03-26

Konkurs Humanistyczny Interdyscyplinarny ( w szkole podstawowej zamiast 4 konkursów są 2) Zbliżony formułą do sprawdzianu szóstoklasisty Treści zadań połączone wspólnym motywem, wydarzeniem historycznym itp. Przyjazny dla ucznia 2017-03-26

Refleksje po konkursach humanistycznych Niepoprawnie wypełnione karty kodowe! Praca literacka – połowa wyznaczonego miejsca? Rażące błędy ortograficzne Brak oryginalności w pracach literackich – odtwórcze, przeciętne, poprawne Nieporadność językowa w konstrukcji zdań 2017-03-26

Refleksje po konkursach humanistycznych Prace niepoprawne kompozycyjnie Zaburzone formalnie (opis, opowiadanie, list, sprawozdanie) Ubogi język 2017-03-26

Jak pracować z uczniem przygotowującym się do konkursu? praca nauczyciela historii i nauczyciela języka polskiego systematyczna praca motywująca i ucznia, i nauczyciela różne sposoby komunikowania się z uczniem (np., poczta elektroniczna) szkolny etap konkursu = diagnoza ucznia zdolnego? 2017-03-26

Jak pracować z uczniem przygotowującym się do konkursu? Wyposażenie ucznia w uniwersalną wiedzę historyczną Wiedza historyczna, konkretne odwołania do epoki – w pracy literackiej Pojęcia z historii sztuki Gramatyka Ciekawe, niebanalne tematy prac literackich 2017-03-26

Uniwersalne kryteria Treść Kompozycja Styl Język Zasady ortograficzne Walory 2017-03-26

Rodzaje testów Ze względu na rodzaj pomiaru: sprawdzające jednostopniowe wielostopniowe (układ odniesienia dla wyniku ucznia: jednostopniowe i wielostopniowe wymagania programowe) 2017-03-26

Rodzaje testów różnicujące układem odniesienia dla wyniku ucznia są wyniki innych uczniów Ze względu na zaawansowanie konstrukcyjne: nieformalny standaryzowany 2017-03-26

TEST STANDARYZOWANY to test, który przeszedł proces prób, ulepszeń i normowania. Wystandaryzowanie testu wymaga szczegółowego określenia procedury badawczej po to, by ujednolicić warunki mogące mieć wpływ na wynik badania, w tym także dokładne określenie zasad oceniania i interpretacji otrzymanych wyników po to, by zmniejszyć do minimum zależność wyników od osoby badającej. 2017-03-26

Zasady konstruowania nieformalnego testu nauczycielskiego Wybór zakresu treści i rodzaju testu Analiza treści nauczania; materiał, ale w odniesieniu do wymagań programowych Propozycje zadań, konstrukcja testu Analiza testu (np. w grupie nauczycieli – humanistów) 2017-03-26

Cechy dobrego testu Bogaty w zadania umiejętnościowe (kategorie celu C i D, ale na konkursie – także A i B) Wyposażony w mapki, ilustracje, tabele itp. Interesujący dla ucznia O sensownym wymiarze czasowym O umiarkowanych normach ilościowych (równowaga między zadaniami otwartymi i zamkniętymi) Kartoteka, schemat punktowania 2017-03-26

KATEGORIE CELU: WIADOMOŚCI A –Zapamiętywanie: przypominanie sobie pewnych terminów, faktów, praw i teorii naukowych. Wiąże się z elementarnym poziomem rozumienia tych wiadomości; uczeń nie powinien ich mylić ani zniekształcać. B –Zrozumienie wiadomości: przedstawienie wiadomości w innej formie niż były zapamiętane; porządkowanie i streszczanie, proste wnioskowanie. 2017-03-26

KATEGORIE CELU: UMIEJĘTNOŚCI C - Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych Praktyczne posługiwanie się wiadomościami według podanych uprzednio wzorów. D - Stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych Formułowanie problemów, dokonywanie analizy i syntezy nowych zjawisk; wartościowanie 2017-03-26

Błędy w konstrukcji wg Jamesa Niejasne polecenie Wieloznaczne wyrażenia Niezamierzone podpowiedzi Trudne słownictwo Skomplikowana składnia 2017-03-26

Czas rozwiązywania zadań otwartych i zamkniętych OTWARTE: rozszerzonej odpowiedzi: 15-20 min. krótkiej odpowiedzi: 3 min. z luką: 1 min. ZAMKNIĘTE: wielokrotnego wyboru:1,5 min. na dobieranie: 1-2 min.; prawda-fałsz: 0,5min 2017-03-26

Czas rozwiązywania zadań otwartych i zamkniętych Jeżeli nauczyciel rozwiązuje test 10 minut , uczeń – 3 razy dłużej! (30 min.) 2017-03-26