Zaangażowanie wielu jednostek Studium Języków Obcych Ośrodek Nowych Technologii Edukacyjnych Wieloetapowość prac Tworzenie treści Obróbka metodyczna Obróka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katarzyna Szypuła-Sajon
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Wdrożenie systemu nowoczesnego funkcjonowania biblioteki szkolnej
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Zanim wybierzesz program nauczania
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Zasady konstruowania programów projakościowych
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
narzędzie w językowych pracach projektowych
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
Opracował J. Stryjkowski
Organizacja i zarządzanie firmą
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?. Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych.
Procedury związane ze zgłaszaniem, uczestnictwem, rozliczaniem i raportowaniem projektów VOUCHER BADAWCZY BIURO UPOWSZECHNIANIA NAUKI UKW.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Nowoczesna Biblioteka Akademicka The Association of College and Research Libraries “GUIDELINES FOR DISTANCE LEARNING LIBRARY SERVICE” [“Wytyczne.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Nowe przestrzenie w animacji pracy z ludźmi starszymi Miriam Mościcka-Biedak Joanna Czerniewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Umowa o Partnerstwie na rzecz Rozwoju - założenia Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Perspektywa Programu Uproszczenie procedur i ograniczenie wymagań tylko do unijnych bez dodatkowych krajowych Większa ilość szkoleń wysokiej jakości/ dostęp.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Podstawy prawa pracy i Zabezpieczenia społecznego
Program nauczania dla zawodu
Zapis prezentacji:

Zaangażowanie wielu jednostek Studium Języków Obcych Ośrodek Nowych Technologii Edukacyjnych Wieloetapowość prac Tworzenie treści Obróbka metodyczna Obróka graficzna Zamieszczanie Korekta Ewaluacja Zasady przygotowania kursów zadalnych

Etapy prac ETAP I: PRZYGOTOWANIE PRAC ETAP II: OPRACOWANIE MATERIAŁÓW ETAP III: ZAMIESZCZENIE MATERIAŁÓW ETAP IV: EWALUACJA

Decyzje podejmowane przez SJO : dyrektora oraz koordynatorów poszczególnych języków Wybór zespołu autorów oraz koordynaora projektu Wybór kursów do opracowanie Decyzje podejmowane przez ONTE : dyrektora oraz metodyka Opracowanie wytycznych dotyczacych danego kursu, harmonogramu, zasad pracy oraz sposobów komunikacji i dostarczania materiałów Decyzje wspólne Opracowanie treści umowy ETAP I: Przygotowanie prac

Dererminanty wyboru autora kursu wykształcenie kierunkowe i doświadczenie w prowadzeniu zajęć dydaktycznych dyspozycyjność – zaangażowanie w projekt to ok. 6 miesięcy umiejętność pracy z edytorem tekstu typu word, dostęp do komputera, poczty elektronicznej oraz Internetu odbyte szkolenia z zakresu przygotowania zajęć zdalnych zobowiązanie się do dostarczania materiałów zgodnie z standardem ETAP I: Przygotowanie prac

Dererminanty wyboru koordynatora kursu ogólna wiedza z zakresu e–kształcenia doświadczenie w nauczaniu języka obcego umiejętność pracy w grupie niezależność asertywność ETAP I: Przygotowanie prac

Umowy w kursach językowych Kształtowana przepisami prawa cywilnego Umowa nazwana – dzieło Przeniesienie praw autorskich majątkowych do dzieła Obowiązki aktualizacyjno–modyfikacyjne ETAP I: Przygotowanie prac

Elementy umowy Określenie stron: autor – osoba reprezntująca WSG Przedmiot umowy: opracowanie senariusza zajęć oraz materiałów dydaktycznych (w wymaganym zakresie) Treść umowy: wzajemne prawa i obowiązki stron Pozostałe elementy: termin(y) wykonania, wynagrodzenie, kary za niedotrzymanie zobowiązań ETAP I: Przygotowanie prac

Opracowanie wytycznych metodycznych Należy pamiętać, iż z punktu uzytkownia kurs powinien stanowić jedną całość Informacje dotyczące kursu, polecenia, zasady oceniania powinny być jednolite Układ treści oraz ćwiczone umiejetności, a także ich kolejnosć również powinny być ustalone przed rozpoczęciem prac ETAP I: Przygotowanie prac

Korekta językowa - koordynatora ETAP II: Opracowanie materiałów Przygotowanie materiałów przez autora Korekta metodyczna - metodyk Poprawki autora Zamieszczeni ostatecznej wersji Współraca koordynatora i metodyka Obróbka graficzna

Musi być zgodne z przyjętym początkowo schematem Zadanie to jest wykonywane przez ONTE Autor ma obowiązek sprawdzenia poprawności językowej zamieszczonych materiałów (w praktyce: bardziej celowe jeśli sprawdza materiał współautora, a nie własny) Po sprawdzeniu przez autora materiały są ponownie sprawdzane przez ONTE pod względem technicznym ETAP III: Zamieszczenie materiałów

Obszar konsultacji prowadzących zamieszczanie najważniejszych dokumentów (ankiety, wytyczne, inne) komunikacja (metodycy–prowadzący–koordynatorzy) wymiana poglądów zamieszczanie informacji o trudnościach i ewentualnych błędach ETAP IV: Ewaluacja

Brak komunikacji między autorami jednego kursu Nieumiejętność pracy w grupie Niewielekie umiejętności obsługi komputera i niechęć do ich przezwyciężenia Skupienie na problemach nie na rozwiązaniach Niewłaściwa konstrukcja umowy oraz niedokładne sporządzenie załącznika(ów) Potencjalne trudności

Praca grupowa powinna być starannie przemyślana i zaplanowana Standardy powinny być jednolite Praca z grupą autorów podnosi jakość kursów – bo wzajemna kontrola Większa kreatywność Zwiększona konkurencja (element rywalizacji) Mniejsza ilość błędów Przy własiwie skonstruowanej umowie brak problemów z przypisaniem odpowiedzialności Wnioski