Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego – inwestujemy w waszą przyszłość W a r s z t a t y Złożenie wniosku w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lublin, 5 lipca 2006 r..
Advertisements

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska-Rzeczpospolita Polska Rola Instytucji Regionalnych – możliwości nawiązywania współpracy.
Program Operacyjny Budowanie potencjału instytucjonalnego i współpraca w obszarze wymiaru sprawiedliwości / Poprawa skuteczności wymiaru sprawiedliwości.
Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji KRYTERIA OCENY Poddziałanie Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Poznań,
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Warszawa, wrzesień 2007 r. Kryteria wyboru projektów współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013 Warszawa, 7.
Kryteria wyboru projektów
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 01Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka,
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego – inwestujemy w waszą przyszłość W a r s z t a t y Złożenie wniosku w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
11. 2 Kryteria wyboru operacji finansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata Kryteria Oceny.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1 Podsumowanie wdrażania Regionalnego.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Omówienie kryteriów formalnych oceny wniosków Szkolenie dla beneficjentów.
1 Procedura wyboru wniosków i zawierania umów w ramach Poddziałania POKL Piotr J. Majewski Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 17 kwietnia.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
2009 Działanie 3.3 Tworzenie systemu ułatwiającego inwestowanie w MSP Poddziałanie Wsparcie dla MSP Podsumowanie naboru 2008 i zmiany na 2009 Zespół
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Rybackich LGR Obra - Warta
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
Projekt współfinansowany ze środków UE INTERREG IIIA CZ - PL Wpływ transgraniczny projektów Współpraca transgraniczna partnerów Walbrzych, 21 lutego 2006.
Departament Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego Instytucja Pośrednicząca dla Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Regionalny Program Operacyjny
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH
Małe projekty Szkolenie dla beneficjentów 28 marca 2014 r. Omówienie dokumentów.
I. Działania Stałej konferencji ds. konsultacji funduszy europejskich
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Inteligentne Specjalizacje Pomorza - zmiany w regulaminie Spotkanie dot. II etapu Konkursu na wybór Inteligentnych Specjalizacji Pomorza Gda ń sk, 17 październik.
Współpraca z Instytucją Pośredniczącą przy realizacji projektów systemowych Ośrodków Pomocy Społecznej Lidia Lechocka Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego.
PROGRAM WSPÓŁPRACY INTERREG POLSKA – SAKSONIA
1. 2 Kryteria wyboru operacji finansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata Kryteria Oceny.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycja zmiany systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFRR.
Pomoc publiczna w projektach – podsumowanie z dnia pierwszego WST PL-SK.
Kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych w obszarach związanych z potrzebami epidemiologiczno- demograficznymi – System SOWA Dorota Ludorowska.
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Propozycje systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFS Posiedzenie.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
SPOTKANIE PARTNERSTW NA RZECZ ROZWOJU WARSZAWA 24 LISTOPADA 2004
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Kryteria wyboru projektów w ramach działania Gospodarka Odpadowa
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Podziałania
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
System wyboru projektów w ramach Działania 5. 2
System wyboru projektów w ramach Działania 6. 1
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego – inwestujemy w waszą przyszłość W a r s z t a t y Złożenie wniosku w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia 2007 – 2013 Zielona Góra, r. Procedura naboru i oceny wniosków

2 Ocena jakości transgranicznej Operationelles Programm der grenzübergreifenden Zusammenarbeit Sachsen – Polen Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia Ustalenie z partnerem zakresu projektu i sposobów współpracy Konsultacje z RPK i WST Pomysł na projekt Przygotowanie projektuZłożenie wniosku projektowego przez Partnera Wiodącego Ocena pod względem specyfiki Programu Rejestracja wnioskuOcena formalno-prawnaOcena merytoryczna Decyzja Komitetu Monitorującego Umowa o dofinansowanie

3 Ocena jakości transgranicznej Operationelles Programm der grenzübergreifenden Zusammenarbeit Sachsen – Polen Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia Ustalenie z partnerem zakresu projektu i sposobów współpracy Konsultacje z RPK i WST Pomysł na projekt Przygotowanie projektuZłożenie wniosku projektowego przez Partnera Wiodącego Ocena pod względem specyfiki Programu Rejestracja wnioskuOcena formalno-prawnaOcena merytorycznaDecyzja Komitetu Monitorującego Umowa o dofinansowanie WST ETAP 1.

4 Ocena jakości transgranicznej Operationelles Programm der grenzübergreifenden Zusammenarbeit Sachsen – Polen Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia Ustalenie z partnerem zakresu projektu i sposobów współpracy Konsultacje z RPK i WST Pomysł na projekt Przygotowanie projektuZłożenie wniosku projektowego przez Partnera Wiodącego Ocena pod względem specyfiki Programu Rejestracja wnioskuOcena formalno-prawnaOcena merytorycznaDecyzja Komitetu Monitorującego Umowa o dofinansowanie MRR POLSKIE KOMPONENTY PROJEKTU ETAP 2.

5 Ocena jakości transgranicznej Operationelles Programm der grenzübergreifenden Zusammenarbeit Sachsen – Polen Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia Ustalenie z partnerem zakresu projektu i sposobów współpracy Konsultacje z RPK i WST Pomysł na projekt Przygotowanie projektuZłożenie wniosku projektowego przez Partnera Wiodącego Ocena pod względem specyfiki Programu Rejestracja wnioskuOcena formalno-prawnaOcena merytorycznaDecyzja Komitetu Monitorującego Umowa o dofinansowanie POLSKIE KOMPONENTY PROJEKTU eksperci zewnętrzni (koordynacja MRR) + UMWL (ocena zgodności ze strategią) ETAP 2.

6 Ocena jakości transgranicznej Operationelles Programm der grenzübergreifenden Zusammenarbeit Sachsen – Polen Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia Ustalenie z partnerem zakresu projektu i sposobów współpracy Konsultacje z RPK i WST Pomysł na projekt Przygotowanie projektuZłożenie wniosku projektowego przez Partnera Wiodącego Ocena pod względem specyfiki Programu Rejestracja wniosku Ocena fachowa Decyzja Komitetu Monitorującego Umowa o dofinansowanie WST + saksońskie resorty branżowe i jednostki oceniające NIEMIECKIE KOMPONENTY PROJEKTU ETAP 2.

7 Ocena jakości transgranicznej Operationelles Programm der grenzübergreifenden Zusammenarbeit Sachsen – Polen Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia Ustalenie z partnerem zakresu projektu i sposobów współpracy Konsultacje z RPK i WST Pomysł na projekt Przygotowanie projektuZłożenie wniosku projektowego przez Partnera Wiodącego Ocena pod względem specyfiki Programu Rejestracja wnioskuOcena formalno-prawnaOcena merytorycznaDecyzja Komitetu Monitorującego Umowa o dofinansowanie WST ETAP 3.

8 Operationelles Programm der grenzübergreifenden Zusammenarbeit Sachsen – Polen Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia E t a p I Ocena pod względem specyfiki Programu

9 kwalifikowalność projektu kwalifikowalność partnerów współpracy poprawność złożenia wniosku wstępne sprawdzenie zapewnienia finansowania projektu kompletność i spójność danych we wniosku projektowym zrozumiałość wniosku projektowego w języku polskim i niemieckim OCENA POD WZGLĘDEM SPECYFIKI PROGRAMU (1)

10 sprawdzenie, czy projekt spełnia przynajmniej 2 spośród 4 kryteriów współpracy transgranicznej WSPÓLNE PLANOWANIE WSPÓLNA REALIZACJA WSPÓLNY PERSONEL WSPÓLNE FINANSOWANIE sprawdzenie, czy projekt wykazuje bezpośrednie pozytywne oddziaływanie na obszar wsparcia OCENA POD WZGLĘDEM SPECYFIKI PROGRAMU (2)

11 WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI (każdorazowo 3 egzemplarze): -umowa partnerska (formularz - podpisana przez wszystkich partnerów) -oświadczenie partnerów współpracy (formularz – podpisane przez wszystkich partnerów współpracy) -oświadczenie o zabezpieczeniu środków na realizację projektu (formularz – dla każdego partnera, który ponosi wydatki w ramach projektu) - zgoda na przetwarzanie danych osobowych (formularz - dla wszystkich partnerów współpracy) OCENA POD WZGLĘDEM SPECYFIKI PROGRAMU (3) DOKUMENTY Wniosek o dofinansowanie (3 oryginały, dwujęzyczny)

12 INNE WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI (każdorazowo 3 egzemplarze): -potwierdzenie osobowości prawnej (nie dotyczy jst) -upoważnienie do reprezentowania (protokół z wyboru, upoważnienie…) -stwierdzenie tożsamości partnera wiodącego (formularz – tylko dla niemieckiego partnera wiodącego, nie dotyczy jst) -szczegółowy opis projektu OCENA POD WZGLĘDEM SPECYFIKI PROGRAMU (4)

13 w przypadku jst brak kontrasyganty skarbnika na wniosku o dofinansowanie i/lub oświadczeniu o zabezpieczeniu środków data zawarcia umowy partnerskiej pomiędzy partnerami współpracy jest późniejsza niż data podpisania wniosku o dofinansowanie przez partnera wiodącego umowa partnerska podpisana przez osobę nieupoważnioną do reprezentowania lub w przypadku reprezentowania łącznego umowa partnerska podpisana tylko przez jedną osobę brak dokumentów dot. upoważnienia do reprezentowania w przypadku niemieckich jst (np. dokument poświadczający objęcie urzędu, wyciąg z protokołu posiedzenia rady gminy itp.) brak zgody na przetwarzanie danych osobowych dla partnera projektu w przypadku braku pieczątki imiennej niekompletne wypełnienie załączników sporządzanych wg wzoru formularza (umowa partnerska, oświadczenie partnerów współpracy) – brak danych w polu IMIĘ I NAZWISKO dla osoby podpisującej formularz OCENA POD WZGLĘDEM SPECYFIKI PROGRAMU (6) NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY – ZAŁĄCZNIKI:

14 Operationelles Programm der grenzübergreifenden Zusammenarbeit Sachsen – Polen Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia E t a p II Ocena formalno – prawna i merytoryczna

15 Ocena jakości transgranicznej Operationelles Programm der grenzübergreifenden Zusammenarbeit Sachsen – Polen Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia Ustalenie z partnerem zakresu projektu i sposobów współpracy Konsultacje z RPK i WST Pomysł na projekt Przygotowanie projektuZłożenie wniosku projektowego przez Partnera Wiodącego Ocena pod względem specyfiki Programu Rejestracja wnioskuOcena formalno-prawnaOcena merytorycznaDecyzja Komitetu Monitorującego Umowa o dofinansowanie ZAŁĄCZNIKI PL POLSKIE KOMPONENTY PROJEKTU MRR

16 Ocena jakości transgranicznej Operationelles Programm der grenzübergreifenden Zusammenarbeit Sachsen – Polen Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia Ustalenie z partnerem zakresu projektu i sposobów współpracy Konsultacje z RPK i WST Pomysł na projekt Przygotowanie projektuZłożenie wniosku projektowego przez Partnera Wiodącego Ocena pod względem specyfiki Programu Rejestracja wniosku Ocena fachowa Decyzja Komitetu Monitorującego Umowa o dofinansowanie WST NIEMIECKIE KOMPONENTY PROJEKTU ZAŁĄCZNIKI DE

17 ocena zgodności projektu z prawem krajowym i wspólnotowym sprawdzenie zabezpieczenia finansowania polskiej części projektu sprawdzenie formalnej kwalifikowalności wydatków (zgodność z zapisami Wspólnego Uszczegółowienia Programu i Wytycznych MRR) sprawdzenie, czy w czasie realizacji projektu generowane są dochody i czy zostały one odjęte od wydatków kwalifikowalnych sprawdzenie kompletności i aktualności dokumentów wymaganych zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami Programu OCENA FORMALNO-PRAWNA

18 wykonalność projektu (techniczna, instytucjonalna, finansowa) sprawdzenie poprawności konstrukcji budżetu (wysokość wydatków w stosunku do planowanych działań) sprawdzenie logiki planowanych działań sprawdzenie merytorycznej kwalifikowalności wydatków (zgodność z wymogami gospodarności, oszczędności i celowego zastosowania) trwałość projektu pomoc publiczna, de minimis i in. zgodność ze strategią rozwoju województwa OCENA MERYTORYCZNA

19 Ocena jakości transgranicznej Ocena dopuszczalności projektu pod względem współpracy transgranicznej Ocena dopuszczalności projektu pod względem efektu transgranicznego Operationelles Programm der grenzübergreifenden Zusammenarbeit Sachsen – Polen Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia Ustalenie z partnerem zakresu projektu i sposobów współpracy Pomysł na projekt Przygotowanie projektu Złożenie wniosku projektowego przez Partnera Wiodącego Ocena pod względem specyfiki Programu Rejestracja wniosku Ocena formalno-prawnaOcena merytoryczna Decyzja Komitetu Monitorującego Umowa o dofinansowanie TAK / NIE

20 Ocena jakości transgranicznej Ocena współpracy transgranicznejOcena efektu transgranicznego Operationelles Programm der grenzübergreifenden Zusammenarbeit Sachsen – Polen Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia Ustalenie z partnerem zakresu projektu i sposobów współpracy Pomysł na projekt Przygotowanie projektuZłożenie wniosku projektowego przez Partnera Wiodącego Ocena pod względem specyfiki Programu Rejestracja wnioskuOcena formalno-prawnaOcena merytorycznaDecyzja Komitetu Monitorującego Umowa o dofinansowanie 0 / 1 / 3 / 5 PUNKTÓW

21 5 PUNKTÓW3 PUNKTY Partnerzy z obu krajów aktywnie uczestniczą w całym procesie planowania projektu (od idei projektowej do złożenia wniosku projektowego). Partnerzy z obu krajów uczestniczą we wspólnych spotkaniach, których wynikiem są wspólne ustalenia dotyczące przygotowań do realizacji projektu. 1 PUNKT0 PUNKTÓW Partnerzy z obu stron granicy nawiązują i podtrzymują kontakt między sobą. Zapewniony jest przepływ informacji o przebiegu przygotowań do projektu między współpracującymi partnerami po obu stronach granicy. Projekt nie był wspólnie planowany. WSPÓLNE PLANOWANIE KRYTERIA WYBORU PROJEKTÓW

22 5 PUNKTÓW3 PUNKTY Partnerzy z obu krajów są zaangażowani w równej mierze w realizację działań projektowych. Partnerzy z obu krajów są zaangażowani w przeważającej mierze wspólnie w realizację działań projektowych. 1 PUNKT0 PUNKTÓW Projekt ewentualnie jego istotne części realizowane są w przeważającej mierze tylko przez jednego partnera po jednej stronie granicy. Partner/Partnerzy jest/są okazjonalnie włączany/i w realizację działań projektowych. Projekt nie jest wspólnie realizowany. WSPÓLNA REALIZACJA KRYTERIA WYBORU PROJEKTÓW

23 5 PUNKTÓW3 PUNKTY Wspólny zespół kierujący (czyli co najmniej dwie osoby działające na rzecz obu stron) albo wspólny personel (czyli minimum jedna osoba odpowiedzialna za realizację działań o podobnym charakterze) działa na rzecz obu stron we wszystkich pakietach roboczych (czyli grupach działań o podobnym charakterze stanowiących tematyczną, merytoryczną, czasowo ograniczoną całość). Wspólny zespół kierujący albo wspólny personel (czyli minimum jedna osoba odpowiedzialna za realizację działań o podobnym charakterze) działa na rzecz obu stron w większości pakietów roboczych. 1 PUNKT0 PUNKTÓW Wspólny personel działa na rzecz obu stron w przynajmniej jednym pakiecie roboczym. Dla projektu nie ma wspólnego personelu. KRYTERIA WYBORU PROJEKTÓW WSPÓLNY PERSONEL

24 5 PUNKTÓW3 PUNKTY Udział partnera/partnerów z danego kraju, na którego/których przypada mniejsza część dofinansowania, stanowi co najmniej 30 procent wymaganych środków dofinansowania wydatków kwalifikowalnych. Udział partnera/partnerów z danego kraju, na którego/których przypada mniejsza część dofinansowania, stanowi co najmniej 10 procent wymaganych środków dofinansowania wydatków kwalifikowalnych. 1 PUNKT0 PUNKTÓW Udział partnera/partnerów z danego kraju, na którego/których przypada mniejsza część dofinansowania, stanowi mniej niż 10 procent wymaganych środków dofinansowania wydatków kwalifikowalnych. Projekt nie jest wspólnie finansowany. WSPÓLNE FINANSOWANIE KRYTERIA WYBORU PROJEKTÓW

25 Ocena jakości transgranicznej Ocena współpracy transgranicznejOcena efektu transgranicznego Operationelles Programm der grenzübergreifenden Zusammenarbeit Sachsen – Polen Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia Ustalenie z partnerem zakresu projektu i sposobów współpracy Pomysł na projekt Przygotowanie projektuZłożenie wniosku projektowego przez Partnera Wiodącego Ocena pod względem specyfiki Programu Rejestracja wnioskuOcena formalno-prawnaOcena merytorycznaDecyzja Komitetu Monitorującego Umowa o dofinansowanie 0 / 1 / 3 / 5 PUNKTÓW

26 EFEKT TRANSGRANICZNY W jakim stopniu projekt przyczynia się do niwelowania dysproporcji i wyrównania poziomu życia mieszkańców po obu stronach granicy? W jakim stopniu projekt przyczynia się do zmniejszenia uciążliwości wynikających z faktu istnienia granicy? W jakim stopniu projekt przyczynia się do zacieśnienia istniejących i tworzenia nowych kontaktów partnerskich? W jakiej mierze projekt przyczynia się do niwelowania czynników hamujących i barier infrastrukturalnych (tzn. poprawa dostępności) względnie socjokulturowych (tzn. wspieranie wzajemnego zrozumienia)? W jakim stopniu projekt wspiera pozytywne postrzeganie obszaru wsparcia, wiedzę o obszarze wsparcia oraz znajomość języka wśród obywateli drugiego kraju? KRYTERIA WYBORU PROJEKTÓW

27 W jakim stopniu korzyści / wyniki projektu służą obydwu stronom granicy? W jakim stopniu daje się rozpoznać trwałe, wspólne korzystanie z wyników projektu po obu stronach granicy? W jakim stopniu projekt przyczynia się do zachowania lub poprawy stanu środowiska na wspólnym obszarze wsparcia? W jakim stopniu projekt wspiera promocję wyrównania szans względnie integracji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym? W jakim stopniu projekt jest innowacyjny? KRYTERIA WYBORU PROJEKTÓW EFEKT TRANSGRANICZNY

28 Ocena jakości transgranicznej Operationelles Programm der grenzübergreifenden Zusammenarbeit Sachsen – Polen Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia Ustalenie z partnerem zakresu projektu i sposobów współpracy Pomysł na projekt Przygotowanie projektuZłożenie wniosku projektowego przez Partnera Wiodącego Ocena pod względem specyfiki Programu Rejestracja wnioskuOcena formalno-prawnaOcena merytorycznaDecyzja Komitetu Monitorującego Umowa o dofinansowanie LISTA RANKINGOWA

29 Ocena jakości transgranicznej Operationelles Programm der grenzübergreifenden Zusammenarbeit Sachsen – Polen Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia Złożenie wniosku projektowego przez Partnera Wiodącego Rejestracja wniosku Ocena formalno-prawnaOcena merytoryczna Przygotowanie materiałów dla Komitetu Monitorującego 6 TYGODNI Ocena pod względem specyfiki Programu Poprawa wniosku lub dostarczenie dokumentów Terminy oceny mają charakter orientacyjny. Rzeczywiste terminy oceny zależą od treści i jakości wniosku projektowego oraz współdziałania partnera wiodącego i partnerów projektu podczas kontroli projektu. Dostarczenie wymaganych załączników PL Ocena fachowa DE Poprawa wniosku lub dostarczenie dokumentów Dostarczenie dokumentów Decyzja Komitetu Monitorującego 4 TYGODNIE 2 TYGODNIE 1 TYDZIEŃ 4 TYGODNIE 2 TYGODNIE 2 TYGODNIE 4 TYGODNIE 2 TYGODNIE

30 Informacje Dodatkowe informacje odnośnie Programu, formularze załączników, znaleźć można na stronie internetowej: