ComStrat Gra kierownicza Mgr Wojciech Pitura WYŻSZA SZKOŁA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lifelong Learning Programme Projekt GRUNDTVIG Multilateral INTEGRA
Advertisements

Wyprzedzić czas – innowacyjny pomysł receptą na sukces w biznesie
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Założenia i metodologia walidacji kompetencji.
Kongres Uzdrowisk Polskich Muszyna r
O projekcie „Przedsiębiorcze szkoły”
RAPORT.
Konferencja Związku Pracodawców Forum Okrętowe na temat Przygotowanie kadr dla przemysłu okrętowego Gdańsk, 29 marca 2007r.
Próg rentowności.
Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
Weronika Majewska Karolina Mokrzan
Specjalność Zarządzanie Strategiczne
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Kogo zwolni prezes? Badanie oczekiwań względem pracowników wspólny projekt badawczy 4business&people i Business Center Club.
Analiza ryzyka projektu
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
1 Bielsko-Biała, 16 grudnia 2011 roku Konferencja INNOWACYJNOŚĆ AKADEMICKA - nowe trendy w rozwoju przedsiębiorczości – Zapotrzebowanie na innowacje ze.
ComStrat Gra kierownicza Mgr Tomasz Pisarek.
Ekonomia popyt, podaż i rynek reakcje popytu na zmiany cen i dochodów
Gra kierownicza WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym
Gra kierownicza ComStrat
Rozwijanie Przyszłych Polskich Liderów Innowacji Wojciech Gawlik
(na podstawie badań ankietowych)
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
SPĘDZANIE WOLNEGO CZASU
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Ubezpieczanie portfela z wykorzystaniem zmodyfikowanej strategii zabezpieczającej delta Tomasz Węgrzyn Katedra Matematyki Stosowanej Akademia Ekonomiczna.
Internauci w grupach wiekowych
Firma Los Pierogos.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Dr inż. Sebastian Saniuk
up. Wypróbuj swój pomysł na biznes.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Poddziałanie 2.2.1: Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające.
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku BUDOWLANA MARKA ROKU 2008.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
ZAPRASZA NA PREZENTACJĘ o uczelni rekrutacja życie studenckie oferta kształcenia stypendia zagraniczne rankingi czesne kontakt.
Co to jest sukces? Proste wytłumaczenie
PROPOZYCJE MEXX JESIEŃ NOWA KOLEKCJA Ceny od 40zł.
ANALIZA ANKIET.
Sporządzamy biznesplan
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
Analiza ekonomiczno – finansowa Zajęcia 1 – Wprowadzenie.
INFORMACJA MARKETINGOWA
Wykorzystanie informatyki w budownictwie
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Operacyjne sterowanie produkcją
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Jak jest? W Gorzowie Wlkp. Jest bardzo dużo takich przedsiębiorstw, jak: apteki banki biura nieruchomości Jest bardzo mało, albo wcale: kręgielni basenów.
Czym jest Wybór Konsumenta? Badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najlepszych marek dostępnych na rynku polskim. Wybór Konsumenta Jest.
Elementy geometryczne i relacje
doc. dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Marketing w Firmie.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

ComStrat Gra kierownicza Mgr Wojciech Pitura WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w RZESZOWIE ComStrat Gra kierownicza Mgr Wojciech Pitura

Kontakt: Mgr Wojciech Pitura Tel: (17)-866-1134 E-mail: wpitura@wsiz.rzeszow.pl Pok. A109 (Katedra Ekonomii)

Struktura i organizacja zespołów: Uczestnicy podzieleni na 5 zespołów, Dokonanie podziału pracy, Określenie stanowisk i funkcji

Przebieg Gry 1. Analiza 3. Analiza 4. Sprężenie zwrotne 2. Podejmowanie decyzji CZAS Początek

Determinanty sukcesu Decyzje Zespołu Decyzje konkurencji Rynek Ekonomia Środowisko

Produkt Robot humoidalny o następujących funkcjach: elegancka sportowa edukacyjna praktyczna

Typy konsumentów 1/3 Typ 1 - Konserwatysta Jest to konsument, który wykazuje tendencję do zakupu towarów podstawowych i który zwraca uwagę raczej na produkty o korzystnym stosunku ceny do jakości niż na nowinki techniczne.

Typy konsumentów 2/3 Typ 2 – Naśladowca To konsument, który jest zainteresowany nowościami technicznymi na rynku, ale nie ryzykuje zakupu, czekając na wybór innowatora. Korzystny stosunek ceny do jakości i usprawnienia techniczne okazują się być dla niego równie ważne.

Typy konsumentów 1/3 Typ 3 - Innowator To konsument dysponujący większymi funduszami, zainteresowany i posiadający wiedzę o nowinkach technicznych. Wykazuje on tendencję do większej niezależności i podejmowania ryzyka przy zakupie towarów, dlatego też jest bardziej podatny na nowości. Taki konsument jest także w pewien sposób obligowany statusem zawodowym.

Nie ma konsumenta o nazwie półwariat Typy konsumentów Nie ma konsumenta o nazwie półwariat Półwariat płaci dużo za słaby sprzęt

Podział rynku „Konserwatyści” stanowią ok. 34 % rynku, „Naśladowcy” ok. 42 % rynku, „Innowatorzy” ok. 24 % rynku, segmenty znajdują się na różnych etapach rozwoju, można z dużym prawdopodobieństwem zakładać, że będą obserwowane znaczne zmiany w stopie ich wzrostu. Będzie to spowodowane zarówno ich wewnętrznym potencjałem jak i określoną odpowiedzią na inicjatywy marketingowe przedsiębiorstw

RAPORT NA TEMAT PREFERENCJI KONSUMENCKICH Ankieta została przeprowadzona wśród 3500 osób w rejonie ankietera, z których: 1 % Posiadało już co najmniej jednego robota; 2 % Rozważało możliwość jego zakupu w ciągu następnych 12 miesięcy; 18 % Rozważało możliwość jego zakupu w ciągu następnych 5 lat; 76 % Nie miało zamiaru dokonywać zakupu w najbliższym czasie i/lub nie rozważało go; 3 % Nie wiedziało / nie słyszało o robotach / nie rozumiało pytania.

Lifting Produktu

Analiza wiekowa

Analiza socjo-ekonomiczna

Korzyści z posiadania robotów 35 % Dodatkowy wolny czas; 20% Rozrywka / sport; 15% Towarzystwo; 10% Okazja do samodoskonalenia; 5% Inne korzyści; 15% Nie wiem.

Zakres wykorzystania robota 90 % Używało robotów do uciążliwych prac domowych (pranie bielizny, prasowanie, zmywanie naczyń, sprzątanie, gotowanie, usługiwanie, proste naprawy, itd.); 85 % Używało robotów do uciążliwych prac poza domem (prace ogrodowe, mycie samochodu, proste naprawy, itd.); 60 % Wykorzystywało roboty do gier w domu (szachy, warcaby, tenis stołowy, bilard, scrable, monopol, itd.); 50 % Wykorzystywało roboty do gier na świeżym powietrzu (tenis, golf, krykiet, piłka nożna, hokej, itd.); 40 % Wykorzystywało roboty do celów edukacyjnych, muzycznych lub konwersacyjnych; 35 % Używało robotów do pilnowania dzieci i domu; 30 % Wykorzystywało roboty jako służących (podających jedzenie i napoje, otwierających drzwi, itd.); 25 % Używało robotów do innych celów.

Zastosowanie robota

Segmentacja rynku

Wybór materiałów

Pożądane cechy robotów 1/2 95 % Brak konieczności ładowania baterii (tak jak jest teraz); 95 % Niezawodność; 95 % Sztuczna inteligencja (a więc uniknięcie programowania); 90 % Brak konieczności konserwacji (bez konieczności obsługi technicznej); 90 % Łatwiejsze metody programowania; 85 % Programowanie głosem (robot reaguje tylko na zaprogramowane głosy); 80 % Zdolność mówienia, w sposób naturalny jak człowiek;

Pożądane cechy robotów 2/2 75 % Wzrokowe rozpoznawanie i reagowanie na właściciela, jego rodzinę i przyjaciół; 75 % Ciepła, przyjacielska „osobowość”; 70 % Szerszy zakres umiejętności i udogodnień; 65 % Pewność, że robot nie jest niebezpieczny; 60 % Wygląd bardziej przypominający istotę ludzką; 50 % Bardziej atrakcyjny; 40 % Większa moc i/lub szybkość ruchów; 35 % Cichsze i łagodniejsze ruchy; 30 % Wygląd bardziej futurystyczny;

Projekty badawcze 1/2

Projekty badawcze 2/2

PODATNOŚĆ NA ZMIANY CEN

PRZYSZŁY POPYT NA ZESPÓŁ Rok 2020 1600  Rok 2021 1600  Rok 2022 1800  Rok 2023 2000  Rok 2024 2100  Rok 2025 1800  Rok 2026 1900  Rok 2027 2200  Rok 2028 2400  Rok 2029 2000  Rok 2030 2200

Decyzje zespołu

Wyniki działalności

Wyniki działalności

Wyniki działalności

Wyniki działalności

Wyniki działalności

Warunki zaliczenia: 1 miejsce – 5.0 2 miejsce – 4.5 3 miejsce – 4.0 4 miejsce – 3.5 5 miejsce – 3.0 * W razie bankructwa firmy, drużyna otrzymuje ocenę 2.0