PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kongres Uzdrowisk Polskich Muszyna r
Advertisements

Podstawy Turystyki Wykład
„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
EURES – co to jest? Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach 2008r.
KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT
Typologia podmiotów gospodarki turystycznej
Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Światowy Dzień Turystyki
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
POTENCJAŁY, PROBLEMY I PROPONOWANE KIERUNKI ROZWOJU POWIATU ŚWIECKIEGO r.
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
AUTORSKI PROJEKT Redakcji TTG Poland WIRTUALNE BIURO PRASOWE Poli sh Press Center.
Trasa turystyczna.
Kotlina Dobrego Światła i Smaku. Cel projektu Promocja najnowocześniejszych metod oświetlania środowiska człowieka, Promocja Polskiej kuchni i zdrowego.
Celem KONKURSU jest wyłonienie i wypromowanie produktów, miejsc lub przedsięwzięć, które ze względu na swoją jakość, unikatowe walory i związki z województwem.
„Członkostwo organizatora turystyki w Polskiej Izbie Turystyki a poziom ochrony praw konsumentów na przykładzie analizy warunków uczestnictwa w imprezach.
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Zarządzanie projektami
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
WYDZIAŁ TURYSTYKI I NAUK O ZDROWIU Kierunek: TURYSTYKA I REKREACJA Specjalność: Zarządzanie turystyką.
ŚWIATOWA FEDERACJA NARODOWYCH ZWIĄZKÓW BIUR PODRÓŻY
* wszelkie oddziaływania władz państwowych (szczebla centralnego, lokalnego, regionalnego) mające na celu: 1. zaspokojenie potrzeb turystycznych własnego.
CTO – Karaibska organizacja turystyczna.
ZAWÓD DLA MŁODZIEŻY, KTÓRA LUBI LUDZI ORAZ CHCE LEPIEJ POZNAĆ ŚWIAT
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym
Produkt przedsiębiorstwa
Programowanie rozwoju lokalnego w latach Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Gospodarowanie a środowisko Wykład 13 WNE UW. Związek gospodarowania ze środowiskiem i zanieczyszczeniami Zasoby i środowisko naturalne Przetwarzanie.
Architektura współczesnego systemu finansowego
Profesja Centrum kształcenia Kadr we Wrocławiu Technik Obsługi Turystyki Zagranicznej Sem . III „Globalne systemy rezerwacji systemu GDS – Amadeus,
Gospodarowanie a środowisko Konspekt 13 WNE UW Jerzy Wilkin.
Innowacyjna platforma pomagająca zaplanować podróż i umożliwiająca porównywanie cen usług turystycznych.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
Polska Federacja Szpitali Projekt. Uzasadnienie: krajowe Na rynku ochrony zdrowia w Polsce brakuje organizacji zrzeszającej większość szpitali, działają.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
WYBRANE ASPEKTY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I RYNKU PRACY W POWIECIE GORLICKIM GORLICE, 16 KWIETNIA 2009 R.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Lubelskie Centrum Obsługi Inwestora Spotkanie pracowników PAIiIZ i COI L U B E L S K I E C O I Doświadczenie Lubelskiego COI w pozyskiwaniu funduszy Unii.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
Agro Klaster Kujawy – regionalna organizacja przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
Dr hab. Ewa Hellich, prof. SGH Instytut Rachunkowości
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
E-turystyka w sektorze publicznym
PAKIET DLA ŚREDNICH MIAST – MOŻLIWOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Logistyka międzynarodowa
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Zapis prezentacji:

PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT

Podmioty oddziałujące na kształt produktu ort Producenci specyficznych produktów turystycznych z sektora prywatnego: Przedsiębiorstwa lokalne Przedsiębiorstwa o regionalnym zasięgu działania Przedsiębiorstwa o krajowym lub ponadnarodowym zasięgu działania Jednostki nie nastawione na zysk

Podmioty oddziałujące na kształt produktu ort Producenci specyficznych produktów turystycznych z sektora publicznego: Administracja lokalna, regionalna, centralna Przedsiębiorstwa publiczne Wyspecjalizowane agendy administracyjne (np. konserwator zabytków lub przyrody)

Podmioty oddziałujące na kształt produktu ort Inne jednostki oddziałujące na kształt produktu ort Lokalne biura promocji turystyki Zrzeszenia producentów usług turystycznych Mieszkańcy

Podmioty uczestniczące w promocji i dystrybucji produktu ort JEDNOSTKI SEKTORA PRYWATNEGO Wytwórcy specyficznych produktów turystycznych (np. łańcuchy hotelowe, sieci ośrodków wypoczynkowych, konsorcja hotelowe) Touroperatorzy i agenci podróży (głównie dystrybucja) Organizacje nie nastawione na zysk (np. stowarzyszenia turystyki, izby gospodarcze, izby turystyczne)

Podmioty uczestniczące w promocji i dystrybucji produktu ort Międzynarodowe organizacje nie nastawione na zysk (np. organizacja miast bliźniaczych) Organizacje zrzeszające osoby zainteresowane uprawianiem turystyki (np. American Automobile Association)

Podmioty uczestniczące w promocji i dystrybucji produktu ort JEDNOSTKI SEKTORA PUBLICZNEGO Komórki odpowiedzialne za rozwój gospodarczy, lokalne biura informacji turystycznej, biura ds. kongresów i odwiedzających, biura promocji turystyki Urzędy ds. turystyki lub narodowe organizacje turystyczne

Podmioty oddziałujące na cenę produktu ort Duży wpływ warunków otoczenia i decyzje zewnętrzne w stosunku do podmiotów lokalnych Narzędzia umożliwiające władzom lokalnym sterowanie kształtem produktu ort mogą być instrumentem oddziaływania na poziom cen, np. system kontroli wykorzystania przestrzeni, bodźce dla inwestorów itp.

Podmioty oddziałujące na cenę produktu ort Uprawnienia regulacyjne władz lokalnych, regionalnych umożliwiają im ustalanie systemu odpłatności za korzystanie z walorów i lokalnego transportu (np. taksa klimatyczna, podatek hotelowy, opłaty drogowe itp.) Umiejętnie prowadzona promocja ort i jego produktów (np. uzyskanie przez ort miana unikatowego lub przeznaczonego dla zamożniejszej części rynku)