* Przygotowujemy się do skutecznego i konstruktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, a także rozwiązywania konfliktów oraz negocjowania połączonego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Rozwój społeczności lokalnych
Demokracja w szkole.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Proces zjednoczenia się osób, grup, instytucji, państw. Tworzenie z nich jednego, jednolitego organizmu, który później wspólnie współpracuje. Integrowanie.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Ćwiczenie 7 Czyli moje emocje.
Important days in our calendar projekt eTwinning.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Wpływ Regionalnego Komitetu Sterującego na proces wdrażania RSI ? Elżbieta Książek 25 marca 2010 Warsztaty Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Psychologiczne aspekty pracy testera oprogramowania
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Co rozumie Pan/Pani pod pojęciem demokracja?
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
                 "Jesteśmy zdolni do wielkich rzeczy jeżeli nie pozwolimy by pokonał nas lęk przed własną słabością" Jan Paweł II.
„Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości , aby swe zdolności rozwijać.” J.F Kennedy.
Uczennice klasy 2e powtarzają Historię przed sprawdzianem.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Rozwój społeczny dziecka
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
Tematyka prac magisterskich
COMENIUS REGIO „Edukacja w regionach charakteryzujących się brakiem dostępu do infrastruktury i zawodów o wysokich kwalifikacjach w kontekście strategii.
PROJEKT „SZKOŁA WSPÓŁPRACY”
Szkoła Współpracy.
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
EWALUACJA GŁÓWNE ZADANIA DOTYCZACE SPRAWNEJ EWALUACJI.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
Praca w zespole.
Wstęp do zarządzania i marketingu
Projekt edukacyjny „MÓJ PRZYJACIEL PIES”
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Skuteczne grono pedagogiczne: kiedy mamy szanse wygrywać z przemocą? Tomasz Wojciechowski.
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
„Uzależnienie od gier komputerowych i Internetu”
7 Nawyków – mapa wdrożenia
DEBATA KODEKS 2,0 KLASA II B GOOGLAKI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

* Przygotowujemy się do skutecznego i konstruktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, a także rozwiązywania konfliktów oraz negocjowania połączonego ze zdolnością do empatii. *Poznajemy pojęcia, struktury społeczne i prawa obywatelskie oraz ich stosowanie przez różne instytucje państwa demokratycznego.

Duża odpowiedzialność (niektórych uczniów), wzajemne rozliczanie się z powierzonych zadań – bo łatwiej jest czegoś dokonać, gdy wszyscy próbują i nikt nie zawiedzie. Współpraca w grupach - coraz lepsza z tygodnia na tydzień. Okazuje się, ze można pracować w zgodzie z koleżanką/kolegą z innej klasy. Nauka poprzez zabawę – dobry humor, motywacja, chęć do pracy, dobre efekty pracy. Pokonywanie własnych słabości – wypowiedzi na forum grupy, wystąpienie w roli prezentera, modelki, reportera

1. Tworzenie narzędzi badawczych. 2. Przeprowadzenie ankiety wśród mieszkańców. 3. Opracowanie wyników, czyli obliczenia matematyczne (procenty), korzystanie z programu Excel. 4. Opracowanie wniosków na podstawie badań. 5. Ustalenie reguł pozwalających oszczędnie korzystać z wody (tworzenie prezentacji w programie Power Point). 5.Prezentacja wyników badań podczas zebrania z rodzicami (wystąpienie publiczne - piosenki, wiersze, filmy, prezentacja multimedialna).

Pozytywne aspekty udziału w projekcie Z Małej Szkoły… zaobserwowane przez dyrektora Wzrost w zespole takich czynników jak: skłonność do wzajemnej współpracy i wsparcia, poczucie wspólnoty i wspólnej odpowiedzialności, koleżeńskość i miła atmosfera, motywacja do wspólnej, lepszej pracy na rzecz szkoły.