* Przygotowujemy się do skutecznego i konstruktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, a także rozwiązywania konfliktów oraz negocjowania połączonego ze zdolnością do empatii. *Poznajemy pojęcia, struktury społeczne i prawa obywatelskie oraz ich stosowanie przez różne instytucje państwa demokratycznego.
Duża odpowiedzialność (niektórych uczniów), wzajemne rozliczanie się z powierzonych zadań – bo łatwiej jest czegoś dokonać, gdy wszyscy próbują i nikt nie zawiedzie. Współpraca w grupach - coraz lepsza z tygodnia na tydzień. Okazuje się, ze można pracować w zgodzie z koleżanką/kolegą z innej klasy. Nauka poprzez zabawę – dobry humor, motywacja, chęć do pracy, dobre efekty pracy. Pokonywanie własnych słabości – wypowiedzi na forum grupy, wystąpienie w roli prezentera, modelki, reportera
1. Tworzenie narzędzi badawczych. 2. Przeprowadzenie ankiety wśród mieszkańców. 3. Opracowanie wyników, czyli obliczenia matematyczne (procenty), korzystanie z programu Excel. 4. Opracowanie wniosków na podstawie badań. 5. Ustalenie reguł pozwalających oszczędnie korzystać z wody (tworzenie prezentacji w programie Power Point). 5.Prezentacja wyników badań podczas zebrania z rodzicami (wystąpienie publiczne - piosenki, wiersze, filmy, prezentacja multimedialna).
Pozytywne aspekty udziału w projekcie Z Małej Szkoły… zaobserwowane przez dyrektora Wzrost w zespole takich czynników jak: skłonność do wzajemnej współpracy i wsparcia, poczucie wspólnoty i wspólnej odpowiedzialności, koleżeńskość i miła atmosfera, motywacja do wspólnej, lepszej pracy na rzecz szkoły.