Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

7 punktów Kodeksu 2.0.
Izaak Newton i jego optyka
w Skoczowie wraz z opiekunem Barbarą Mendroch
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
PRACTICAL TRAVELOGUE TO KONIN - Town Worth Visiting
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Uczestnicy projektu: Uczniowie klasy II b Gimnazjum im. Jana Pawła II
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
Pracownia komputerowa wykorzystana została do elektronicznego logowania się uczniów do szkół ponadgimnazjalnych, po wcześniejszym zapoznaniu się z ofertą
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Co słychać Panie Darwinie?
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Co to jest TIK?.
Odżywiam się zdrowo i zdrowo żyję.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Wirtualny portret Ukraińców mieszkających na Ziemi Wałeckiej
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
środowisko przyrodnicze i zagospodarowanie turystyczne szczytu
Planujemy place zabaw na zlecenie Urzędu Miasta i Gminy Nekla
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Zapraszamy do zapoznania si ę z informacjami o kursie… tel wew. 821.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Tworzywa sztuczne wokół nas
Projekt edukacyjny w ramach programu Szkoła z Klasą 2
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Matematyka – Twierdza Szyfrów
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Lekcje z komputerem, 2006.
Przedmioty artystyczne są 3:  Muzyka – p. Karolina Szurek, tylko w klasie pierwszej  Plastyka – p. Małgorzata Ozga w klasie 1 i 3 po pół roku  Zajęcia.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Rozliczenie działań Miejskiej Biblioteki w Mrągowie na rzecz Fundacji ORANGE za rok 2012.
czyli czas wolny przed i po lekcjach…
„Uzależnienie od gier komputerowych i Internetu”
Nasza szkoła w procentach
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Razem zmieniamy Internet na lepsze!
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Zapis prezentacji:

Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie Nauczyciel: Anna Jereczek Uczestnicy: 18. uczniów z klasy IIa

Cele projektu Uczniowie potrafią: nazywać części garderoby, opisywać stroje i określać cechy przedmiotów, a także wyrażać opinię Uczniowie potrafią przedstawić wyniki ankiety na temat ulubionych strojów w formie wykresów sporządzonych przy użyciu programu Excel Uczniowie potrafią wykonać lub wybrać zdjęcia modelek potrzebne do prezentacji i opracować je w programie PowerPoint Uczniowie potrafią zmontować filmik z własnego pokazu mody przy pomocy programu Windows Movie Maker

Opis projektu Projekt jest zgodny z Podstawą programową języka obcego, a więc rozwija sprawność słuchania, mówienia, czytania i pisania. Podczas realizacji projektu uczniowie: poznają słownictwo związane z poszczególnymi częściami garderoby, korzystają ze słowników on-line i wyszukiwarek internetowych, selekcjonują informacje, utrwalają odmianę przymiotnika z rodzajnikiem określonym, poznają historię jeansów, poznają niemieckie topmodelki i niemieckich projektantów mody, rozmawiają o ubraniach markowych [Nie szata zdobi człowieka – problem akceptacji w grupie rówieśniczej], przygotowują prezentacje multimedialne oraz montują krótki filmik; przede wszystkim uczą się współpracy w grupie.

Narzędzia i programy komputerowe i internetowe wykorzystane w projekcie Microsoft Word – do utworzenia ankiety oraz opisu naszego pokazu mody Dwujęzyczny słownik on-line Pons – do tłumaczenia z języka polskiego na niemiecki i odwrotnie E-mail – do przesyłania prac Excel – do opracowania wyników ankiety Google – do wyszukiwania informacji PowerPoint – do zaprezentowania niemieckich topmodelek i projektantów Kamera cyfrowa – do nakręcenia materiału filmowego Windows Movie Maker – do zmontowania filmiku Windows Media Player – do prezentacji filmu Aparat cyfrowy – do wykonywania zdjęć

Organizacja pracy zespołów uczniowskich Grupa I – Excel – 6. uczniów z klasy II a Grupa II – Power Point – 6. uczniów z klasy II a Grupa III – Movie Maker – 6. uczniów z klasy II a Podział zadań wewnątrz zespołów odbywał się w sposób naturalny, natomiast osobą odpowiedzialną za efekty pracy był lider grupy.

Organizacja pracy zespołów uczniowskich Wszyscy uczniowie - skonstruowanie ankiety na temat ubierania się Grupa I – przeprowadzenie ankiety wśród uczniów naszej szkoły, przedstawienie wyników w formie wykresów za pomocą programu Excel, utworzenie prezentacji multimedialnej zawierającej pytania z ankiety oraz różne typy wykresów Grupa II – wyszukiwanie w Internecie zdjęć oraz przeróżnych informacji na temat niemieckich topmodelek oraz niemieckich projektantów, utworzenie wirtualnego pokazu mody z komentarzem w języku niemieckim, zaprezentowanie wyników jako pokaz slajdów w programie PowerPoint Grupa III – przygotowanie ubrań na trzy różne okazje: dyskoteka, strój galowy oraz szkolny, opisanie poszczególnych kreacji w języku niemieckim, przygotowanie dekoracji, nagranie filmiku z własnego pokazu mody, zmontowanie materiału filmowego za pomocą programu Windows Movie Maker

Rola nauczyciela Przekazałam uczniom informacje o projekcie Wybrałam typ projektu Określiłam cele projektu Określiłam narzędzia komputerowe Przygotowałam harmonogram, karty pracy oraz kartę samooceny i oceny pozostałych członków zespołu Pomogłam przy skonstruowaniu ankiety Pomagałam przy tłumaczeniu na język niemiecki Stworzyłam listę wniosków na temat współpracy w grupie Oceniłam projekt Robiłam zdjęcia

Opis kolejnych działań uczniów Przygotowanie pytań do ankiety na temat ubierania się – korzystanie ze słownika on-line Skonstruowanie ankiety na temat ubierania się Przeprowadzenie ankiety wśród uczniów naszej szkoły Opracowanie wyników Przedstawienie wyników w postaci wykresów Utworzenie prezentacji multimedialnej zawierającej poszczególne wykresy z komentarzem w języku niemieckim

Opis kolejnych działań uczniów Przygotowanie pytań do ankiety na temat ubierania się – korzystanie ze słownika on-line Wyszukiwanie w Internecie zdjęć niemieckich topmodelek i niemieckich projektantów mody Wyszukiwanie informacji na temat niemieckich topmodelek i projektantów Selekcja materiału Opracowanie językowe wyselekcjonowanych materiałów – korzystanie ze słownika on-line Utworzenie wirtualnego pokazu mody

Opis kolejnych działań uczniów Przygotowanie pytań do ankiety na temat ubierania się – korzystanie ze słownika on-line Przygotowanie strojów na trzy różne okazje – dyskoteka, strój galowy i strój szkolny Sfotografowanie poszczególnych strojów Opisanie wybranych strojów i dodatków w języku niemieckim – korzystanie ze słownika on-line Przygotowanie dekoracji Zapoznanie się z działaniem kamery cyfrowej Nagranie filmiku z naszego pokazu mody Selekcja materiału filmowego Zmontowanie materiału filmowego

Rezultaty pracy uczniów Prezentacja multimedialna – wyniki ankiety na temat ubierania się przedstawione w postaci wykresów Link: www.szkolaliniewo.edu.pl zakładka: Aktualności – Projekt „Kleider machen Leute”

Rezultaty pracy uczniów Prezentacja multimedialna – wirtualny pokaz mody Link: www.szkolaliniewo.edu.pl zakładka: Aktualności – Projekt „Kleider machen Leute”

Rezultaty pracy uczniów Filmik – nasz pokaz mody Link: www.szkolaliniewo.edu.pl zakładka: Aktualności – Projekt „Kleider machen Leute”

Publiczna prezentacja Publiczna prezentacja odbyła się na forum klasy drugiej w sali komputerowej i trwała jedną godzinę lekcyjna. Poszczególne grupy przedstawiły efekty swojej pracy. Grupa pierwsza zaprezentowała pytania z ankiety na temat ubierania się, a następnie opracowanie jej wyników w formie wykresów sporządzonych za pomocą programu Excel. Wykresy te zostały przedstawione z ustnym komentarzem w formie prezentacji multimedialnej. Grupa druga przedstawiła wirtualny pokaz mody z udziałem niemieckich topmodelek przygotowany jako pokaz slajdów w programie PowerPoint. Prezentacja zawierała również ciekawostki z życia modelek oraz informacje na temat najbardziej znanych niemieckich projektantów mody. Grupa trzecia przedstawiła filmik z naszego pokazu mody z komentarzem w języku niemieckim.

Wnioski Praca metodą projektu urozmaica i wzbogaca lekcje Uczniowie uczą się dużo więcej niż samego przedmiotu Uczniowie uczą się selekcjonować informacje Uczniowie korzystali z komputera i Internetu na lekcji języka niemieckiego Uczniowie nauczyli się korzystać ze słowników on-line Uczniowie wzbogacili słownictwo

Wnioski uczniów „Tłumaczenie na język niemiecki nie jest łatwe, ale dobrze, że są słowniki on-line” „Chyba zostanę ankieterem” „ Nie można zostawiać wszystkiego na sam koniec” „Niemki wcale nie są brzydkie”

Co zyskałam? Nauczyłam się pracować metodą projektu Zyskałam pomoce naukowe Wzbogaciłam wiedzę na temat obsługi komputera i Internetu Przypomniałam sobie obsługę programu PowerPoint przygotowując tę prezentację