Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Wyrównywanie szans edukacyjnych
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
"Szkolni detektywi" Jesteśmy grupą, która nazywa się
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Co to jest TIK?.
LISTA UCZESTNIKÓW PROJEKTU (według działów czasopisma): Ważne wydarzenia, czyli co się dzieje w szkole 1. Joanna Olifierko kl. IId 2. Paulina Busa kl.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Założenia PROJEKTU
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
im. Adama Mickiewicza w Łebie
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Sejm Dzieci i Młodzieży
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Tworzywa sztuczne wokół nas
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Przyszłością edukacji
Zapis prezentacji:

Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5 w Chełmie

2 Cele projektu: Uczniowie: Uświadomią sobie rolę i znaczenie szkoły w życiu każdego ucznia. Włączą się aktywnie w obchody Święta Szkoły. Poznają historię, tradycje oraz współczesną rolę szkoły w środowisku lokalnym. Zgromadzą, przeanalizują i zweryfikują informacje dotyczące historii powstania i rozwoju szkoły do czasów współczesnych. W twórczy sposób opracują zebrane informacje na temat szkoły i zaprezentują swoją pracę w różnych formach: folder, prezentacja multimedialna, konkursy. Kształcą umiejętność posługiwania się technologią informacyjną: wykonanie i obróbka zdjęć, wyszukiwanie informacji w Internecie, przygotowanie prezentacji multimedialnej w programie Power Point, praca z programem Word.

3 Projekt: Moja szkoła dawniej i dziś zrealizowany został w Gimnazjum Specjalnym Nr 5 w Chełmie. Uczniowie klasy II postanowili aktywnie włączyć się w obchody jubileuszu 45-lecia istnienia swojej szkoły. Ponieważ projekt realizowany był w szkole specjalnej nauczyciel określił jego główne założenia i cele, na podstawie propozycji uczniów określił zadania do realizacji, podzielił uczniów na grupy oraz bacznie nadzorował pracę uczniów. Głównym zamierzeniem projektu było wzbudzenie zainteresowania uczniów historią i tradycjami szkoły poprzez samodzielne gromadzenie, analizowanie i weryfikowanie informacji zawartych w kronikach szkoły, dokumentach, na stronie internetowej szkoły oraz w innych źródłach informacji wyszukanych przez uczniów. Uczniowie mieli też dokonać oceny współczesnego życia szkoły poprzez analizę działań uczniów i nauczycieli. W ramach projektu zrealizowane zostały następujące zagadnienia: 1. Historia naszej szkoły. 2. Patron szkoły - Maria Grzegorzewska. 3. Tradycje szkolne. 4. Szkoła we wspomnieniach absolwentów i nauczycieli. 5. Funkcja i rola szkoły w środowisku lokalnym. 6. Współczesne wartości i zasoby szkoły.

GOOGLE – wyszukiwanie informacji, MICROSOF WORD – przygotowywanie dokumentacji projektu, GIMP – obróbka zdjęć, PROGRAM POWER POINT – przygotowywanie prezentacji multimedialnych, SKANER – skanowanie zdjęć z kronik szkolnych, APARAT CYFROWY – wykonywanie zdjęć. Narzędzia i programy komputerowe dostosowane zostały do możliwości uczniów upośledzonych w stopniu lekkim i umiarkowanym. 4 Narzędzia i programy komputerowe wykorzystane w projekcie

5 Grupa II: Andrzej – lider Judytka Damian W. Adrian Zadanie: Przygotowanie konkursu wiedzy: Wiem wszystko o mojej szkole Grupa I: Agnieszka – lider Kasia Marek Ernest Zadanie: Przygotowanie prezentacji multimedialnej: Z kart historii szkoły Grupa III: Łukasz – lider Asia Grzesiek Przemek Zadanie: Przygotowanie prezentacji multimedialnej: Jeden dzień z życia szkoły Grupa IV: Tomek – lider Darek Agnieszka Dż. Damian Zadanie: Opracowanie folderu: Moja szkoła

6 Prezentacja zadań. Uczniowie gromadzą materiały.Praca nad selekcją informacji.

stworzyłam warunki pracy dla uczniów – zaproponowałam temat projektu, podzieliłam uczniów na grupy, wspólnie z uczniami dokonałam przydziału zadań poszczególnym grupom i uczniom, towarzyszyłam uczniom w realizacji zadań – monitorowałam pracę grup, organizowałam spotkania konsultacyjne, udzielałam uczniom instrukcji w zakresie wykorzystywania technologii komputerowej – nauczyłam uczniów tworzenia prezentacji multimedialnych, skanowania oraz obróbki zdjęć w programie GIMP, wspierałam uczniów w realizacji zadań – udzielałam duchowego wsparcia w chwilach kryzysowych, wspierałam w rozwiązywaniu konfliktów, organizowałam uczniom dostępu do sali komputerowej, udzielałam uczniom pomocy w zakresie redagowania tekstów, zorganizowałam publiczną prezentację projektu – sala, sprzęt, dokonałam oceny pracy uczniów. 7

8 poznanie przez uczniów założeń metody projektu, wybór tematów do realizacji, ustalenie zasad pracy, podział zadań w zespole, zawarcie kontraktu, realizacja zadań projektu: zbieranie i opracowywanie informacji według kart pracy: poszukiwanie materiałów dotyczących historii i współczesnego życia szkoły, przeprowadzanie wywiadów, przygotowywanie konkursu, wykonywanie i obróbka zdjęć, selekcja informacji, tworzenie prezentacji multimedialnych, wykonanie broszury, przygotowanie publicznej prezentacji projektu.

1. Prezentacja multimedialna: Z kart historii szkoły 9

2. Organizacja konkursu: Wiem wszystko o mojej szkole 10

3. Prezentcaja multimedialna: Jeden dzień z życia szkoły. 11

4. Broszura: Moja szkoła. 12

13 Prezentacja projektu odbyła się 7 maja 2008 r. w świetlicy szkolnej. W spotkaniu uczestniczyli wszyscy uczniowie, nauczyciele oraz dyrekcja Gimnazjum Nr 5. Prezentację przeprowadzili uczniowie zgodnie ze wcześniej przygotowanym scenariuszem pod kierunkiem i przy pomocy nauczyciela. Na wstępie młodzież przywitała gości, a ja przedstawiłam krótko cele oraz przebieg spotkania. Następnie uczniowie przedstawili efekty swojej pracy, które przybrały formę: Prezentacji multimedialnej: Z kart historii szkoły, Prezentacji multimedialnej: Jeden dzień z życia szkoły, Konkursu wiedzy: Wiem wszystko o mojej szkole, Prezentacji broszury: Moja szkoła. Po prezentacjach uczniowie odpowiadali na pytania gości dotyczące głównie pracy nad realizacją projektu. Na zakończenie uczniowie podziękowali dyrekcji i nauczycielom za pomoc w realizacji projektu (udostępnianie materiałów archiwalnych, wywiady i spotkania).

14 Wnioski: Dzięki realizacji projektu uczniowie: 1. czynnie włączyli się w obchody jubileuszu 45-lecia istnienia placówki, 2. poznali historię, tradycje oraz współczesną rolę szkoły w środowisku lokalnym, 3. zdobyli wiedzę i umiejętności z zakresu sztuki dziennikarskiej, fotograficznej, komputerowej (przeprowadzanie wywiadów, wykonywanie, skanowanie i obróbka zdjęć, wyszukiwanie informacji w Internecie, praca z programem Word, tworzenie prezentacji multimedialnej w programie Power Point), 4. doskonalili umiejętności polonistyczne (budowanie wypowiedzi ustnych i pisemnych), 5. nauczyli się pracy w zespole, 6. mieli możliwość kształtowania wartościowych cech charakteru, 7. zwiększyli poczucie własnej wartości.

15 Wypowiedzi uczniów: Nie wiedziałem, że można się bawić i uczyć, Lepiej pracuje się w grupie, Umiem już zrobić prezentację, mogę Pani robić prezentacje na lekcje, Komputer to fajna sprawa, Cieszę się, że dowiedziałam się tylu rzeczy o mojej szkole, To nasza szkoła jest taka stara?

16 Co zyskałam realizując projekt? Dogłębnie poznałam metodę projektu. Lepiej poznałam swoich uczniów – ich ograniczenia, ale przede wszystkim możliwości. Polepszyły się moje kontakty z uczniami. Uzmysłowiłam sobie, że metoda projektu jest skuteczna, wyzwala niezwykłą aktywność uczniów i może być stosowana w szkolnictwie specjalnym. Opanowałam podstawy programu GIMP. Zamierzam w przyszłości korzystać z metody projektu, wprowadzić ją do procesu dydaktycznego, gdyż praca tą metodą dała mi dużo satysfakcji.