DZIAŁANIA KOMISJI EUROPEJSKIEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
GIMNAZJUM NR ul. Szarych Szeregów 6
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Fakty Internet stanowi obecnie główne źródło informacji dla wszystkich grup uczestników rynku budowlanego Wzrasta również jego rola w procesie wyboru.
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Dlaczego edukacja medialna?
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
ITAO INTEL TEACH ADVANCED ONLINE © 2013 Fundacja Zaawansowanych Technologii 1.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Co to jest TIK?.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
5 lat Obserwatorium Obserwatorium realizuje badania cykliczne oraz badania jednorazowe, odpowiadające na bieżące potrzeby informacyjne. Przygotowuje również
Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Ograniczenie sprzedaży w szkołach tzw. żywności śmieciowej W lipcu 2012 roku Klub Parlamentarny PSL informuje opinię publiczną, że pracuje nad projektem.
Jedz Smacznie i zdrowo.
SZKOŁA PODSTAWOWA W TEMPLEWIE. TEMPLEWO- wieś w gminie Bledzew, w powiecie międzyrzeckim, w województwie lubuskim. To wieś sołecka położona 8 km na pd.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
PORADNICTWO ZAWODOWE we FRANCJI
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
PREZENTACJĘ PRZYGOTOWANO WYKORZYSTUJĄC MATERIAŁY UDOSTĘPNIONE PRZEZ CEO
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Sopocka Akademia Tenisowa
PROGRAM ,, Szkoła z klasą 2.0'' Opracowanie: Mikołaj Koch, Igor Szymański, Maciej Paczkowski pod kierunkiem Lilii Olszewskiej Mikołaj K Źródło:
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Otyłość jest jednym z większych wyzwań globalnych XXI wieku
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

DZIAŁANIA KOMISJI EUROPEJSKIEJ Umiejętność korzystania z mediów ma obecnie tak istotne znaczenie dla pełnej aktywności obywatelskiej jak umiejętność czytania i pisania na początku XIX w. Viviane Reding komisarz ds. społeczeństwa informacyjnego i mediów MediaStarter został zaprezentowany w ramach konsultacji społecznych na temat edukacji medialnej, zorganizowanych w 2006 roku przez Komisję Europejską (wzięły w nich udział w sumie 103 instytucje z 23 krajów członkowskich oraz z Chin, Rosji i USA)

EDUKACJA MEDIALNA NA ŚWIECIE Australia, Nowa Zelandia i Kanada to światowi liderzy w zakresie edukacji medialnej - sektor mediów ściśle współpracuje tu z regulatorami rynku. W Unii Europejskiej obecnie tylko trzy kraje uczą w szkołach, jak korzystać z mediów - Wielka Brytania, Irlandia i Szwecja. W Polsce istnieje zapis o tzw. międzyprzedmiotowej ścieżce medialnej, ale jego realizacja jest w praktyce trudna. MediaStarter jest pierwszym w Polsce programem edukacji medialnej

IDEA CANAL+ Cyfrowy jako odpowiedzialny nadawca od kilku lat angażuje się w działania społeczne. Stworzył m.in. Inicjatywę „Reklama dla dzieci” - udaną próbę określenia standardów reklamy adresowanej do najmłodszych. Kontynuując działania CSR firma postanowiła stworzyć program o charakterze długoterminowym, którego beneficjentami byliby młodzi odbiorcy mediów. Punktem wyjścia do prac nad programem było ogólnopolskie badanie „Postrzeganie i odbiór mediów przez młodzież” realizowane przez PBS DGA na zlecenie CANAL+ Cyfrowy, z którego wynika, że choć nastolatkowie są częstymi użytkownikami mediów, nie mają wystarczających narzędzi, aby z korzyścią z nich czerpać.

JAK MŁODZI KORZYSTAJĄ Z MEDIÓW Co trzeci nastolatek spędza przed telewizorem ponad 3 godziny dziennie; Telewizja to, zdaniem młodych, najlepszy sposób na spędzanie wolnego czasu, a najdłużej – ponad 4 godziny – przed telewizorem przebywają gimnazjaliści; Prawie połowa nastolatków nie wybiera konkretnych programów, jedynie automatycznie przeskakuje z kanału na kanał; Co siódmy nastolatek zwykle ogląda w ciągu dnia 6 i więcej kanałów telewizyjnych, a co trzeci – co najmniej 5.

PROGRAM MEDIASTARTER Biuro programu i konkursu prowadzi MediaStarter - pierwszy w Polsce program edukacji medialnej dla gimnazjalistów. MediaStarter wypełnia lukę w systemie edukacji: nauczyciele powinni realizować tzw. międzyprzedmiotową ścieżkę medialną, nie ma jednak odpowiednich programów nauczania. Program realizowany jest przez nauczycieli w ramach zajęć lekcyjnych lub kółek dziennikarskich Autorem koncepcji programu jest CANAL+ Cyfrowy Materiały dydaktyczne dla CANAL+ Cyfrowy opracowało Centrum Edukacji Obywatelskiej Biuro programu i konkursu prowadzi ALERT MEDIA Communications

CELE PROGRAMU MEDIASTARTER Pomoc młodzieży w świadomym i efektywnym korzystaniu z mediów; Przybliżenie gimnazjalistom: roli i zadań mediów, różnic między rozmaitymi typami środków masowego przekazu, technik pracy w mediach, koncepcji „czwartej władzy”, wpływu mediów na społeczeństwo i jednostkę, roli odpowiedzialnej reklamy.

PROGRAM MEDIASTARTER Program MediaStarter został wydany w formie płyt CD, które zostały bezpłatnie przekazane do zainteresowanych szkół oraz kuratoriów oświaty w całej Polsce. W 2007 i 2008 r. płyty z programem były przekazywane nauczycielom podczas szkoleń w regionach i przesyłane każdemu nauczycielowi, który zgłosił się do Biura Programu.

PROGRAM MEDIASTARTER Program zawiera: slajdy, materiały filmowe, pokazujące kulisy pracy w telewizji. materiały pomocnicze przeznaczone do druku, opis przebiegu zajęć. ankiety do badania opinii nauczycieli i uczniów o programie.

ZAWARTOŚĆ PROGRAMU Blok 1. Media wczoraj, dziś i jutro Historia masowego komunikowania Najważniejsze media w Polsce i na świecie Specyfika poszczególnych typów mediów

ZAWARTOŚĆ PROGRAMU Blok 2. Świat w oczach mediów Funkcje mediów i ich rola Pojęcie „czwartej władzy” Najważniejsze akty prawne dotyczące pracy dziennikarzy i mediów Zasady obiektywnego dziennikarstwa i selekcji informacji Etyka dziennikarska

ZAWARTOŚĆ PROGRAMU Blok 3. Jak pracują media Jak wygląda dzień pracy w prasie i w telewizji Podstawowe formy wypowiedzi dziennikarskich Praktyczne wskazówki, jak prowadzić własną gazetkę lub radiowęzeł szkolny

ZAWARTOŚĆ PROGRAMU Blok 4. Odbiorco, obudź się! Widzowie wobec mediów: kto, co ogląda i czyta Vademecum młodego widza i czytelnika: jak mądrze korzystać z mediów, jak być dobrze poinformowanym, jak oceniać wiarygodność i rangę informacji Jak „czytać” przekazy reklamowe i jak z nich korzystać

SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI CANAL+ Cyfrowy we współpracy z Centrum Edukacji Obywatelskiej, zorganizował cykl bezpłatnych szkoleń z realizacji programu dla nauczycieli z całej Polski. W blisko 30 szkoleniach wzięło udział prawie 500 nauczycieli z 21 miast. Nauczyciele zapoznają się z programem na szkoleniach, mogą również pobrać go ze strony www lub otrzymać na płycie kontaktując się z Biurem Programu.

LEKCJA POKAZOWA CANAL+ Cyfrowy przygotował dla mediów prezentację MediaStartera i zorganizował lekcję pokazową w jednym z warszawskich gimnazjów. Zajęcia prowadzone były w ramach normalnego trybu lekcyjnego. Dziennikarze mogli obserwować pracę nauczyciela z MediaStarterem oraz interakcję i realne zainteresowanie gimnazjalistów prezentowanym materiałem.

STRONA INTERNETOWA Na witrynie korporacyjnej CANAL+ Cyfrowy powstała sekcja MediaStarter zawierająca działy: aktualności, regulamin konkursu, program edukacyjny w wersji online, forum dyskusyjne. Dla potrzeb programu zarejestrowano domenę www.mediastarter.pl

POPARCIE I PATRONATY   „Życzę powodzenia wszystkim zaangażowanym w projekt MediaStarter - ich sukces będzie sukcesem wolnej myśli i mądrości czerpanej z kontaktów medialnych – takiej, na jaką nas dzisiaj stać.” – prof. Wiesław Godzic, Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej w Warszawie „Centrum Edukacji Obywatelskiej z uznaniem odnosi się do inicjatywy związanej z opracowaniem programu edukacji medialnej dla uczniów gimnazjów MediaStarter. CEO jest przekonane, że działania środków masowego przekazu budujące tzw. "media literacy" warto wspierać i rekomendować.” – Alicja Pacewicz, dyr. programów i wydawnictw, CEO „Badania potwierdzają potrzebę wprowadzenia do minimum programowego przedmiotu edukacja medialna. Wszelkie inicjatywy tworzenia programów dla młodzieży należy przywitać z zadowoleniem i nadzieją na szybkie ich wdrożenie. Program MediaStarter może stanowić solidny fundament dla realizacji przedmiotu.” – dr hab. Andrzej Kozieł, z-ca dyr. Instytutu Dziennikarstwa UW ds. naukowo-badawczych

PODSUMOWANIE   Ze szkoleń organizowanych w ramach programu MediaStarter skorzystało dotychczas 500 nauczycieli z 21 miast. W konkursie dziennikarskim „Liczy się temat” organizowanym w ramach programu wzięło udział 354 gimnazjalistów. CANAL+ Cyfrowy przekazał bohaterom nagrodzonych prac wparcie finansowe w wysokości 80 tys. zł. W mediach ukazało się kilkadziesiąt publikacji o MediaStarterze. Zarejestrowanych zostało blisko 40 000 wizyt na stronie www.mediastarter.pl (źródło Gemius SA) Za program edukacji medialnej MediaStarter CANAL+ Cyfrowy został w 2007 roku wyróżniony w Raporcie "Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2006. Dobre praktyki”, zdobył również główną nagrodę w ogólnopolskim konkursie „Mocni Wizerunkiem 2007” dla wyróżniających się projektów społecznych oraz wyróżnienie w konkursie Związku Firm Public Relations "Złote Spinacze”.

WWW.MEDIASTARTER.PL