URZĄD MIEJSKI W SŁUPSKU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w przepisach dla pracowników samorządowych zatrudnionych w placówkach oświatowych JST w 2009 roku.
Advertisements

Współpraca międzysektorowa na rzecz csr na Śląsku Rola instytucji publicznych w upowszechnianiu CSR w regionie. Katowice, 27 czerwca 2012.
Współpraca doradcy zawodowego z pracodawcami w ramach działań publicznych służb zatrudnienia Ewa Bodzińska-Guzik.
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Przewodniczący Zarządu ROP Dariusz Jadczyk
Wrzesień 2012 Przewozy Regionalne spółka z o.o.. 2 Realizacja Porozumienia zawartego ze związkami zawodowymi w dniu 24 sierpnia 2011r.
Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Aktywność zawodowa osób 50+ i strategie zarządzania wiekiem
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Konferencja prasowa - 5 grudnia 2012 r. Jak powstrzymać wzrost bezrobocia? Dr Grażyna Spytek-Bandurska Departament Dialogu Społecznego i Stosunków Pracy.
Wydziału Spraw Cudzoziemców Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor.
Miasto Gdańsk / Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Wynagrodzenie 1. Ustawa o pracownikach samorządowych z dnia 22 marca 1990 r. Dz. U ze zm. 2. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zasad.
Dialog samorządu lokalnego z przedstawicielami pracownikami jednostek organizacyjnych w obszarze pomocy społecznej Gmina Miasto Częstochowa ul. Śląska.
Zestaw narzędzi do budowania relacji partnerskich w organizacji Urząd Miasta w Dzierżoniowie   Warszawa,
„Urząd Miasta Zielonka miejscem pracy i dialogu”
Partycypacja pracowników w procesie zarządzania personelem w Urzędzie Gminy Tarnowo Podgórne rozwiązania.
URZĄD MIEJSKI W SŁUPSKU Ustalenie dla pracowników Urzędu dodatkowych świadczeń i nagród związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania pomocą społeczną. moderator: Jacek Cerebież-Tarabicki Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
WYRÓŻNIENIE PRACOWNIKA URZĘDU MIEJSKIEGO W SŁUPSKU MIASTO SŁUPSK
Informacja o sytuacji na rynku pracy w Gminie Wadowice
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
dr Małgorzata Skrzek-Lubasińska
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Zamiana z urzędu renty z tytułu niezdolności do pracy na emeryturę
Równość a zarobki Kontekst polski i europejski Dr Maria Pawłowska Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania.
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
Środki pochodzące ze źródeł zagranicznych w wydatkach publicznych w spojrzeniu regionalnych izb obrachunkowych Małgorzata Kern Naczelnik Wydziału Informacji,
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
POSTULATY ZWIĄZKU DUŻYCH RODZIN TRZY PLUS W ZAKRESIE POLITYKI RODZINNEJ PAŃSTWA Warszawa, 26 września 2011 r.
Badanie ewaluacyjne projektu Ścieżka aktywności zawodowej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego.
Konferencja Dialogu Społecznego: Dodatkowe ubezpieczenia emerytalne: Niezbędny filar godnej starości Rola sektora ubezpieczeniowego w rozwoju trzeciego.
OCZEKIWANIA PRACODAWCÓW WOBEC OSÓB 50+. Wskaźnik zatrudnienia osób (55-64)
Klauzule społeczne w zamówieniach publicznych. Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Prof. Tadeusz Więckowski
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
wynagradzania i nagradzania Urząd Miasta Dzierżoniowa
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
„Monitoring wywiązywania się urzędów gmin woj. śląskiego z prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej - wyniki raportu” Katarzyna Cichos Stowarzyszenie.
„Naczelną zasadą polityki finansowej mojego rządu będzie (…) obniżanie podatków i innych danin publicznych” Donald Tusk Podwyżka podatku.
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Spróbujmy się zrozumieć Inaczej mówimy, tak samo pracujemy Głusi w pracy Korzyści dla pracodawcy – finansowe.
Aktywne słuchanie podstawą dialogu Urząd Gminy w Popielowie Powiat Opolski Województwo Opolskie.
Formy pomocy dla pracodawców po nowelizacji Ustawy
ZARZĄDZANIE PORZEZ DOM WARTOŚCI REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ W POZNANIU (ROPS)
Ministerstwo Finansów
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej O rozliczeniach z ZUS Projekt jest współfinansowany ze środków.
Sposób rejestracji CIS Opracował: Wojciech Zarzycki.
Polityka personalna w Urzędzie Miejskim w Zabrzu oparta na łączeniu potrzeb pracodawcy i oczekiwań pracowników Urząd Miejski w Zabrzu.
Kodeks pracy Ekonomia stosowana 13. Kodeks pracy Przez pojęcie prawo pracy rozumiemy gałąź prawa regulującą stosunki pomiędzy pracodawcą a pracownikiem.
Prawdy oczywiste Wypadek w drodze do lub z pracy - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Instrumenty wsparcia finansowego Instrumenty wsparcia finansowego dla podmiotów ES. Waldemar Predko Kołobrzeg 2012.
Młodzieżowe Centrum Kariery OHP w Chojnicach. Regulacje zawarte w projekcie rozporządzenia dotyczą: pracodawców oraz organizacji zrzeszających pracodawców,
BUDŻET OBYWATELSKI NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE. Co to jest Budżet Obywatelski? Budżet Obywatelski to mechanizm stosowany w wielu samorządach w Polsce, który.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
1 Osoby starsze na rynku pracy
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Wybrane możliwości wsparcia finansowego przedsiębiorców
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Zapis prezentacji:

URZĄD MIEJSKI W SŁUPSKU Ustalenie dodatkowych świadczeń dla pracowników Urzędu - dodatków przedemerytalnych URZĄD MIEJSKI W SŁUPSKU

Opis zgłaszanego rozwiązania (1) - Docenienie wieloletnich i doświadczonych urzedników   planujących przejście na emeryturę. - Niwelowanie obaw i niepewności pracowników w okresie   przedemerytalnym w kwestii wysokości świadczenia emerytalnego. - Prowadzenie racjonalnej polityki kadrowej polegającej między   innymi na stałym przeglądzie kadrowym.

Opis zgłaszanego rowiązania (2) - Wprowadzenie zapisów dotyczacych dodatku przedemerytalnego    do Regulaminu wynagradzania zarządzeniem Nr 483/OK/09 PMS    z dnia 30 czerwca 2009 r. i zmienionym zarządzeniem    Nr 435/OK/11 PMS z dnia 3 czerwca 2011 r. - Zasady przyznawania dodatku przedemerytalnego:      a) kto może otrzymać dodatek przedemerytalny?      b) wniosek pracownika zawierający zozbowiązanie do przejścia           na emeryturę,      c) przyznanie dodatku.

Dlaczego jest to ważne rozwiązanie? - Poczucie stabilności zatrudnienia, wynagrodzenia i godnego zaopatrzenia emerytalnego długoletnich pracowników Urzędu. - Połączenie oczekiwań i potrzeb pracowników z racjonalną polityką kadrową. - Planowanie i kształtowanie ścieżki kariery zawodowej – dokształcanie pracowników przejmujących zadania. - Utrzymywanie ciągłości i prawidłowości realizowanych zadań.

Skuteczność zgłaszanego rozwiązania - W 2012 r. - 15 osób otrzymywało dodatki przedemerytalne. - Środki finansowe na wypłatę dodatków wyniosły w 2012 r. - 27.980 złotych. - Pozytywna ocena pracowników w zakresie:      a) stabilnosci zatrudnienia i wynagrodzenia,      b) uniknięcie konsekwencji cięć etatowych. - Poprawa atmosfery pracy, identyfikacja z Urzędem.

Przejrzystość procesu wdrożenia rozwiązania - Publikacja zarządzeń w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Słupsku i w serwisie wewnętrznym DGA Quality. - Regulamin wypracowany przy współpracy z pracownikami, pracodawcą i związkami zawodowymi (inicjatywa pracowników i związków zawodowych) - Jasne regulaminowe zasady przyznawania dodatków przedemerytalnych.

Trwałość procesu wdrażania rozwiązania - Funkcjonowanie rozwiązania jest trwałe – zapisy w Regulaminie wynagradzania wprowadzone do realizacji zarządzeniami Prezydenta Miasta. - System funkcjonuje nieprzerwanie od czerwca 2009 roku.

Możliwość zastosowania w innych jednostkach samorządowych - Uniwersalność rozwiązania. - Wprowadzenie przejrzystego systemu wymaga precyzyjnego określenia warunków, trybu i wyskości przyznawanych dodatków przedemerytalnych. - Relatywnie niskie koszty w stosunku do pozytywnego wymaru rozwiązania.