Grażyna Henclewska Podsekretarz Stanu Ministerstwo Gospodarki Warszawa, 1 lutego 2013 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Warszawa, 21 lutego 2008 r. Przegląd budżetu UE a kierunki reformy polityki spójności Podsekretarz Stanu w Augustyn Kubik Podsekretarz Stanu w Ministerstwie.
Advertisements

Perspektywy rozwoju spółdzielczości socjalnej w kontekście dotychczasowych doświadczeń związanych z wdrażaniem PO KL i PO FIO.
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Artur Radziwiłł Polska pomoc techniczna dla krajów WNP
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Współpraca doradcy zawodowego z pracodawcami w ramach działań publicznych służb zatrudnienia Ewa Bodzińska-Guzik.
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Spotkanie z mediami w Ministerstwie Gospodarki
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie Kompleksowy model wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną w.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Pomiar obciążeń administracyjnych
Ministerstwo Gospodarki Działania MG na rzecz popularyzacji koncepcji nowego podejścia do zamówień publicznych Krzysztof Gulda Dyrektor Departamentu Rozwoju.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Jak zapobiegać skutkom kryzysu gospodarczego w województwie lubuskim? U RZĄD M ARSZAŁKOWSKI W OJEWÓDZTWA L UBUSKIEGO D EPARTAMENT E UROPEJSKIEGO F UNDUSZU.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Antoni Omondi Postsocjalistyczna transformacja z perspektywy nowej ekonomii instytucjonalnej.
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
Partnerstwo dla rozwoju przedsiębiorczości Partnerstwo dla aktywizacji społecznej Partnerstwo dla nowych technologii Bełchatowsko Kleszczowski Park Przemysłowo.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
Model firmy społecznej i możliwości legislacyjne związane z tym narzędziem aktywizacji zawodowej w kontekście Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr.
2009 Warszawa, 3 marca 2009 r. Poddziałanie POKL – podstawowe informacje ogólnopolskie projekty otwarte Wojciech Szajnar Zespół Instrumentów Szkoleniowych.
Prawno-finansowe bariery i ograniczenia tworzenia i działalności przedsiębiorstw społecznych Tomasz Schimanek Iza Przybysz.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego okienka Projekt.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Funkcje „Resolution” w praktyce międzynarodowej
Polska w Programach Ramowych UE
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ EKONOMIA SPOŁECZNA.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
„DEBATY SPOŁECZNE na terenie gminy Skrzyszów”
Wsparcie kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach MSP w perspektywie
KONIECZNOŚĆ PROWADZENIA ZINTEGROWANYCH MIĘDZY-DYSCYPLINARNYCH BADAŃ NAUKOWYCH DOTYCZĄCYCH WDRAŻANIA KONCEPCJI TRWAŁEGO, ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU A SZCZEGÓLNIE.
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Gdańsk, r. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJA DOT. DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH w ramach PO KL 2007 – 2013 w województwie pomorskim.
Europejski Kongres Gospodarczy Katowice, 31 maja - 2 czerwca 2010 Gospodarka w czasie kryzysu - mechanizmy wspierania przedsiębiorców.
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
Prawdy oczywiste Polityka Nowej Szansy - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Departament Polityki Regionalnej / Wydział Zarządzania RPO/ Biuro Monitoringu i Sprawozdawczości RPO Propozycja poszerzenia katalogu dofinansowywanych.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Planowane kierunki działań w zakresie wsparcia i rozwoju przedsiębiorczości w Gminie Jedlnia-Letnisko dr Ewa Ferensztajn-Galardos – UTH Radom.
Upadłość konsumencka w świetle obecnych przepisów
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
NARODOWE CENTRUM BADAŃ I ROZWOJU
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Równościowe zarządzanie projektem
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
LEADER/RLKS po 2020 r. Ryszard Zarudzki Podsekretarz Stanu MRiRW
Zapis prezentacji:

Grażyna Henclewska Podsekretarz Stanu Ministerstwo Gospodarki Warszawa, 1 lutego 2013 r.

2 Przyczyny opracowania Polityki nowej szansy międzynarodowy kryzys i spowolnienie gospodarcze obniżenie koniunktury w polskiej gospodarce niestabilna sytuacja polskich przedsiębiorstw konieczność wsparcia wartościowych przedsiębiorstw pozostających w niestabilnej sytuacji ekonomicznej Polityka nowej szansy niezbędny element polityki przedsiębiorczości

3 Cel Polityki nowej szansy Zwiększenie przeżywalności przedsiębiorstw, które są narażone na sytuacje kryzysowe (ratowanie i restrukturyzacja) Wsparcie przedsiębiorstw w powrocie na rynek poprzez ponowne podejmowanie działalności gospodarczej (restart)

4 Obszary działań Prewencja: zapobieganie sytuacjom kryzysowym przedsiębiorstw (m.in. systemy wczesnego ostrzegania), Przeciwdziałanie przedwczesnej upadłości przedsiębiorstw (pozasądowe formy naprawy i restrukturyzacji), Sprawne przeprowadzenie upadłości przedsiębiorstw (sądowe formy restrukturyzacji i likwidacji), Nowa szansa (oddłużenie, działania po ogłoszeniu upadłości przedsiębiorstwa, ponowne podjęcie działalności gospodarczej), Działania promocyjne (kampania informacyjno-promocyjna na rzecz promocji dobrego zarządzania oraz racjonalnego podejścia do zagadnienia porażki biznesowej).

5 Logika interwencji w ramach Polityki nowej szansy Opracowanie na podstawie: Entrepreneurship policy indicators for bankruptcy legislation in OECD member and non- member economies. Final Report, Working Party for Small and Medium-sized Enterprises and Entrepreneurship, OECD CFE/SME(2006)3. 1. Funkcjonujące przedsiębiorstwa 8. Funkcjonowanie 6. Złożenie wniosku o upadłość 9. Likwidacja 3. Problemy finansowe 7.Układ (Restrukturyzacja) 10. Oddłużenie 4. Postępowanie pozasądowe 5. Funkcjonowanie Porażka Sukces Porażka Postępowanie sądowe 2. Systemy Wczesnego Ostrzegania 11. Nowa szansa

6 Działania o charakterze prewencyjnym propagowanie monitorowania na bieżąco ekonomiczno-finansowej sytuacji przedsiębiorstwa, upowszechnienie wykorzystania systemów wczesnego ostrzegania o sytuacji kryzysowej, mających na celu wykrywanie podatności podmiotów na sytuacje kryzysowe i trudności finansowe, zanim firma stanie się niewypłacalna, szeroko rozbudowany system doradztwa i szkoleń dla przedsiębiorców, umożliwiających skuteczne radzenie sobie w przypadku zaistnienia groźby wystąpienia trudności finansowych, które mogą skutkować upadłością oraz w zakresie aktywnego uczestnictwa w procedurach naprawczych i upadłościowych.

7 Przeciwdziałanie przedwczesnej upadłości Pomoc publiczna na wsparcie płynności finansowej, ratowanie i restrukturyzację przedsiębiorstwa znajdującego się w kryzysie pod warunkiem podjęcia przez przedsiębiorcę działań zmierzających do jego naprawy.

wstęp 01 Kierunki zmian w ustawie Prawo upadłościowe i naprawcze Procedura upadłościowa powinna być możliwie szybka i tania, co zapewni szybki powrót na rynek przedsiębiorców doznających porażki biznesowej. Konieczność upowszechnienia podejścia polegającego na pierwszeństwie restrukturyzacji nad likwidacją przedsiębiorstwa.

9 Przeciwdziałanie stygmatyzacji przedsiębiorców Warunkiem sukcesu proponowanych rozwiązań jest skuteczne przeciwdziałanie złej sławie, jaka łączy się z pojęciem upadłości przedsiębiorcy. Ogólnopolska kampania informacyjna Przyczyny problemów ekonomicznych Zmiana postrzegania porażki biznesowej (doświadczenie)

10 Wdrażanie Polityki nowej szansy akceptacja przez Radę Ministrów projektu Polityki po przeprowadzeniu uzgodnień międzyresortowych oraz szerokich konsultacji społecznych; zaproponowane kierunki interwencji i realizujące je działania stanowią katalog otwarty - kolejne inicjatywy i propozycje działań będą wynikały z realizowanych badań i analiz zagadnienia upadłości przedsiębiorstw; podmiotem odpowiedzialnym za koordynację podejmowanych działań jest minister właściwy ds. gospodarki, do którego będą sprawozdawały podmioty wskazane w Polityce jako odpowiedzialne za realizowanie określonych działań.

11 Upadłość przedsiębiorstwa stanowi naturalny element w prowadzeniu działalności gospodarczej, a nie porażkę przedsiębiorcy. Rolą państwa jest minimalizowanie negatywnych skutków kryzysowej sytuacji w przedsiębiorstwie, a nie przeciwdziałanie upadłości za wszelką cenę.

12 Ministerstwo Gospodarki Dziękuję za uwagę