Statystyka publiczna jedną z podstaw samorządności w państwie demokratycznym Toruń 2008 Urząd Statystyczny w Bydgoszczy Uniwersytet Mikołaja Kopernika.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
PROW PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
STATYSTYKA PUBLICZNA DLA SAMORZĄDU MIEJSKIEGO (doświadczenia i perspektywy) Kazimierz Kruszka Urząd Statystyczny w Poznaniu Toruń, kwietnia 2008.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
PAŃSTWOWY MONITORING ŚRODOWISKA
Grupa Wymiany Doświadczeń : efektywność energetyczna miast moderator : Zbigniew Michniowski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
NewMAN w środowisku sieci BYDMAN
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Ochrona środowiska, w tym środowiska ludzkiego poprzez m.in. redukcję zanieczyszczeń i promowanie odnawialnych źródeł energii Ochrona środowiska, ze szczególnym.
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
Instytut Zaopatrzenia w Wodę i Ochrony Środowiska
Departament Higieny Środowiska
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Poprawa jakości powietrza jednym z kluczowych ekologicznych wyzwań w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata Katowice,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
KOMENDA MIEJSKA POLICJI W SŁUPSKU
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Informacja na temat realizacji projektu i udział w nim podmiotów zewnętrznych KONFERENCJA NAUKOWO-TECHNICZNA pt. Bezpieczeństwo i zagrożenia zbiorowego.
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
Łomianki w XXI wieku Wirtualna Gmina - koncepcja budowy lokalnej społeczności informacyjnej na miarę XXI wieku.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
   Praca dyplomowa inżynierska
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Finansowanie inwestycji sektora gospodarki odpadami w nowej perspektywie Paweł Orłowski Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Automatyczna wymiana zawiadomień z Sądami Rejonowymi w myśl Ustawy o Infrastrukturze Informacji Przestrzennej Mariusz Kasperkiewicz Jastrzębia Góra,
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
KONSULTACJE SPOŁECZNE
 OSD   Sprzedawca  Odbiorca  – trójkąt konfliktów czy współpracy Jan Rakowski Partner na Rynku Energii sp. z o. o.
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Rola i znaczenie polskiej spółki gazownictwa w kształtowaniu rynku gazu w polsce Andrzej Dębogórski Międzyzdroje, maj 2015 r.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Samorządowy zakład budżetowy mgr Paweł Lenio Katedra Prawa Finansowego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii.
E - Urząd POWIATOWE CENTRUM OBSŁUGI TELEINFORMATYCZNEJ CZYNNIKIEM WSPOMAGAJĄCYM FUNKCJONOWANIE ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ.
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Jarosław Komża Konferencja podsumowująca projekt
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Zapis prezentacji:

Statystyka publiczna jedną z podstaw samorządności w państwie demokratycznym Toruń 2008 Urząd Statystyczny w Bydgoszczy Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego

Toruń 2008 Ludosław Drelichowski Katedra Informatyki w Zarządzaniu, Wydział Zarządzania Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy Małgorzata Stawicka Dyrektor Biura Spółki Wodnej Kapuściska Zastosowanie sieci migrujących i budowa hurtowni danych oraz baz wiedzy do oceny funkcjonowania przedsiębiorstw komunalnych przez władze samorządowe

Struktura prezentacji 1. Inspiracje 3. Koncepcja zastosowania sieci migrujących i hurtowni danych z przedsiębiorstw komunalnych do potrzeb analizy jakości i efektywności usług komunalnych 2. Problem tworzenia systemu informacyjnego dla doskonalenia analizy działalności firm komunalnych przez organa Samorządu terytorialne Zastosowanie sieci migrujących i budowa hurtowni danych oraz baz wiedzy do oceny funkcjonowania przedsiębiorstw komunalnych przez władze samorządowe 4. Charakterystyka usług komunalnych w aglomeracjach Toruń 2008

1. Inspiracje Toruń 2008 Zastosowanie sieci migrujących i budowa hurtowni danych oraz baz wiedzy do oceny funkcjonowania przedsiębiorstw komunalnych przez władze samorządowe I.PROJEKT PR 6 TOWORDS II.ZARZĄDZANIE WIEDZĄ III. PROJEKT CELOWY NR 8T11C 01197C/3287 REALIZOWANY W LATACH IV. DOŚWIADCZENIE WSPÓŁAUTORA W BUDOWANIU SYSTEMU INFORMATYCZNEGO W KPEC I W ZARZĄDZANIU

Metodologia sieci migrujących, której podstawy teoretyczne powstawały w procesie rozwoju wykorzystania sieci lokalnych przedsiębiorstw, rozwoju więzi branżowych z dostawcami oraz poszukiwaniu form zastosowania technologii sieciowych dla doskonalenia jakości obsługi klienta. Punktem wyjścia stawały się systemy zintegrowane klasy ERP np. SAP R-3 zaprezentowane w pracy Al-Mashari and Zairis (2000). Inne podejście zastosował Kinder T. (2007) w przedsiębiorstwach gospodarki żywnościowej, w których dokonywano usprawnień systemu zarządzania łańcuchem dostaw. Toruń 2008 Zastosowanie sieci migrujących i budowa hurtowni danych oraz baz wiedzy do oceny funkcjonowania przedsiębiorstw komunalnych przez władze samorządowe

Toruń 2008 Zastosowanie sieci migrujących i budowa hurtowni danych oraz baz wiedzy do oceny funkcjonowania przedsiębiorstw komunalnych przez władze samorządowe

Toruń Problem tworzenia systemu informacyjnego dla doskonalenia analizy działalności firm komunalnych przez organa Samorządu terytorialnego Systemy informacyjne zarządzania niezbędne dla potrzeb zarządzania przedsiębiorstwami komunalnymi są praktycznie problemem rozwiązanym. Analiza komputerowego wspomagania pracy organów samorządowych stanowi niezwykle trudny problem, którego rozwiązanie musi przyjmować jako punkt wyjścia zasoby informacyjne wykorzystywane w zarządzaniu przedsiębiorstwami komunalnymi.

Priorytetowy cel systemu stanowić musi doskonalenie jakości i ekonomicznej efektywności realizacji usług komunalnych przez przedsiębiorstwa komunalne regionu. Środek do realizacji tego celu musi stanowić nowoczesny system informacyjny adresowany do władz samorządowych, który umożliwi sprawowanie funkcji nadzoru tych firm przez przedstawicieli mieszkańców, którymi są władze samorządowe. Zastosowanie sieci migrujących i budowa hurtowni danych oraz baz wiedzy do oceny funkcjonowania przedsiębiorstw komunalnych przez władze samorządowe Toruń 2008

Rozwój możliwości technicznych sprzętu komputerowego oraz technologii oprogramowania przyczyniają się do powszechnego rozwoju interface (automatycznej konwersji zbiorów danych) z systemów lokalnych do specjalnych hurtowni danych tworzonych dla potrzeb partnerów. 3. Koncepcja zastosowania sieci migrujących i hurtowni danych z przedsiębiorstw komunalnych do potrzeb analizy jakości i efektywności usług komunalnych Zastosowanie sieci migrujących i budowa hurtowni danych oraz baz wiedzy do oceny funkcjonowania przedsiębiorstw komunalnych przez władze samorządowe Toruń 2008

Właśnie taki model ewolucji konwersji niezbędnych danych z przedsiębiorstw komunalnych do hurtowni danych tworzonych dla potrzeb samorządów terytorialnych, pozwolą w miarę kolejnych lat użytkowania utworzyć bazę wiedzy dotyczącą sprawności i efektywności funkcjonowania przedsiębiorstw komunalnych. Tylko bowiem taki rodzaj zasileń informacyjnych, które pochodzą z systemów informacyjnych przedsiębiorstw, pozwoli nadzorować efektywność świadczenia usług komunalnych realizowanych przez przedsiębiorstwa komunalne, zwłaszcza w odniesieniu do analizy stanu tych organizacji w dużych aglomeracjach miejskich. Zastosowanie sieci migrujących i budowa hurtowni danych oraz baz wiedzy do oceny funkcjonowania przedsiębiorstw komunalnych przez władze samorządowe Toruń 2008

Dobór różnego typu względnych jednostkowych porównywalnych jednostek energii, wymiana pomiędzy samorządami różnych miast parametrów eksploatacyjno - ekonomicznych działających na ich terenie przedsiębiorstw komunalnych, stanowi podstawę do próby zastosowania technik benchmarkingowych. Wdrożenie proponowanych wyżej sekwencji działań wymaga rozpropagowania faktu, iż stałe serwisy danych udostępniane członkom władz samorządowych łączy się z możliwością wykonywania przez nich funkcji nadzoru nad kluczowymi dla mieszkańców usługami realizowanymi przez przedsiębiorstwa komunalne, co stanowi jedną z głównych przesłanek rozwoju technologii sieci migrujących. Zastosowanie sieci migrujących i budowa hurtowni danych oraz baz wiedzy do oceny funkcjonowania przedsiębiorstw komunalnych przez władze samorządowe Toruń 2008

Przedsiębiorstwo wodociągowo – kanalizacyjne jest kluczowym przedsiębiorstwem o charakterze użyteczności publicznej, którego nadrzędnym celem jest zaspokajanie potrzeb mieszkańców miasta w zakresie dostawy wody, odprowadzania i oczyszczania ścieków, a ponadto utrzymanie w należytym stanie technicznym całego posiadanego majątku. Satelitarnym bądź partnerskim przedsiębiorstwem dla komunalnego przedsiębiorstwa wodno-kanalizacyjnego jest oczyszczalnia, bądź system oczyszczalni ścieków (np. w Bydgoszczy Kapuściska i Osowa Góra). System powiązań i rozliczeń oczyszczalni ścieków z przedsiębiorstwem wodno-kanalizacyjnym może stanowić źródło konfliktów lub przyczynę nie dość precyzyjnie identyfikowanej przyczyny wzrostu kosztów tych usług. Zastosowanie sieci migrujących i budowa hurtowni danych oraz baz wiedzy do oceny funkcjonowania przedsiębiorstw komunalnych przez władze samorządowe Toruń Charakterystyka usług komunalnych w aglomeracjach

Przedsiębiorstwo ciepłownicze jest producentem i dystrybutorem energii cieplnej dla potrzeb centralnego ogrzewania i systemów klimatyzacji. Zapewnienie mieszkańcom, przedsiębiorstwom i instytucjom miasta czystego, niezawodnego bezpiecznego źródła ciepła stanowi podstawowy cel działalności przedsiębiorstwa usług ciepłowniczych. Przedsiębiorstwa dystrybucji gazu ziemnego zapewniają usługę komunalną zapewniającą tworzenie alternatywnej – lub komplementarnej sieci zasileń energetycznych w stosunku do przedsiębiorstw ciepłowniczych. Zastosowanie sieci migrujących i budowa hurtowni danych oraz baz wiedzy do oceny funkcjonowania przedsiębiorstw komunalnych przez władze samorządowe Toruń 2008

Branża komunalna obejmuje między innymi usługi zbierania i transportu odpadów z miejsc ich powstawania do miejsc odzysku lub unieszkodliwiania. Firmy prowadzące działalność w tej branży odbierają odpady komunalne, wielkogabarytowe, złom gruz oraz odpady niebezpieczne i płynne, przekazując je do unieszkodliwiania. Kablowa i napowietrzna sieć zasileń energetycznych, stanowi niezwykle ważny element infrastruktury dużych aglomeracji, której wydolność posiada decydujące znaczenie dla możliwości lokalizacji nowych obiektów produkcyjnych. Zasilenia energetyczne są zapewnione w ramach scentralizowanego systemu dystrybucji i nadzoru energii elektrycznej. Zastosowanie sieci migrujących i budowa hurtowni danych oraz baz wiedzy do oceny funkcjonowania przedsiębiorstw komunalnych przez władze samorządowe Toruń 2008

Sieć telekomunikacyjna jako element infrastruktury aglomeracji wydaję się mieć mniejsze znaczenie w dobie rozwoju bezprzewodowych sieci telefonii komórkowej, to jednak zapewnienie sprawnie i efektywnie funkcjonującej sieci telekomunikacyjnej jest niezmiernie ważne wobec wysokich wymagań stawianych przez dokonującą ekspansji sieć internetową. Funkcje logistyczne dużych aglomeracji wymagają rozwiązań sprawnych systemów komunikacji masowej, którą realizują najczęściej miejskie przedsiębiorstwa komunikacyjne. Zastosowanie sieci migrujących i budowa hurtowni danych oraz baz wiedzy do oceny funkcjonowania przedsiębiorstw komunalnych przez władze samorządowe Toruń 2008

Konkluzja Postęp osiągnięty we wdrażaniu sieciowej komunikacji pomiędzy różnymi organizacjami jako środka usprawniania działalności przedsiębiorstw i poprawy ich efektywności ekonomicznej uzasadnia doskonalenie stosowanych systemów informatycznych. Rozwiązania te mogą być znacznie szerzej wykorzystane w odniesieniu do przedsiębiorstw komunalnych, tym bardziej, że coraz więcej przedsiębiorstw komunalnych wykorzystuje w zarządzaniu systemy zintegrowane, z których możliwe jest automatyczne tworzenie hurtowni danych stanowiących informacyjne podstawy do analizy działalności tej grupy przedsiębiorstw. Zastosowanie sieci migrujących i budowa hurtowni danych oraz baz wiedzy do oceny funkcjonowania przedsiębiorstw komunalnych przez władze samorządowe Toruń 2008

Dziękuję za uwagę Toruń 2008 Zastosowanie sieci migrujących i budowa hurtowni danych oraz baz wiedzy do oceny funkcjonowania przedsiębiorstw komunalnych przez władze samorządowe