„Alkohol - Nieletnim dostęp wzbroniony!”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czym jest Porozumienie „Niebieska Linia”?
Advertisements

Kampania społeczna przeciwko krzywdzeniu i zaniedbywaniu dzieci
Alkohol – Nieletnim dostęp wzbroniony!
„Odświeżamy Nasze Miasta” TOB3CIT (Tobacco Free Cities)
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
Przyjęty przez Radę Ministrów 13 stycznia 2004 r.
Prawie 51% uczniów ostatnich klas gimnazjum ma już za sobą inicjację alkoholową, wśród uczniów drugich klas szkół średnich jest to 71% 50% chłopców.
Raport PBS OCENA KAMPANII 1 Ocena efektywności i postrzegania kampanii: Alkohol: Nieletnim dostęp wzbroniony! Marzec 2005 r.
WYDZIAŁ PREWENCJI KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W GDAŃSKU
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
Struktura Austriackiego Urzędu Regulacji Radiofonii i Telewizji
Rola i obowiązki Przedstawiciela Gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych w procedurze „Niebieskie Karty” Dorota Jaszczak-Kuźmińska Państwowa.
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
PRACA SOCJALNA.
Joanna Skowron Kierownik Projektu Główny Inspektorat Sanitarny
Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach Szwajcarsko- Polskiego Programu Współpracy. Profilaktyczny program w zakresie przeciwdziałania uzależnieniu.
ROLA I ZADANIA POWIATU W SYSTEMIE OPIEKI ZDROWOTNEJ NA PRZYKŁADZIE POWIATU OLKUSKIEGO POWIAT OLKUSKI.
System wsparcia dziecka i rodziny
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Opracował J. Stryjkowski
Zespół Interdyscyplinarny do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Bartoszycach Bartoszyce, r.
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
JESTEM w PORZĄDKU NIE SPRZEDAJĘ ALKOHOLU MAŁOLATOM kampania społeczna Tychy, 15 – 30 maja 2003.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
ABCzapobieganiaHIV/AIDS Wałbrzych, grudzień 2005 r.
Agencja Reklamowa Business Consulting
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO
„Pozory mylą, dowód nie”
STRZELCE OPOLSKIE.
Pozory mylą, dowód nie 2011 Ogólnopolska kampania edukacyjna Komendy Głównej Policji i Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie Warszawa,
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
Polskie dobre praktyki - doświadczenia „Niebieskiej Linii”
Wyłączenie sygnału analogowego telewizji w województwie lubuskim. Kampania informacyjna i przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu. 27 sierpnia 2012r.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
POLACY O SPRZEDAWANIU ALKOHOLU NIELETNIM WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH
Prezentacja założeń, celów i kierunków działań
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
KAMPANIA SPOŁECZNA KIBICUJ ZDROWIU. W związku z organizacją Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012, Główny Inspektorat Sanitarny w partnerstwie.
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
„Zdrowie psychiczne - wspólna sprawa” sierpień – październik 2007
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych 2002 statystyki Ponad 86 tys. interwencji policji Ponad 86 tys. interwencji policji Ponad 69 tys.
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA „10 LAT USTAWY O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE – HISTORIA, DOŚWIADCZENIA, WYZWANIA” Jachranka, 14 – 15 grudnia.
1 „Prowadzący – niepijący” Kampania edukacyjna 7 – 31 sierpnia 2008.
PRACA KOREKCYJNO – EDUKACYJNA Z OSOBAMI STOSUJĄCYMI PRZEMOC REFLEKSJE, UWAGI Z PRAKTYKI JERZY SZCZEPANIEC TARNOWSKI OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.
KONFERENCJA DLA PRZEWODNICZĄCYCH GMINNYCH KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH Danuta Janusz Ekspert Wojewódzki ds. Informacji o Narkotykach i.
Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień od Alkoholu PZOZ Kampania Miasta Gdańska „Kieruj bez procentów” 2008 rok.
Gdansk.pl Młodość bez procentów. Widzimy problem: Trzy czwarte uczniów w wieku lat ma za sobą kontakt z alkoholem Polski nastolatek sięgający po.
USTAWA z dnia 26 października 1982 r
Profilaktyka 2017 Łódź, 3 marca 2017 r. Wydział Edukacji DSS UMŁ.
Zbudujmy system przeciwdziałania przemocy w rodzinie
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Zespół Stowarzyszenia NL
ISO 14001:2015 Spotkanie otwarte Stowarzyszenia Polskie Forum Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy ISO Biuro Usług Doskonalenia Zarządzania.
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
MENTORING IN CCI SECTOR Unit 4: MENTOR IN MUSIC
Zapis prezentacji:

„Alkohol - Nieletnim dostęp wzbroniony!” Kampania społeczna realizowana w imieniu ZPPP Browary Polskie oraz Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Warszawa, 30 czerwca 2003 r.

Organizatorzy kampanii: Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie Związek zarejestrowany w lutym 1999 roku, zrzeszający czołowych producentów sektora piwowarskiego, ok. 90% rynku piwa w Polsce. Wśród statutowych celów i zadań Związku są: prowadzenie działalności ukierunkowanej na kształtowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu; propagowanie kultury picia alkoholu; wspieranie inicjatyw mających na celu ograniczenie dostępu małoletnich do wyrobów alkoholowych. Dyrektor Biura Zarządu Związku: Danuta Gut

Organizatorzy kampanii: Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie Członkowie Związku to: Brau Union Polska Sp. z o.o Browary Warszawskie ‘Królewskie’ S.A. Okocim Browar Brzesko Sp. z o.o. Browary Dolnośląskie Piast S.A. Carlsberg Kasztelan Browar Sierpc S.A. Okocim S.A. Bosman Browar Szczecin S.A. Browar Dojlidy Sp. z o.o. Kompania Piwowarska S.A. Perła Browary Lubelskie S.A. Browary Żywiec S.A. Browary Warka Sp. z o.o. Grupa Zakłady Piwowarskie w Leżajsku S.A. Żywiec Elbrewery Company Ltd. Sp. z o.o.

Organizatorzy kampanii: Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych PARPA jest specjalistyczną agendą rządową utworzoną na podstawie zarządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 29 czerwca 1993 roku. Od 29 grudnia 1996 roku Agencja działa na mocy ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Dyrektor Agencji: prof. dr hab. Jerzy Mellibruda Zastępcy Dyrektora Agencji: Bogusław Prajsner Renata Durda

Organizatorzy kampanii: Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Cele i zadania PARPA: Inicjowanie i doskonalenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych w Polsce. Współdziałanie z organizacjami pozarządowymi i administracją samorządową, ustawowo zobowiązaną do realizowania programów profilaktycznych i naprawczych w społecznościach lokalnych. PARPA prowadzi działalność: szkoleniowo-doradczą (szkolenia, ekspertyzy, konsultacje, opracowywanie nowych technologii oddziaływań, publikacje itp.); administracyjno-koordynacyjną (prace legislacyjne, nadzór nad lecznictwem odwykowym, interwencje itp.);

Cele kampanii Zmniejszenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim poprzez: zmianę postaw sprzedawców co do respektowania prawa w zakresie sprzedaży alkoholu nieletnim - wzrost kontrolowanej liczby zakupów; uwrażliwienie dorosłych Polaków na sprzedaż alkoholu nieletnim oraz apelowanie o bardziej odpowiedzialne działania w trosce o młodzież; Ograniczenie nieletnim dostępu do alkoholu = zmniejszenie spożycia alkoholu wśród nieletnich

Dlaczego taka kampania jest potrzebna? Nieletni mają łatwy dostęp do alkoholu, mogą go kupić niemal wszędzie, nie obawia się kontroli ze strony dorosłych. Sprzedawcy łamią prawo sprzedając alkohol nieletnim, ponieważ: nie znają konsekwencji, które wynikną ze złamania zakazu lekceważą zakaz, bo nie wierzą w egzekucję prawa Społeczeństwo akceptuje fakt sprzedaży alkoholu nieletnim, gdyż: jest nieświadome skali zjawiska jest obojętne na zjawisko

Do kogo skierowana jest kampania? Do wszystkich sprzedających alkohol: właścicieli sklepów, sprzedawców; właścicieli barów, pubów, dyskotek, barmanów; Do dorosłych Polaków, którzy mogą być świadkami sprzedaży alkoholu nieletnim. Do grup opiniotwórczych, by poparły kampanię.

Przekaz kampanii NIE POZWÓL NA SPRZEDAŻ ALKOHOLU NIELETNIM, GDYŻ JEST TO ŁAMANIE PRAWA! Nie sprzedawaj! Reaguj, kiedy widzisz, że inni sprzedają!

Instytucje wspierające kampanię Wsparcia dla kampanii udzielili: Komenda Główna Policji Rzecznik Praw Dziecka Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Patron radiowy Radio Zet Telewizja Publiczna Cyfra +, UPC oraz inni wybrani, najwięksi operatorzy TV kablowych w Polsce

Zasięg kampanii Kampania będzie prowadzona w mediach ogólnopolskich oraz w punktach sprzedaży, w okresie lipiec – sierpień 2003. Kampania w mediach obejmie: telewizję – 2 spoty 30” (lipiec - sierpień) billboardy w 9 największych miastach Polski (lipiec) inne nośniki reklamy zewnętrznej (citiboardy, miniboardy i kasetony) w miejscowościach letniskowych (lipiec - sierpień) Kampania obejmie również swym zasięgiem punkty sprzedaży detalicznej oraz punkty gastronomiczne w całej Polsce.

Plan kampanii w mediach

Koncepcja kreatywna kampanii Motywem przewodnim kampanii jest “taśma”, nawiązująca do taśmy policyjnej i kojarząca się z sytuacjami konkretnego zagrożenia. “Taśma” ustanawia granicę dostępu do alkoholu, sugerując w prosty i jednoznaczny sposób, że granica wieku jest granicą prawa. Wszelkie próby przekroczenia tej granicy wiążą się niebezpiecznymi następstwami: jako przestępstwo są karane oraz mogą być przyczyną wielu nieszczęść nieletnich.

Billboardy i miniboardy

Billboardy w dużych miastach

Billboardy w dużych miastach

Citiboardy i kasetony w miejscowościach letniskowych

Citiboardy

Kasetony

Kampania w punktach sprzedaży Kampania w punktach sprzedaży będzie prowadzona przez Przedstawicieli Handlowych browarów wspieranych przez pracowników władz samorządowych ds. rozwiązywania problemów alkoholowych w poszczególnych gminach. Jej celem jest: apelowanie do sprzedających o przestrzegania prawa w zakresie sprzedaży alkoholu nieletnim zachęcenie sprzedających do kontrolowania dokumentów tożsamości młodzieży kupującej alkohol

Materiały w punktach sprzedaży Materiały dostarczane do punktów sprzedaży i gastronomii spełniają dwie funkcje: edukacyjną – informowanie sprzedawców o skali problemu, konsekwencjach związanych ze złamaniem prawa; pomocnych narzędzi – symbolizują poparcie placówki handlowej dla kampanii, ułatwiają placówkom przestrzeganie prawa, stanowią ostrzeżenie dla nieletnich „Tutaj nie kupię alkoholu” ;

Materiały dystrybuowane do punktów sprzedaży plakaty B1 plakaty A3 naklejki na kasy

Materiały dystrybuowane do punktów sprzedaży ulotki taśma klejąca w rolkach

Dziękujemy za uwagę!