Logistyka transportu i dobrostan zwierząt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
polskiego sektora mleczarskiego jest jedynym rozwiązaniem ?
Advertisements

SkyLogic – system zarządzania transportem i dystrybucją
Sieci powiązań JM 1.
Arkadiusz Wojciechowski
MAPA WSPARCIA REGIONALNEGO
1 Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 2 ELBLĄG 1988 ul. Kosynierów Gdyńskich 30 Magdalena ANGIELCZYK Elbląg, 8 marca 2006 r. III ELBLĄSKIE DNI POPRAWNEJ.
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
Gospodarka morska jako sektor innowacyjny Gdańsk, 6 listopada 2009 r.
2011 Konkurs Nowoczesny HR Warszawa, 28 marca 2011.
System nawigacji satelitarnej
System nawigacji satelitarnej w długotrwałym transporcie zwierząt.
Przerwy pomiędzy regularnymi kontrolami
Opinie EFSA i sprawozdania naukowe: wykorzystanie literatury w celu ulepszenia standardów w zakresie dobrostanu zwierząt podczas transportu. Warszawa,
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
Zagadnienie transportowe
Wykład 4 Rozkład próbkowy dla średniej z rozkładu normalnego
AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWODZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Toruń,
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Czysty transport miejski
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 – 2013.
Gminne Zakłady Gospodarki Odpadami a ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zwana.
Przemek Pohrybieniuk 22 maja 2009
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
Ekojazda.
Obliczamy czas.
  … to platforma komunikacyjna dostępna przez dowolną przeglądarkę www, pozwalająca na racjonalne zarządzanie procesami logistycznymi, gdzie wszyscy uczestnicy.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
Wpływ czasu trwania transportu i wielkości dostępnej przestrzeni na wygląd stłuczeń u wołów (Thesis A. Valdés, 2002; I. Mencarini, 2002) 3 godz. 16.
Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Nowe przepisy dotyczące utrzymania loch i loszek Główny Inspektorat Weterynarii 11 kwietnia 2012 r.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Planowanie przepływów materiałów
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
1 Program Zero tolerancji. 2 Mając na względzie pojawienie się przypadków przestępczej działalności niektórych podmiotów, w celu wyeliminowania podmiotów.
2009 Problemy w realizacji umów o dofinansowanie SPO WKP 2.3, 2.2.1, Działanie 4.4 PO IG Jakub Moskal Warszawa, 30 czerwca 2009 r.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy - KFS
Obliczalność czyli co da się policzyć i jak Model obliczeń sieci liczące dr Kamila Barylska.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Elementy geometryczne i relacje
Harmonogram produkcji
Komputerowa optymalizacja obszaru logistyki
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Cele, Priorytety, podstawowe informacje.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Tworzenie grup i organizacji producentów (M09)
1. Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” Program został opracowany w oparciu o:  przepisy prawa UE rozporządzenie PE i Rady nr 1303/2013 w sprawie wspólnych.
KATEDRA INFORMACJI LOGISTYCZNEJ I INFORMATYKI PROJEKTOWANIE PROCESÓW mgr inż. Adam Koliński Ćwiczenia 2.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
1 Rzeczywiste korzyści dla firm stosujących narzędzie KASSETTS – studium przypadku Marcin Hajdul Instytut Logistyki i Magazynowania.
System Pole - Cukrownia ZAGROŻENIA Mgr.inż. Franciszek Sachs BSO POLSKA 2007 Konferencja Surowcowa STC Zakopane 23 – 24 maj 2007 r.
Transport na miarę Twoich potrzeb. Transport na miarę Twoich potrzeb.
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Łukasz Ziarko Zmiany w procedurze zlecania usług kolejowego transportu pasażerskiego w świetle nowelizacji rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Łódź, 26.
Propozycja zmian Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Efekty pracy Forum Inwestycyjnego Perspektywa branży
Zapis prezentacji:

Logistyka transportu i dobrostan zwierząt. Warszawa, 27 – 28 kwietnia 2009

  Transport i logistyka W wielu państwach przewoźnicy prowadzą własną działalność oferując rzeźniom własne usługi. W przypadku odbioru zwierząt z kilku gospodarstw, kierowca musi podjąć decyzję dotyczącą wyboru właściwej trasy. Takie decyzje mogą okazać się niezbyt korzystne zarówno pod względem odległości do pokonania, jak również pod względem terminu dostawy.

Materiały i metody 1) Studium przypadku; Gromadzenie danych w rzeźni rzeźnia niewielkich rozmiarów (SA) 5 dni rzeźnia średnich rozmiarów (MA) 2 tygodnie (10 dni) Ankieta dotycząca stanowisk przewoźników, producentów, przedstawicieli rzeźni 2) Analiza danych dotyczących dobrostanu zwierząt 3) Optymalizacja transportu 4) Obliczenia dotyczące emisji

Liczba zbiórek zwierząt w przeliczeniu na 1 pojazd, Rzeźnia średnich rozmiarów Liczba zbiórek

Liczba odebranego bydła w przeliczeniu na 1 pojazd, Rzeźnia średnich rozmiarów Liczba odebranych świń w przeliczeniu na 1 pojazd, Rzeźnia średnich rozmiarów

Liczba zbiórek podczas 1 kursu, Rzeźnie średnich rozmiarów

Średnia wartość w przeliczeniu na zbiórkę Średni okres transportu – okres od zakończenia załadunku do rozpoczęcia rozładunku Średnia wartość w przeliczeniu na zbiórkę  Rzeźnia niewielkich rozmiarów, n= 5, 3 oraz 5 zbiórek odpowiednio, Rzeźnia średnich rozmiarów, n=66 oraz 35 zbiórek odpowiednio (brak zapisów dotyczących owiec, jedna nieokreślona wartość, która nie została poddana analizie)

Zwierzęta przetrzymywane przez noc Rzeźnia niewielkich rozmiarów: 8 sztuk bydła, 18 świń i 94 owce Rzeźnia średnich rozmiarów: 114 sztuk bydła, 1990 świń oraz 5 owiec

Nieefektywny transport Tradycyjny sposób planowania transportu: ręcznie, przy pomocy długopisu i papieru Ogólnie ograniczone zastosowanie systemów komputerowych w sektorze transportowym Skomputeryzowane systemy planowania transportu są zaawansowane technologicznie

Efektywny transport Duże okno czasowe Nawigacja GPS Cyfrowe wersje map i ograniczeń dotyczących prowadzenia pojazdu Digitalizacja - zasada 80-20, tzn. 80 % zaplanowanych z góry, 20 % dających się dostosować tego samego dnia

Adresy – harmonogram transportu

Struktura gospodarstw dostarczających zwierzęta

Pojazdy – trasy

Podstawowe warunki: Zachowanie tych samych miejsc rozpoczęcia i postojów jak w dniu poprzednim Zachowanie takiego samego porządku zbiórek Okres postoju w każdym gospodarstwie zgodnie z ustaleniami przewoźnika Czas rozładunku zwierząt i czyszczenia pojazdy określony na 50 min Program komputerowy wybiera trasę

Stan obecny Liczba pojazdów 12 Odległość (km) 14153 Czas (min) 26720 Ilość kursów 85 Czas/kurs (min) 326 Odległość/kurs (km) 167

Optymizacja – Podstawowe warunki: 5 największych pojazdów – rozpoczynających zbiórkę i zatrzymujących się w rzeźniach średnich rozmiarów Maksymalny czas transportu: 8h Pozostałe podstawowe warunki odpowiadające liczbie zwierząt, gospodarstw oraz okresom postojowym

Stan obecny Optymalizacja Różnica pomiędzy stanem obecnym a optymalnym (%) Ilość pojazdów 12 5 - 58 % Odległość (km) 14153 9894 - 30 % Czas (min) 26720 20653 - 23 % Ilość kursów 85 58 - 32 % Czas/kurs (min) 326 356 + 9 % Odległość/kurs (km) 167 171 +2 %

Odsetek redukcji emisji w porównaniu do „stanu obecnego” Zoptymalizowany stan obecny Euro 2 Euro 3 Odległość 11% HC 20% 34% 42% NOx 16% 4% 27% PM 40% CO2 12%

Stanowiska  Możliwość rzeźni niewielkich rozmiarów z przenośnymi urządzeniami. Własny region geograficzny przewoźników niezależnie od rzeźni odbierającej zwierzęta. Ułatwienia poprzedzające załadunek Kilku przewoźników w tym samym regionie w celu zwiększenia elastyczności Zabieranie zwierząt wcześniej, aby uniknąć przetrzymywania ich przez noc w magazynach przedubojowych

Wnioski Zoptymalizowany transport może prowadzić do: Poprawy dobrostanu zwierząt Mniejszej liczby zwierząt przetrzymywanych przez noc w magazynach przedubojowych Krótszego okresu transportu Pomniejszenia niekorzystnego oddziaływania na środowisko Redukcji emisji Zmniejszenia kosztów transportu Stanowiska dotyczące tych kwestii są pozytywne

Wnioski (ciąg dalszy) Z zastosowania nowoczesnej logistyki skorzystać mogą wszyscy.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!