Tło i uzasadnienie Ident y fikacja niszy edukacyjnej : -Brak kompetencji z dziedziny obsługi komputera i Internetu wśród młodych ludzi upośledzonych intelektualnie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
Pracownia Komputerowa                                                                                               
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Wykonawca główny: Włoska Agencja Narodowa Wykonawcy współuczestniczący: Austriacka Agencja Narodowa Grecka Agencja Narodowa Polska Agencja Narodowa Idea.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Wskaźniki pomiaru stanu wdrażania Grażyna Omarska p.o.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Pathways for Graduates KONFERENCJA TEMATYCZNA UPOWSZECHNIAJĄCA REZULTATY PROGRAMU UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE SZCZECIN.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Certyfikacja Kompetencji Informatycznych w standardzie ECCC
Aktywna edukacja.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
System Informatyczny Baza Zadań Testowych Do tworzenia bazy zadań testowych w zespole dydaktycznym w piętrowej strukturze kontroli.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Na produkt finalny – innowacyjny model preinkubacji przedsiębiorczej osób 50+ składają się 3 produkty pośrednie Model prowadzenia doradztwa Model prowadzenia.
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Metodyka nauczania informatyki
z Oddziałami Integracyjnymi
Europejski Przegląd Szkół Technologie Informacyjno-Komunikacyjne w Edukacji. Edukacja informatyczna.
Społeczna Akademia Nauk
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
PROJEKT MIGRANTS+ realizowany w ramach Programu UE: Uczenie się przez całe życie, przy wsparciu Komisji Europejskiej.
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Czym jest Fronter? Gdańsk, wrzesień 2014
RODZICE W SZKOLE.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Tytuł projektu: e-plat-Forming Education
III Forum Gospodarcze Województwo Kujawsko-Pomorskie.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Szkolenie egzaminatorów ECDL © Polskie Towarzystwo Informatyczne Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych Certyfikacje ECDL w Polsce Wojciech Kulik.
MOODLE MOOCS – PRZYPADKI UŻYCIA W PROJEKCIE SP4CE (PARTNERSTWO STRATEGICZNE NA RZECZ KREATYWNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Dr inż. Anna GRABOWSKA Ewa KOZŁOWSKA
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Sopocka Akademia Tenisowa
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Tło i uzasadnienie Ident y fikacja niszy edukacyjnej : -Brak kompetencji z dziedziny obsługi komputera i Internetu wśród młodych ludzi upośledzonych intelektualnie - Nie przywiązywanie uwagi do stworzenia ram strukturalnych w dziedzinie nauczania kompetencji informatycznych wśród młodych ludzi upośledzonych intelektualnie

Tło i uzasadnienie Jak przyczynić się do poprawy sytuacji: rozwiązania zaproponowane przez partnerstwo Potrzeba systemu edukacyjnego: ekwiwalent komputerowego prawa jazdy dla młodych ludzi upośledzonych intelektualnie Potrzeby nauczycieli i instytucji edukacyjnych: dostęp nauczycieli informatyki do narzędzi oceniających umiejętności komputerowe ich uczniów (produkty i doradztwo) Potrzeba osób upośledzonych intelektualnie: dostęp do systemu oceny kompetencji, który byłby uznawany przez wiele krajów i systemów pozytywnie motywujących do zdobywania nowych umiejętności.

Cele Cele krótkoterminowe: - Poprawa dostępu osób upośledzonych intelektualnie do systemu certyfikacji umiejętności komputerowych -Dostarczenie nowego narzędzia certyfikującego umiejętności komputerowe do rąk nauczycieli i instytucji edukacyjnych Cele długofalowe : - Zintegrowanie osób upośledzonych intelektualnie ze społeczeństwem informacyjnym - Wzrost umiejętności komputerowych wśród osób upośledzonych intelektualnie

Młodzi ludzie upośledzeni intelektualnie, którzy chcą udowodnić swoje umiejętności komputerowe Rodzice, którzy mogą być zainteresowani w pomiarze kompetencji komputerowych ich dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Nauczyciele (szczególnie informatyki), dyrektorzy szkół, ale także terapeuci prowadzący rehabilitację (programy integracyjne) opartą o techniki komputerowe Instytucje (szczególnie edukacyjne), które chcą rozpocząć proces certyfikacji Władze podejmujące decyzje polityczne w dziedzinie edukacji Grupy docelowe

Innowacyjny charakter projektu Nowa idea – projekt wprowadza nowy pomysł na ocenianie umiejętności komputerowych osób upośledzonych intelektualnie poprzez stworzenie standaryzacji oceny i możliwych sposobów certyfikacji. Projekt koncentruje się na przedmiocie prawdziwie dziewiczym. Kompetencje komputerowe tej grupy docelowej nie były do tej pory formalnie oceniane ani certyfikowane, szczególnie w systemie certyfikowania uznawanego na poziomie międzynarodowym. Nowa metoda – nikt do tej pory nie próbował ocenić umiejętności komputerowych tej grupy docelowej w procesie w czasie certyfikowanych egzaminów wspomaganych przez narzędzie on-line. Nowe narzędzie – projekt dostarczy młodym ludziom upośledzonym umysłowo całkowicie nowe narzędzie on-line, stworzone specjalnie na potrzeby tego projektu. Narzędzie będzie skonstruowane w ten sposób, aby osoby, które nie posiadają umiejętności czytania, mogły również z niego skorzystać.

Produkty Opis umiejętności komputerowych odpowiednio dobranych dla młodych osób upośledzonych intelektualnie – zestaw zidentyfikowanych i opisanych umiejętności pogrupowanych zgodnie z poziomem upośledzenia Narzędzie testujące on-line – zawiera następujące opcje: stworzenie pytań testowych, przydzielenie pytań testowych do kompetencji, przydzielenie kompetencji do ucznia. Test kompetencji może być nadzorowany przez nauczyciela, który ocenia umiejętności komputerowe osób upośledzonych intelektualnie, jak również osobę administracyjną certyfikującą egzaminy. Platformę administracyjną on-line – stworzoną w celu wspomagania administratorów i nauczycieli pracujących przy egzaminach i procedurach testowych. Portal pozwala wszystkim nadzorującym egzaminy na rejestrację uczniów, selekcję uczniów, dostarczenie testów do ucznia lub grupy uczniów, tworzenie raportów po egzaminacyjnych i przygotowywanie raportów postępów każdego ucznia.

Produkty Dokumenty i procedury egzaminacyjne – zestaw procedur, które muszą być spełnione w celu prowadzenia egzaminów i wzięcia w nich udziału oraz zestaw dokumentów, który będzie użyty przez osoby poddające się egzaminowi (formularz rejestracyjny, umowa, zaświadczenie itp.). Rekomendacje dla potencjalnych instytucji certyfikujących – zestaw kryteriów, które muszą być spełnione przez instytucje chcące się podjąć certyfikacji; opis przykładowych instytucji, które mogą certyfikować egzaminy w różnych krajach itp. Podręcznik użytkownika: opis narzędzia testującego i platformy administracyjnej, opis krok po kroku ich użytkowania Materiały szkoleniowe dla nauczycieli

Instytucje partnerskie w projekcie Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania (Polska) - koordynator projektu Katholieke Hogeschool Kempen (Belgia) – rzeczywisty autor pomysłu na projekt Social Innovative Network Dr. Pretis (Austria) Kutahya Local Education Directorate (Turcja) Academy Applied Psychology (Włochy)

Okres trwania projektu

Strona projektu jest dostępna w następujących językach: angielskim, polskim, flamandzkim, tureckim, włoskim. Strona internetowa projektu

Serdecznie dziękuję za uwagę! W przypadku pytań, prosimy o kontakt : Joanna Szczecińska web site: