Wychowanie ekologiczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
w nowej podstawie programowej
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Program wychowawczy szkoły
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
„W zdrowym świecie zdrowe dziecię”
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Opracował J. Stryjkowski
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
ale (a może przede wszystkim)
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Zajęcia edukacji ekologicznej Prowadzący: Beata Rychlik.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
w części dotyczącej wydatków
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Ministerstwo Edukacji Narodowej
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Uczniowie naszej szkoły (klasy I-III) po raz kolejny biorą udział w projekcie „KinoSzkoła”. Warsztaty, prelekcje oraz filmy odbywają się w Pałacu Kultury.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

Wychowanie ekologiczne

Co to jest wychowanie ekologiczne? ogół procesów oświatowo-wychowawczych, obejmujących kształcenie i wychowanie [Okoń W.] edukacja ekologiczna utożsamiana jest z edukacją środowiskową. Obejmuje ona wprawdzie tematyki z ochrony i kształtowania środowiska umożliwiającej łączenie wiedzy przyrodniczej z postawą humanistyczną [Mierzwiński A.] obecność problematyki ochrony przyrody i środowiska w kształceniu ogólnym – szkolnym i pozaszkolnym. [Olaczek R.] działalność sprzyjającą poznawaniu przez wychowawców treści i walorów środowiska, prowadzącą do wytrwania świadomości wzajemnego związku między człowiekiem, jego kulturą i jego otoczeniem biofizycznym, jak również postawy identyfikacji z własnym środowiskiem [Okoń W.]

Zaszczepienie potrzeby postrzegania norm i zakazów ekologicznych. Cele: Nauczanie podstaw ekologicznie zrównoważonego użytkowania środowiska i sposobów jego ochrony. Pobudzanie do twórczego, innowacyjnego działania zmierzającego do oszczędnego korzystania z zasobów przyrody i maksymalnej ich ochrony. Zaszczepienie potrzeby postrzegania norm i zakazów ekologicznych. Kształtowanie nawyków kultury ekologicznej oraz poczucia moralnej i obywatelskiej odpowiedzialności za ochronę dóbr przyrody. Wdrożenie umiejętności interdyscyplinarnego myślenia i rozumowania, nauczanie postrzegania zależności między stanem środowiska a jakością życia każdej jednostki ludzkiej i całych społeczeństw. Kształtowanie nawyków międzynarodowej solidarności w ochronie środowiska.

Wymienione cele można osiągnąć w drodze: Edukacji formalnej -obejmującej dzieci od wieku przedszkolnego, młodzież, studentów szkól wyższych, a także nauczycieli i specjalistów związanych z ochroną środowiska. Edukacji nieformalnej -obejmującej młodzież i dorosłych, prowadzonej przez środki masowego przekazu oraz za pomocą różnych form tzw. samoedukacji indywidualnej i grupowej.

Wychowanie ekologiczne może odbywać się przy pomocy: (różnych technik, metod, form i środków dydaktycznych) W szkołach mogą być nimi między innymi: - obrazy/ilustracje przedstawiają świat przyrody, rośliny, zwierzęta, środowisko, - zabawy tematyczne, przeprowadzone w bezpośrednim kontakcie z przyrodą, o tematyce przyrodniczej i dla przyrody.

Co na to dzieci? „Z ankiety przeprowadzonej przez Pracownię Badań Społecznych i Marketingowych „SOMA” wśród uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych wynika, że najmłodsze dzieci wykazują największą gotowość do podejmowania działań ekologicznych. Biorący udział w badaniu uczniowie, posiadają duży zasób wiedzy na temat przyrody i ekologii. Zarówno dzieci, jak i młodzież, sprawnie posługują się tak złożonymi kategoriami, jak rozwój zrównoważony lub recykling. 50% dzieci (w przypadku najmłodszych ponad 80%) stosuje zasady ekologii w codziennej praktyce.

Aby wstawić ten slajd do prezentacji Zapisz ten szablon jako plik prezentacji (ppt) na komputerze. Otwórz prezentację, która ma zawierać slajd z obrazem. Na karcie Slajdy umieść punkt wstawiania za slajdem, który ma poprzedzać slajd z obrazem. Upewnij się, że żaden slajd nie jest zaznaczony. Punkt wstawiania powinien znajdować się pomiędzy slajdami. W menu Wstaw kliknij polecenie Slajdy z plików. W oknie dialogowym Wyszukiwacz slajdów kliknij kartę Znajdowanie prezentacji. Kliknij przycisk Przeglądaj, zlokalizuj i zaznacz prezentację zawierającą slajd z obrazem, a następnie kliknij przycisk Otwórz. W oknie dialogowym Slajdy z plików zaznacz slajd z obrazem. Zaznacz pole wyboru Zachowaj formatowanie źródłowe. Jeśli to pole pozostanie niezaznaczone, skopiowany slajd odziedziczy projekt slajdu poprzedzającego go w prezentacji. Kliknij przycisk Wstaw. Kliknij przycisk Zamknij. 8