w administracji publicznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady i problemy koordynacji polityki regionalnej
Advertisements

W skrócie ADMINISTRACJA PUBLICZNA SEKTOR PRYWATNY
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Historia idei komunikacji
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Władza w organizacji dr hab. Jerzy Supernat Instytut Nauk Administracyjnych Uniwersytet Wrocławski.
Europejski Instytut Administracji Publicznej
Modelowy System Zarządzania Wiedzą w Firmie
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
Propozycja metodyki nauczania inżynierii oprogramowania
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
INSTYTUCJE GOSPODARKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek
INSTYTUCJE GOSPODARKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 9 Prawa własności i ich znaczenie w gospodarce (cz. 3)
INSTYTUCJE GOSPODARKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 11 i 12 Nowa teoria mikroekonomiczna – Koncepcje przedsiębiorstwa i przedsiębiorczości.
Racjonalność wyborcy a paradoks partycypacji
Ekonomia polityczna – przegląd problematyki
Nowa Ekonomia Instytucjonalna
Czy demokracja sprzyja wzrostowi gospodarczemu?
Antoni Omondi Postsocjalistyczna transformacja z perspektywy nowej ekonomii instytucjonalnej.
Polski system medialny
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Katedra Marketingu Usług
FUNKCJA PERSONALNA.
Przygotował Andrzej Potucha
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Jan Szomburg Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Gdańsk, r. Dialog i partnerstwo dla rozwoju Pomorza.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Lider- Przywódca.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Nowa perspektywa zawodowa
COACHING WEEK Zapraszamy na cykl konferencji w ramach które odbędą się
Rozwiązywanie konfliktów
Dlaczego warto lobbować w UE ? NEMO Consulting.
Sposoby podejmowania decyzji
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Piotr Frączak Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Społeczeństwo obywatelskie a Narodowe Strategiczne.
Co to jest polityka Rozróżniamy kilka definicji słowa ,,Polityka’’:
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
Nurty rozważań TWR Zachowanie organizacyjne Urzędnika TWR Ekonomia konstytucyjna Ekonomiczna teoria demokracji Ekonomiczna teoria biurokracji.
Reformy w administracji z perspektywy KONKURENCYJNYCH WIZJI PAŃSTWA
Zasady polityki informacyjnej uczelni publicznej mgr Agnieszka Kamińska doktorantka Instytutu Studiów Politycznych PAN 1.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
PROJEKT. Teza: Istnieje silny związek pomiędzy jakością edukacji ekonomicznej, a rozwojem gospodarczym Polski  Obywatele powinni posiadać wiedzę na temat.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
PODSTAWY KOMUNIKOWANIA SPOŁECZNEGO
Konferencja: Współczesne nurty badawcze w naukach o zarządzaniu Analiza skuteczności zarządzania jednostką samorządu terytorialnego na tle wyzwań stawianych.
Negocjacje, Mediacje i Arbitraż w relacjach pomiędzy przedsiębiorcami
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Decydowanie i techniki decyzyjne w administracji
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Dyskurs upodmiotowienia, praktyki komercjalizacji.
Rola przemocy w polityce.
Pomysł Estymacja Przygotowanie Praca nad wdrożeniem Wdrożenie
Podejście narzędziowe (tools approch) w naukach
MARKETING INTERNETOWY
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Zapis prezentacji:

w administracji publicznej Public relations w administracji publicznej Materiał do wykładu na konferencji „Public relations w administracji publicznej” zorganizowanej przez Studenckie Koło Naukowe Ius Administrativum Novum we Wrocławiu w Domu Edyty Stein 11 maja 2009 r. dr hab. Jerzy Supernat Instytut Nauk Administracyjnych Uniwersytet Wrocławski

Public relations w administracji publicznej Pismo Święte. Nowy Testament. Ewangelia według św. Jana, 1, 1: Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, i Bogiem było słowo…

Public relations w administracji publicznej Nagłówek Uczeń Konfucjusza: Mistrzu, co uczyniłbyś przede wszystkim, gdybyś został cesa-rzem Chin ? Konfucjusz (551-479 p.n.e.): Ustaliłbym znaczenia słów / Przypisałbym (przyporządkowałbym) słowom określone znaczenia. dr hab. Jerzy Supernat

public relations i administracja publiczna są niejednoznaczne. Terminy public relations i administracja publiczna są niejednoznaczne.

W zbiorowej wyobraźni public relations często łączy się z rządem i polityką oraz z manipulacyjnymi zabiegami określanymi jako spin. Spin (significant progress in the news) – „bujanie” (znaczący postęp w informacjach)

Public relations w administracji publicznej Powszechność public relations Anthony Davis Działalność public relations jest prowadzona przez: profesjonalnych praktyków PR (w każdym sektorze) kierowników i pracowników osoby pracujące społecznie osoby indywidualne Public relations w coraz większym stopniu zajmują się wszyscy, co jest odzwierciedleniem pluralizmu w sferach komercyjnej i obywa-telskiej. Kevin Moloney: display-for-attention-and-advantage umożli-wia wielu osobom dotarcie do opinii publicznej. dr hab. Jerzy Supernat

Public relations w administracji publicznej Definicja public relations James E. Grunig, Todd Hunt: Public relations to zarządzanie komunikacją między orga-nizacją a różnymi grupami jej odbiorców. The Public Relations Society of America: Public relations helps an organization and its publics adapt mutually to each other. Anthony Davis: Public relations to komunikacja z ludźmi, którzy są ważni dla komunikującego, w celu zwrócenia ich uwagi i nawią-zania współpracy, w sposób, który sprzyja jego interesom lub interesom, które reprezentuje. dr hab. Jerzy Supernat

Autorytet formalny i status kierownika Public relations w administracji publicznej Role kierownicze według Henry’ego Mintzberga: Autorytet formalny i status kierownika Role interpersonalne Role informacyjne (!) Role decyzyjne dr hab. Jerzy Supernat

Public relations w administracji publicznej Funkcje formalnego przywódcy według Philipa Selznicka: określenie misji organizacji przyjęcie rozwiązań (w tym strukturalnych) zapewniających realizację misji organizacji (institutional embodiment of purpose) zapewnienie spójności organizacji i poparcia dla niej (defending the organization’s integrity) kierowanie konfliktami (ordering of internal conflict)

Public relations w administracji publicznej Sposoby rozwiązania konfliktu w koncepcji Mary Parker Follett: dobrowolne ustąpienie jednej strony walka i zwycięstwo jednej strony nad drugą kompromis integracja We właściwie rozumianym public relations wykorzystuje się komuni-kację do znalezienia trwałych rozwiązań. Anthony Davies dr hab. Jerzy Supernat

Integracja wymaga wyartykułowania (uzewnętrznienia), zbadania i oceny interesów stron konfliktu, jako że taka ocena często oznacza ponowną ocenę, pozwalającą osiągnąć postęp. Pomieszczenie interesów stron konfliktu w jednym polu widzenia (dostrzeżenie całego pola pragnień), ich porównanie i równoczesna ponowna ocena może z kolei doprowadzić do tego, że interesy te zaczną do siebie pasować i wszystkie znajdą swoje miejsce w ostatecznym rozwiązaniu. Mary Parker Follett

Public relations w administracji publicznej System organizacji społecznej liberalnego państwa demokratycznego według Huberta Izdebskiego System polityczny Prawo Administracja publiczna Gospodarka rynkowa Społeczeństwo obywatelskie (obywatele) dr hab. Jerzy Supernat

Public relations w administracji publicznej Administracja publiczna Zarządzanie publiczne Public governance Administracja publiczna ujmowana jako governan-ce jest elementem demokracji uczestniczącej, czyli demo-kracji opierającej się w największym możliwym stopniu na uczestnictwie obywateli w systemie decyzyjnym: partici-patory democracy (interactive democracy, partnership de-mocracy, deliberative democracy). dr hab. Jerzy Supernat

Public relations w administracji publicznej Z mojej recenzji książki Mateusza Stępnia, Responsywna administracja publiczna, opublikowanej w: „Przegląd Prawa Publicznego” 2009, nr 4: Aporia związana z liberalną i republikańską koncepcjami demokracji doprowadziła do przyjęcia w teorii demokracji trzeciej drogi w postaci koncepcji demokracji deliberatywnej, którą M. Stępień uznał za właściwą dla sformułowania modelu administracji responsywnej. Zwolenników demokracji deliberatywnej łączy przekonanie, że „demokracja, jako zespół instytucji i praktyk, ma być miejscem, w którym dokonuje się proces transformacji […] preferencji/wartości/interesów” (s. 45). Wyjaśniając istotę demokracji deliberatywnej, Autor wskazuje, że opiera się ona […] na przejściu od głosowania do komunikacyjnego (rozmowy, uzasadnienia, dyskusje) procesu formowania się opinii. Autor cytuje tutaj J. Habermasa, który uważa, że – w przeciwieństwie do ujęć agregatywnych – „w warunkach dyskursu, które każdego skłaniają do tego, by przyjąć także perspektywę pozostałych obywateli lub w ogóle wszystkich innych, możliwa jest racjonalnie motywowana zmiana początkowych stanowisk” […] Ostatni czwarty rozdział Koncepcja responsywnej administracji publicznej zawiera propozycję modelu responsywności autorstwa M. Stępnia. […] Autor […] wyróżnił tę część „przestrzeni decyzyjnej administracji publicznej”, w obrębie której przeprowadził analizę wpływu partycypacji publicznej na całkowitą efektywność decyzji regulacyjnych, aby następnie udzielić odpowiedzi na pytania o konieczność, zasięg, czas i metodę angażowania społeczeństwa w procesy regulacyjne. Takie złożone i wyważone podejście doprowadziło go do ujęcia responsywności jako „swoistej praktyki działań administracji publicznej, polegającej na sytuacyjnie uwarunkowanym i kontekstowym stosowaniu przez nią mechanizmów partycypacji publicznej” (s. 169).

Roles unique to the public manager (public service roles): Public relations w administracji publicznej Roles unique to the public manager (public service roles): consensus builder educator on community issues interpreter of community values bearer of ethical standards sharer of community power dr hab. Jerzy Supernat

Public relations w administracji publicznej Rodzaje public relations: publicity (komunikacja jednokierunkowa) informacja publiczna komunikacja dwukierunkowa asymetryczna komunikacja dwukierunkowa symetryczna komunikacja dwustopniowa

Public relations w administracji publicznej Funkcje public relations: przełamywanie barier (działanie ponad granicami): organizacja nie jest samotną wyspą legitymizowanie zarządzanie percepcją zarządzanie zmianą zarządzanie konfliktem zarządzanie sytuacją kryzysową wspieranie marketingu (marketingowe public relations) budowanie marki

Public relations w administracji publicznej H. Mommaas Brands enable us to more easily „read” each other and our environment of places and products. In this respect branding is not simply an economic activity, inspired by market considerations. In a deeper, cultural sociology sense, it is above all a manner of introducing order and certainty into what is in principle a chaotic reality. Seen in this way, brands are not purely a source of differentiation but also of identification, continuity and collectivity. dr hab. Jerzy Supernat

Myśl końcowa Some are born great, some achieve greatness, and some hire public relations officers. Daniel J. Boorstin dr hab. Jerzy Supernat