Laboratorium transportu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo.
Advertisements

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Najważniejsze projekty i programy krajów europejskich noszą nazwy:
1. Lokalizacja. Projektowany obszar znajduje się w ścisłym centrum Szczecina, nieopodal centrum handlowego Galaxy, oraz naprzeciwko rozpoczynającej się
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo Materiał przygotowany na posiedzenie Zespołu ds. opracowania Programu Rozwoju.
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
Model 3D trzeci wymiar w zarządzaniu miastem na przykładzie projektów:
PLAN PREZENTACJI Sesja Rady Miasta MIELECKI PARK PRZEMYSŁOWY – stan realizacji PROJEKT: Budowa Inkubatora Nowych Technologii IN- Tech wraz z.
Prezentacja projektów Miasta planowanych do realizacji w latach [ budowanie świadomości ] Wystąpienie Władysław Bieda – Burmistrz Miasta Limanowa.
BUDOWA SZKOŁY PODSTAWOWEJ PRZY UL. KALINOWEJ I AZALIOWEJ W GDAŃSKU
POMORSKI PARK NAUKOWO-TECHNOLOGICZNY W GDYNI Stan obecny Plany rozwojowe IV Forum Innowacyjne – Gdańsk, r.
Kotlina Dobrego Światła i Smaku. Cel projektu Promocja najnowocześniejszych metod oświetlania środowiska człowieka, Promocja Polskiej kuchni i zdrowego.
OFERTA INWESTYCYJNA POWIATU WROCŁAWSKIEGO
LOTNISKO I TERENY OKOŁOLOTNISKOWE - Nowe Miasto n/Pilicą
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
Katowice r.. Kim jesteśmy? Istniejemy na rynku od 1998 roku, kiedy to Centrum Banku Śląskiego Sp. z o.o. została powołana dla realizacji inwestycji.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
LOKATY LOKATY BUDOWLANE. Lokaty budowlane do 9% w skali roku Przy trasie Poznańskiej – drodze krajowej E 30 Świecko – Poznań – Warszawa w miejscowości.
AECHITEKTURA OBIEKTÓW TECHNICZNYCH
POMORSKI PARK NAUKOWO-TECHNOLOGICZNY W GDYNI Stan wdrażania Kierunki rozwoju II Forum Innowacyjne – Gdańsk, r.
Łączy nas Sopot. Łączą nas jego mieszkańcy.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Warszawska Przestrzeń Technologiczna Centrum Kreatywności Targowa 56
Serdecznie witamy w Gminie Witkowo
BUDOWA MIEJSC PARKINGOWYCH WZDŁUŻ JEZDNI DROGI PUBLICZNEJ GMINNEJ
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Grunt inwestycyjny Włynkowo Gmina Słupsk Powiat Słupski.
Kluczowe elementy przestrzeni turystycznej
Temat 6: Dokumentacja techniczna urządzeń sieciowych.
W Bobolicach CHARAKTERYSTYKA GMINY Gmina Bobolice to dynamicznie rozwijająca się gmina miejsko - wiejska, położona we wschodniej części.
Plac Długosza.
„Szerokopasmowe Lubelskie” sesja wyjazdowa dla mediów
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Zielony Punkt Kontrolny
Współczesne problemy ochrony dziedzictwa kulturowego w planowaniu przestrzennym dr Monika Drela.
OFERTA WYNAJMU POWIERZCHNI BIUROWEJ Al.Korfantego 193 w Katowicach
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Businessman InstituteWarszawa, styczeń Nasze cele Celem spółki jest zwiększenie możliwości rozwoju oraz generowanych zysków poprzez rozszerzenie.
Rozwój gospodarczy, celem funkcjonowania LGD Marek Przedniczek Prezes Zarządu LGD III Regionalna konferencja gospodarczo-ekonomiczna.
Nieruchomość inwestycyjna w Dąbrowie Górniczej 22,1 ha
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce - potencjał i rezultaty działania Opracowanie: Marzena Mażewska.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Rewitalizacja Parku Książąt Pomorskich „A” w Koszalinie Gmina-Miasto Koszalin Szczecin, marzec 2010r.
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Warszawa Najwyższe budynki w Warszawie Zabytki  Historyczne centrum Warszawy zostało w 1980 wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Do rejestru.
Lokalizacja inwestycji: Cele projektu: Budowa Interaktywnego Centrum Historii Ostrowa Tumskiego Inwestycja przeznaczona jest pod funkcje muzealno-wystawowe,
1Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Informacja o realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata
OŚRODEK DOSKONALENIA TECHNIKI JAZDY Rzeszów, 29 marca 2012.
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Targi Łódzkie to ponad 20-letnie doświadczenie w organizacji targów i kongresów, ciągłe dążenie do rozwoju zaowocowało ideą stworzenia Centrum Konferencyjno.
Operator ARP Sp. z o.o. to założona przez państwową Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. spółka, zajmująca się sprzedażą majątku przejętego od restrukturyzowanych.
XXV SESJA SEJMIKU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO
Ola Siwek Weronika Wójtowicz 6d
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich

Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Tereny inwestycyjne w Gminie Myślibórz
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Nieruchomość przemysłowa w Dąbrowie Górniczej 1,91 ha
Strategia rozwoju gminy Nieporęt
Zapis prezentacji:

Laboratorium transportu „Labo T”

Grupy docelowe łódzkich muzeów1) Grupą docelową nowego Laboratorium Transportu będą wszystkie grupy wiekowe. Struktura demograficzna województwa łódzkiego (tys.) Dzieci Młodzież Młodzi dorośli Dojrzali Dorośli Seniorzy Grupy docelowe łódzkich muzeów1) Laboratorium Transportu Muzeum Sztuki Muzeum Tradycji Niepodl. Muzeum Miasta Łodzi Muzeum Archeologiczne Muzeum Kinematografii Muzeum Włókiennictwa Laboratorium Transportu Źródło: GUS; 1. W oparciu o wiedzę eksperta ds. kultury

Samochody/ Jednoślady Pojazdy specjalistyczne Żadne z podobnych muzeów nie oferuje zaproponowanej przez nas kombinacji tematów Muzeum Transport tramwajowy Lotnictwo Autobusy Samochody/ Jednoślady Pojazdy specjalistyczne Lokalne Muzeum Komunikacji Miejskiej, Łódź   Krajowe Muzeum Wojska Polskiego, Warszawa      Muzeum Techniki, Warszawa  Muzeum Techniki i Komunikacji – Zajezdnia Sztuki, Szczecin      Muzeum Komunikacji Miejskiej, Poznań   Muzeum Motoryzacji, Poznań      Prywatne Muzeum Motoryzacji i Techniki, Otrębusy    Muzeum Lotnictwa Polskiego, Kraków      Muzeum Inżynierii Miejskiej, Kraków    Muzeum Ratownictwa, Kraków      Muzeum Sił Powietrznych, Dęblin  Muzeum Motoryzacji, Bielsko-Biała      Muzeum Motoryzacji i Techniki, Białystok   Zagraniczne Muzeum Luftwaffe, Berlin      Muzeum Transportu, Drezno     Muzeum Lotnictwa Kbely, Praga      LaboT Laboratorium Transportu     

Jako lokalizacja rozważane były trzy działki należące do miasta Łódź ul. Konstantynowska 115 ul. Wydawnicza 19 Tematyka instytucji kultury mocno związana z historią miejsca i wykorzystująca historyczne obiekty budowlane Atrakcyjny, zrewitalizowany budynek dawnej zajezdni tramwajowej. Teren znajduje się w okolicy o przeznaczeniu rekreacyjnym (park im. Piłsudskiego, ZOO, ogród botaniczny, park wodny, Atlas Arena, lunapark, błonia, stary poligon). Możliwość wykorzystania obecnego budynku starego marketu budowlanego do adaptacji na cele wystawiennicze. Teren znajduje się blisko terenu Nowego Centrum Łodzi . ul. Pienista 74 Brak zabudowań Przy drodze dojazdowej do Portu Lotniczego Łódź 5

Lokalizacja LaboT przy ul. Konstantynowskiej 115, działka nr ewid Lokalizacja LaboT przy ul. Konstantynowskiej 115, działka nr ewid. 40/1, obręb P-14 oraz rezultat analizy stanu prawnego nieruchomości Dostępność za pośrednictwem transportu samochodowego prywatnego (dostęp do drogi publicznej od strony południowej – ul. Konstantynowska) Dostępność za pośrednictwem miejskiej komunikacji tramwajowej Umiarkowana dostępność za pośrednictwem miejskiej komunikacji autobusowej (przystanek 2 km od działki) • Zachodnie peryferia Łodzi • Ok. 7 km od Śródmieścia Łodzi (samochodem ok. 12 min.; komunikacją miejską ok. 35 – 50 min.) • Sąsiedztwo terenów niezabudowanych (od strony południowej) • Sąsiedztwo terenów o zabudowie mieszkaniowej jednorodzinnej i gospodarczej (od strony północnej, wschodniej i zachodniej) Teren znajduje się w sąsiedztwie planowanego obszaru aktywności strefy Łódź Zachód Dostępność komunikacyjna Lokalizacja i sąsiedztwo Powierzchnia: 1,3600 ha Kształt: zwarty, na planie trapezu Parametry działki Własność Gminy Miasto Łódź Brak ryzyka zwrotu nieruchomości Stan prawny Działka porośnięta trawą i w niewielkim stopniu średniej wielkości krzewami Pojedyncze okazy drzew, głównie wzdłuż granic wschodniej, północnej i zachodniej oraz w strefie południowo-zachodniej i wzdłuż torowiska przy wschodniej ścianie głównego budynku zajezdni Główny budynek byłej zajezdni tramwajowej (ok. 58 x 22 m, wys. ok. 6m) 3 obiekty dwukondygnacyjne zlokalizowane od ul. Konstantynowskiej (116 - 221 m2), pozostałe budynki o powierzchni od 18 do 101 m² Elementy podziemnej infrastruktury technicznej i infrastruktury tramwajowej Zieleń Elementy zagospodarowania terenu Uzasadnienie wyboru Historyczne obiekty budowlane dawnej zajezdni tramwajowej są atrakcyjnym miejscem dla LaboT, gdyż nawiązują zarówno do tradycji historycznych Łodzi jak i korespondują z tematyką instytucji (transport) Teren znajduje się w okolicy o przeznaczeniu rekreacyjnym (park im. Piłsudskiego, ZOO, ogród botaniczny, park wodny, Atlas Arena, lunapark, błonia, stary poligon) oraz w pobliżu planowanego obszaru aktywności strefy Łódź Zachód Istnieje możliwość utworzenia połączenia tramwajowego z EC1 i centrum Łodzi obsługiwanego przez zabytkowy tramwaj i pełniącego funkcję promocyjną. Nowe połączenie ułatwiłoby także dotarcie zwiedzających do LaboT

Plan sytuacyjny Stan istniejący wg danych Łódzkiego Ośrodka Geodezji: 9 budynków o łącznej powierzchni zabudowy: 1 992m2 Przeznaczonych do rewitalizacji: 6 budynków o łącznej powierzchni zabudowy: 1 909m2 – w tym budynek (nr5) należący do MPK o pow. ok 221m2 rewaloryzacja 96% pow. zabudowy Stan projektowany: łączna pow. zabudowy ok. 4 471m2, w tym: pow. nowoprojektowanej zabudowy ok 2831,50m2 (63% pow. zab.) pow. zabudowy rewitalizowanej ( bez budynku (nr5) należący do MPK – wyłączonego z opracowania) to ok. 1640m2 (37% pow. zab.) Komentarz Nowe budynki Rewitalizowane budynki Wyburzane budynki Budynki poza zakresem

LaboT ma być innowacyjnym, interaktywnym miejscem dającym możliwość miłego spędzenia czasu przez Łodzian oraz będącym atrakcją dla turystów Podstawowe założenia dla LaboT Marketing Mix (4P) Nazwa: Laboratorium transportu („LaboT”) Tematyka: Transport tramwajowy Lotnictwo Transport drogowy Przestrzeń Polityka cenowa Zabytkowa lokalizacja Połączenie funkcjonalne – linie tramwajowe itp. Konkurencyjność Promocja pobytu grupy docelowej Cele LaboT Wyjaśnianie zjawisk zachodzących w transporcie przy pomocy interaktywnych narzędzi Rozbudzanie ciekawości świata w miłej i przyjaznej atmosferze Tworzenie zaplecza edukacyjnego w zakresie transportu w skali regionu i kraju Uzupełnianie edukacyjnych programów szkolnych Rozbudzanie ciekawości najmłodszych pokoleń poprzez zabawę i rozrywkę Cele: Produkt Promocja Efektowne, technologiczne rozwiązania Eksponaty pokazane w oryginalny sposób Budowanie marki Współpraca z uczelniami i innymi instytucjami kultury Wizerunek Innowacyjność Interaktywność Miejsce odpoczynku dla Łodzian Atrakcja dla turystów Kluczowe cechy: Atrakcyjne i rozpoznawalne miejsce dla Łodzian i turystów zwiedzających miasto. Miejsce realizacji pasji mieszkańców, odpoczynku dla całych rodzin Wizja: Inspirowanie do odkrywania oraz zrozumienia świata dzięki zainteresowaniu zwiedzających transportem Misja:

Jedna z największych atrakcji LaboT symulator lotu z ruchomą platformą Strefa: Eksponaty dużogabarytowe Typ: Część technologiczna podstawowa stała Nazwa eksponatu Symulator lotu z ruchomą platformą Charakterystyka Dwuosobowy symulator lotu wyposażony w kabinę umieszczoną na ruchomej platformie potęgującej wrażenia użytkowników. Niektóre rozwiązania umożliwiają pełny zakres pochyleń i przechyleń (360°). Wstęp do symulatora może być oferowany jako dodatkowo płatna atrakcja. Symulatory oferują różne programy – możliwe jest oferowanie podstawowego z nich w cenie biletu wstępu, a programów dodatkowych w ramach oddzielnej opłaty. Symulatory są dostępne na rynku jako gotowe produkty. Dokładny koszt i wymiary zależą od wybranego rozwiązania. Docelowa grupa użytkowników Dzieci Młodzież Młodzi dorośli Dojrzali dorośli Seniorzy Przykładowy symulator lotu MaxFlight FS3000 Atrakcyjność Interaktywność Adrenalina Lokalne tradycje Długość: 6,0 m (wymiary orientacyjne) Szerokość: 4,0 m Wysokość: 4,0 m 190 - 550 tys. zł Szacowany koszt Wymiary Przykładowy symulator lotu Redbird FMX Źródło / możliwość pozyskania Zakup Pozyskanie od kolekcjonerów / innych instytucji (odpłatne, nieodpłatne), Najem Zrobienie samemu Znacząca Nieznacząca Źródło: http://www.redbirdflightsimulations.com/fmx; http://www.maxflight.com/fs2000equipment.html

Symulator dachowania obrazuje konsekwencje wypadku, dostarczając dużych wrażeń Strefa: Eksperymenty – transport drogowy Typ: Część techniczna podstawowa stała Nazwa eksponatu Symulator dachowania Charakterystyka Urządzenie imituje sytuację, w której pojazd dachuje. Symulator składa się z samochodu zamontowanego obrotowo na metalowej konstrukcji podtrzymującej. Dzięki symulatorowi zwiedzający mogą w bezpieczny sposób przekonać się jak ważne są pasy bezpieczeństwa, ich właściwe używanie oraz prawidłowe zabezpieczenie bagażu podczas jazdy. Symulator dachowania - zdjęcie 1 Docelowa grupa użytkowników Dzieci Młodzież Młodzi dorośli Dojrzali dorośli Seniorzy Interaktywność Atrakcyjność Lokalne tradycje Adrenalina Długość: 6,5 m Szerokość: 2,5 m Wysokość: 2,7 m 60 - 80 tys. zł Szacowany koszt Wymiary Symulator dachowania - zdjęcie 2 Źródło / możliwość pozyskania Zakup Pozyskanie od kolekcjonerów / innych instytucji (odpłatne, nieodpłatne), Najem Zrobienie samemu Znacząca Nieznacząca Źródło: http://www.swiadomykierowca.pl/pl/szkolenia/nasz-sprzet/symulator-dachowania, http://www.skodaautolab.pl/o-wystawie

Symulator zderzeń uświadamia zwiedzającym jak ważną rolę pełnią pasy bezpieczeństwa Strefa: Eksperymenty – transport drogowy Typ: Część techniczna podstawowa stała Nazwa eksponatu Symulator zderzeń Charakterystyka Urządzenie uświadamia zwiedzającym jak ważne jest zapinanie pasów bezpieczeństwa, poprzez imitowanie sytuacji, w której pojazd lekko uderza w przeszkodę. Symulator składa się z trzech części. Z dwuczęściowej równi pochyłej i ze specjalnie przygotowanego wózka z fotelem wyposażonym w samochodowe pasy bezpieczeństwa. Wózek porusza się po równi z osobą przypiętą do fotela, po czym gwałtownie zatrzymuje się. Sytuacja taka sprawia, że pasażer siedzący w fotelu czuje szarpnięcie, lecz zapięte pasy bezpieczeństwa skutecznie go zabezpieczają. Symulator zderzeń - zdjęcie 1 Docelowa grupa użytkowników Dzieci Młodzież Młodzi dorośli Dojrzali dorośli Seniorzy Interaktywność Atrakcyjność Lokalne tradycje Adrenalina Długość: 3,5 m Szerokość: 1,0 m Wysokość: 2,5 m 10 - 20 tys. zł Szacowany koszt Wymiary Symulator zderzeń - zdjęcie 2 Źródło / możliwość pozyskania Zakup Pozyskanie od kolekcjonerów / innych instytucji (odpłatne, nieodpłatne), Najem Zrobienie samemu Znacząca Nieznacząca Źródło: http://www.swiadomykierowca.pl/pl/

Poznanie własnego czasu reakcji poprawia świadomość zwiedzających jako kierowców Strefa: Rozrywka - Transport drogowy Typ: Część techniczna podstawowa stała Nazwa eksponatu Trenażer czasu reakcji Charakterystyka Urządzenie służy do treningu koncentracji, skracania czasu reakcji oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Ćwiczenie polega na gaszeniu świetlnych sensorów, pojawiających się w przypadkowych miejscach na urządzeniu. Im szybciej lampki zostaną zauważone i zgaszone, tym użytkownik posiada lepszą koordynację wzrokowo-ruchową. Urządzenie uświadamia zwiedzającym ich własne ograniczenia wynikające z czasu reakcji, który jest bardzo istotnym czynnikiem z punktu widzenia bezpieczeństwa drogowego. Trenażer czasu reakcji - zdjęcie 1 Docelowa grupa użytkowników Dzieci Młodzież Młodzi dorośli Dojrzali dorośli Seniorzy Interaktywność Atrakcyjność Lokalne tradycje Adrenalina Długość: 1,5 m Szerokość: 2,5 m Wysokość: 2,1 m 10 tys. zł Szacowany koszt Wymiary Trenażer czasu reakcji - zdjęcie 2 Źródło / możliwość pozyskania Zakup Pozyskanie od kolekcjonerów / innych instytucji (odpłatne, nieodpłatne), Najem Zrobienie samemu Znacząca Nieznacząca Źródło: http://www.swiadomykierowca.pl/pl/szkolenia/nasz-sprzet/trenazer-czasu-reakcji

Tunel w kształcie kadłuba z ekranami LCD Strefa: Edukacja – Transport lotniczy Typ: Część techniczna podstawowa stała Nazwa eksponatu Tunel w kształcie kadłuba z ekranami LCD Charakterystyka Eksponat składa się z tunelu w kształcie kadłuba samolotu z ruchomą podłogą imitującą turbulencje w czasie lotu samolotem. Na wewnętrznych ścianach tunelu są umieszczone duże ekrany LCD pokazujące np. obraz jaki widzi pasażer lecący samolotem, sceny z katastrof lotniczych, itp. Przekrój przez kadłub samolotu Docelowa grupa użytkowników Dzieci Młodzież Młodzi dorośli Dojrzali dorośli Seniorzy Interaktywność Atrakcyjność Lokalne tradycje Adrenalina Długość: 4,0 m Szerokość: 4,0 m Wysokość: 1,0 m ok. 50 tys. Szacowany koszt Wymiary Źródło / możliwość pozyskania Zakup Pozyskanie od kolekcjonerów / innych instytucji (odpłatne, nieodpłatne), Najem Zrobienie samemu Znacząca Nieznacząca Źródło: The Smithsonian Institution (http://www.si.edu/museums)

Systemy nawigacyjne Charakterystyka Docelowa grupa użytkowników Strefa: Edukacja – Transport lotniczy Typ: Ekspozycja fizyczna stała Nazwa eksponatu Systemy nawigacyjne Charakterystyka ILS (Instrument Landing System) to radiowy system nawigacyjny, który wspomaga lądowanie samolotu w czasie trudnych warunków atmosferycznych. Pilot dzięki m.in. odpowiedniej aparaturze radiowej i ustawieniu świateł na pasie startowym może wylądować nawet przy małej widoczności, oczywiście pod warunkiem odpowiedniego wyposażenia samolotu i przeszkolenia jego załogi. Ekspozycja zawiera makietę prezentującą podchodzenie samolotu do lądowania, filmy. ILS system - zdjęcie 1 Docelowa grupa użytkowników Dzieci Młodzież Młodzi dorośli Dojrzali dorośli Seniorzy Interaktywność Atrakcyjność Lokalne tradycje Adrenalina Długość: 4,0 m Szerokość: 4,0 m Wysokość: 1,0 m ok. 50 tys. zł Szacowany koszt Wymiary ILS System - zdjęcie 2 Źródło / możliwość pozyskania Zakup Pozyskanie od kolekcjonerów / innych instytucji (odpłatne, nieodpłatne), Najem Zrobienie samemu Znacząca Nieznacząca Źródło: http://kids.britannica.com/comptons/art-145711/Instrument-Landing-System-is-used-to-land-planes-in-bad, http://www.youtube.com/watch?v=KVtEfDcNMO8

Zwiedzający mogą sami poczuć się jak kontrolerzy ruchu lotniczego dzięki interaktywnemu stanowisku kontroli lotów Strefa: Edukacja – Transport lotniczy Typ: Część techniczna podstawowa stała Nazwa eksponatu Praca w centrum kontroli lotów Charakterystyka Ekspozycja przybliża szczegóły pracy kontrolerów ruchu lotniczego (zadaniem kontrolerów jest koordynacja ruchu lotniczego na płycie lotniska, wektorowanie (nakazy zmiany kursu, wysokości lub prędkości) oraz zapewnianie odpowiednich separacji (odstępów między samolotami), jak również udzielanie informacji na temat warunków pogodowych). Zwiedzający mogą sami poczuć się jak kontrolerzy ruchu lotniczego dzięki interaktywnemu stanowisku kontroli lotów. . Jeden z sektorów w wieży centrum kontroli lotów - zdjęcie 1 Docelowa grupa użytkowników Dzieci Młodzież Młodzi dorośli Dojrzali dorośli Seniorzy Interaktywność Atrakcyjność Lokalne tradycje Adrenalina Długość: 1,5 m Szerokość: 1,5 m Wysokość: 1,5 m ok. 50 tys. zł Szacowany koszt Wymiary Widok ekranu stanowiska w centrum kontroli lotów - zdjęcie 2 Źródło / możliwość pozyskania Zakup Pozyskanie od kolekcjonerów / innych instytucji (odpłatne, nieodpłatne), Najem Zrobienie samemu Znacząca Nieznacząca Źródło: http://www.lotnictwocywilne.republika.pl/atc.html

Stanowiska do eksperymentów służą zaangażowaniu zwiedzających w zdobywanie wiedzy Strefa: Eksperymenty - lotnictwo Typ: Część technologiczna podstawowa stała Nazwa eksponatu Ekspozycja prezentująca zasady działania systemów stosowanych w lotnictwie Charakterystyka Ekspozycja prezentująca zasady działania systemów stosowanych w transporcie lotniczym (kilkanaście-kilkadziesiąt stanowisk np.: przekroje, działające modele pokazujące np. jak działa silnik turboodrzutowy, układ sterowania samolotem, układy nawigacji, prezentujące podstawowe prawa aerodynamiki, tunel aerodynamiczny itp.) Docelowa grupa użytkowników Dzieci Młodzież Młodzi dorośli Dojrzali dorośli Seniorzy Przykładowy fragment ekspozycji* Atrakcyjność Interaktywność Adrenalina Lokalne tradycje Powierzchnia: ok. 150 m2 1 000 tys. zł (20 szt. x 50 tys. zł) Szacowany koszt Wymiary Źródło / możliwość pozyskania Zakup Pozyskanie od kolekcjonerów / innych instytucji (odpłatne, nieodpłatne), Najem Zrobienie samemu Znacząca Nieznacząca Źródło: http://haverocketwilltravel.blogspot.com, http://www.museoscienza.org/english/helicoptersweb/intro.asp

Symulator lotu w kokpicie samolotu pozwala zwiedzającym poczuć się jak pilot Strefa: Rozrywka – lotnictwo Typ: Część technologiczna podstawowa stała Nazwa eksponatu Symulator lotu w autentycznym kokpicie lub w jego makiecie Charakterystyka Symulator lotu zabudowany w kokpicie prawdziwego samolotu, lub w makiecie imitującej prawdziwy kokpit danego typu samolotu. Obraz rzutowany na ekrany rozmieszczone na zewnątrz kabiny lub wyświetlany na ekrany umieszczone w miejscach okien. Przykładowy symulator lotu w makiecie prawdziwego kokpitu – zdjęcie 1 Docelowa grupa użytkowników Dzieci Młodzież Młodzi dorośli Dojrzali dorośli Seniorzy Atrakcyjność Interaktywność Adrenalina Lokalne tradycje Długość: 4,0 m (wymiary orientacyjne) Szerokość: 3,0 m Wysokość: 2,0 m ok. 80 tys. zł Szacowany koszt Wymiary Przykładowy symulator lotu w makiecie prawdziwego kokpitu – zdjęcie 2 Źródło / możliwość pozyskania Zakup Pozyskanie od kolekcjonerów / innych instytucji (odpłatne, nieodpłatne), Najem Zrobienie samemu Znacząca Nieznacząca Źródło: http://www.simcentertampabay.com; http://greatbritishjets.com

Kilka prostych symulatorów umożliwia zwiedzającym wirtualne loty grupowe Strefa: Rozrywka – lotnictwo Typ: Część technologiczna podstawowa stała Nazwa eksponatu Proste symulatory lotu Charakterystyka 2 – 4 proste symulatory lotu posiadające konsole sterownicze i orczyk, działające w oparciu o popularne oprogramowanie symulacyjne. Możliwość odbywania lotów grupowych przez osoby zasiadające przy tych symulatorach. Możliwość prowadzenia mini szkoleń lotniczych przez animatora. Przykładowy symulator lotu wraz z konsolą sterowniczą Docelowa grupa użytkowników Dzieci Młodzież Młodzi dorośli Dojrzali dorośli Seniorzy Atrakcyjność Interaktywność Adrenalina Lokalne tradycje Długość: 2,0 m Szerokość: 5,0 m Wysokość: 2,0 m ok. 20 - 60 tys. zł (łącznie) Szacowany koszt Wymiary Źródło / możliwość pozyskania Zakup Pozyskanie od kolekcjonerów / innych instytucji (odpłatne, nieodpłatne), Najem Zrobienie samemu Znacząca Nieznacząca Źródło: http://www.redbirdflightsimulations.com

W symulatorze jazdy tramwajem można przekonać się jak pracuje motorniczy Strefa: Historia i technika transportu tramwajowego Typ: Część techniczna podstawowa stała Nazwa eksponatu Symulator jazdy tramwajem Charakterystyka Urządzenie składa się z oryginalnej kabiny tramwaju sprzężonej z wirtualną trasą. Zamiast przedniej szyby użytkownik patrzy w monitor komputera. Użytkownik może przekonać się w jaki sposób motorniczy prowadzi tramwaj, zabrać pasażerów z przystanku lub być uczestnikiem wypadku. Możliwe jest wykorzystanie darmowego polskiego oprogramowania symulującego jazdę tramwajem (http://ats.d6team.com). Symulator jazdy tramwajem - zdjęcie 1 Docelowa grupa użytkowników Dzieci Młodzież Młodzi dorośli Dojrzali dorośli Seniorzy Interaktywność Atrakcyjność Lokalne tradycje Adrenalina  Długość: 3,5 m Szerokość: 1,5 m Wysokość: 2,5 m 150 - 200 tys. zł Szacowany koszt Wymiary Symulator jazdy tramwajem - zdjęcie 2 Źródło / możliwość pozyskania Zakup Pozyskanie od kolekcjonerów / innych instytucji (odpłatne, nieodpłatne), Najem (zamówienie w MPK) Zrobienie samemu Znacząca Nieznacząca Źródło: http://radioszczecin.pl/1,94168,poczuj-sie-jak-motorniczy-i-poprowadz-tramwaj-zd

LaboT będzie świadczyło liczne usługi podstawowe oraz płatne dodatkowo Budynek 1: Sale z eksponatami Warsztat Zajęcia majsterkowania w Sali Warsztatowej Budynek A: Sale z eksponatami Kasa Hall główny Szatnia Chill-out room Sklep Sala konferencyjna Budynek 4: Warsztat – ekspozycja statyczna Budynek B: Centrum aktywności dla dzieci Lego LaboT (sala zabaw dla dzieci) Salki urodzinowe Budynek 8: Kuźnia Budynek 7: Sale z eksponatami Budynek 6: Brak usług Inne: Piknik rodzinny Zlot fanów lotnictwa/ tramwajów/ rowerów/ motorowerów Imprezy na tarasie Warsztaty dla dorosłych - LaboT nocą Nocne zwiedzanie LaboT Półkolonie dla dzieci Warsztaty dla dzici Wystawy zamawiane, które przyjadą w miejsce wskazane przez klienta Budynek 3: Administracja Sale pasjonatów Budynek 2: Ekspozycja 18+ Kino Salki na wynajem Budynek C: Restauracja Usługi podstawowe Usługi płatne dodatkowo Inne

Poziom -1 Poziom 0 Budynek A na poziomie -1 oferuje 62 miejsca parkingowe LaboT będzie funkcjonowało w ramach trzech nowych oraz siedmiu zrewitalizowanych budynków Poziom 0 budynku A będzie wykorzystany na usługi podstawowe w tym przestrzenie wystawiennicze (np. MI-6) Budynki B i C będą parterowe

Poziom +1 Poziom +2 Na poziomie +2 budynku A mamy sieć antresol oraz zewnętrzny taras nad Zajezdnią tramwajową Ostatnie piętro budynku A Ponad poziomem +2 podwieszone są samoloty w budynku A Poziom +1 budynku A będzie stanowić pojedyncza szeroka antresola