MIĘDZY TERAŹNIEJSZOŚCIĄ A PRZYSZŁOŚCIĄ NAUCZYCIEL I UCZEŃ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Dodatkowe zajęcia dydaktyczne
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Mój program dla STO STRATEGICZNE KIERUNKI DZIAŁAŃ NA LATA dr Anna Okońska-Walkowicz Prezes SKT nr 64 STO Kandydat na Prezesa Zarządu Głównego.
XIX Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej Gniezno września 2013 r.
Idea flexicurity w projektach innowacyjnych
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Biała Podlaska r.. Źródło: GUS 2 mln Polaków wyemigrowało.
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
UMOWA SPOŁECZNA PRACA. Tegoroczne kampanie wyborcze toczą się w dwudziestopięciolecie powstania Solidarności. To szczególne zobowiązanie i nie wolno o.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Wprowadzenie do stosowania narzędzi Web 2.0 w dydaktyce
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
ZESPÓŁ SZKÓL SPECJALNYCH nr 8 w TYCHACH
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Europejscy Mistrzowie Cyfrowego Włączenia Platforma DigiPlace4All IE1-LEO
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Sieć Sieć Mam takie marzenie… dr Danuta Elsner. Cele wykładu Przedstawienie: Wizji całościowego obrazu reformy systemu doskonalenia nauczycieli. Sieci,
Podstawowe informacje na temat programu
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
MOODLE MOOCS – PRZYPADKI UŻYCIA W PROJEKCIE SP4CE (PARTNERSTWO STRATEGICZNE NA RZECZ KREATYWNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle
na rzecz cyfryzacji szkół
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Powiat Ciechanowski Doskonalenie szansą na rozwój
Szkolenie w ramach projektu POWERSE
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

MIĘDZY TERAŹNIEJSZOŚCIĄ A PRZYSZŁOŚCIĄ NAUCZYCIEL I UCZEŃ MOTYWACJA MIĘDZY TERAŹNIEJSZOŚCIĄ A PRZYSZŁOŚCIĄ NAUCZYCIEL I UCZEŃ

Liczba…. 10 000

„Jeżeli nauczyciel nie będzie zmotywowany, jaką nadzieję (czy perspektywę lub szansę) będą mieć jego uczniowie?”

Różni nauczyciele, różna motywacja „artyści”, „rzemieślnicy”, „outsajderzy”.

Rola dyrektora – wspierającego innowatora

Co może zrobić dyrektor wspierający innowacje? popierać realizację wartościowych projektów w szkole, traktować poważnie każdą proponowaną przez nauczycieli innowację, doceniać pracę nauczycieli „twórczych innowatorów”, być otwartym na nowości; zachęcać nauczycieli do udziału w kursach, seminariach, szkoleniach, wspierać uczenie się przez całe życie,

„Największym błędem szkoły jest promowanie przeciętności i nagradzanie za nią. Prowadzi to do tworzenia armii sfrustrowanych pracowników biur i fabryk. A przecież każdy z tych ludzi miał szansę na sukces i pracę, którą by pokochał.” (Sir Ken Robinson, brytyjski specjalista w dziedzinie oświaty)

Każde dziecko jest artystą.

Wprowadzanie innowacji jest kluczowym elementem kształtowania nowego wymiaru edukacji.

1. Czy i co stoi na przeszkodzie wprowadzania nowego wymiaru współczesnej edukacji? 2. Kim jest i kim powinien być współczesny nauczyciel?

Stan i struktura zatrudnienia > średnia wieku polskich nauczycieli - 40,9 lat, > 81 procent zatrudnionych nauczycieli - to kobiety, > 97,4 procent nauczycieli posiada wyższe wykształcenie.

Staż pracy 0 – 5 lat 12% 6 – 15 lat 33% powyżej 15 lat 54%

Nowa era – nowe oczekiwania nauczyciel organizator procesu edukacyjnego, profesjonalista, ekspert, wrażliwy wychowawca,

PRZEMIAN ZACHODZĄCYCH MOTYWACJA W EDUKACJI POPRZEZ PRYZMAT PRZEMIAN ZACHODZĄCYCH W NOWOCZESNYM ŚWIECIE

Edukacja w sieci – czy powrót do przeszłości? „Z technologią nie aspirujemy do doskonałości, lecz do dobrych, solidnych wyników.” (Christopher J. Dede, profesor edukacji na Harvard University).

Czym jest motywacja? Co wyzwala motywację? WYMÓG CZASU, PRESJA ŚRODOWISKA, REAKCJA NA POCZUCIE ZAGROŻENIA, REAKCJA NA KONKURENCJĘ NA RYNKU PRACY SAMOREALIZACJA, POTRZEBA SUKCESU

BIBLIOGRAFIA BOEKAERTS, M. (2001), Pro-active coping: meeting challenges and achieving goals, w: E. Frydenberg (red.), “Beyond coping: meeting goals, visions, and challenges”, Oxford: Oxford University Press. BOEKAERTS, M. (2009), Motivation to learn, w: Janowski A. (red.) Nauczanie w praktyce, Warszawa: CODN, s. 119-35. HAMER, H. (1994), Klucz do efektywności nauczania. Poradnik dla nauczycieli. Warszawa: Veda. KUBICZEK, B. (2005), Metody aktywizujące: jak nauczyć ucznia uczenia się?, Opole: Nowik. KORDZIŃSKA – GRABOWSKA, A. (2006), Żeby się chciało chcieć. Rzecz o motywacji w szkole, Kraków: Centrum Komunikacji i Mediacji „Akademia Dialogu”. ROBINSON, K.: Do schools kill creativity? dostępny w World Wide Web: http://www.ted.com/speakers/sir_ken_robinson.html (dostęp luty 2007) BOGGIANO, Ann K. and Thane S. Pittman. (1992). Achievement and Motivation: A Social Development Perspective. Cambridge: Cambridge University Press. DÖRNYEI, Zoltan. (2001a). Motivational Strategies in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press. HARMER, Jeremy. (2001). The Practice of English Language Teaching. Essex: Longman Press. HUMPHREYS, Tony. (1996). A Different Kind of Teacher. Dublin: Gill Macmillan.

Dziękuję za uwagę