Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Advertisements

Filmy poklatkowe wykonane za pomocą programu SALSAJ
Interaktywna prezentacja użytkowa
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
25/08/ Bazy danych II Piotr Górczyński Administracja MS SQL.
Prezentcja Power Pointa na temat obsługi programu Power Point
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Praca z dokumentem wielostronicowym - zakładka hiperłącze
Korespondencja elektroniczna
Tworzymy GAZETKĘ SZKOLNĄ w programie Publisher
USŁUGA FTP 1. Definicja FTP. FTP (File Transfer Protocol, ang. protokół transmisji plików) jest protokołem typu klient-serwer, który umożliwia przesyłanie.
MOODLE Platforma do zdalnej komunikacji dla Kierunku Ekonomia informacje dla Studentów Studentów I Roku Ciechanów, 2013 rok.
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Menu Tabela program Microsoft Word
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Instrukcja logowania do Platformy E-Learningowej WSFiZ Instrukcja dla nauczycieli.
CK U CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO w CIECHANOWIE ul. Kopernika 7 tel , fax
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program do tworzenia prezentacji - uruchamianie i opis okna programu
Obsługa platformy dla nauczycieli prowadzących Jako nauczyciel prowadzący musisz wpisać studentów na kurs który nadzorujesz.
Różne obiekty w prezentacji oraz łącza.
Instrukcja obsługi systemu CMS Przygotowanie
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy Mazowieccy Liderzy Nauczania Sukcesu.
Instrukcja USOS Ankiety wersja by Marek Opacki.
Korespondencja seryjna
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
Dziennik.
Informatyka Poczta elektroniczna.
Korespondencja seryjna
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Program MS FrontPage Program MS FrontPage  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny.
Wprowadzenie do spisów treści j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów.
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
Praca z wzorcami materiałów informacyjnych j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Visual Basic w Excelu - podstawy
Tworzenie ankiet online
prezentacja multimedialna
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
TWORZENIE I FORMATOWANIE TABEL
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
Tworzenie wizytówki : Ustawienia/omnie 1. Załączamy zdjęcia (klikamy „przeglądaj” i po wybraniu pliku klikamy „wyslij”lub avatar 3.Klikamy „zapisz zmiany”
Tworzenie wykresów część I
Przewodnik Wprowadzenie do
Temat: Edytor tekstu Word – redagowanie tekstu. Szukanie i zamiana tekstu Znajdowanie tekstu w dokumencie Znajdowanie tekstu i jego zamiany dokonujemy.
Przewodnik Tworzenie powiadomień dotyczących czasopism w EBSCOhost
Przewodnik Tworzenie powiadomień dotyczących wyszukiwania w EBSCOhost
Microsoft® Office Word
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
1.Zaznaczyć w dokumencie równanie, które chcesz dodać. 2.W obszarze Narzędzia równań na karcie Projektowanie w grupie Narzędzia kliknąć przycisk.
Bazy CINAHL Wyszukiwanie zaawansowane Przewodnik
10 kroków dobrej prezentacji
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Archiwum Prac Dyplomowych Czynności wykonywane przez studentów
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
Aby wstawić ten slajd do prezentacji
Aby wstawić ten slajd do prezentacji
Uzupełnianie Sylabusów w module Wirtualna Uczelnia
Aby wstawić ten slajd do prezentacji
Korespondencja elektroniczna
Aby wstawić ten slajd do prezentacji
Czasem udaje się nam zadowolić niektórych…
Aby wstawić ten slajd do prezentacji
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Aby wstawić ten slajd do prezentacji
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011 Składowa Lekcja Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011

Jedną z możliwości oferowanych przez platformę Moodle jest Lekcja Jedną z możliwości oferowanych przez platformę Moodle jest Lekcja. Zostanie tutaj zaprezentowana na przykładzie doświadczeń Centrum Kształcenia Ustawicznego (CKU) in Siedlce www.cku.siedlce.pl

CKU w Siedlcach jest placówką kształcenia dorosłych, tj CKU w Siedlcach jest placówką kształcenia dorosłych, tj. osób w wieku ponad 18 lat. Jest to zespół, w skład którego wchodzą następujące rodzaje szkół: liceum ogólnokształcące, uzupełniające liceum ogólnokształcące, technikum, technikum uzupełniające, szkoły policealne. CKU oferuje kształcenie w takich zawodach, jak zawodach technik administracji, technik handlowiec, technik obsługi turystycznej, technik spedytor, technik informatyk, technik archiwista.

Część zajęć w szkole policealnej prowadzonych jest na platformie Moodle, co sprawia, że kształcenie dla osób zamieszkałych daleko od siedziby szkoły, pracujących w kraju lub za granicą jest bardziej dostępne.

Zanim Moodle zostało wprowadzone do CKU jako narzędzie w procesie nauczania, nauczyciele wzięli udział w kursie E-learning sposobem na problemy kształcenia ustawicznego.

Składowa lekcja umożliwia przedstawienie danego tematu w sposób zbliżony do lekcji prowadzonej w sposób tradycyjny. Umożliwia ona łączenie wiedzy teoretycznej z ćwiczeniami praktycznymi; pozwala też na bieżącą samokontrolę stopnia opanowania materiału.

Na kolejnych slajdach zostanie zaprezentowany przykład lekcji realizowanej w ramach przedmiotu Marketing usług turystycznych dla szkoły policealnej w zawodzie technik obsługi turystycznej. Zacznijmy od utworzenia składowej na Moodle.

lekcji z listy rozwijanej Celem dodania lekcji z listy rozwijanej Dodaj składową wybieramy Lekcja

W kreatorze należy wpisać temat lekcji oraz ustalić jej parametry

Parametry lekcji Jeżeli celem lekcji jest podanie nowego materiału należy ją ustawić jako lekcję ćwiczeniową, pozwolić uczniom na jej powtarzanie i zmienianie odpowiedzi na pytania. Lekcję można chronić hasłem oraz udostępnić ją w określonym terminie.

Zapisz zmiany i wyświetl Po ustaleniu parametrów lekcji naciskamy przycisk Zapisz zmiany i wyświetl

Wstawianie treści Po naciśnięciu przycisku Save and display w edytorze wstawiania lekcji otworzy się okno zawierające temat lekcji i między innymi pytanie Co chcesz zrobić najpierw? Lekcja składa się z tzw. stron, które są dostępne po wybraniu opcji Wstaw Tabelę Rozgałęzień (patrz następny slajd).

Wstaw Tabelę Rozgałęzień Wybieramy opcję Wstaw Tabelę Rozgałęzień

W kolejnym oknie podajemy tytuł strony oraz wpisujemy jej treść

Po wpisaniu treści tworzymy przyciski nawigacji umożliwiające przejście do następnej strony, strony poprzedniej lub też zakończenie lekcji Tutaj wpisujemy treść przycisku Tutaj wybieramy rodzaj przycisku

Po utworzeniu przycisków wstawiamy utworzoną stronę wybierając opcję Wstaw Tabelę Rozgałęzień

z treścią tj. Tabelę wątków Możemy wstawić kolejną stronę z treścią tj. Tabelę wątków

Treść tej strony zilustrujemy zdjęciem Treść tej strony zilustrujemy zdjęciem. W celu jego wstawienia wybieramy ten przycisk

Pojawia się okienko dialogowe, które poprzez przycisk Przeglądaj umożliwia wskazanie zdjęcia do przesłania na Moodle

Po wskazaniu zdjęcia, które chcemy zamieścić na stronie wpisujemy alternatywny tekst

Strona ze wstawionym zdjęciem

Teraz możemy wstawić stronę z pytaniem, które będzie sprawdzało stopień opanowania materiału

W tym oknie wybieramy rodzaj pytania W przypadku pytania wielokrotnego wyboru z kilkoma odpowiedziami prawidłowymi musimy zaznaczyć tą opcję

Następnie wpisujemy nazwę pytania oraz jego treść

wpisujemy odpowiedzi do wyboru komentarz tutaj decydujemy, na którą ze stron chcemy skierować ucznia po udzieleniu odpowiedzi

Wykorzystując Tabelę Rozgałęzień możemy uczniom zadawać zadania do wykonania, jak w widocznym poniżej przykładzie (uzupełnienie formularza)

przesłanie pracy domowej do oceny wybieramy Umożliwiając uczniom przesłanie pracy domowej do oceny wybieramy Zadanie – Prześlij plik z listy rozwijanej Dodaj składową

Składową lekcja na każdym etapie można edytować Składową lekcja na każdym etapie można edytować. Można ją również testować zmieniając rolę z nauczyciela na studenta. Prezentacja przedstawia tylko podstawowe jej możliwości.Można więc za jej pomocą podawać nowe treści, wstawiać zdjęcia, sprawdzać wiedzę, zadawać prace domowe do wykonania. Osoby zainteresowane wykorzystaniem tej składowej zachęcam do poznawania jej tajników.

Dziękuję za uwagę swaberski@wp.pl