Szkoła podstawowa w Goszowicach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Pracownia Komputerowa                                                                                               
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Egzaminy zawodowe w roku szkolnym 2013/2014
FUNKCJA PERSONALNA.
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Praca Tymczasowa korzyści dla pracowników i dla pracodawców
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
Planowanie przepływów materiałów
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Szkoła im. Simone Signoret w Bressuire. Liceum to powstało w 1966 roku pod nazwą Lycée Professionnel Malabry, od 1990 istnieje jako Lycée Professionnel.
I NTERNETOWE C ENTRUM I NFORMACJI M ULTIMEDIALNEJ Szkoły Podstawowej nr 20 im. S. Batorego w Poznaniu.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Recykling wybranych grup odpadów - projekt
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Organizacja pobytu Studentów podczas realizacji praktyki pedagogicznej
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
CENTRALIZACJA ZARZĄDZANIA
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Technologia informacyjna
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Projekty zrealizowane w ZS1
Służby informatyczne wspomagające bezpośrednio użytkowników w TPSA
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Projekt: „LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA – podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczniów zawodu technik logistyk poprawiające ich zdolności do zdobycia zatrudnienia”
Zapis prezentacji:

Szkoła podstawowa w Goszowicach Przygotowali:

Plan prezentacji 1. Charakterystyka organizacji. 2. Opis organizacji wg modelu Leavit’a. 3. Problemy występujące w organizacji. 4. Wybrany przez nas problem organizacyjny i jego przyczyny. 5. Badanie problemu. 6. Charakterystyka wariantów rozwiązania i wybór najkorzystniejszego. 7. Wnioski i uwagi końcowe. 8. Zastosowane metody.

Opis organizacji Nazwa organizacji: Szkoła Podstawowa w Goszowicach. Forma prawna/status prawny: Gminna samorządowa jednostka organizacyjna- Szkoła Podstawowa publiczna. Obecnym dyrektorem jest mgr Beata Lichosik. Rok powstania i czas działalności: Początek XX wieku; placówka polska- od roku 1945 do chwili obecnej. Siedziba organizacji: Budynek szkoły znajduje się w Goszowicach, gmina Pakosławice, powiat nyski, województwo opolskie. Zakres terytorialny działania: Miejscowości znajdujące się na terenie gminy Pakosławice, a więc Prusinowice, Pakosławice, Reńska Wieś, Śmiłowice, Rzymiany, Goszowice, Frączków, Korzękwice, oraz Bykowice. Wielkość: mała szkoła wiejska, zatrudnia 16 osób, w tym 10 pracowników należących do kadry pedagogicznej.

Przedmiot działalności Prowadzona działalność: Działalność dydaktyczna oraz wychowawcza. Misją Szkoły Podstawowej w Goszowicach jest umożliwienie dobrego startu w życie swoim uczniom poprzez niesienie kaganka oświaty oraz rozwijanie chęci do nauki i ciekawości świata uczniów. Ponadto Szkoła Podstawowa w Goszowicach kształtuje właściwe postawy społeczne wśród swoich uczniów a także dba, by abiturienci posiadali kulturę osobistą na jak najwyższym poziomie.

Zadania i cele Podwyższenie poziomu informatyzacji szkoły Wzbogacenie sprzętu informatycznego Szkolenie pracowników Doskonalenie współpracy z dostawcami Pozyskanie dofinansowań z pomocy społecznej dla dzieci z ubogich rodzin – dożywianie Uzyskanie tytułu „SZKOŁY Z KLASĄ”

Struktura Organizacją kieruje dyrektor, wyznaczając bieżące cele, kierunki w zakresie poszczególnych działów. Wszyscy uczestnicy procesów przebiegający w szkole poruszają się w zakresie swoich obowiązków zgodnie z zaleceniami dyrektora i obowiązkami zawartymi w „Karcie praw i obowiązków nauczyciela”.

Opis organizacji

Ludzie W szkole podstawowej w Goszowicach zatrudnionych jest 19 pracowników na stanowiskach: Dyrektor Grono pedagogiczne (nauczyciele: 12 osób) Sekretarz Pielęgniarka Woźny Kucharka Sprzątaczka Kierowca

Technologia Szkoła podstawowa w Goszowicach posiada komputer stacjonarny w gabinecie dyrektora, z systemem operacyjnym WINDOWS XP i pakietem OFFICE 2007

Technologia Procesy realizowane w organizacji: Procesy kształcenia Procesy transportowe Procesy przygotowania posiłków Procesy kontrolne

Szkoła Podstawowa w Goszowicach Otoczenie Szkoła Podstawowa w Goszowicach rodzice uczniowie pracownicy konkurencja Dostawcy usług ZUS Urząd Skarbowy Władze gminy Sanepid MEN

Diagnoza stanu Opóźnienia w wydawaniu porcji obiadowych.(~20min) Brudne toalety uczniów (około 9 są już brudne) Walka pomiędzy nauczycielami o etat (napięte relacje między pracownikami) Mało wydajny system archiwizacji i dostępu do danych (długi czas oczekiwania na dokumenty)

Ogólne sformułowanie problemu Zmniejszenie opóźnienia o 95% w wydawaniu posiłków, przygotowanie odpowiedniej ilości obiadów na przerwę obiadową (w przeciągu dwóch miesięcy).

Obszar badań Obszarem badań jest proces przygotowywania posiłków a także proces ich dostawy na stołówkę. Obejmuje on kuchnię oraz dostawcę półproduktów. Procesowi przygotowania i wydawania posiłków towarzyszą: Proces zamówienia Proces dostawy Proces przyjęcia zamówienia do kuchni Proces wprowadzenia zamówienia do ewidencji

Przyczyny problemu Brak dostatecznej ilości pracowników na stołówce w czasie przygotowywania i wydawania posiłków. Przestarzała technologia oraz częste awarie maszyn. Tylko jedna osoba prowadzi kuchnię.

Rozpoznanie problemu Wg kryterium Simona i Newella: problem dobrze ustrukturalizowany Wg kryterium merytorycznego: problem optymalizacyjny Wg kryterium stopnia złożoności problemu: problem złożony

metoda „fotografia dnia roboczego” Badanie problemu metoda „fotografia dnia roboczego” Fotografia dnia roboczego pozwala na określenie stopnia wykorzystania czasu przez pracownika, aby następnie utworzyć szereg wskaźników obejmujących takie kategorie czasu, jak: czynności związane z przygotowaniem i zakończeniem zadania, bezpośrednie wykonywanie zadania, obsługa stanowiska roboczego i zaspokojenie potrzeb fizjologicznych.

Fotografia dnia pracy CZYNNOŚĆ CZAS BIEŻĄCY CZAS TRWANIA Godz min Początek obserwacji 8 00 1 Przyjście do pracy 5 CD 2 Przebranie się w odzież ochronną 05 3. Przygotowanie stanowiska 13 10 4. Przyjęcie zamówionego towaru 23 30 5. Przygotowanie półproduktów do przyrządzenia posiłków 53 60 CP 6. Obieranie ziemniaków i wstawienie ich do gotowania 9 40 7. Przygotowanie surówki do obiadu 33 45 8. Przerwa na toaletę 11 18 PO 9. Przygotowanie mięsa do smażenia 28 85 10. Nakładanie porcji obiadowych na talerz i wydawanie 12 25 11. Zbieranie i mycie brudnych naczyń 70 12. Składanie zamówienia na kolejny dzień 14 13. Sprzątanie stanowiska pracy 38 80 14. Koniec pracy 15 58

Fotografia dnia pracy (2) CP- czynność podstawowa CD- czynność dodatkowa PO- potrzeby osobiste Po analizie dnia pracy zauważalnie długi czas realizacji czynności typu obieranie ziemniaków, przygotowania mięsa oraz surówki.

Zestawienie czasu zadań

Zestawienie czasu zadań do wydawania obiadów.

Rozpoznanie problemu - diagram Ishikawy (1) Za pomocą diagramu Ishikawy przedstawimy graficznie wzajemnie ze sobą powiązane przyczyny niepowodzeń oraz związki przyczynowo skutkowe poprzez uszeregowanie przyczyn i pokazanie ich wzajemnej zależności. Diagram został opracowany na podstawie wywiadów przeprowadzonych w szkole podstawowej w Goszowicach.

Ustalenie przyczyn problemu - diagram Ishikawy (2) Zarządzanie Ludzie Brak systemu magazynowania Bark szkoleń Zła ergonomia pracy Brak półproduktów Niewystarczające kwalifikacje pracowników Słaba wydajność Opóźnienia dostaw Brak odpowiednich narzędzi Opóźnienia w wydawaniu porcji obiadowych Zła organizacja czasu Brak pieniędzy Brak organizacji materiałów Brak nowoczesnego sprzętu Niepunktualny dostawca Niedostateczny nadzór Opóźnienie w dostawach Brak zgłoszenia zapotrzebowania Narzędzia Półprodukty Błędy w zamówieniach

Identyfikacja przyczyn problemu Przyczyny opóźnień w wydawaniu posiłków na podstawie ankiety pokazują: 80% opóźnień powstaje z powodu zbyt dużej ilości pracy przypadającej na jedną osobę 20% opóźnień powstających w procesie wydawania posiłków spowodowanych jest przez awarie sprzętu.

Propozycje rozwiązania problemu Po rozmowie z kucharką oraz przy pomocy „burzy mózgów” otrzymaliśmy takie warianty rozwiązań: 1. Zatrudnienie dodatkowego pracownika jako pomoc kuchenna. 2. Zmiana dostawcy świeżych produktów. 3. Zakup nowego sprzętu gastronomicznego, który usprawnił by pracę w kuchni. 4. Zmiana godzin pracy kucharki, musiałaby przychodzić do pracy wcześniej.

Wybór rozwiązania Po dokładnej analizie poszczególnych wariantów rozwiązań wyeliminowaliśmy: Zakup nowego sprzętu gastronomicznego, który usprawnił by pracę w kuchni- ponieważ wiązało by się to z czasem potrzebnym na zorganizowanie przetargu, oraz pozyskaniem funduszy na ten cel. Zmianę godzin pracy kucharki- w momencie opóźnienia dostawy nie miałaby produktów, a za każdą godzinę pracy należy się wynagrodzenie, co mogłoby naruszyć budżet szkoły.

Wybór rozwiązania. Wariantami nad którymi zastanawialiśmy się było: Zatrudnienie nowego pracownika jako pomoc kuchenna. Zmiana dostawcy świeżych produktów.

Projekt usprawnień, sposób wdrożenia, przewidywane efekty Jako rozwiązanie wybranego przez nas problemu organizatorskiego wybraliśmy zatrudnienie pomocy kuchennej. Wdrożenie: Zaproponowanie ½ etatu sprzątaczce szkoły, jeśli nie przyjmie propozycji to ogłoszenie rekrutacji na stanowisko, selekcja kandydatów i wybór pracownika. Przewidywane efekty: Szybsza ilość przygotowywanych posiłków , oraz sprawniejsze wydawanie gotowych porcji obiadowych na stołówkę. Możliwość sprzedaży większej ilość porcji obiadowych co wiąże się z większym zyskiem szkoły.

Wnioski i uwagi końcowe Uważamy, że zaproponowany przez nas projekt usprawnień zostałby pozytywnie odebrany przez organizację. Pomogłoby to skrócić opóźnienia w przygotowywaniu i wydawaniu posiłków, oraz spowodowałoby większe zadowolenie uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły korzystających ze stołówki szkolnej.

Zastosowane metody i techniki Wywiad Fotografia dnia pracy Diagram Ishikawy Burza mózgów

Dziękujemy za uwagę.