Analizy marketingowe – analizy odbiorców.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Advertisements

Zarządzanie logistyczne
Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
Istota i przesłanki badań marketingowych
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Analiza ryzyka projektu
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Warsztat z pomysłem, cz. III
OFFSET DEFINICJE I DOŚWIADCZENIA Witold Wiśniowski Warszawa.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Podstawy wyboru strategii marketingowej
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Biznesplan.
Kluczowe czynniki sukcesu
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Analiza pięcioczynnikowa M. Portera
Analiza warunków działania przedsiębiorstwa
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Kultura innowacji - budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
1 Analiza konkurencji: Badania prowadzone w celu poznania własnych słabych i mocnych stron w porównaniu z z najważniejszymi konkurentami, określenia sposobu.
Monopol oferenta Założenia modelu:
Proces programowania zagadnienia teoretyczne c.d. metody.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Segmentacja rynku.
Firmy globalne.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Model „pięciu sił” M.Portera
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Publiczne prawo konkurencji
Marketing w Firmie.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Firma Bolix to: Specjalizujemy się w produkcji systemów elewacyjnych, a w szczególności systemów ociepleń, czyli produktów, dzięki którym zewnętrzne ściany.
Zapis prezentacji:

Analizy marketingowe – analizy odbiorców.

Analiza marketingowa Badania marketingowe Otoczenie firmy: Zewnętrzne Wenętrzne Potencjał firmy

Analiza czynników zewnętrznych: uwarunkowania polityczne i ustawodawstwo; stan koniunktury i perspektywy rozwojowe; konkurencja i podział rynku; rozwój i możliwości branży; kanały zbytu, systemy dystrybucji; pozycję własnego przedsiębiorstwa na rynku; charakterystyka odbiorców, dostawców, pośredników itp; wielkość i charakterystyka poszczególnych segmentów rynków.

Analiza czynników wewnętrznych: struktura przedsiębiorstwa i struktura organizacyjna; obrót, koszta i zyski; możliwości finansowe i inwestycyjne; wizerunek przedsiębiorstwa i produktów; zakładowe służby zaopatrzenia, produkcji i sprzedaży; możliwości oddziaływania na rynek; środki wspierające dystrybucję i sprzedaż.

Rywalizacja konkurencyjna na rynku liczba konkurentów; struktura udziałów rynku; siła marki; reputacja; dostęp do rynku zbytów i dostawców; zróżnicowanie konkurentów między sobą; personel

Siła przetargowa dostawców ilość dostawców na rynku; prawdopodobieństwo łączenie się i integracji dostawców; zróżnicowanie zakupywanych materiałów/produktów; niepowtarzalność wyrobu dostawcy; dostępność substytutów zamawianego materiału.

Siła przetargowa klientów wrażliwość klientów na zmianę ceny; ilość kupujących; niepowtarzalności produktu; uzależnienia jakości produktu finalnego od jakości wyrobu dostawcy; możliwość łączenia się, integracji klientów w większe jednostki mające większą siłę przetargową

Ryzyko Substytutów skłonność klientów do korzystania z substytutów; charakterystyka cenowa substytutów; koszty zmiany

Bariery wejścia na rynek wysokie koszty wejścia; wiedza ; dostęp do rynków zbytu; patenty ; regulacje rządowe ;

Analiza odbiorców – przykład: CEL Zdobycie rynku zdrowych soków owocowych FIRMA AB

Informacje o firmie AB

Przykładowy klient: