z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia Raport z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia Jerzy Wiśniewski Kuratorium Oświaty w Gdańsku I Forum Pomorskiej Edukacji, listopad 2012
efekty co osiągają uczniowie i nauczyciele? EWALUACJA ZEWNĘTRZNA efekty co osiągają uczniowie i nauczyciele? procesy jak skuteczne, efektywne, angażujące są procesy zachodzące w szkole? środowisko jaka jest rola współpracy ze środowiskiem w procesie uczenia się? zarządzanie jak wygląda przywództwo i strategiczne zarządzanie, zapewnianie jakości?
Jak wartościowe są działania? RAPORT Jakie działania ? Jak wartościowe są działania?
Jak wartościowe są działania? EFEKTY Wymaganie 1.1. Analizuje się wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe Jakie działania? Analiza jest prowadzona w celu poprawy jakości pracy szkoły Jak wartościowe są działania? W szkole przeprowadzana jest analiza wyników egzaminów zew. Wnioski z analizy są wdrażane W szkole stosuje się jakościowe i ilościowe metody analizy Wdrażane wnioski przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia
Wymaganie 1.1. Analizuje się wyniki sprawdzianu Jakie działania?
Jak wartościowe są działania? Wymaganie 1.1. Analizuje się wyniki sprawdzianu Jak wartościowe są działania?
Wymaganie 1.1. Analizuje się wyniki egzaminu gimnazjalnego Jakie działania?
Jak wartościowe są działania? Wymaganie 1.1. Analizuje się wyniki egzaminu gimnazjalnego Jak wartościowe są działania?
Jak wartościowe są działania? EFEKTY Wymaganie 1.2. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności Jakie działania? Nauczyciele dostrzegają możliwości uzyskania lepszych wyników przez uczniów Jak wartościowe są działania? W szkole analizuje się osiągnięcia uczniów W szkole formułuje się wnioski z analizy osiągnięć uczących się Analiza osiągnięć szkolnych uwzględnia możliwości rozwojowe uczniów Wdrażane wnioski przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia W szkole wdraża się wnioski z analizy osiągnięć uczących się Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności zgodne z podstawą program.
Wymaganie 1.2. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności Jakie działania?
Jak wartościowe są działania? Wymaganie 1.2. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności Jak wartościowe są działania?
DZIĘKUJĘ