Warsztat z pomysłem, cz. III

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

Projekt start! Wrocław, data Prezentuje: Venture Incubator Kontakt:
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Podstawy wyboru strategii marketingowej
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Rynek usług medycznych
opis projektu jednym zdaniem
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Biznesplan.
Sporządzanie biznesplanu
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
Kluczowe czynniki sukcesu
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Sporządzamy biznesplan
Analiza i planowanie startegiczne 3
Planowanie przepływów materiałów
Strategia przedsiębiorstwa
Elementy składowe Biznes Planu
Etapy przygotowania biznesplanu Przedsiębiorczy uczeń
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Prezentacja pomysłu WPISAĆ NAZWĘ POMYSŁU Przedmiot biznesu TU UZUPEŁNIA POMYSŁODAWCA.
Kultura innowacji - budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
PROJEKT X OPISAĆ PROJEKT J EDNYM Z DANIEM Fundusz StartMoney.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
Segmentacja rynku.
Obligacje przychodowe a strategia. 2 teza bez zdefiniowanej strategii jednostka organizacyjna jest niewiarygodna.
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka.
Zarządzanie strategiczne 4
Nazwa, logo i motto firmy
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
Czynniki wpływające na przetrwanie i rozwój nowych podmiotów
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Prezentacja biznesplanu
Model „pięciu sił” M.Portera
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

Warsztat z pomysłem, cz. III Plan prezentacji propozycji projektu inwestycyjnego © Centrum Innowacji FIRE, 2004

Warsztat z pomysłem, cz. III Slajd tytułowy Nazwa przedsięwzięcia lub projektu Logo Opis przedsięwzięcia lub projektu (model biznesowy) © Centrum Innowacji FIRE, 2004

Warsztat z pomysłem, cz. III Opis produktu Opis produktu / usługi Krótka charakterystyka Ilustracje, diagramy Jak jest zbudowany (aspekty techniczne, etc.) Zasada funkcjonowania lecz zawsze KISS (keep it short & simple) © Centrum Innowacji FIRE, 2004

Istniejący popyt rynkowy Warsztat z pomysłem, cz. III Istniejący popyt rynkowy Jaki specyficzny problem / potrzebę zaspokaja produkt? Prezentacja istniejącego popytu rynkowego Istota proponowanego rozwiązania i jego użyteczności dla nabywców © Centrum Innowacji FIRE, 2004

Warsztat z pomysłem, cz. III Nabywcy docelowi Opis klientów wg poszczególnych grup: Klienci korporacyjni czy indywidualni Segmentacja nabywców indywidualnych (geograficzna, demograficzna, wiekowa, wykształcenie etc;) Segmentacja nabywców korporacyjnych (sektor oraz przykłady przedsiębiorstw docelowych) © Centrum Innowacji FIRE, 2004

Warsztat z pomysłem, cz. III Rynek Wielkość rynku (wartość sprzedaży) Struktura rynku / segmenty rynku (użyteczny wykres kołowy) Analiza sektorowa (Porter, patrz: następny slajd) Przewidywany wzrost rynku (użyteczny wykres słupkowy) © Centrum Innowacji FIRE, 2004

Model analizy sektora (bezpośredniego otoczenia przedsiębiorstwa) Warsztat z pomysłem, cz. III Model analizy sektora (bezpośredniego otoczenia przedsiębiorstwa) Siła przetargowa nabywców Zagrożenie ze strony nowych, wchodzących na rynek przedsiębiorstw Zagrożenie ze strony substytutów Poziom konkurencji / rywalizacji w sektorze Siła przetargowa dostawców © Centrum Innowacji FIRE, 2004

Kanały dystrybucji i sprzedaży Warsztat z pomysłem, cz. III Kanały dystrybucji i sprzedaży Strategia sprzedaży (sprzedaż bezpośrednia, sieci dealerskie, dystrybucyjne, e-commerce) Struktura kanałów dystrybucji Strategia zarządzania dystrybucją i sprzedażą © Centrum Innowacji FIRE, 2004

Warsztat z pomysłem, cz. III Analiza konkurencji Zidentyfikowana konkurencja Źródła przewagi konkurencyjnej przedsięwzięcia Porównanie siły konkurencyjnej przedsięwzięcia i konkurentów w zakresie kluczowych czynników sukcesu © Centrum Innowacji FIRE, 2004

Model analizy siły konkurencyjnej Warsztat z pomysłem, cz. III Model analizy siły konkurencyjnej KSFs KSF 1 KSF 2 KSF 3 KSF 4 Przedsiębiorstwo Konkurent 1 Konkurent 2 Konkurent 3 © Centrum Innowacji FIRE, 2004

Prognozy finansowe (5 lat) Warsztat z pomysłem, cz. III Prognozy finansowe (5 lat) Wykres: Wartość sprzedaży Wartość przychodów Poziom kosztów Wynik finansowy Komentarz, szczegóły w biznes planie (projekcje finansowe: 1 rok – w układzie miesięcznym, 2-3 rok w układzie kwartalnym, 4-5 w układzie rocznym) © Centrum Innowacji FIRE, 2004

Zapotrzebowanie na kapitał Warsztat z pomysłem, cz. III Zapotrzebowanie na kapitał Wartość wymaganej inwestycji Wykorzystanie środków finansowych Harmonogram inwestycji © Centrum Innowacji FIRE, 2004

Porozumienia i alianse strategiczne Warsztat z pomysłem, cz. III Porozumienia i alianse strategiczne Liczba i rodzaj funkcjonujących i planowanych porozumień strategicznych Cele porozumień + lista partnerów Rola porozumień i aliansów w realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa © Centrum Innowacji FIRE, 2004

Porozumienia i alianse strategiczne Warsztat z pomysłem, cz. III Porozumienia i alianse strategiczne Krótka charakterystyka 3 – 5 członków zarządu (wiarygodność przedsięwzięcia) Prezentacja doświadczenia w sektorze Wskazanie roli członków zarządu i ich doświadczenia w realizacji strategii konkurencyjnej Charakterystyka grupy osób wspierających (doradcy, eksperci etc.) © Centrum Innowacji FIRE, 2004

Harmonogram realizacji przedsięwzięcia Warsztat z pomysłem, cz. III Harmonogram realizacji przedsięwzięcia Oś czasu / wykres Ganta prezentujący dotychczasowy oraz planowany rozwój projektu Określone kamienie milowe przedsięwzięcia– już osiągnięte oraz planowane (realistyczne i istotne dla przedsięwzięcia); Proszę pamiętać ze cele powinny być SMART (Specific, Measurable, Attainable/Achievable, Realistic and Time-bound ) © Centrum Innowacji FIRE, 2004