Warsztat z pomysłem, cz. III Plan prezentacji propozycji projektu inwestycyjnego © Centrum Innowacji FIRE, 2004
Warsztat z pomysłem, cz. III Slajd tytułowy Nazwa przedsięwzięcia lub projektu Logo Opis przedsięwzięcia lub projektu (model biznesowy) © Centrum Innowacji FIRE, 2004
Warsztat z pomysłem, cz. III Opis produktu Opis produktu / usługi Krótka charakterystyka Ilustracje, diagramy Jak jest zbudowany (aspekty techniczne, etc.) Zasada funkcjonowania lecz zawsze KISS (keep it short & simple) © Centrum Innowacji FIRE, 2004
Istniejący popyt rynkowy Warsztat z pomysłem, cz. III Istniejący popyt rynkowy Jaki specyficzny problem / potrzebę zaspokaja produkt? Prezentacja istniejącego popytu rynkowego Istota proponowanego rozwiązania i jego użyteczności dla nabywców © Centrum Innowacji FIRE, 2004
Warsztat z pomysłem, cz. III Nabywcy docelowi Opis klientów wg poszczególnych grup: Klienci korporacyjni czy indywidualni Segmentacja nabywców indywidualnych (geograficzna, demograficzna, wiekowa, wykształcenie etc;) Segmentacja nabywców korporacyjnych (sektor oraz przykłady przedsiębiorstw docelowych) © Centrum Innowacji FIRE, 2004
Warsztat z pomysłem, cz. III Rynek Wielkość rynku (wartość sprzedaży) Struktura rynku / segmenty rynku (użyteczny wykres kołowy) Analiza sektorowa (Porter, patrz: następny slajd) Przewidywany wzrost rynku (użyteczny wykres słupkowy) © Centrum Innowacji FIRE, 2004
Model analizy sektora (bezpośredniego otoczenia przedsiębiorstwa) Warsztat z pomysłem, cz. III Model analizy sektora (bezpośredniego otoczenia przedsiębiorstwa) Siła przetargowa nabywców Zagrożenie ze strony nowych, wchodzących na rynek przedsiębiorstw Zagrożenie ze strony substytutów Poziom konkurencji / rywalizacji w sektorze Siła przetargowa dostawców © Centrum Innowacji FIRE, 2004
Kanały dystrybucji i sprzedaży Warsztat z pomysłem, cz. III Kanały dystrybucji i sprzedaży Strategia sprzedaży (sprzedaż bezpośrednia, sieci dealerskie, dystrybucyjne, e-commerce) Struktura kanałów dystrybucji Strategia zarządzania dystrybucją i sprzedażą © Centrum Innowacji FIRE, 2004
Warsztat z pomysłem, cz. III Analiza konkurencji Zidentyfikowana konkurencja Źródła przewagi konkurencyjnej przedsięwzięcia Porównanie siły konkurencyjnej przedsięwzięcia i konkurentów w zakresie kluczowych czynników sukcesu © Centrum Innowacji FIRE, 2004
Model analizy siły konkurencyjnej Warsztat z pomysłem, cz. III Model analizy siły konkurencyjnej KSFs KSF 1 KSF 2 KSF 3 KSF 4 Przedsiębiorstwo Konkurent 1 Konkurent 2 Konkurent 3 © Centrum Innowacji FIRE, 2004
Prognozy finansowe (5 lat) Warsztat z pomysłem, cz. III Prognozy finansowe (5 lat) Wykres: Wartość sprzedaży Wartość przychodów Poziom kosztów Wynik finansowy Komentarz, szczegóły w biznes planie (projekcje finansowe: 1 rok – w układzie miesięcznym, 2-3 rok w układzie kwartalnym, 4-5 w układzie rocznym) © Centrum Innowacji FIRE, 2004
Zapotrzebowanie na kapitał Warsztat z pomysłem, cz. III Zapotrzebowanie na kapitał Wartość wymaganej inwestycji Wykorzystanie środków finansowych Harmonogram inwestycji © Centrum Innowacji FIRE, 2004
Porozumienia i alianse strategiczne Warsztat z pomysłem, cz. III Porozumienia i alianse strategiczne Liczba i rodzaj funkcjonujących i planowanych porozumień strategicznych Cele porozumień + lista partnerów Rola porozumień i aliansów w realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa © Centrum Innowacji FIRE, 2004
Porozumienia i alianse strategiczne Warsztat z pomysłem, cz. III Porozumienia i alianse strategiczne Krótka charakterystyka 3 – 5 członków zarządu (wiarygodność przedsięwzięcia) Prezentacja doświadczenia w sektorze Wskazanie roli członków zarządu i ich doświadczenia w realizacji strategii konkurencyjnej Charakterystyka grupy osób wspierających (doradcy, eksperci etc.) © Centrum Innowacji FIRE, 2004
Harmonogram realizacji przedsięwzięcia Warsztat z pomysłem, cz. III Harmonogram realizacji przedsięwzięcia Oś czasu / wykres Ganta prezentujący dotychczasowy oraz planowany rozwój projektu Określone kamienie milowe przedsięwzięcia– już osiągnięte oraz planowane (realistyczne i istotne dla przedsięwzięcia); Proszę pamiętać ze cele powinny być SMART (Specific, Measurable, Attainable/Achievable, Realistic and Time-bound ) © Centrum Innowacji FIRE, 2004