27 – Szkoła Podstawowa w Siedlnicy

02 lipca o godzinie 6.00 rano ponad czterdziestoosobowa grupa uczniów z naszej szkoły wyruszyła na wycieczkę do Trójmiasta. Podróż upłynęła nam na słuchaniu.

Warszawa 2013.
RADOM I JEGO GENEZA.
Kraków Wędrówka po mieście Do dzisiaj,
Patryk Taraszkiewicz Tomasz Dąbski
AROMATY WIEDZY - KRAKÓW
TRZYDNIOWA WYCIECZKA KLASOWA Kraków, Wadowice, Wieliczka
WYCIECZKA-BAŁTÓW I GÓRY ŚWIĘTOKRZYSKIE (20 V 2009 r.)
MultiCentrum - Jawor r. Wycieczka uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Brzegu Dolnym.
Walory turystyczne Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej
Czterodniowa wycieczka uczniów Szkoły Podstawowej w Konradowie do Krakowa i Wieliczki zorganizowana w ramach projektu „Lubuska Szkoła Równych Szans-III.
KOPALNIA SOLI WIELICZKA 3 październik 2010
Architektura renesansowa w Polsce
Kraków miasto polskich królów
Ojcowski Park Narodowy
Poznań piękny na Euro Spacer w sobotnie przedpołudnie rozpoczęliśmy od Placu Wielkopolskiego, tuż za nim wyłonił się fragment murów miejskich i.
Prezentacja Szkoły Podstawowej nr 17 w Katowicach
Obiekty UNESCO Kraków (Stare miasto).
Kazimierz Dolny nad Wisłą
WRZEŚNIA- Miasto godne uwagi..
,,Kopalnia soli Wieliczka”
Zabytki Krakowa – ciekawostki
Kraków piękne miasto w Polsce
Wyjazd do Olsztyna Muzeum Przyrody Zamek w Olsztynie Planetarium
Wycieczka do Krakowa Start .
LUBLIN Spacer po mieście.
ZIELONA SZKOŁA CZERWCA 2009 WIELICZKA – KRAKÓW – ZAKOPANE -WADOWICE
GNIEZNO-PIERWSZA STOLICA POLSKI
Kopalnia Soli „Wieliczka” Trasa Turystyczna Spotkanie z przewodnikami
KRAINY HISTORYCZNE POLSKI
STOLECZNE KROLEWSKIE MIASTO KRAKOW.
Trzy stolice Polski ZABYTKI.
INTEGRACJA NA ROWERZE ulicami Lublińca Wycieczka grupy V dziewcząt r.
Miejsce: Kraków i okolice Termin: maja 2015 r.
Zielona Szkoła klasy 4c w Warszawie 2-5 czerwca 2014 r.
Kraków - najpiękniejsze miasto
Zabytki Jury Krakowsko-Częstochowskiej i Dolnego Śląska
Wycieczka autokarowa ‘’STARYMI ŚCIEŻKAMI PO GMINIE POLICE” Zgodnie z tradycją Gryfikowych Dzieciaków 18 października 2014 roku uczniowie klas III uczestniczyli.
UNESCO Organizacja Narodów Zjednoczonych do Spraw Oświaty, Nauki i Kultury. Jej celem jest m.in. wspieranie współpracy międzynarodowej w dziedzinie kultury,
4 czerwca wszyscy uczniowie kl. II i III przyszli na zbiórkę. Nie było ani jednej spóźnionej osoby. Ze szkoły odjechaliśmy z dobrymi humorami. I tak rozpoczęła.
Publikacja powstała w wyniku projektu zrealizowanego przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie”. Publikacja.
Sylwia Pawela Kl. II A.
LEGENDA O SMOKU WAWELSKIM
W dniach roku grupa 52 uczniów ze Szkoły Podstawowej im. M. Konopnickiej z 4 opiekunami uczestniczyła w 4- dniowych wyjazdowych warsztatach.
Sprawozdanie z wycieczki szkolnej. Dwa tygodnie temu, a dokładnie 25 września 2015 roku pojechaliśmy na jednodniową wycieczkę klasową do Łodzi. W wycieczce.
Najstarsze miasta Polski
ZABYTKI POWIATU PUŁTUSKIEGO
ZLOTOWE BIURO PODRÓŻY „SABAT” Szef projektu: hm. Katarzyna Hońska-Guzik.
WYCIECZKA „SZTUKA RENESANSU W POLSCE”. CEL WYCIECZKI Zapoznanie z pozostałościami epoki renesansu w Polsce. Przybliżenie życia i twórczości Jana Kochanowskiego,
The World Heritage List in Poland Polskie obiekty na liście UNESCO.
Numer projektu: MRPO /09 Działanie 3.1 Rozwój infrastruktury turystycznej Schemat C – Rozwój produktów i oferty turystycznej regionu Małopolski.
Okolice Krakowa. Kraków leży na południu Polski. Kraków leży nad Wisłą.
Chełmno 53°21'57″N 18°25'22″E Jest nad Wisłą w województwie kujawsko-pomorskim miasto, które potrafi zachwycić. Miasto Chełmno najstarsze w północnej.
KRAKÓW I WIELICZKA WYSTAWA Z WYCIECZKI SZKOLNEJ MAJ 2016.
Ciekawe Miejsca w Lublinie
Ciekawe miejsca w Lublinie
Ola Siwek Weronika Wójtowicz 6d
Zabytki Chełma.
Autor: Weronika Kuźnia
Wycieczka 2014 W dniach 1-3 października 2014r młodzież naszej szkoły oraz koledzy z ZS w Wyszogrodzie uczestniczyli w wycieczce na trasie Wieliczka-Zakopane-Kraków.
WYCIECZKA Miejsce: Pieniny - Kraków Termin: maja 2018 r.
Aleksejenko Weronika 10-B
Wycieczka do Bochni Klasa IIIA.

27 – 30. 08.2012 Szkoła Podstawowa w Siedlnicy WYCIECZKA DO KRAKOWA 27 – 30. 08.2012 Szkoła Podstawowa w Siedlnicy

Kraków jest jednym z najpiękniejszych miast w Polsce. Dawna siedziba królów, która przetrwała wieki. Z jego murów emanuje nieodparty urok, co sprawia, że godzinami można spacerować po Starym Mieście, zagłębiając się w atmosferę wiekowych kamienic, pięknych kościołów, wybrukowanych kocimi łbami ulic i placów.

27 sierpnia 2012 r. uczniowie naszej szkoły wyjechali na wycieczkę do Krakowa, aby poznać zabytki tego pięknego miasta. Oprowadzała nas pani przewodnik. Na początku udaliśmy sie do Ratusza. Następnie poszliśmy do Kaplicy Zygmuntowskiej na Wawelu. Tam słuchaliśmy opowieści o dziejach i architekturze tego wnętrza. Naszym zdaniem Kaplica Zygmuntowska jest najpiękniejszym miejscem w całej katedrze. Utrzymana w dwóch kolorach: jasnoszarym odcieniu piaskowca i czerwieni marmuru, z którego wykuto umieszczone w niszach renesansowe rzeźby, sarkofagi Zygmunta Starego I Zygmunta Augusta, a także płytę z postacią Anny Jagiellonki, Zachwyciło nas wnętrze kopuły symbolizującej niebo, srebrny ołtarz ze wspaniałymi malowidłami.

Kolejnym etapem naszej wędrówki była wieża Zygmuntowska. Miejsce to ma szczególne znaczenie. Bardzo ciężko wchodzić po drewnianych schodach, a później stoi przy wielkim, okratowanym oknie i patrzy z góry na miasto. Atrakcją na Wawelu jest także Smocza Jama, w której niegdyś mieszkał groźny smok wawelski. Trakt Królewski okrąża całe wzgórze i prowadzi z powrotem na Rynek, tym razem kameralną, uroczą ulicą Kanoniczną, przy której również stoją interesujące, zabytkowe kamieniczki.

Zwiedzenie wszystkich wymienionych zabytków spokojnie zajęło nam cały dzień. Zobaczyliśmy ciekawe obiekty, takie jak: zespoły klasztorne oo. Dominikanów, oo. Franciszkanów oraz sióstr Klarysek, czy pałac Wielopolskich. Ponadto z Grodzkiej już o krok do Franciszkańskiej 2 i słynnego Okna Papieskiego. Na tym zakończyliśmy wycieczkę po Krakowie. Uznaliśmy, że była niezwykle udana. I stwierdziliśmy że trzeba znać historię tak pięknego miasta.

Pełni wrażeń udaliśmy się do hotelu Pełni wrażeń udaliśmy się do hotelu . Piękne pokoje, pyszne jedzenie i noce poza domem. To dopiero frajda…

Następnego dnia zwiedzaliśmy Kopalnię Soli w Wieliczce. Jest to najstarsze na ziemiach polskich przedsiębiorstwo solne, którego początki sięgają średniowiecza. Przez całe stulecia była źródłem bogactwa kraju i materialnym fundamentem kultury - dzisiaj jest najchętniej odwiedzanym polskim obiektem turystycznym. Kilkusetletnia eksploatacja złoża soli kamiennej ukształtowała obecny układ przestrzenny wyrobisk górniczych.

Skryte pod miastem, usytuowane na dziewięciu poziomach, sięgają głębokości 327 m. Podziemna Wieliczka to blisko 300 km chodników i ok. 3000 komór. Część udostępniona do zwiedzania obejmuje 3,5 kilometrowy odcinek, położony na głębokości od 64 m do 135 m. Wspaniałe kaplice, urokliwe podziemne jeziora, oryginalne urządzenia i sprzęt, zachowane ślady prac górniczych dają wyobrażenie o zmaganiach ludzi z żywiołami, ich pracy, pasjach, wierzeniach. Wieliccy górnicy pozostawili po sobie dziesiątki rzeźb i płaskorzeźb solnych.

Kolejnego dnia zobaczyliśmy najlepiej zachowany zamek na Wyżynie Krakowsko - Częstochowskiej - Zamek w Pieskowej Skale, gdzie poznaliśmy jego długą historię; oglądaliśmy Maczugę Herkulesa, a w Ojcowie, idąc pomiędzy malowniczymi skałkami, weszliśmy na szczyt Góry Chełmowej ,gdzie zwiedziliśmy największą i najdłuższą jaskinię w Ojcowskim Parku Narodowym - Grotę Łokietka!

Tak minęły nam cztery dni wspaniałej wycieczki po Jurze Krakowsko – Częstochowskiej. My, wycieczkowicze dziękujemy organizatorom i opiekunom: p. Aldonie Mazurczyk, p. Zdzisławie Faliszewskiej, p. Celinie Grabowskiej i p. Magdalenie Wojcieszak.