KRAKÓW I WIELICZKA WYSTAWA Z WYCIECZKI SZKOLNEJ 23-25 MAJ 2016.

Prezentacja na temat: "KRAKÓW I WIELICZKA WYSTAWA Z WYCIECZKI SZKOLNEJ 23-25 MAJ 2016."— Zapis prezentacji:

1 KRAKÓW I WIELICZKA WYSTAWA Z WYCIECZKI SZKOLNEJ 23-25 MAJ 2016

2 WIELICZKA W drodze do Krakowa zwiedziliśmy Wileliczkę i jej największą atrakcję Kopalnię Soli Najtrudniejsze było tam schodzenie schodami w dół do kopalni

3 WIELICZKA CIĄG DALSZY Jeden z korytarzy kopalni prowadził do kaplicy św. Kingi, która wykuta była w ścianach z soli To było zaskakujące, że coś takiego można było zrobić tyle metrów pod ziemią Na pamiątkę można tam było kupić różne rzeczy z soli

4 KRAKÓW Kraków zaczęliśmy zwiedzać od Zamku Królów Polskich – Wawelu Na Wawelu byliśmy w katedrze wawelskiej gdzie są pochowani Władcy Polscy, Królowie i bardzo znani Polacy Zobaczyliśmy też z bliska Dzwon Zygmunta, który jest największy w Polsce i dzwoni tylko w wyjątkowych i ważnych dla naszego kraju sytuacjach

5 KRAKÓW – STARE MIASTO Byliśmy też na Starym Rynku, który jest wizytówką Krakowa Zwiedzaliśmy Kościół Mariacki z pięknym ołtarzem Wita Stwosza i pomnik Adama Mickiewicza Na rynku też byliśmy w Sukiennicach, kiedyś było to główne miejsce handlu a teraz są tam do kupienia głównie pamiątki krakowskie i polskie

6 KRAKÓW – MUZEUM LOTNICTWA Mieliśmy też lekcję muzealną w muzeum Lotnictwa Polskiego

7 KRAKÓW – DZIELNICA ŻYDOWSKA KAZIMIERZ W Krakowie odwiedziliśmy też żydowską dzielnicę „Kazimierz” bardzo znaną na świecie Zwiedzaliśmy tam synagogę żydowską, cmentarz, targ i ulice Wszystko tam wyglądało tak jak kiedyś przed II wojną światową

8 KONIEC I DZIĘKUJE ZA UWAGĘ

Pobierz ppt "KRAKÓW I WIELICZKA WYSTAWA Z WYCIECZKI SZKOLNEJ 23-25 MAJ 2016."