7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Advertisements

Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
6. Strategie zarządzania
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
STRATEGIA LOKALIZACJI zarządzanie produkcją
Agenda Geneza orientacji strategicznej;
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
prof. dr hab. Bogna Pilarczyk Katedra Strategii Marketingowych
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Podstawy wyboru strategii marketingowej
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Panel 5: Metodologia diagnozy strategicznej
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Rynek usług medycznych
opis projektu jednym zdaniem
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
MOSTOSTAL - ENERGOMONTAŻ
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Kluczowe czynniki sukcesu
Analiza i planowanie startegiczne 3
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Strategia przedsiębiorstwa
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Innowacyjność przedsiębiorstw regionu lubuskiego – wstępne wyniki dr inż. Janusz Adamczyk.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
Zarządzanie portfelem i ryzykiem Optymalizacja kosztów energii i zabezpieczanie ryzyk Ralf Höper, Senior Portfolio Manager Vattenfall Europe Power Management.
Katedra Zarządzania w Gospodarce1 STRATEGIA DYWERSYFIKACJI.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
Firmy globalne.
Wprowadzenie Mała firma, rozpoczynająca swoją działalność na rynku
Dominika Muś TiR, grupa 2b
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Model „pięciu sił” M.Portera
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Firma działa w Zespole Szkół Ekonomicznych w Wodzisławiu Śląskim.
Zapis prezentacji:

7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa

Okno produktu/ rynku H.I. Ansoffa Rynek Stary Nowy Produkt Penetracja rynku Rozwój rynku Rozwój produktu Dywersyfikacja

Strategia penetracji rynku Coraz pełniejsze wykorzystywanie warunków i możliwości, jakie istnieją w sferze dotychczas obsługiwanej Strategia dla rynku stabilnego i produktów w fazie dojrzałości Polega na: tworzeniu nowych kanałów dystrybucji, obniżaniu cen, intensyfikacja promocji, dalsza segmentacja tego rynku Przykład: oferty ubezpieczeniowe

Strategia rozwoju rynku Wejście z dotychczas sprzedawanym produktem na nowy rynek – nowe segmenty, nowy obszar geograficzny, nowe zastosowania dla starych wyrobów Szczególnie w przypadku różnic w cyklu życia produktów w różnych krajach (Opel Astra)

Strategia rozwoju produktu Tworzenie nowego, z punktu widzenia nabywcy, produktu i oferowanie go tym samym grupom klientów Innowacje produktowe lub zwykłe modyfikacje Pasta do zębów, proszki do prania

Strategia dywersyfikacji Nowe rynki zbytu z nowymi produktami Trzy formy dywersyfikacji: koncentryczna – produkty nowe lecz zbliżone technologicznie horyzontalna – utrzymanie dotychczasowych klientów i zaoferowanie im nowego produktu konglomeratowa – produkty nie związane z dotychczasowym programem produkcyjnym

VW – Paleta produkt / rynek w 2001 roku Hatch Notch Station MPV Sport Coupé Lim. Road- ster Cabrio Pickup SLV Off Road Luxury Upper Middle Compact Small Mini

Dywersyfikacja Cele: Rozpraszanie ryzyka Osiąganie efektu synergicznego Odmładzanie portfela

Synergia Integracja procesów intelektualnych i produkcyjnych osiągnięta przy wspólnym wykorzystaniu mniejszej ilości czynników produkcji i zastosowaniu specyficznych zdolności i umiejętności

Integracja procesów intelektualnych - Honda Motocykle Skutery śnieżne Samochody Technologia silnika Pługi śnieżne Kosiarki do trawy Silniki motorówek Generatory mocy

Integracja procesów produkcyjnych - VW Polo Golf Passat Sharan Touran T5 Bora Octavia Fabia Superb Cordoba Ibiza A 6 A 4 A 3 Toledo Quelle: VWMP Zastosowanie silnika Diesla 1,9l - 2V.

Dywersyfikacja pokrewna

Warunki stosowania dywersyfikacji Kiedy firma działa w niepewnym otoczeniu i można rozproszyć ryzyko Dotychczasowy sektor traci atrakcyjność Kiedy w dotychczasowym sektorze nie można sprostać konkurencji Kiedy osiągamy pozycję quasi monopolistyczną Kiedy pojawiają się okazje w innych sektorach (akwizycja)